Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.132
  • Latest: Ahjajuh
Stats
  • Totaal berichten: 404.881
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 187
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
75 gasten, 2 leden
zeewolde, okkele

George McEachran

Gestart door Stiens, januari 30, 2020, 10:04:50

Vorige topic - Volgende topic

fred

Mooie naam weer voor Rein...

Welkom !

denistel

carlo de leeuw

Deze jongen zal niet voor het warm houden v de bank zijn gekomen. Wie zal het slachtoffer worden? Maulun?

Bankzitter

Hopelijk past 'ie in het rijtje Rusnak, Byrne, Crowley waar ik erg van kon genieten.
Ook wel fijn als er af en toe eens een vrij trap in gaat, want dat lukt nu nog niet erg.

De Gast

Citaat van: carlo de leeuw op januari 30, 2020, 18:39:34
Deze jongen zal niet voor het warm houden v de bank zijn gekomen. Wie zal het slachtoffer worden? Maulun?

En dan hebben we ook nog Breij en Akoy. Zes goeie middenvelders waarvan Hoedemakers en Jacobs onomstreden zijn. Of zouden ze nu al inspelen op nog een vertrek morgen?

AL

Zou hij niet gewoon als (hangende) linksbuiten gaan spelen?

sunderland

Citaat van: De Gast op januari 30, 2020, 20:49:15
En dan hebben we ook nog Breij en Akoy. Zes goeie middenvelders waarvan Hoedemakers en Jacobs onomstreden zijn. Of zoudmen ze nu al inspelen op nog een vertrek morgen?
maak je niet zo druk. We gaan het zien, de besten zullen spelen

Bankzitter

Volgens mij legt Henk het prima uit: we krijgen te maken met blessures en vormdipjes en de kwaliteit in de breedte moet dan ook hoog genoeg zijn.

We missen spelers die een wedstrijd kunnen doen kantelen en zo'n baasje kan daar wel eens net dat beetje extra brengen.
Schijnt ook als defensieve middenvelder te kunnen spelen dus in geval van nood hoeft er niet met Schouten te worden geschoven.

Chielvak19

In de jacht op een rechtsback had Cambuur bijna beet in Engeland. In plaats daarvan kwam er een middenvelder uit dat land. George McEachran (19), groeibriljant van Chelsea.
Hij zat al op de bank tijdens de Europa League-finale. Hij trainde al bij én speelde al in het eerste elftal. En won met de Onder 17 van zijn land enkele jaren geleden het WK in India. ,,Hoogtepunten? Of course . Maar toch ben ik erg blij dat ik nu in Nederland bij Cambuur mag gaan spelen."

George McEachran is de naam. Jong, klein. Maar o zo getalenteerd volgens kenners. Supertalent van een Europese topclub, maar geen grote mond en wars van sterallures. Cambuur is allesbehalve Chelsea, maar het maakt hem naar eigen zeggen niet uit. ,,Ik wil me ontwikkelen als speler en ik denk dat bij deze club te kunnen doen."

Wat bracht Cambuur bij McEachran en vice versa? We vragen het trainer Henk de Jong. Want die was toch niet echt op zoek naar een middenvelder, zou je zeggen. Met Hoedemakers, Maulun, Jacobs, Akoy, Breij, Bouman en zelfs Oratmangoen en Paulissen is er volop keuze voor drie posities in die linie.

,,Klopt, maar dit is een hele goede speler. Prachtig voetballertje. Het was een kans voor ons die zomaar voorbijkwam. Zijn vader hebben we hier vorige week op bezoek gehad, die was meteen enthousiast. En George wil ook graag. Dus waarom niet? Concurrentie is goed, laat maar zien. De beste speelt."

Overigens had Cambuur gehoopt op nog een nieuwe speler uit de Premier League. De club maakte in de zoektocht naar een rechtsback jacht op een verdediger van Everton. Hoewel financieel lastig en zo niet onhaalbaar, deed Cambuur een poging. Technisch manager Foeke Booy gaat niet in op de naam van de betreffende speler, maar het ging met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid om Cuco Martina.

Booy erkende wel dat de zoektocht, hoewel gedegen en uitgebreid, een lastige is gebleken. Sommige spelers waren niet haalbaar, met anderen kon of wilde Cambuur zelf niet in zee. En ook was er pech: zo bleek PSV'er Rico Zeegers geblesseerd en koos een niet bij naam genoemde Zweedse verdediger voor een andere buitenlandse club.

Het enthousiasme over de komst van Chelsea-middenvelder McEachran is er bij staf en clubleiding in Leeuwarden niet minder om. En dat is wederzijds, benadrukt de Engelse jongeling.

,,Ik wil altijd beter worden en daarom wil ik minuten maken in een eerste elftal. Nederland is een voetballand waar ik qua speelstijl prima pas." Meerdere clubs toonden interesse. ,,Maar ik zag beelden van Cambuur, hoe ze spelen. Geweldig. Ik hoop dat ik me in de basis kan spelen en zou graag helpen om directe promotie voor de club af te dwingen vanuit de eerste divisie."

Dat die, vertaald in het Engels, de Kitchen Champion Division heet, vertellen we maar niet. Al is het niet ondenkbaar dat McEachran dat wel weet; hij kent de eerste divisie namelijk al dankzij een oude vriend. ,,Juan Familia-Castillo", zegt hij over de Nederlander, die enkele jaren geleden de Ajax-jeugd verruilde voor Chelsea en die inmiddels door de Londense club juist is verhuurd aan de Amsterdammers. ,,Hij speelt bij Jong Ajax, ik zoek hem binnenkort eens op."

Dankzij broer Josh wist hij enkele jaren geleden overigens al hoe het er in ons land aan toe gaat. Want broerlief, eveneens opgeleid door Chelsea en inmiddels actief bij Birmingham City, speelde in het seizoen 2014-2015 in de eredivisie op huurbasis voor Vitesse.

,,Dat is wat anders dan Cambuur, het was het hoogste niveau", realiseert de jongste McEachran zich. ,,Maar de beelden over de speelstijl van deze club zeiden me genoeg. Ik ben er nu net, maar merkte bij binnenkomst bovendien gelijk hoe hecht de spelersgroep is. Dat is fijn, ik voel me welkom. En ik weet dat ik me moet laten zien en me moet bewijzen. Dat is mijn plan."

Niet door een grote mond, maar door zijn voeten te laten spreken. De Jong: ,,En dat kan hij wel. Talentje, hoor."
Als je niet denkt te winnen moet je het schriftelijk afdoen

ChantiSCC

Veel filmpjes van deze jongen gekeken: wát een klasse die gast.. hopelijk kan ie het hier ook en kunnen we 'm bij promotie nog een jaartje huren  |:)

D.H.Skolten

En.. wat vinden we van McEachran? Speelde hij gisteren goed of viel het wat tegen, ik kon er helaas niet bij zijn.

Collingwood

Viel vlak na rust in. Speelde prima mee, deed weinig fout maar ook niet veel bijzonders. Op basis van gisteren wat mij betreft nog niet beter dan Maulun.

Zou hem wellicht wel de kans geven in plaats van Oratmangoen mocht Maulun volgende week nog niet kunnen spelen. Lijkt me tegen het eveneens jeugdige Jong PSV een mooie mogelijkheid, en Oratmangoen kan op die plek echt zijn stempel niet drukken.
Kalmte alleen kan u redden.

sunderland

Citaat van: D.H.Skolten op februari 22, 2020, 16:37:06
En.. wat vinden we van McEachran? Speelde hij gisteren goed of viel het wat tegen, ik kon er helaas niet bij zijn.
ik vond er niks van. Hij liep verdwaald rond en liep vaak verkeerd.

sunderland

Citaat van: Collingwood op februari 22, 2020, 16:44:11
Viel vlak na rust in. Speelde prima mee, deed weinig fout maar ook niet veel bijzonders. Op basis van gisteren wat mij betreft nog niet beter dan Maulun.

Zou hem wellicht wel de kans geven in plaats van Oratmangoen mocht Maulun volgende week nog niet kunnen spelen. Lijkt me tegen het eveneens jeugdige Jong PSV een mooie mogelijkheid, en Oratmangoen kan op die plek echt zijn stempel niet drukken.
beter dan die en slechter dan die. Waarom word er steeds zo gekeken. Iedere speler is anders en vult het anders in dus. Soms is het zo beter en dan weer anders. Vond wel mooi wat wiekie zei, zonder maulun speelt Hoedemakers beter lijkt het wel. Dat komt gewoon omdat Breij van binnen naar buiten beweegt en dus steeds ruimtes maakt om zelf aanspeelbaar te zijn en om het breed te houden en daardoor is er meer ruimte voor Hoedemakers. Maulun ( die ook een topper is) speelt vaak van buiten naar binnen.

Collingwood

Ook best. Dan vind ik dat Oratmangoen het anders invult dan Maulun, en dan zie ik het persoonlijk liever zoals Maulun het invult. Mocht Maulun niet kunnen spelen ben ik er wel eens benieuwd naar hoe McEachran het zou invullen. Wat Breij ermee te maken heeft is me trouwens even onduidelijk. Die speelt op de positie van Jacobs, doet dat prima, en zou ik voorlopig mooi laten staan.
Kalmte alleen kan u redden.