Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 404.805
  • Totaal topics: 1.956
  • Online today: 20
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 0
  • Guests: 15
  • Total: 15
15 gasten, 0 leden

Jasper ter Heide

Gestart door Chielvak19, juli 07, 2020, 10:17:36

Vorige topic - Volgende topic

Bankzitter

We gaan niet alles voetballend kunnen oplossen. Een type als Doke die nooit opgeeft, hebben we ook nodig. Maar prima dat we keuze uit verschillende types hebben. Dat hebben we nodig want tegenstanders passen zich ook aan straks.

speculeter

Voetballend zal Jasper mischien beter zijn.
Maar je voetbalt Djoke niet zo maar uit de basis.

grijskijker

Citaat van: speculeter op juli 11, 2020, 10:22:45
Voetballend zal Jasper mischien beter zijn.
Maar je voetbalt Djoke niet zo maar uit de basis.
Dat is net zo iets als Peter, Petra noemen?

speculeter

Citaat van: Grijskijkert op juli 11, 2020, 14:07:59
Dat is net zo iets als Peter, Petra noemen?
Die telefoon ook altijd met zijn verbeteringen  :zweep

Stiens

De Telegraaf is ook mooi op tijd op de hoogte van deze transfer.

Zojuist geplaatst: https://www.telegraaf.nl/sport/1821998420/ajax-laat-jasper-ter-heide-naar-cambuur-gaan

:_schater :_schater

justremco

Citaat van: Stiens op juli 15, 2020, 10:26:11
De Telegraaf is ook mooi op tijd op de hoogte van deze transfer.

Zojuist geplaatst: https://www.telegraaf.nl/sport/1821998420/ajax-laat-jasper-ter-heide-naar-cambuur-gaan

:_schater :_schater

Komt omdat Ajax vanochtend een persbericht naar buiten gebracht heeft

denistel

Citaat van: De Gast op juli 11, 2020, 09:20:39
Ja dat werd ook gedacht bij Van Ewijk.

Doke is volwaardig onderdeel van de 'kampioensploeg'. Doe je hem toch mee tekort..

vind ik ook nog steeds van V Ewijk maar dan moet je wel meerdere wedstrijden achter
elkaar de kans krijgen,den dat hij fysiek een terug slag had na zijn sterkte start bij
d haag. en we zullen doke zeker nodig hebben maar in wedstrijden waarin we veel
beter zullen zijn heb je allemaal spelers nodig die wat met een bal kunnen.

denistel

uit het fd

Buiten adem neemt Jasper ter Heide plaats op de reservebank langs het veld in het Cambuurstadion. Hij heeft er net een training van meer dan twee uren op zitten en hijgt, terwijl hij het zweet van zijn voorhoofd veegt. Twee Koreaanse tekens, getatoeëerd op zijn onderarm, vallen meteen op. ,,Ze staan voor respect", legt hij uit. ,,Iedereen in zijn waarde laten."

Toepasselijk voor deze tijd in de Nederlandse samenleving, maar vooral passend bij hem en zijn familie. ,,Zo zijn mijn zussen en ik opgevoed. Je moet mensen in hun waarde laten en met respect behandelen. Ik vond het mooi om dat op deze manier te tonen. Het past ook bij mij, deze Koreaanse tekens."
Ik zit er een beetje tussenin. Nederlands, Koreaans, Indonesisch, ik ben van alles wat
Hoewel zijn achternaam anders doet vermoeden, is zijn vader van Zuid-Koreaanse afkomst. ,,Hij is op zijn derde geadopteerd door een Nederlands gezin, vandaar de achternaam Ter Heide. Mijn moeder is half Indonesisch, half Nederlands. Mijn jongste zus lijkt op mijn vader, de oudste op mijn moeder en ik zit er een beetje tussenin. Nederlands, Koreaans, Indonesisch, ik ben van alles wat."

Roots
De lach die volgt verraadt zijn gevoel erbij. ,,Ik voel me prettig bij hoe en wie ik ben. Mensen vragen mij ook wel eens wat ik nu precies ben? Dan moet ik lachen en ook nadenken. Ik denk toch dat ik me het meest Koreaans voel, vooral door mijn uiterlijk. Ik ben nog nooit in Korea geweest, maar zou dat nog wel eens willen. Mijn vader is vorig jaar teruggegaan om te kijken naar waar hij nu precies vandaan komt. Hij heeft geen idee wie zijn biologische ouders zijn, maar de reis was bedoeld om te kijken hoe het land is waar zijn roots liggen. Onze vakanties zijn lastig op elkaar af te stemmen, maar in de toekomst hoop ik ook nog eens die kant op te gaan."

Want als profvoetballer heeft Ter Heide andere werk- en vakantietijden dan zijn familie en vrienden. Precies vanaf deze positie, zittend op de bank van de tegenpartij, nam hij vorig seizoen een kijkje in de toekomst. Als bankzitter van Jong Ajax bracht hij voor het eerst in zijn prille loopbaan een bezoekje aan de thuishaven van Cambuur en was meteen onder de indruk. ,,Ik weet nog dat we in de openingsfase alle hoeken van het veld te zien kregen hier", herinnert hij zich nog. ,,Maar wij groeiden in de wedstrijd en wonnen met 0-2."

Richard Witschge zag het in mij zitten en zorgde ervoor dat ik op 'zes' kwam te spelen
Precies een minuut speelde Ter Heide mee, als invaller in blessuretijd. ,,Als rechtsbuiten", blikt hij terug. ,,Ik heb dat seizoen op veel verschillende posities gespeeld. Ook op rechtsback, linksback en centraal op het middenveld. Dat betekent dat ik een veelzijdige speler ben, maar ook dat ik nooit echt zekerheid heb of ik speel. Vorig seizoen wist ik de avond voor een wedstrijd pas waar ik aan toe was."

Hoewel hij rechtsbenig is, stond hij in de jeugd van AZ jaren op linksback. Het zorgde ervoor dat hij nu met zijn linkerbeen bijna net zoveel kan als met zijn rechter. Vervolgens kwam hij op de rechtsback te spelen en daar bleef Ter Heide staan ook na zijn overstap naar de jeugdopleiding van Ajax in 2014. Pas in Amsterdam zag men in hem een controlerende middenvelder. ,,Richard Witschge zag het in mij zitten en zorgde ervoor dat ik op 'zes' kwam te spelen. Eerst als enige zes, later met een dubbele zes nadat Erik ten Hag trainer werd bij het eerste. De speelstijl van het eerste hanteren ze ook in de jeugd."

Enthousiast
Zijn debuut in het betaalde voetbal kwam op 17 augustus 2018, een halfuur voor het einde van het uitduel met Roda JC (2-1 nederlaag). Vervolgens speelde hij in het seizoen 2018/19 vijftien duels in het eerste, waarin hij tot een doelpunt en een assist kwam. Het vorige seizoen kwam hij tot zestien optredens, waarin hij een doelpunt maakte en twee assists gaf.

Met 31 duels in de benen en vrijwel geen perspectief op een plek in het eerste elftal, was het tijd voor iets nieuws. In de winterstop meldde Cambuur zich al in Amsterdam, maar ving toen nog bot. ,,Ajax wilde mij bij het team houden, maar gaf wel aan niet moeilijk te gaan doen in de volgende transferperiode. Ik sprak met Foeke Booy en Henk de Jong en raakte enthousiast. Ze bleven me volgen en dat gaf vertrouwen. Ik wist dat ik hier naar toe moest."

Met Mees zat ik in de klas op de middelbare school, dus het is wel grappig dat we elkaar hier weer treffen
Hij kende Michael Breij en Mees Hoedemakers nog van zijn tijd bij AZ. ,,Met Mees zat ik in de klas op de middelbare school, dus het is wel grappig dat we elkaar hier weer treffen. Vanaf de winterstop heb ik Cambuur tot maart nauwlettend gevolgd en ik zag het al helemaal voor me om dit seizoen de eredivisie in te gaan. Maar het verhaal is bekend, helaas. Toch bestond er geen enkele twijfel voor mij om hier te komen."

De geboren Amsterdammer kan niet wachten om de goaltune 't Woanskip te horen. ,,Ik heb na mijn geboorte vier jaar op een woonboot gewoond", zegt Ter Heide met een lach. Zo lijkt de cirkel rond te zijn. ,,Ik weet daar niets meer van, we zijn al snel verhuis naar Assendelft. Daar woon ik nog steeds. Ik reis elke dag nog op en neer, maar ben druk op zoek naar een woning in Leeuwarden. Ik ga voor het eerst op mezelf, dus ook dat is nieuw. Dit wordt een heel nieuwe fase in mijn leven."

kapseltje

Valt tot nu toe tegen vind ik. Hij verdedigt nog een beetje als een jeugd speler en brengt te weinig energie in de duels. Je ziet wel dat hij kan voetballen, maar het is nu nog te nonchalant en slordig. Zondag maar even banken wat mij betreft

speculeter

Ere wie ere toekomt
Doke knalt er wel voor de volle 100 punten in.

Huizen

Citaat van: kapseltje op oktober 06, 2020, 23:08:55
Valt tot nu toe tegen vind ik. Hij verdedigt nog een beetje als een jeugd speler en brengt te weinig energie in de duels. Je ziet wel dat hij kan voetballen, maar het is nu nog te nonchalant en slordig. Zondag maar even banken wat mij betreft

Gaat met ups & downs. Ben geen Doke fan maar was gisteren de juiste wissel. Gaf veel goede ballen!

gobo

Citaat van: speculeter op oktober 06, 2020, 23:11:20
Ere wie ere toekomt
Doke knalt er wel voor de volle 100 punten in.
Hij viel inderdaad niet onverdienstelijk in. Bracht een hoop energie op het veld.
As de slager spreekt, mut de wurst um stilhouwe....

sunderland

en dan? Heb je daar ook over nagedacht? Tegen dord thuis, laten ze Doke de hele weds opbouwen. Toen Doke kwam waren we al klasse beter. Laat aub een voetballer op de back spelen anders krijgen we weer hetzelfde verhaal. Antonia zou ook nog kunnen

denistel

1e helft vie lhet hele team tegen toch

kapseltje

Als je het niet van je velheid, duelkracht en dat soort grapjes moet hebben, vind ik dat je meer voetbal moet brengen dan hij doet op dit moment en als het niet loopt, vallen dit soort spelers extra negatief op.

Uit de eerste 6 wedstrijden kun je nu toch wel opmaken dat het nu nog te min is voor het niveau wat we dit seizoen willen nastreven?