Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 404.805
  • Totaal topics: 1.956
  • Online today: 20
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 0
  • Guests: 14
  • Total: 14
14 gasten, 0 leden

Seizoen 2021-2022

Gestart door grijskijker, januari 26, 2021, 09:12:54

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: justremco op mei 16, 2022, 16:12:41
Kwam deze column tegen bij de Volkskrant:

Ereprijs
Het is geen verrassing dat de voetbalclub met het grootste budget, Ajax, kampioen is geworden. Ik pleit ervoor dat we in de eredivisie een ereprijs in het leven roepen voor de rendementskampioen. Wie heeft de meeste punten behaald per miljoen budget? Die club krijgt de grootste eer, een beker en een rijtoer door de stad.

De winnaar van dit seizoen: (tromgeroffel...) SC Cambuur met maar liefst 4,87 punt per miljoen euro! Gefeliciteerd.

KNVB, doe er wat mee. Want je geld voor je laten werken, dat is toch eigenlijk geen sport?

Tjerk van der Ham, Arnhem

:y :y :y :y

Ajax zou dan 0.52 punten per miljoen hebben, daarmee moeten degraderen  :_schater

Bankzitter

Dan we alweer kampioen  |:)

Henk De Jong ook maar Trainer vh Jaar... met Slot op een eervolle 2e plaats  |:)

sunderland

Citaat van: justremco op mei 16, 2022, 16:12:41
Kwam deze column tegen bij de Volkskrant:

Ereprijs
Het is geen verrassing dat de voetbalclub met het grootste budget, Ajax, kampioen is geworden. Ik pleit ervoor dat we in de eredivisie een ereprijs in het leven roepen voor de rendementskampioen. Wie heeft de meeste punten behaald per miljoen budget? Die club krijgt de grootste eer, een beker en een rijtoer door de stad.

De winnaar van dit seizoen: (tromgeroffel...) SC Cambuur met maar liefst 4,87 punt per miljoen euro! Gefeliciteerd.

KNVB, doe er wat mee. Want je geld voor je laten werken, dat is toch eigenlijk geen sport?

Tjerk van der Ham, Arnhem
zo is het ook in de wereld. Iedereen is voor Barcelona en Real en Bayern etc. Het is veel leuker om voor Cambuur te zijn of voor Sunderland. Met veeel kleinere budgetten iets presteren is toch vele malen leuker

Lore

Citaat van: sunderland op mei 16, 2022, 20:29:44
zo is het ook in de wereld. Iedereen is voor Barcelona en Real en Bayern etc. Het is veel leuker om voor Cambuur te zijn of voor Sunderland. Met veeel kleinere budgetten iets presteren is toch vele malen leuker

Ze zeggen allemaal dat ze zo geboren zijn of dat die club in hun bloed zit. Maar feitelijk is het natuurlijk allemaal omdat die clubs zo veel winnen. Anders zouden er ook in Nederland overal Telstar supporters zijn.

Ik heb mij ook ontzettend verbaast over Feijenoord supporters die huilend zeiden dat het zo knap was dat ze allemaal supporter zijn gebleven van die club, omdat zij al 13 jaar niet kampioen waren geworden. Misschien realiseren ze niet dat de overgrote meerderheid van de Nederlandse clubs nooit kampioen zijn geworden en ook nooit zullen worden.

Destroyer

Citaat van: Lore op mei 16, 2022, 16:38:08
:y :y :y :y

Ajax zou dan 0.52 punten per miljoen hebben, daarmee moeten degraderen  :_schater

Zou het mooi vinden dat daar een stuk tv gelden op gebaseerd wordt. Dat zou betekenen dat attractief voetbal beloond zou worden op goede resultaten!
** Poolwinner 18/19 - 21/22

weestwel

Schei toch uit met jullie Calimero effect. Zij zijn groot en wij zijn klein. En dat is niet eerlijk.  :_schater :_schater

veteraan

Nee, dat is geen Calimero gedrag. Die enorme belangen maken de sport kapot
Als er een Europese competitie komt dat ontstaat definitief het TV voetbal
Dan kunnen nationale competities terug naar het semi prof voetbal

weestwel

Citaat van: veteraan op mei 17, 2022, 11:13:50
Nee, dat is geen Calimero gedrag. Die enorme belangen maken de sport kapot
Als er een Europese competitie komt dat ontstaat definitief het TV voetbal
Dan kunnen nationale competities terug naar het semi prof voetbal

Klinkt erg communistisch allemaal, Alles gelijk willen trekken.

poelie-lwd

Iedereen heeft recht op mijn mening.

veteraan

Citaat van: weestwel op mei 17, 2022, 11:44:02

Onzin, ik heb niks met communisme !
Maar aan een competitie deelnemen waarin je bij voorbaat kansloos bent voor de bovenste drie omdat de budgetten 1000% uit elkaar liggen is wel heel erg volgzaam

Maar goed de grootste aanhangers van het grenzeloos poenhappen zijn de slachtoffers
Wel erg Stockholm  w:)

Oud Cambuur

Ze moeten in Nederland naar het Engelse systeem in de premier league krijgen alle clubs hetzelfde start bedrag

veteraan

Citaat van: Oud Cambuur op mei 17, 2022, 12:02:58
Ze moeten in Nederland naar het Engelse systeem in de premier league krijgen alle clubs hetzelfde start bedrag

Right, en dan nog premies voor de runner ups in de competitie, dat is sportief verdedigbaar

moodygrunn

Citaat van: weestwel op mei 17, 2022, 11:44:02

Klopt, maar anders hou je per definitie de top 3 in Nederland in stand. In geen enkele Europese competitie wordt het geld zo "scheef" verdeeld als in Nederland. Ajax krijg 5 a 6 keer zoveel als de nummer laatst.
In Henk en Sandor we trust

Bankzitter

Laat ik het zo zeggen:
Wij hebben  als goedpresterende club (sportief/financieel) daar meer nadeel dan voordeel van gehad in de afgelopen 3 seizoenen. Dat is slecht voor een competitie als goedgeleide clubs niet worden beloond.