Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
47 gasten, 6 leden (1 verborgen)
JantjeZ, Bankzitter, Bernardo, mathijs901, Delamere

Nick Doodeman

Gestart door Collingwood, januari 27, 2021, 10:04:41

Vorige topic - Volgende topic

D.H.Skolten

Citaat van: sunderland op februari 01, 2021, 22:04:28
Volgens tv was het omdat ze bij Volendam het vertrouwen in hem wat kwijt zijn. Hij wou tegen ons al niet spelen. Dus kwam het versneld
Gelukkig maar want ik denk dat hij het hier geweldig gaat doen!

D.H.Skolten

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 01, 2021, 23:30:13
En dit is het volgende filmpje die ik direct daarna op YouTube krijg  _O_

https://www.youtube.com/watch?v=pfi9wm9V5CY
De eerste clickbait waar ik blij mee ben!

sunderland

Skolten jonguh bist er weer

grijskijker

Citaat van: Bankzitter op januari 27, 2021, 17:24:27
Alleen goed verhaal van de TS is niet genoeg bij zo'n speler. De aanbieding zal ook op niveau zijn geweest en dat is Foeke zijn verdienste.
Ik trek dan de voorzichtige conclusie dat het er financieel dan niet zorgwekkend uitziet.
Citaat van: Vlampiep op januari 27, 2021, 19:00:09
Dat we nog niet op de bodem van onze portemonnee zitten lijkt mij ook, maar zou het niet zo zijn dat er vanwege belangstelling voor onze vleugelspelers als vast de opvolger is vastgelegd?
Het is wel heel duidelijk dat de financiën prima op orde zijn...

Lore

Citaat van: Grijskijkert op februari 02, 2021, 08:24:04
Het is wel heel duidelijk dat de financiën prima op orde zijn...

Prima is een relatief begrip in deze denk ik. Het is vele malen beter dan het was, liquiditeit lijkt voorlopig ook in orde. Maar er zijn nog hele zorgelijke punten in onze financieën

grijskijker

Citaat van: Lore op februari 02, 2021, 08:28:13
Prima is een relatief begrip in deze denk ik. Het is vele malen beter dan het was, liquiditeit lijkt voorlopig ook in orde. Maar er zijn nog hele zorgelijke punten in onze financieën
Leg eens uit!

vialli

Doodeman nu al naar Cambuur

'We hebben
alsnog een oplossing gevonden'
LEEUWARDEN SC Cambuur weekte gisteren in de sloturen van de transferperiode alsnog per direct Nick Doodeman los bij FC Volendam. Dat had nog wel wat voeten in de aarde.
GERARD BOS

Vorige week werd bekend dat de aanvaller komende zomer transfervrij naar Cambuur zou vertrekken. Dat de overstap er niet meteen kwam, had te maken met gebrek aan budget. Een week later bleek er toch iets mogelijk. ,,We hebben alsnog een oplossing gevonden", omschrijft Cambuurs technisch manager Foeke Booy.
Trainer Henk de Jong liet vorige week al weten Doodeman er graag per direct bij te willen hebben. Booy: ,,En Nick zag dat ook zitten. We hebben toen met alle partijen de koppen bij elkaar gestoken, het was een vraag waard aan Volendam. 'Nee' heb je en 'ja' kun je krijgen." Dat FC Volendam zo nog wat centen overhoudt aan het vertrek van Doodeman, hielp mee.
Met zijn komst wordt het voorin druk bij de koploper. Cambuur heeft in Jarchinio Antonia, Giovanni Korte, Michael Breij en ook Issa Kallon en Ragnar Oratmangoen al vijf spelers die op de rechterflank kunnen spelen. Er vertrekt niemand, liet Booy weten.
,,We vinden dat Doodeman nog iets kan toevoegen aan onze selectie. Een plusje, noemen we dat. We hebben al goed spelersmateriaal, maar met hem worden we nóg beter. Als je er dan uit kunt komen met alle partijen, moet je het niet laten."
Door zijn komst beschikt Cambuur nu bovendien niet alleen over de topscorer (Robert Mühren, 21 goals) maar ook over een ware 'assistkoning'. Doodeman bereidde bij Volendam dit seizoen namelijk al tien goals voor. De rechtsbuiten scoorde ook nog acht keer.
Het nieuws kwam op een dag waarop Cambuur en Heerenveen met hun reserves tegen elkaar oefenden in een vriendschappelijke Friese derby. Cambuur won na een 3-1 voorsprong bij rust uiteindelijk met 5-3. Voor de Leeuwarders scoorden Pouwels, Antonia, Paulissen, Oratmangoen en Deuling. Namens Heerenveen waren Jean Paul van Hecke, Rami Hajal en Arjen van der Heide succesvol.

Bankzitter

Citaat van: Lore op februari 02, 2021, 08:28:13

Ik ga er ook maar vanuit dat de risico's aanvaardbaar zijn, ook omdat we geen inkomsten hebben dit seizoen. Wellicht is dit extern gefinancierd, zou ook nog een mogelijkheid zijn.

666

Welkom Nick, maak er wat moois van  |:)
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

grijskijker

Citaat van: Bankzitter op februari 02, 2021, 09:40:52
Ik ga er ook maar vanuit dat de risico's aanvaardbaar zijn, ook omdat we geen inkomsten hebben dit seizoen. Wellicht is dit extern gefinancierd, zou ook nog een mogelijkheid zijn.
Spelersfonds?

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: sunderland op februari 02, 2021, 08:23:27
Skolten jonguh bist er weer
Comeback van skolten met drie positieve posts:

Dat kan niet natuurlijk, een levenslange ban voor die man
Henk, held, bedankt

Lore

Citaat van: Grijskijkert op februari 02, 2021, 08:31:07
Leg eens uit!

Nou het solvabiliteitspercentage is nog niet echt uit de probleemzone. Je zou graag willen dat de verhouding tussen eigenvermogen en vreemd vermogen wat gezonder is. Tegenvallers zijn  nu wel lastig op te vangen. Mocht je nieuw vreemd vermogen nodig hebben om tegenvallers op te vangen, dan staan de banken op basis van de huidige balans niet te springen. Ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar de cijfers van dit jaar. Er zijn wat eenmalige inkomsten, maar er zijn natuurlijk ook een sloot inkomsten weggevallen. Daardoor zou de solvabiliteit verder kunnen verslechteren.

Liquiditeit kan ik niet echt inschatten, maar dat lijkt gezien de aankoop van Doodeman niet een probleem te zijn,.

grijskijker

Citaat van: Lore op februari 02, 2021, 10:56:32
Nou het solvabiliteitspercentage is nog niet echt uit de probleemzone. Je zou graag willen dat de verhouding tussen eigenvermogen en vreemd vermogen wat gezonder is. Tegenvallers zijn  nu wel lastig op te vangen. Mocht je nieuw vreemd vermogen nodig hebben om tegenvallers op te vangen, dan staan de banken op basis van de huidige balans niet te springen. Ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar de cijfers van dit jaar. Er zijn wat eenmalige inkomsten, maar er zijn natuurlijk ook een sloot inkomsten weggevallen. Daardoor zou de solvabiliteit verder kunnen verslechteren.

Liquiditeit kan ik niet echt inschatten, maar dat lijkt gezien de aankoop van Doodeman niet een probleem te zijn,.
En dan ga je er even aan voorbij dat de waarde van de selectie nu tegen of over de 8 miljoen is, wat 2 jaar terug net over de 3 miljoen was.. Dit is een feit!
En bij jou is het misschien, mocht ,kunnen , woorden waarmee je aangeeft het niet zeker te weten en i.m.o. maar wat roept!

Lore

Citaat van: Grijskijkert op februari 02, 2021, 11:06:10
En dan ga je er even aan voorbij dat de waarde van de selectie nu tegen of over de 8 miljoen is, wat 2 jaar terug net over de 3 miljoen was.. Dit is een feit!
En bij jou is het misschien, mocht ,kunnen , woorden waarmee je aangeeft het niet zeker te weten en i.m.o. maar wat roept!

Zo, het moet wel gezellig zijn om jou erbij te hebben op een feestje he? Wist je dat je een discussie niet altijd hoeft te winnen? Ik dacht dat wij gewoon inhoudelijk hadden over de financiële positie van ons geliefde Cambuur. Maar goed ik zal ook inhoudelijk reageren een heel erg mijn best doen om "En bij jou is het misschien, mocht ,kunnen , woorden waarmee je aangeeft het niet zeker te weten en i.m.o. maar wat roept!" te voorkomen.

Je hebt zeker een punt in je redenatie, maar dan zou je ook kunnen redeneren dat het negatieve eigen vermogen nooit een probleem is, zolang de waarde van de selectie hoger is dan het negatieve eigen vermogen. Denk je dat de bank ook zo zal redeneren? Of andere verstrekkers van vreemd vermogen? Als die jouw redenatie volgen dan is er geen probleem, als zij mijn redenatie volgen dan zou ik er maar niet op gokken.

Bernardo

Citaat van: Grijskijkert op februari 02, 2021, 11:06:10

8 miljoen??? Wel heel optimistisch en helemaal gezien er pas 10 spelers vast liggen van volgend seizoen. Waarvan vooral Hoedemakers, Jacobs en Kallon een redelijke waarde hebben.