Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
44 gasten, 6 leden (1 verborgen)
JantjeZ, Bankzitter, Bernardo, mathijs901, Delamere

Nick Doodeman

Gestart door Collingwood, januari 27, 2021, 10:04:41

Vorige topic - Volgende topic

sunderland

Welkom bij de mooiste

sunderland

Citaat van: De Gast op januari 27, 2021, 10:10:10
Ik hoorde Johnny Jansen onlangs nog zeggen dat ze Doodeman niet goed genoeg vinden. Ik zou zeggen; jongen, dan weet je wat je komend seizoen te doen staat.

|:)
as Johnny er dan nog is :zweep

denistel

welkom bij onze mooie club en op naar de volgende aanwinsten

AL

Prima versterking!
Top KKD speler en als we promoveren genoeg talent om het daar ook te laten zien.

sunderland

Heracles nac graafschap dkv pakten meestal dit soort spelers op. Credits foeke.

PePe

Lag zijn coronatest afgelopen zondag in Leeuwarden?

Vlampiep

Citaat van: sunderland op januari 27, 2021, 15:31:33
Heracles nac graafschap dkv pakten meestal dit soort spelers op. Credits foeke.
Super en alert handelen van de club.
Het is volgens mij de combi Foeke, Henk en Sandor die de beoogde spelers weet te benaderen en vastlegt.
Maar zoals je schrijft in deze de credits voor Foeke. |:) |:)

Bankzitter

Alleen goed verhaal van de TS is niet genoeg bij zo'n speler. De aanbieding zal ook op niveau zijn geweest en dat is Foeke zijn verdienste.
Ik trek dan de voorzichtige conclusie dat het er financieel dan niet zorgwekkend uitziet.

Vlampiep

Citaat van: Bankzitter op januari 27, 2021, 17:24:27
Alleen goed verhaal van de TS is niet genoeg bij zo'n speler. De aanbieding zal ook op niveau zijn geweest en dat is Foeke zijn verdienste.
Ik trek dan de voorzichtige conclusie dat het er financieel dan niet zorgwekkend uitziet.
Dat we nog niet op de bodem van onze portemonnee zitten lijkt mij ook, maar zou het niet zo zijn dat er vanwege belangstelling voor onze vleugelspelers als vast de opvolger is vastgelegd?

grijskijker

Citaat van: Vlampiep op januari 27, 2021, 19:00:09
Dat we nog niet op de bodem van onze portemonnee zitten lijkt mij ook, maar zou het niet zo zijn dat er vanwege belangstelling voor onze vleugelspelers als vast de opvolger is vastgelegd?
Of als Booy al weet met wie er wel niet doorgegaan wordt , er lopen een paar contracten af, die van Korte, Ragnar en Antonia..

CambuurAmersfoort

Zou mij goed kunnen voorstellen dat Ragnar en Antonia niet blijven. Dan heb je, als korte wel verlengd wordt met korte, kallon, Breij en dan Doodeman 4 buitenspelers. Ik denk dat je met die 4 prima voor de dag komt. Als je muhren kan behouden en een goede vervanger voor hem zoekt ben je voorin al klaar.

grijskijker

Citaat van: CambuurAmersfoort op januari 27, 2021, 19:13:44
Zou mij goed kunnen voorstellen dat Ragnar en Antonia niet blijven. Dan heb je, als korte wel verlengd wordt met korte, kallon, Breij en dan Doodeman 4 buitenspelers. Ik denk dat je met die 4 prima voor de dag komt. Als je muhren kan behouden en een goede vervanger voor hem zoekt ben je voorin al klaar.
Geloof dat de TS ,Breij meer ziet als concurrent/vervanger van Jacobs..

Bankzitter

Paullissen komt een niveau hoger ook weer in beeld als linksvoor. Daar heeft hij ook vaker gespeeld.
EN dan zit je weer op 4 als Korte ten minste ook blijft.

Galdiano

Ook een optie in het contract?

When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

grijskijker

Nick Doodeman wil naar de eredivisie: 'Ik hoop dat Cambuur het haalt'

Nick Doodeman wil naar de eredivisie. Dat is een van de belangrijkste drijfveren van zijn overstap – na afloop van dit seizoen – van FC Volendam naar Cambuur.

Of hij straks met Volendam nog kan spelen tegen Cambuur? Die vraag overvalt Nick Doodeman enigszins. Die wedstrijd (op 2 april) zou de 24-jarige voetballer van FC Volendam wel eens in gewetensnood kunnen brengen. Wat als beide clubs – zijn huidige en toekomstige werkgever – dan nog belangen hebben in de strijd om promotie naar de eredivisie?

,,Tja, dat weet ik niet zo goed. Misschien is het dan niet zo verstandig om te spelen. Maar daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht. Uiteindelijk is het aan de club en de trainer om dat te beslissen.'' Dat hij naar Cambuur vertrekt, is voor de uit Venhuizen afkomstige, maar nu in Alkmaar wonende rechtsbuiten geen grote verrassing. ,,De interesse van Cambuur bestond al langer, zo'n anderhalf jaar. Ze informeerden regelmatig naar me.''

Goed gesprek

De interesse werd concreet nu Doodeman, wiens contract bij FC Volendam deze zomer afloopt, de vrijheid kreeg om met andere clubs te praten. ,,Ze belden direct. Ik heb een goed gesprek gehad, onder anderen met de trainer Henk de Jong. Dat voelde meteen goed, alles klopte. Hij wil me graag hebben en is toch degene die je moet opstellen. Altijd fijn als er vertrouwen is.''

'Henk zegt mensen te hebben om mij te bedienen'

Wat Cambuur en De Jong precies met hem voor ogen hebben? ,,Nou, ik ben bijvoorbeeld het type speler dat afhankelijk is van zijn medespelers. Ik speel niet zomaar drie man uit om vrij te komen. Henk zegt mensen te hebben om mij te bedienen, zodat ik op mijn beurt de spits weer kan bedienen.''

Dat die spits momenteel Robert Mühren heet, was ook een positief punt voor Doodeman. Hij kent de Volendammer nog van zijn periode bij AZ (dat hij in 2017 verruilde voor Volendam). ,,Het zou wel mooi zijn als Robert bij Cambuur blijft. We hebben bij Jong AZ al vaker samen gespeeld. Dat klikte wel goed. Ik denk dat ik er wel voor kan zorgen dat hij scoort.''

Mühren is bovendien niet de enige oude bekende die hij in Leeuwarden tegen zal komen. ,,Ik ken er zes, zeven jongens uit mijn tijd bij AZ en Volendam. Dat is leuk en dan kom je ook wat makkelijker binnen.''

Eredivisie

Dat Cambuur momenteel koploper is in de eerste divisie en de kansen op promotie voor Volendam de afgelopen tijd flink zijn geslonken, is ook een factor die een rol speelt bij zijn besluit. ,,Dat de kans groter is dat Cambuur eredivisie gaat spelen, dat speelt ook mee. Ik heb nu vier jaar eerste divisie achter de rug en heb ambities om eredivisie te spelen. Ik hoop dat Cambuur het haalt.''

Op zijn periode Volendam kijkt Doodeman echter 'heel positief'' terug. ,,Volendam heeft mij de kans gegeven profvoetballer te worden. Daar ben ik dankbaar voor. Ik heb er vier goede jaren gehad, maar het is voor mij nu tijd voor iets nieuws. Met Volendam de eredivisie ingaan is voor mij ook altijd een optie geweest. Maar dan moeten ze je wel willen. Een nieuwe aanbieding bleef uit en Cambuur kwam wel. Dan is de keuze snel gemaakt, want Cambuur is een mooie club.''

'Er waren meerdere clubs uit de ere- en eerste divisie die interesse hadden'

De club uit Leeuwarden was bovendien niet de enige met interesse voor de aanvaller, die momenteel met acht treffers topscorer is bij FC Volendam en bovendien de meeste assists (tien) achter zijn naam heeft. ,,Er waren meerdere clubs uit de ere- en eerste divisie die interesse hadden. Logisch, want ik heb een goede eerste seizoenshelft achter de rug. Maar Cambuur stond bij mij op één, omdat de interesse langer speelde en omdat die club als enige echt concreet was.''

Doodeman kwam afgelopen weekeinde in het nieuws, omdat zijn coronatest zoek was, waardoor hij niet kon spelen met FC Volendam tegen De Graafschap. De vermiste test is volgens de West-Fries inmiddels weer boven water.

,,De avond na de wedstrijd kwam hij binnen. De uitkomst? Negatief. Ik had dus gewoon kunnen spelen. Dat is zuur, maar er is helaas niets meer aan te doen. Tegen Go Ahead Eagles ben ik er dus normaal gesproken gewoon bij zondag. Tenminste als de nieuwe test deze week niet weer zoek raakt.''