Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 404.805
  • Totaal topics: 1.956
  • Online today: 20
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
12 gasten, 1 lid
Voorstopper

Silvester van der Water

Gestart door Stiens, juli 01, 2022, 15:07:02

Vorige topic - Volgende topic

De Gast

Citaat van: Hirsch op april 28, 2024, 13:46:35
Inmiddels wel!

Miskien dat er nu een club nog een tonnetje wil neerleggen.

En anders 19 wedstrijden een fluitconcert. Oek geen probleem met.

denistel

Citaat van: De Gast op april 28, 2024, 14:37:03
Miskien dat er nu een club nog een tonnetje wil neerleggen.

En anders 19 wedstrijden een fluitconcert. Oek geen probleem met.

die trainer van zwolle is wel over hem te spreken dus je weet nooit

oost

Zou toch fantastisch zijn als hij nu verkocht zou kunnen worden. Misschien niet voor de 7 Ton wat Cambuur betaald heeft maar als je hem voor 3 of 4 ton kan slijten plus het salaris wat vrijkomt is iedereen blij |:)

sunderland

Citaat van: oost op april 28, 2024, 20:19:11
Zou toch fantastisch zijn als hij nu verkocht zou kunnen worden. Misschien niet voor de 7 Ton wat Cambuur betaald heeft maar als je hem voor 3 of 4 ton kan slijten plus het salaris wat vrijkomt is iedereen blij |:)
denk je dat ze gek zijn bij Zwolle?

V-man

Een SCC speler tijdens een wedstrijd uitfluiten vind ik not done. Uitzondering is dat je tijdens het seizoen aangeeft naar een bepaalde club hier in de provincie gegaan te zijn.

oost

Citaat van: sunderland op april 28, 2024, 20:51:23
denk je dat ze gek zijn bij Zwolle?

Nee Zwolle niet maar misschien een club uit het oost blok? Of Zwolle zou hem transfer vrij moeten kunnen oppikken? Dan us hij het gokje wel waard  dat die kan voetballen is algemeen wel bekende . Jammer voor ons dat hij mentaal wel iets lijkt te mankeren

Stiens

Hij brak door bij Heracles, nu probeert Van der Water bij PEC Zwolle het voetbalgeluk terug te vinden
Bij Heracles Almelo was Silvester van der Water (27) een paar jaar geleden een smaakmaker en dwong hij een transfer naar Orlando af. Hij kwam daarna snel terug uit Amerika, werd uit de selectie gezet bij SC Cambuur en probeert nu bij PEC Zwolle zijn carri?re nieuw leven in te blazen. ?Ik was het plezier in voetbal kwijt.?

?Ik heb spijt van mijn keuze om terug naar Nederland te gaan?, zegt Silvester van der Water als hij al even aan het vertellen is over het verloop van zijn carri?re. In de zomer van 2022 keerde hij terug naar Nederland, nadat hij ruim een jaar in Amerika was. Hij werd recordaankoop bij Cambuur Leeuwarden.

Langer blijven
Toen leek het heel logisch. Hij raakte geblesseerd aan zijn enkel, zijn club Orlando wilde wel meewerken aan een vertrek en na de geboorte van de kleine Maison was het niet gek om weer dicht bij familie te wonen. Cambuur was net negende geworden in de eredivisie, wilde wel een aardige transfersom voor hem neertellen en zo was de deal snel gemaakt. ?Een warme club.?
Maar ja, weet ook Van der Water: spijt komt altijd achteraf. ?Het leven in Amerika was heel gaaf. Een mooie competitie, lekker weer en na de training naar het zwembad. En de media zijn minder kritisch, dat is ook fijn.?

?Misschien had ik nog wat langer moeten blijven, mezelf daar meer de kans moeten geven. Ik denk niet dat ik te vroeg naar het buitenland ben gegaan. Ik was 24 en was toe aan een stap na twee?nhalf jaar bij Heracles. Ik wilde eigenlijk een half jaar eerder al weg, maar dat ging niet door.?

Akkefietje in de kleedkamer

De keuze voor Cambuur pakte niet goed uit. In het eerste jaar had Van der Water moeite om fit te worden na zijn blessure, het kunstgras hielp daarbij niet mee. De ploeg degradeerde, wat de sfeer geen goed deed. ?Ik had het gevoel dat ik er niet alles uit kon halen.?
Een jaar later begon hij goed aan het seizoen in de eerste divisie: hij scoorde drie keer en gaf drie assists in negen duels. Tot dat ene akkefietje met trainer Henk de Jong in de kleedkamer na het duel met MVV, waarna Van der Water uit de selectie werd gezet.

De druppel
?Er was een woordenwisseling, die werd vrij heftig. Het ging over tactiek. Hij was het niet eens met hoe ik mezelf opstelde. Hij is de baas en maakt de keuzes. Ik vind hem een prima vent, een leuke trainer, maar op voetbalgebied klikt het niet tussen ons. Dat was de druppel, daarop stuurde hij mij naar het tweede team.?

Of hij spijt heeft van de dingen die hij tegen de trainer heeft gezegd? ?Het was niet helemaal ok?. Ik heb mijn mening gegeven. Het is aan de ander wat hij ermee doet. Dus geen spijt, maar misschien had ik het wel anders kunnen doen. Uiteindelijk is het uitgesproken en zou ik weer met hem kunnen samenwerken als het moet.?

Stijgende lijn
Omdat PEC krap zat in de vleugelaanvallers en Van der Water graag weer minuten wilde maken en fit wilde worden, stapte hij in de winter op huurbasis over naar Zwolle voor een half jaar. ?Ik was het plezier kwijt. Het is niet zo dat ik dacht aan stoppen, maar wel: waarvoor doe ik dit? Ik wilde de oude Silvester terugvinden en dat gaat steeds beter.?
Veel speelminuten had hij niet per se verwacht bij PEC Zwolle. Sinds zijn overstap had hij vier keer een basisplaats en viel hij vier keer in. ?Ik had even tijd nodig om aan te haken, maar heb nu de stijgende lijn te pakken. Ik ben blij met elke minuut die ik krijg.?

Langer verblijf?
Hoewel hij het naar zijn zin heeft in Zwolle en het ook nog eens op prima rijafstand van zijn woonplaats Lelystad is, verwacht Van der Water niet dat hij volgend seizoen bij PEC speelt. ?Ik denk dat Cambuur nog wat wil verdienen en ik verwacht niet dat PEC die transfersom gaat betalen.?

In principe keert hij na dit seizoen terug naar Leeuwarden, waar hij nog een contract voor een jaar heeft. ?Het liefst wil ik een mooie stap maken. Een avontuur in het buitenland, een warm land, dat zou lekker zijn. Maar als dat er niet komt, ga ik me focussen op Cambuur.?

Bijzonder duel tegen oude club
Eerst wacht de wedstrijd tegen Heracles Almelo zondag, de club waar hij doorbrak en zijn eerste stappen in de eredivisie zette. Een bijzonder duel. ?Ik kwam over van Almere en kreeg bij Heracles de tijd me te ontwikkelen tot basisspeler. Ik kijk er met een goed gevoel op terug. Ik denk dat PEC en Heracles vergelijkbare clubs zijn, er is een goede sfeer.?

De positie waarin de clubs zitten, is ook vergelijkbaar. PEC en Heracles hebben 32 punten nadat ze vorig jaar promoveerden na een jaar in de eerste divisie. De belangen zijn groot. De ploeg die wint, is bij een nederlaag van RKC al definitief veilig. ?Het is altijd lekker om van je oude club te winnen en je weet dat je zo goed als zeker veilig bent als je wint. Dat maakt het extra belangrijk.?

Bron: AD Premium

AL

Vreselijke kwal is het.
Hoop oprecht dat hij zijn benen breekt en nooit meer kan voetballen.
Nadat hij net getekend heeft bij een andere club uiteraard.

Stanley

Je mag van van der water vinden wat je wilt, maar dat je wenst dat hij zijn beide benen breekt zegt iets over jou.
Wat een simpele trieste reactie.

Specuveter

Citaat van: AL op april 29, 2024, 15:30:58
Vreselijke kwal is het.
Wat een verschrikkelijke trieste reactie
Schaam je diep.
Ik vind het een ban waard.

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: AL op april 29, 2024, 15:30:58
Vreselijke kwal is het.

Dit meen je toch niet echt mag ik hopen? Ik vind dit ook een vreselijke opmerking van je. Zou je sieren dit weg te halen. Zulke rommel hoort hier niet op het forum.

Holwerd voor Cambuur

Mocht hij niet weggaan hoop ik juist oprecht dat hij hier de sterren van de hemel gaat spelen en ons naar de Eredivisie schiet :thumbsup
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

oost

Met 5 of 6 nieuwe spelers erbij (met kwaliteit) kan hij zomaar het verschil maken. Misschien is hij wel heel erg sfeer gevoelig en die was eind vorige seizoen em groot deel dit seizoen niet best.
Dus wie weet gaan we alsnog plezier aan hem.beleven, zijn kwaliteiten staan buiten kijf |:)

De Gast

Wat moet je nou met zo'n vent. Nu wil hij weer naar het buitenland. Hij wil gewoon van het leven genieten en is niet gemotiveerd. Heel snel opzouten met die gast. Jammer van je ruim 1M aan kosten die je voor zo iemand maakt. Een hele dikke min voor onze directie die dit niet goed heeft ingeschat.

michello

Het is altijd een gok, maar je kon weten dat deze gast op z?n zachtst gezegd wispelturig is.
Hij heeft een goede deal gesloten met die gluiperige zaakwaarnemer van ?m.