Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 3.710
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.840
  • Totaal topics: 1.958
  • Online today: 81
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
28 gasten, 3 leden
Voorstopper, TheDutchman, gobo

Sjors Ultee

Gestart door Huizen, november 11, 2022, 10:29:40

Vorige topic - Volgende topic

Delfzijl/Cambuur

Srry kan het niet zo mooi schrijven als de echte Leeuwarders hier.
Wel geboren maar niet getogen.
Wat betreft voetbalclub wel. |:)

denistel

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op november 12, 2022, 01:10:28
Jah...klopt, maar je mutte m wel een kaans geeve.
Echt Liwwadders.... kopen we niks voor. Oek s wat Liwwardders nu..
Kint minder...nee
Kint beter... ja
Gaat Ultee t ferskil maaken.
Ik hoop t maar we gaan dr voor.

ik geef em oek wel een kans toch.altijd zal ik de mensen bij cambuur steunen.

Cor

Citaat van: Joop op november 11, 2022, 19:34:30
Helemaal geweldig een nieuwe trainer en schijnt zich ook leuk te presenteren maar kan de bal zelf ook niet in het netje schieten. Met andere woorden, wie gaat er nou eens scoren zodat er punten binnen geharkt kunnen worden. De spelers moeten het doen, niet de trainer. Zal men met deze trainer niet meer grote kansen om zeep helpen?

Zoals hij zelf al zei, met Ultee op de bank scoorde Cambuur 4 keer. Misschien is dit dus wel de oplossing  :proost

nee,wel?

ultee ziet toch perspectief en gaat de uitdaging aan,intern is er misschien al gesproken over eventuele versterkingen en mogelijkheden daarin, want welke trainer wil nou ergens instappen en zogenaamd gaan trekken aan een dood paard?
dat doet alleen afbreuk aan je eigen trainers reputatie dan.
de beste man gewoon het vertrouwen geven, en ook niet gelijk moord en brand schreeuwen als we na de winterstop ook nog niet gelijk het beoogde/gewenste resultaat boeken.

Mike SCC

sunderland

Citaat van: nee,wel? op november 12, 2022, 21:32:17
ultee ziet toch perspectief en gaat de uitdaging aan,intern is er misschien al gesproken over eventuele versterkingen en mogelijkheden daarin, want welke trainer wil nou ergens instappen en zogenaamd gaan trekken aan een dood paard?
dat doet alleen afbreuk aan je eigen trainers reputatie dan.
de beste man gewoon het vertrouwen geven, en ook niet gelijk moord en brand schreeuwen als we na de winterstop ook nog niet gelijk het beoogde/gewenste resultaat boeken.
dat laatste zal wel moeten, anders is het sowieso te laat. En die versterkingen gaan er zeker komen liet ie ook al doorschemeren. Als dat maar niet weer een foeketje word

nee,wel?

Citaat van: sunderland op november 13, 2022, 09:52:48
dat laatste zal wel moeten, anders is het sowieso te laat. En die versterkingen gaan er zeker komen liet ie ook al doorschemeren. Als dat maar niet weer een foeketje word

meende dat foeke in intervieuw vrijdag zei dat het niet een kwestie moest worden van halen om te halen, met andere woorden wel gericht versterking halen en Ultee zal ook zo zijn connecties hebben met spelers en een indicatie hebben waar het in zijn ogen aan schort, dus ik denk dat we het wel met vertrouwen tegemoed kunnen zien.

R058

Citaat van: Mike SCC op november 13, 2022, 09:25:20
Is er iemand met VI PRO die dit artikel kan kopi?ren en plakken?  :koffie

https://www.vi.nl/pro/ultee-het-moet-afschuwelijk-worden-om-tegen-cambuur-te-spelen

In de slagschaduw van de grote Louis van Gaal-show werd vrijdagmiddag Sjors Ultee gepresenteerd bij SC Cambuur, als opvolger van de vanwege gezondheidsredenen vertrokken Henk de Jong. 'Ik weet dat ik grote schoenen moet vullen.'

Wat inmiddels is uitgemond in een contract voor anderhalf jaar, begon een week of drie geleden. De leiding van SC Cambuur constateerde al langer dat Henk de Jong het moeilijk had, zelf gaf de trainer na de wedstrijd tegen Vitesse van 15 oktober aan dat het inderdaad niet meer ging. In die periode, toen het vertrek van De Jong nog niet bekend was gemaakt, zag Sjors Ultee de naam Foeke Booy in het scherm van zijn telefoon oplichten. 'Ik dacht dat Foeke gewoon even wilde bijpraten', aldus Ultee, die de technisch manager van SC Cambuur nog kent uit hun gezamenlijke tijd bij FC Utrecht. 'We hebben altijd een goede band gehouden en hadden zo nu en dan nog contact. In dat opzicht kwam zijn telefoontje niet als een verrassing, maar door wat hij tijdens dat telefoontje zei, werd het uiteindelijk wel een gesprek van veel serieuzere aard dan ik verwacht had toen ik de telefoon opnam.'

Sjors Ultee als coach van Fortuna Sittard.
? Pro Shots
Sjors Ultee als coach van Fortuna Sittard.
Booy vertelde Ultee wat Cambuur een paar dagen later wereldkundig zou maken: dat Henk de Jong vanwege gezondheidsredenen per direct zou stoppen als trainer. Daarna vroeg de technisch manager van Cambuur aan Ultee of hij ervoor zou openstaan de vacature in te vullen. 'Op dat moment zat ik een maand of twee thuis', verwijst de trainer naar zijn ontslag bij Fortuna Sittard. 'Ik had wel nagedacht over bij welk type club ik zou gaan willen werken, toen was Cambuur voor mij al naar voren gekomen. Een warme club met fijne mensen, een goede structuur en een duidelijke visie op voetbal.' Terwijl hij het zegt beseft Ultee hoe de boodschap kan overkomen. 'Nee', grijnst hij. 'Dit is geen leuk verhaaltje voor nu, maar iets dat ik echt vond en ook al een paar keer benoemd heb in interviews. Na het gesprek met Foeke ben ik gaan praten met de directie, rvc en stafleden. Die gesprekken versterkten het goede gevoel. En nu zit ik hier, daar ben ik heel trots op en blij mee.'

Booy lichtte de keuze voor Ultee nader toe: 'Toen voor ons duidelijk was dat Henk zou moeten stoppen, was Sjors gelijk wel een logische kandidaat om aan te denken. Ik ken zijn visie op voetbal en werkwijze, die sluiten ? zonder dat ze precies hetzelfde zijn ? wel aan op de visie van ons als club.' Hoe omschrijft Booy de Utrechter als trainer? 'Als iemand die communicatief sterk is, veel nadenkt over het spel, tactisch goed onderlegd is en duidelijkheid geeft aan spelers. Daarbij is hij een realistische trainer, niet na?ef. In de gesprekken met ons heeft hij ook laten zien waar in zijn ogen de pijnpunten bij ons liggen en in welke richting hij de oplossing ziet. Dat sprak ons ook aan, want het is belangrijk dat we iets gaan veranderen.'

In de gesprekken met ons heeft hij ook laten zien waar in zijn ogen de pijnpunten bij ons liggen en in welke richting hij de oplossing ziet. Dat sprak ons ook aan, want het is belangrijk dat we iets gaan veranderen.'
Foeke Booy over Sjors Ultee
Dat laatste onderschrijft Ultee, als het persmoment voorbij is en hij de tijd neemt voor ??n-op-??n-gesprekken. 'De club staat er op dit moment niet goed voor, als je de ranglijst opmaakt van heel 2022, is dat zelfs gewoon heel slecht. Daar mag je je ogen niet voor sluiten, doorgaan op dezelfde weg zou niet logisch zijn.' Belangrijke vraag voor Ultee was of Cambuur openstaat voor verandering. 'Dat was voor mij misschien wel d? belangrijkste vraag, welke mindset hier bestaat.' Uit gesprekken met staf, clubleiding en commissarissen kreeg hij in dat opzicht een positief beeld. 'De club wil ten koste van alles in de Eredivisie blijven. En als je wil dat het beter gaat dan het gegaan is, zal je iets anders moeten doen. Die bereidheid voel ik.'

VERVELEND EN HEFTIG
Ultee sprak op de persconferentie over de bijzondere omstandigheden die het mogelijk hebben gemaakt dat hij nu trainer van SC Cambuur is. 'Als trainer volg je vaak iemand op die ontslagen is, dat hoort bij het vak. De situatie bij Cambuur is heel anders, vervelend en heftig. Dat is iets heel anders. Ik heb Henk gesproken en het belangrijkste is dat het goed met hem gaat. Ik weet dat ik grote schoenen heb om te vullen, namelijk die van een goede en populaire trainer.' Booy: 'Het vergt moed om in deze situatie in te stappen. Gezien de moeilijke situatie die is ontstaan met het vertrek van Henk, maar ook doordat we er minder goed voor staan dan verwacht.' Booy zegt dat Ultee de enige trainer is die door Cambuur is benaderd. 'Er zijn wel wat trainers geweest die ons benaderd hebben, maar vanuit ons is er alleen initiatief getoond richting Sjors.'

Waarom is gekozen voor een contract voor anderhalf jaar?

Booy: 'Vanwege de continu?teit. Als club hadden we zelfs idee?n voor een nog iets langere overeenkomst, we hebben elkaar in anderhalf jaar gevonden. Dat waarborgt de continu?teit. Als het loopt zoals we hopen dat het zal lopen, dan zitten we ten tijde van de overgang naar het nieuwe stadion (medio-najaar 2023, red.) opnieuw met elkaar rond de tafel.'
Ultee: 'Het contract spreekt vertrouwen uit in mij als trainer. Je kunt gehaald worden als crisismanager die voor een schokeffect moet zorgen, maar als trainer wil je het liefst naar een club die in jou gelooft en verder durft te kijken.'

Wat is je analyse van de selectie?

'Natuurlijk heb ik wel een idee, maar dat is ontstaan vanuit mijn rol als buitenstaander. Ik weet niet hoe dingen binnenskamers lopen, bijvoorbeeld de trainingen. Het vergt tijd om een groep te leren kennen en wat dat betreft is het prettig dat we met een lange voorbereiding te maken krijgen.'

Moet er versterking bij om handhaving te bewerkstelligen?

'Daar zullen we natuurlijk over gaan praten, maar dit is geen club die kan zeggen: "Hier heb je tien miljoen, ga maar shoppen."'

Zijn er dingen waarvan je nu al kunt zeggen: die moeten anders?

'Als je naar de uitslagen van de laatste drie wedstrijden (1-0 nederlagen, red.) kijkt, dan zeggen die wel wat. Je geeft weinig weg, maar je scoort weinig. We zullen meer doelpunten moeten maken en ik denk dat er ook winst zit in de wijze waarop de tegengoals vallen.'

Waarom wil je graag Rob Alflen meenemen als assistent?

'Gezien de plek op de ranglijst bestaat er een noodzaak om snel dingen te kunnen veranderen. Dan is het fijn om iemand in de staf te hebben die aan ??n woord genoeg heeft om je te begrijpen. Dan kun je namelijk meer tempo gaan maken in hetgeen je wilt veranderen.'

VECHTMACHINE
De afgelopen periode benutte Ultee om wedstrijden van Cambuur terug te kijken. 'Zeven duels heb ik geanalyseerd en uitgeschreven.' Na dit weekend, waarin een bezoek gebracht wordt aan rivaal SC Heerenveen, krijgen selectie en staf een paar weken vrij. Gedurende die periode gaat Ultee plannen maken voor de winterstop en tweede seizoenshelft. Op 28 november begint Cambuur weer met trainen, twee weken later gaat de club op trainingskamp naar Spanje. Daar moet de basis gelegd worden voor een succesvolle tweede seizoenshelft, die Cambuur in de Eredivisie moet houden.

Wat betreft het vechten voor handhaving kan Ultee putten uit zijn ervaringen in Sittard. 'Als ik terugkijk op mijn tijd bij Fortuna Sittard, is mijn grootste trots dat we daar van een afgeschreven vreemdelingenlegioen een ploeg hebben gesmeed waar niemand graag tegen speelde. Een vechtmachine. Cambuur mag geen ploeg zijn waar je graag tegen speelt als tegenstander. Het moet afschuwelijk zijn om tegen Cambuur te spelen. Het liefst omdat je helemaal wordt weggespeeld, maar als dat niet lukt, dan maar op een andere manier. Dat is een belangrijke stap die we hier moeten gaan zetten.'

Mike SCC

herr kunkel

Hoe zit  het eigenlijk met transferwindow dit seizoen, vanwege vroege stop dit jaar?

Noordcambuur

Succes morgen Sjors pak ze aan.

denistel

geluk is dat er nog genoeg ploegen maar 5 a 6 pt los zijn dus
1e 3 na de winter 7 of 9 pt pakken

PePe

Citaat van: Noordcambuur op november 13, 2022, 21:26:34
Succes morgen Sjors pak ze aan.

Sjors begint pas op 28 november.
Spelers zijn 2 weken vrij.

Tanjajeah

Citaat van: herr kunkel op november 13, 2022, 16:59:03
Hoe zit  het eigenlijk met transferwindow dit seizoen, vanwege vroege stop dit jaar?

Dit vroeg ik mij ook af; vanaf wanneer gaat de winter-transferwindow open, is dat net als elk jaar 1 januari? Of eerder, vanwege de vroege winterstop?

PePe

Citaat van: herr kunkel op november 13, 2022, 16:59:03

3 t/m 31 januari 2023.