Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 404.805
  • Totaal topics: 1.956
  • Online today: 20
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 0
  • Guests: 14
  • Total: 14
14 gasten, 0 leden

SC Cambuur - FC Emmen ( 11-08-23 )

Gestart door SaVaGe, juni 27, 2023, 20:11:05

Vorige topic - Volgende topic

papier

Citaat van: richard op augustus 15, 2023, 09:01:53
De eigenwijsheid van Sandor leg eens uit?

Dat hij altijd zijn eigen pad kiest. Is hij klaar met de voetballerij als spelers dan kapt hij ermee en gaat hij wel post bezorgen. Is hij klaar met de voetballerij als trainer/coach dan kapt hij daarmee en gaat hij wel verder ondernemen. Ook als speler was hij eigenwijs, die kon je niet volstoppen met opdrachten maar moest je vrijlaten. Vaak keuzes die anderen niet zouden maken, keuzes die niet het meest voor de hand liggen. Ik kan het wel waarderen.

papier

Citaat van: richard op augustus 15, 2023, 09:04:49
Wat voor verschil heb je gezien? Alleen dat laatste kwartier? En dan roepen mensen knap dat ie de jeugd bracht? Ja hij heeft ook niks anders, dus niks knaps aan. Als je de trainingen ziet, er zit geen idee achter. Straks maar weer even kijken, wie weet of ik wat kan ontdekken.

Hij had best anders kunnen wisselen hoor. Hake had misschien Smit gebracht voor Van Kaam maar meer ook niet. Daarnaast heb ik een groot verschil in mentaliteit. Vorig seizoen gingen de schouders omlaag, afgelopen vrijdag ging de borst vooruit. Daarmee zeg ik helemaal niet dat het goed was, maar wel beter dan afgelopen seizoen. Je mag best dingen benoemen die niet goed zijn, maar het bagatelliseren dan dingen die wel goed gaan dat is vrij onnozel.

oost

Citaat van: papier op augustus 15, 2023, 09:09:18
Hij had best anders kunnen wisselen hoor. Hake had misschien Smit gebracht voor Van Kaam maar meer ook niet. Daarnaast heb ik een groot verschil in mentaliteit. Vorig seizoen gingen de schouders omlaag, afgelopen vrijdag ging de borst vooruit. Daarmee zeg ik helemaal niet dat het goed was, maar wel beter dan afgelopen seizoen. Je mag best dingen benoemen die niet goed zijn, maar het bagatelliseren dan dingen die wel goed gaan dat is vrij onnozel.

Ach ja een kinderhand is snel gevuld.

richard

Harry L.

Citaat van: papier op augustus 15, 2023, 09:09:18

Beter dan verleden jaar :_schater. Het was niet om aan te zien. Met dit geknoei eindig je in de tweede divisie niet eens bij de eerste twee, er zullen rap een paar goeie, ervaren spelers bij moeten komen anders zie ik het somber in. In elke linie, dus ook een spits.

papier

Citaat van: Harry L. op augustus 15, 2023, 09:21:13
Beter dan verleden jaar :_schater. Het was niet om aan te zien. Met dit geknoei eindig je in de tweede divisie niet eens bij de eerste twee, er zullen rap een paar goeie, ervaren spelers bij moeten komen anders zie ik het somber in. In elke linie, dus ook een spits.

Je moet lezen wat er staat.

papier

Citaat van: oost op augustus 15, 2023, 09:14:04
Ach ja een kinderhand is snel gevuld.

Je moet een beetje realistisch zijn. Realistisch is niet positief. Er zijn legio mensen die nu bij Cambuur komen en zijn ingestapt in de topseizoenen met M?hren in de KKD. Maar je moet niet vergeten wat voor erbarmelijke teams wij hier hebben zien voetballen. Dat negatieve en cynische dat gaat de club dit seizoen geen enkele manier helpen. Zeker niet als er positieve aanknopingspunten zijn. En daarmee ben ik echt niet alleen want sinds lange tijd zagen we strijd op het veld die werd omarmt door het gros van de supporters. Dan kun jij lekker nee blijven schudden en aangeven dat ze dom de bal naar voren zitten te pompen om vervolgens je gelijk te halen op dit forum maar daarmee ben je echt een van de weinigen.

Harry L.

oost

Citaat van: papier op augustus 15, 2023, 09:26:51
Je moet een beetje realistisch zijn. Realistisch is niet positief. Er zijn legio mensen die nu bij Cambuur komen en zijn ingestapt in de topseizoenen met M?hren in de KKD. Maar je moet niet vergeten wat voor erbarmelijke teams wij hier hebben zien voetballen. Dat negatieve en cynische dat gaat de club dit seizoen geen enkele manier helpen. Zeker niet als er positieve aanknopingspunten zijn. En daarmee ben ik echt niet alleen want sinds lange tijd zagen we strijd op het veld die werd omarmt door het gros van de supporters. Dan kun jij lekker nee blijven schudden en aangeven dat ze dom de bal naar voren zitten te pompen om vervolgens je gelijk te halen op dit forum maar daarmee ben je echt een van de weinigen.

Mijn gelijk halen? Ik zeg alleen wat mij irriteert aan het spel wat nu gespeeld wordt. Maar als jij deze selectie net zo goed vind als de periodes met: Van rooijen barakat etc dan snap ik dat jij nu erg tevreden bent.
Ik ben van mening dat je van het huidge cambuur meer mag verwachten fan kick en rush voetbal. Maar goed gelukkig ben jij wel blik met het voetbal van de afgelopen 8 maand  :thumbsup

janou

Citaat van: oost op augustus 15, 2023, 09:42:30
Mijn gelijk halen? Ik zeg alleen wat mij irriteert aan het spel wat nu gespeeld wordt. Maar als jij deze selectie net zo goed vind als de periodes met: Van rooijen barakat etc dan snap ik dat jij nu erg tevreden bent.
Ik ben van mening dat je van het huidge cambuur meer mag verwachten fan kick en rush voetbal. Maar goed gelukkig ben jij wel blik met het voetbal van de afgelopen 8 maand  :thumbsup

Op basis waarvan mag je dat verwachten? hebben we opeens 10 miljoen meer te besteden of zijn wij een grotere club opeens? Los van dat het stukken beter kan, speel je Emmen wel gewoon helemaal weg. En jij gaat mij niet vertellen dat Emmen rechterrijtje gaat spelen.

Bankzitter

Iedereen is het wel mee eens dat het opbouwend stroef loopt en de restverdediging niet altijd klopte. Sandor kan ook nog geweldig uitleggen hoe dat taktisch in elkaar steekt
.
Het is lastig te zeggen waar het aan ligt. Ziet Ultee het spelletje niet goed genoeg? Kan hij het niet overbrengen of missen spelers kwaliteit om het uit te voeren?

Ik weet wel dat er maar heel weinig clubs en trainers zijn die hun ploeg attractief laten voetballen en ook nog goede resultaten hebben. Als je het dominante voetbal van Henk en Sandor verwacht, dan leg je de lat echt veel te hoog. Dat gaat ook niet gebeuren als je Ultee ontslaat en de volgende  hansworst neerzet.

Je mag wel verwachten dat we knokken voor de punten, aanvallend willen spelen en jonge spelers de kans geven iedere week beter te worden.
Dat heb ik wel gezien tegen Emmen (direct concurrent)  en hopelijk trekken we die lijn door.

grijskijker

Citaat van: janou op augustus 15, 2023, 10:32:01
Op basis waarvan mag je dat verwachten? hebben we opeens 10 miljoen meer te besteden of zijn wij een grotere club opeens? Los van dat het stukken beter kan, speel je Emmen wel gewoon helemaal weg. En jij gaat mij niet vertellen dat Emmen rechterrijtje gaat spelen.
En sinds lange tijd is er weer een plan b...

oost

Citaat van: Bankzitter op augustus 15, 2023, 10:36:37
Iedereen is het wel mee eens dat het opbouwend stroef loopt en de restverdediging niet altijd klopte. Sandor kan ook nog geweldig uitleggen hoe dat taktisch in elkaar steekt
.
Het is lastig te zeggen waar het aan ligt. Ziet Ultee het spelletje niet goed genoeg? Kan hij het niet overbrengen of missen spelers kwaliteit om het uit te voeren?

Ik weet wel dat er maar heel weinig clubs en trainers zijn die hun ploeg attractief laten voetballen en ook nog goede resultaten hebben. Als je het dominante voetbal van Henk en Sandor verwacht, dan leg je de lat echt veel te hoog. Dat gaat ook niet gebeuren als je Ultee ontslaat en de volgende  hansworst neerzet.

Je mag wel verwachten dat we knokken voor de punten, aanvallend willen spelen en jonge spelers de kans geven iedere week beter te worden.
Dat heb ik wel gezien tegen Emmen (direct concurrent)  en hopelijk trekken we die lijn door.

Je verwoord het uitstekend  :thumbsup maar ik denk niet dat er veel fans zijn die verwachten dat wij net zo dominante zijn als onder henk. Dat is ook niet realistisch (denk ik) en ja we hebben hier genoeg hans worsten zien komen en gaan :_schater. Verschil is wel dat je bij veel trainers wel een bepaalde filosofie terug zag in het spel ( ook dat was niet altijd positief)  Maar onder Ultee zie ik op geen enkel vlak vooruit gang of een voetbal idee. Wat mij wel positief stemt is wanneer Ultee weg zou gaan dat er een zeer adequate trainer klaar staat en geen hans worst  :zweep

oost

Citaat van: janou op augustus 15, 2023, 10:32:01

Het Emmen van afgelopen zaterdag krijgt een hele zware kluif om in het linker rijtje te komen.
Ik persoonlijk vind het middenveld achterhoede en voorhoede van een redelijk niveau. De selectie is wel wat dunnetjes en moet zeker wat bij. Maar om nou te zeggen dat wij een matige selectie hebben en dat wij blij moeten zijn met plek 9 of 10 ben ik het niet mee eens. Misschien verwacht ik te veel of overschat ik de selectie dat kan. Maar dat er te weinig uit wordt gehaald kun je niet ontkennen. Maar goed ik stop nu met deze discussie en we zien het de komende weken wel. Hopelijk bewijst Ultee mijn ongelijk en spelen we straks herkenbaar en (aardig) leuk voetbal  :)

janou

Citaat van: papier op augustus 15, 2023, 09:26:51

Precies dit. Dit is precies mijn ergernis.

Als je die laatste 20 minuten alleen dom pompen noemt, wil je gewoon niet horen dat Ultee ook wat goed doet. Hij geeft letterlijk aan dat hier op getraind is en dat dit ook geoefend is. Ja, er kan veel beter, maar er kan ook veel slechter.

Ook met discussies hier  :rodekaart. kom niet met argumenten als: ''Dat ziet toch iedereen'' of ''De spelers nemen hem niet serieus'' of ''Hij heeft geen spelidee''. Dit zijn allemaal persoonlijke aannames die best zouden kunnen kloppen maar geen ''FEIT'' zijn. Een feit is iets, waar geen discussie over kan plaatsvinden. Overigens zijn persoonlijke aannames vaak waardeloos omdat het vaak op emotie gebaseerde meningen zijn. Wij zijn er hier heel goed in om te denken en te praten namens een ander  8P.