Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
84 gasten, 2 leden
fred, wacko jacko

Gerald van den Belt

Gestart door el haj, mei 08, 2013, 14:53:36

Vorige topic - Volgende topic

De Raaf

Hemmen vastleggen!!!
Weet zijn eisen niet, maar we krijgen geen betere met ons budget!!

richard

Citaat van: De Raaf op juni 07, 2013, 22:41:02
Hemmen vastleggen!!!
Weet zijn eisen niet, maar we krijgen geen betere met ons budget!!

AMEN!!!

sunderland

SCCRulez

Maandag meer duidelijkheid? Hemmen  |:)!!!

Dreet

SCCRulez

Is bekend of ze deze week duidelijkheid geven over de spelers met aflopend contract? Hoop deze week zowel op dat front, als tav nieuwe spelers wel beweging. Zou mooist zijn als je voorbereiding met redelijk complete groep aan de slag kan.

Clint

Citaat van: brambo3004 op juni 07, 2013, 20:39:50
Kun je iets vertellen over dat brainstormen over inrichting, tribunes, etc.?

In onze commissie zaten o.a. Poelie, M, AV, Antihuhu en ondergetekende (forumnamen). Bij de oude forumgangers hier allemaal wel bekend.

Wij hebben toen, in samenspraak met de BVO, een document opgesteld hoe wij als supporters een nieuw stadion zagen. Dat was dan o.a. met tribunes tot aan de grond, in- en uitgangen in de tribunes, een supportershome a la b.v. FC Utrecht. Dat document zou het huidige KVC bestuur zo weer kunnen gebruiken, zoals Poelie ook al zei.

Echter weet ik niet hoe de huidige gang van zaken en stand van zaken is met betrekking tot de ontwikkelingen hierover tussen BVO en KVC. 

SCC-J

Citaat van: clint op juni 10, 2013, 07:33:43
In onze commissie zaten o.a. Poelie, M, AV, Antihuhu en ondergetekende (forumnamen). Bij de oude forumgangers hier allemaal wel bekend.

Wij hebben toen, in samenspraak met de BVO, een document opgesteld hoe wij als supporters een nieuw stadion zagen. Dat was dan o.a. met tribunes tot aan de grond, in- en uitgangen in de tribunes, een supportershome a la b.v. FC Utrecht. Dat document zou het huidige KVC bestuur zo weer kunnen gebruiken, zoals Poelie ook al zei.

Echter weet ik niet hoe de huidige gang van zaken en stand van zaken is met betrekking tot de ontwikkelingen hierover tussen BVO en KVC.
Ook  a la Utrecht 4 losse tribunes?

Clint

Ik meende dat wij toen over het algemeen wel dichte hoeken wilde, maar dat is dan weer iets puur voor de BVO. Hoe zij ruimtes kunnen en willen 'verkopen' of 'inrichten'.

Bij ons ging het voornamelijk om de tribuneopbouw en om de sfeer die er nu is, met name op de noordtribune, goed over te laten brengen in een nieuw stadion. Dat je dus geen tribunes krijgt waar de sfeer dood slaat.

Westerpark

Erg mooi die van Doncaster.
Vooral de lichtmasten en de doorgetrokken tribunes.
Hoewel de afstand tussen tribune en veld nog wel erg groot is naar mijn  mening.
En het dak is erg saai, zie liever dikke daken en dan het liefst met een knik erin.

SCC-J

Citaat van: Westerpark op juni 10, 2013, 14:14:54
Erg mooi die van Doncaster.
Vooral de lichtmasten en de doorgetrokken tribunes.
Hoewel de afstand tussen tribune en veld nog wel erg groot is naar mijn  mening.
En het dak is erg saai, zie liever dikke daken en dan het liefst met een knik erin.

mooi stadion ja. De ingangen echt heel lelijk  a la oost tribune is het mooist

Lore

Cambuur zit in FIFA14, maar veld lijkt wel van Afrika Cup
Bewaar

artikel
    reacties

Door: redactie
14-6-13 - 12:17  bron: AD Sportwereld
Promotie naar Eredivisie brengt veel lasten mee
© pro shots.

Na een krankzinnig competitieslot was de ontlading in Leeuwarden enorm. Tot in de vroege ochtend werd het behalen van de titel door duizenden uitzinnige fans gevierd. 'De interactie tussen de club en de stad is uniek. Na de verloren playoffs-finale tegen Roda JC (2009, red.) is het hier bergafwaarts gegaan. Je merkte aan alles dat er bij Cambuur een geweldige behoefte was aan succes. We hebben wel een week gefeest', zegt algemeen directeur Gerald van den Belt in AD Sportwereld.

Lees ook
    Cambuur neemt doelman over van Groningen
    Cambuur haalt twee nieuwe spelers
    Cambuur bouwt verder aan Eredivisieploeg
    Neem nu een abonnement op het AD

© anp.
© pro shots.
De aanleg van het kunstgrasveld in Leeuwarden. © pro shots.
© pro shots.

In die periode was het heerlijk mijmeren. ,,In het begin denk je alleen aan de leuke dingen; we zijn weer op zondag op televisie, er komt Cambuur-TV op Eredivisie Live en we zitten straks in FIFA 14. Maar ik was redelijk vlot terug in de realiteit. Een week na het kampioenschap hebben we de balans opgemaakt en daar werd ik niet heel vrolijk van.'

Romantici
De eredivisie brengt behalve lusten namelijk ook tal van lasten met zich mee. Tegenover de extra inkomsten (tv-gelden, sponsors, recettes) staan eerst flink wat uitgaven. Het kost de club alleen al zo'n 650.000 euro om de accommodatie - inclusief een nieuw veld - op te knappen. Het stadion van Cambuur, midden in een Leeuwarder volkswijk, is er een voor romantici.

'Retro', zegt Van den Belt bij een rondleiding langs de veelal verouderde tribunes. 'Het is mooi van lelijkheid.'

Maar niet meer van deze tijd. 'We lopen tegen onze beperkingen aan. Het uitvak is te klein, de lichtsterkte te zwak, we zijn onvoldoende bekabeld en ons veld is rampzalig. Ik weet niet of je wel eens naar de Afrika Cup kijkt, maar daar lijkt het op.'

Kunstgras
Diep in zijn hart had Van den Belt het liever anders gezien, maar Cambuur speelt straks op kunstgras. 'Het aanleggen van veldverwarming kost 500.000 euro en alleen al om het te laten draaien ben je 75.000 euro per jaar kwijt. En dan nog zouden we een slecht veld blijven houden. Over drie jaar hopen we in een nieuw stadion te spelen en zien we wel verder.

Bron: Ad.nl