Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
85 gasten, 3 leden
Noordcambuur, WouterZz, fred

Gerald van den Belt

Gestart door el haj, mei 08, 2013, 14:53:36

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: dit is mien club op juli 24, 2013, 13:40:14
Jij praat hun naar de mond. Mooi weer verhalen vertellen terwijl het regent.

Ook zij willen er spelers bij maar tot nu toe is er alleen voor Ritzmaier concrete belangstelling.
Elke dag dat het langer duurd is een dag te veel. Kijk alleen maar naar het groepsprocces.

Net als met Adje. Die kunnen zij kopen voor een prikje. Maar Cambuur weigert een afkoopsom te betalen.
Zo zijn Mertens en Chadli ook aan onze neus voorbij gegaan.
Voorbeeld van vorig seizoen is Moktar. Staat nu in de nadrukkelijke belangstelling van DKV en Twente.
Adje heeft het gewoon inzich maar is op dit moment nog net te ligt voor Vitesse omdat ze het daar te hoog in de bol hebben. Adje kan het gaan redden daar mag je best eenklein risico voor lopen 2 ton kopen, ton salaris, 3 jarig  contract volgend seizoen voor 7 a 8 ton verkopen. Maak je een half miljoen winst.

Meen je dit nu echt? Wij hebben een negatief eigen vermogen. Kortom: onze schulden zijn (veel) groter dan onze bezittingen en dan wil jij meer geld lenen, om een kans te hebben dat een speler meer waard wordt?

Ik mag hopen dat wij nooit, maar dan ook nooit meer een bestuurder krijgen die zo denkt.

Lore

Citaat van: Roofvogel op juli 24, 2013, 13:43:05
Een klein risico mag je best nemen daar ben ik het volledig mee eens maar wij weten niet wat er in de kas zit, er wordt wel begroot op 5 ton winst maar we weten helemaal niet of dat wel binnenkomt dus ik snap je redenatie en met Adje mag/moet je volgens mij een risico nemen maar ja nogmaals we weten niet wat er in de kas zit.

Je mag/moet helemaal geen risico nemen met welke speler dan ook! Iedereen Mboa vergeten? Dit zou ook veel geld gaan opleveren en uiteindelijk...............

Dat is speler erg getalenteerd is is geen enkele reden om geld uit te geven dat er niet is!

Roofvogel

Citaat van: Lore op juli 24, 2013, 13:51:44
Je mag/moet helemaal geen risico nemen met welke speler dan ook! Iedereen Mboa vergeten? Dit zou ook veel geld gaan opleveren en uiteindelijk...............

Dat is speler erg getalenteerd is is geen enkele reden om geld uit te geven dat er niet is!

Je moet eens leren lezen, ik zeg dus je mag  best een klein risico nemen en dan doel ik op het feit dat er nu helemaal geen afkoopsom wordt betaald, en dat mag bij Adje best wel maar ik zeg ook als je goed kijkt dat we niet weten wat er in de kas zit, dus met andere woorden een risico in de vorm van afkoopsom mag wel maar alleen als dat bedrag ook voorhanden is anders niet.

Lore

Citaat van: Roofvogel op juli 24, 2013, 13:57:38
Je moet eens leren lezen, ik zeg dus je mag  best een klein risico nemen en dan doel ik op het feit dat er nu helemaal geen afkoopsom wordt betaald, en dat mag bij Adje best wel maar ik zeg ook als je goed kijkt dat we niet weten wat er in de kas zit, dus met andere woorden een risico in de vorm van afkoopsom mag wel maar alleen als dat bedrag ook voorhanden is anders niet.

Wat een wijze woorden! En dank voor het geven van een cursus begrijpend lezen!

Als ik het goed begrijp dan zeg je dus dat Cambuur alleen geld aan een transfer mag besteden als dit er is? Mooi, want uit hun balans blijkt dat dat er helemaal niet is, elk dubbeltje zou naar schuldeisers moeten om weer enigszins in de buurt te komen van een gezond bedrijf! Zijn wat het gelukkig helemaal met elkaar eens  :devil

YellowBlue

wat bijdehand zeg! Er is gewoon een budget voor spelers. Uit die pot kun je best geld halen om een speler te kopen.
Ik denk dat het ook wel mogelijk is alleen wachten ze tot er alsnog gratis spelers voorhanden zijn en daar is ook wat voor te zeggen uiteraard.

Lore

Citaat van: YellowBlue op juli 24, 2013, 16:26:29
wat bijdehand zeg! Er is gewoon een budget voor spelers. Uit die pot kun je best geld halen om een speler te kopen.
Ik denk dat het ook wel mogelijk is alleen wachten ze tot er alsnog gratis spelers voorhanden zijn en daar is ook wat voor te zeggen uiteraard.

Vriend, daar is niets bijdehands aan. Heb jij het nieuws gevolgd? Wij hebben een van de kleinste spelersbudgetten van de eredivisie en nu wil je daar geld uit halen om een afkoopsom te betalen? Dat is echt te bizar voor woorden...

YellowBlue

Het zou gaan om enkele tonnen, dat is Tigha gemakkelijk waard, dus een buitenkansje en een goede investering!
De hand op de knip houden is begrijpelijk en waarschijnlijk ook broodnodig maar zo'n kans mag je gewoon niet laten lopen.

Roofvogel

Citaat van: YellowBlue op juli 25, 2013, 09:20:07
Het zou gaan om enkele tonnen, dat is Tigha gemakkelijk waard, dus een buitenkansje en een goede investering!
De hand op de knip houden is begrijpelijk en waarschijnlijk ook broodnodig maar zo'n kans mag je gewoon niet laten lopen.

Sorry hoor ik had het over een klein risico maar een bedrag van enkele tonnen dat is geen klein risico helemaal niet met ons budget kerel.

Yellow Army

Het blijft een gok. Er is niemand die je kan verzekeren dat hij geld zal opleveren. Was het maar zo simpel...

Met ons spelersbudget is het een simpel rekensommetje om te leren dat het gemiddelde salaris van de spelers op een 70K ligt. Dus met die paar ton waar jij het over hebt, kan je dus 3 á 4 spelers van betalen.
Area 58

PeterTa

Ik kan me nog een zekere Vincent Weijl herinneren, die zou ook zoveel geld opleveren.... (zelfde is gezegd over ene meneer Broekhof...) vooralsnog helemaal niks...........  :wall

Lore

Enkele tonnen is meer dan 10% van het spelersbudget! Zo'n kans mag je niet aanpakken! Het enige wat je kan doen is op zoek naar externe financiering of een andere deal sluiten met Vitesse!

Collingwood

Citaat van: Lore op juli 25, 2013, 10:47:39
Enkele tonnen is meer dan 10% van het spelersbudget! Zo'n kans mag je niet aanpakken! Het enige wat je kan doen is op zoek naar externe financiering of een andere deal sluiten met Vitesse!

En wat ze natuurlijk sowieso doen is zolang mogelijk wachten. Hoe dichter bij 2 september des te goedkoper. Als Adje komt zal hij dan ook een 'extraatje' zijn denk ik, we gaan hoe dan ook nog een andere buitenspeler aantrekken.
Kalmte alleen kan u redden.

Lore

Citaat van: Collingwood op juli 25, 2013, 11:16:05
En wat ze natuurlijk sowieso doen is zolang mogelijk wachten. Hoe dichter bij 2 september des te goedkoper. Als Adje komt zal hij dan ook een 'extraatje' zijn denk ik, we gaan hoe dan ook nog een andere buitenspeler aantrekken.

Absoluut. Ik kan mij ook niet voorstellen dat Adje de enige optie is. Dit maakt je onderhandelingspositie zwak en levert veel te veel risico op..

sunderland

Roofvogel