Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 3.709
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.840
  • Totaal topics: 1.958
  • Online today: 81
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
29 gasten, 4 leden (1 verborgen)
Bankzitter, bok, justremco

Helmond Sport - SC Cambuur [1-9-23]

Gestart door Inferno-058, augustus 17, 2023, 15:32:31

Vorige topic - Volgende topic

Specuveter

Citaat van: Grijskijkert op augustus 31, 2023, 22:41:10
https://livetv.sx deze werkt meestal prima... Half uur voor de wedstrijd meestal actief.
dat krijg ik er meestal wel voor.
Maar wat moet je dan doen om de wedstrijd te zien?

Stiens

Doke Schmidt treft als speler van Helmond Sport niet alleen oude ploeggenoten, maar ook zijn vrienden van SC Cambuur

Hij werd alom gewaardeerd in Leeuwarden, als de nimmer verzakende rechtsback van SC Cambuur. Doke Schmidt speelt vrijdagavond echter tegen zijn oude club, als voetballer van Helmond Sport.

Doke Schmidt stuurde Alex Bangura begin deze week een bericht. ?Ik hoop jou vrijdag niet te zien?, was de strekking van zijn boodschap. ,,Want ik vind dat Alex zich de voorbije jaren fantastisch heeft ontwikkeld. Hij verdient een transfer?, zegt Schmidt. Bangura?s wens ging een paar dagen later in vervulling met zijn transfer naar Middlesbrough.

Het zegt veel over de relatie die Schmidt de voorbije jaren met zijn ploeggenoten opbouwde in Leeuwarden. Hij vierde successen met ze, uitmondend in twee kampioenschappen, waaronder de ?afgepakte? titel in het coronaseizoen 2019-2020. Hij was onderdeel van de groep die knap negende werd in de eredivisie ? en die vorig seizoen roemloos degradeerde. ,,Het laatste jaar bij Cambuur was natuurlijk sportief teleurstellend?, zegt Schmidt. ,,Maar dat verandert niets aan mijn positieve gevoel bij de club en de mensen met wie ik werkte.?

Ambitieuze club
Schmidt speelt vrijdagavond echter niet met, maar tegen Cambuur. Hij tekende begin augustus een eenjarig contract bij Helmond Sport. Het is trouwens de vraag of de 31-jarige verdediger tegen zijn oude club in actie komt. Schmidt ontbrak maandag vanwege een lichte blessure in de verloren uitwedstrijd tegen Jong PSV (2-1). ,,Maar ik kan meedoen tegen Cambuur?, klinkt het strijdbaar. ,,Ik heb deze week met de groep getraind en tegen Jong PSV viel een aantal jongens uit met klachten. Ik hoop dan ook op speeltijd.?

Hij wilde, nadat Cambuur zijn aflopende contract niet verlengde, per se in Nederland blijven. Schmidt en zijn vriendin verwachten over drie maanden hun eerste kind. ,,We wilden graag in Zwolle blijven wonen. Tegelijk wist ik: de cirkel met clubs waaruit ik kan kiezen is niet groot. Ik was dan ook blij toen Helmond Sport contact opnam. Ok?, het is een stukje verder rijden dan Leeuwarden en ik overnacht nu iets vaker in een hotel, maar ik heb daar geen moeite mee.?

Zijn eerste indrukken in Noord-Brabant? Schmidt voetbalt bij een ambitieuze club, vertelt hij. Helmond Sport speelde de voorbije jaren een marginale rol in de eerste divisie. Maar als de plannen van de club werkelijkheid worden, komt daar snel verandering in. Zo werd het spelersbudget vorig jaar al fors opgekrikt en wordt naast stadion De Braak een fonkelnieuwe thuishaven gebouwd, waar Helmond Sport vanaf volgend seizoen de thuiswedstrijden voetbalt.

Leidersrol
,,Helmond Sport lijkt veel op Cambuur, toen ik vier jaar geleden in Leeuwarden begon?, zegt Schmidt. ,,Ze willen naar de eredivisie. Maar dat hoeft niet per se dit seizoen. Helmond Sport wil stapsgewijs professionaliseren. Het zou mooi zijn als we dit seizoen in het linkerrijtje meedraaien, om vervolgens de stap naar de top-5 te maken.?

De vormgever van dat traject is een oude bekende van Schmidt. Jurgen Streppel is namelijk de technisch manager van Helmond Sport. Schmidt werkte tussen 2016 en 2018 met Streppel samen, toen laatstgenoemde trainer was van SC Heerenveen. ,,Jurgen kent mij goed, als voetballer en als mens?, vertelt Schmidt.

,,We hebben bij Helmond Sport een talentvolle, maar jonge selectie. Ze zochten een ervaren speler die een leidersrol op zich kan en wil nemen?, vervolgt hij. ,,Zo kwam de club bij mij uit. Vooropgesteld: ik doe niet alles goed. Ik ben ook nooit het grootste talent geweest. Maar ik heb veel wedstrijden in de eredivisie en eerste divisie gespeeld en heb, denk ik, altijd mijn waarde voor mijn elftallen gehad.?

Strijdbaarheid
Zijn positivisme en strijdbaarheid. Het vermogen om nooit een stapje minder te zetten in wedstrijden en op trainingen ? ook als hij geen basisspeler was. Verzakende teamgenoten corrigeren. ,,En ja, soms moet je dan direct communiceren, maar ik heb altijd de intentie om jongens en het team te helpen.?

Het zijn de karaktereigenschappen waarmee Schmidt overal waardering oogstte. Bij Heerenveen, de club waar hij werd opgeleid en acht jaar in het eerste elftal voetbalde. Bij Go Ahead Eagles, waar hij een seizoen op huurbasis voetbalde. En bij Cambuur, waar hij door een deel van de aanhang vanwege zijn Heerenveen-verleden met de nodige scepsis werd ontvangen, maar waar hij als publiekslieveling vertrok.

,,Ik kijk terug op vier fantastische jaren in Leeuwarden. Ik heb er mooie mensen leren kennen en vriendschappen aan overgehouden?, besluit Schmidt. ,,Zoals Michael Breij en Mitchel Paulissen, maar ook gasten als Sonny Stevens, Erik Schouten en Robert M?hren. We hadden een bijzondere spelersgroep. Ik weet zeker dat we elkaar, als we over pakweg vijftien jaar allemaal zijn gestopt met voetballen, nog weleens spreken.?

grijskijker

Citaat van: nee,wel? op september 01, 2023, 02:04:58
Anders ken ju altied Geert van tunen Roelof de Vries :zucht opzette op  radio gurbe de beelden er bij bedenke en af en toe een skim van ut moment op espn
:X

hobbes

Citaat van: Specuveter op september 01, 2023, 08:14:44
dat krijg ik er meestal wel voor.
Maar wat moet je dan doen om de wedstrijd te zien?

Links aan de zijkant staat een voetballogo, als je daar op klikt krijg je alle wedstrijden van de dag. De wedstrijd van Cambuur aan klikken en meestal staat daar de link naar de beelden.

http://livetv701.me/enx/eventinfo/149442059_helmond_sport_cambuur/

Dit is hem voor vanavond.

grijskijker

SC Cambuur heeft Thomas Poll in beeld als opvolger Alex Bangura en reist met fitte selectie naar Helmond Sport

Sander de Vries ? Vandaag, 08:30 ? Sport

Alex Bangura heeft zijn laatste wedstrijd voor SC Cambuur gespeeld. De linksback vertrekt naar Middlesbrough en zit zodoende niet bij de wedstrijdselectie tegen Helmond Sport.

Het vertrek van de 24-jarige linksback en aanvoerder is een aderlating. Toch overheerste in het Cambuurstadion positivisme; Bangura was overduidelijk toe aan een stap hogerop. Voor Cambuur, dat de onderhandelingen met de club uit de Championship woensdag in een stroomversnelling zag komen, ook niet onbelangrijk? Bangura wordt de duurste uitgaande transfer in de clubgeschiedenis.

Extra doelman

Zodoende wordt het alsnog een drukke dag voor technisch manager Eti?nne Reijnen. Cambuur wil een extra doelman aan de selectie toevoegen, omdat het nu slechts vier keepers voor twee elftallen heeft. Wat betreft de opvolging van Bangura is Thomas Poll (22) in beeld. Hij speelde de voorbije twee jaren voor Almere City. Na de promotie naar de eredivisie mag Poll vertrekken.

Naast een nieuwe doelman en linksback zijn een defensieve middenvelder en een extra aanvaller geen overbodige luxe. ,,De posities hou ik voor me, maar we moeten het geld (van Bangura, red.) gebruiken om in de breedte sterker te worden?, zei trainer Sjors Ultee. Hij richt zich logischerwijs op presteren. ,,Natuurlijk heb ik deze dagen veel contact met Eti?nne. Maar ik wil dat hij me zo weinig mogelijk uit mijn wedstrijdfocus haalt. Dat geldt ook voor de spelers. Wat dat betreft is het natuurlijk vervelend dat de transferperiode sluit op een wedstrijddagMaar goed, daar hebben we nu eenmaal mee te maken.?

Fitte groep

Cambuur reist met een fitte groep richting Helmond Sport, dat met drie punten uit evenveel duels een matige seizoensstart heeft. Sekou Sylla is de logische vervanger van Bangura. Verder houdt Ultee zoveel mogelijk vast aan de ploeg die de voorbije twee duels won. ,,L?on Bergsma is bijvoorbeeld weer fit, traint ook goed, maar heeft de ?pech? dat we zonder hem tweemaal wonnen. Hij moet op zijn kans wachten. We hebben de vorige twee wedstrijden veel kansen gecre?erd. De energie spat er vanaf. Dat is een kwaliteit. Dat moet ook zo blijven. Maar we moeten wel iets meer gecontroleerd gaan voetballen.?

nee,wel?

Citaat van: Grijskijkert op september 01, 2023, 08:25:47
:X

die fyne boer mut zich mooi met sien dkv besich houwe net as die andere de boer  geert of andor en anders niks

wiekie1969

Citaat van: nee,wel? op september 01, 2023, 11:08:17
die fyne boer mut zich mooi met sien dkv besich houwe net as die andere de boer  geert of andor en anders niks

Juust _O_

Zuid1991

Iemand nog een linkje voor een werkende stream?

hobbes

Citaat van: hobbes op september 01, 2023, 08:35:30
Links aan de zijkant staat een voetballogo, als je daar op klikt krijg je alle wedstrijden van de dag. De wedstrijd van Cambuur aan klikken en meestal staat daar de link naar de beelden.

http://livetv701.me/enx/eventinfo/149442059_helmond_sport_cambuur/

Dit is hem voor vanavond.

Bernardo

Hilali inderdaad in de basis, voor de rest zelfde opstelling.

Tanjajeah

Citaat van: Bernardo op september 01, 2023, 18:48:21
Hilali inderdaad in de basis, voor de rest zelfde opstelling.

Toch wel een gekke keuze om Breij buiten de basis te laten, is clubtopscoorder met 3 goals. Maar er zal een gedachte achter zitten.

Bernardo

Breij zit niet bij de selectie. Blessure of transfer?

zeewolde

Citaat van: Bernardo op september 01, 2023, 18:52:04
dat is inderdaad heel raar.

HansKazan

sunderland

Citaat van: Bernardo op september 01, 2023, 18:52:04
poeh. Hoorde priv? omstandigheden, zou kunnen. Zat de hele week al bij b team heb ik begrepen. Misschien ook daarom al