Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 1
  • Guests: 82
  • Total: 83
  • fred
82 gasten, 1 lid
fred

Sc cambuur-nac

Gestart door nee,wel?, oktober 07, 2023, 13:17:20

Vorige topic - Volgende topic

sunderland

Alsof het onder Ultee anders was achterin, daar was de opbouw ook heel traag maar dan zonder een idee. Nu zag je wel een idee erachter. De eerste bal vooruit en zo laat mogelijk de back in actie of de back helemaal niet. De 2 e helft ging dat eigenlijk best heel goed

diekhuzen

Citaat van: Harry L. op oktober 15, 2023, 20:24:49
Ik verwacht helemaal geen wonderen van Henk, ik heb eerder medelijden met hem. Met deze selectie kan je helaas niet zo veel.

Medelijden? Als je kijkt naar onze centrale verdedigers ( Bergsma en Tol) , destijds door Foeke en Henk gehaald. Daar zit ook vaak de pijn. Henk had ook eerder moeten doorselecteren. De afgelopen pakweg 2 seizoenen is het allemaal erg matig. Het is wel mooi dat talenten doorbreken en dan is Henk wel weer de juiste man.

Eewal

Citaat van: diekhuzen op oktober 16, 2023, 05:26:03

Medelijden? Als je kijkt naar onze centrale verdedigers ( Bergsma en Tol) , destijds door Foeke en Henk gehaald. Daar zit ook vaak de pijn. Henk had ook eerder moeten doorselecteren. De afgelopen pakweg 2 seizoenen is het allemaal erg matig. Het is wel mooi dat talenten doorbreken en dan is Henk wel weer de juiste man.
als een talent doorbreekt betekent dat dat deze voor langere periode goed speelt ipv speelt omdat we niks beters hebben. Dat laatste is nu meer aan de orde. Of ben ik te negatief?

sunderland

Citaat van: Eewal op oktober 16, 2023, 07:28:48
als een talent doorbreekt betekent dat dat deze voor langere periode goed speelt ipv speelt omdat we niks beters hebben. Dat laatste is nu meer aan de orde. Of ben ik te negatief?
klopt allebei :) vaak zie je dat een talent de kans krijgt omdat het niet loopt of omdat er niks is zoals gisteren.

sunderland

Citaat van: diekhuzen op oktober 16, 2023, 05:26:03

toch denk ik dat Tol -Bergsma gaan spelen. Vond Tol redelijk goed sinds tijden. Had Smand beter verwacht. En mooi dat je zag dat Schaapman een kans kreeg en pakte. Zou hem gelijk weer opstellen. Het mooie word nu dat Henk moet puzzelen bij de volgende wedstrijd want als Smit en van Mullem terug komen heeft ie 5 meer opties. Zou gewoon kijken naar de kwaliteit en niet naar namen. Schaapman en Wiebe gelijk opstellen

De Gast

D?r is helemaal niks moois aan sunderland. Twee jaar lang puzzelen betekent maar ??n ding: sportief wanbeleid.

sunderland

Citaat van: De Gast op oktober 16, 2023, 08:37:34
D?r is helemaal niks moois aan sunderland. Twee jaar lang puzzelen betekent maar ??n ding: sportief wanbeleid.
ja. Kun je dat nog veranderen, nee dus. Er zijn hier meerderen die dat al zo lang aangaven maar het kwam allemaal wel goed. Voor het vorige seizoen was foeke al 5 maand bezig met vleugel aanvallers . Toen begon het al. Het Zwolle scenario wat ik al constant aangaf gebeurde. Je weet ook dat en Foeke en Henk ziek werden dat in die 2 jaar . En als klap op de vuurpijl haalden ze ook nog een waardeloze trainer

sunderland

En je zal toch weer vooruit moeten. En dat gebeurt nu want het kan niet slechter dan hoe het was .

Vlampiep

Iedereen die denkt dat Henk na een paar dagen deze selectie heeft kunnen reanimeren is niet goed bij zijn hoofd. Er is verzuimd om een evenwichtige selectie neer te zetten en gedoeld op het gegeven dat de wat ervaren spelers de kar zouden trekken.
De enige die dit gisteren  het verschil konden maken waren Breij en Caschilli. De ingevallen jeugd spelers met name Kooistra en Schaapman lieten meer zien dan onze dure jongens dus heb daar ook van kunnen genieten.
Verder is de sluitpost ook aan vervanging toe en mag hopen dat Minnema de volgende wedstrijd onder de lat staat.
Dit is nog wel een puzzel, oor Henk met veel stukjes die niet helemaal goed passend zijn gesneden.

De Gast

De dure jongens ja. Breij is de enige die het waarmaakt. En dat was dan nog een wissel vorig seizoen. Dan denk je dat de rest het niveau moeiteloos moet aankunnen..

SCC

Nieuwe week, sentiment van gisteren is eruit. Nu gewoon voortborduren op de trainingen van vorige week.
Laten we eerlijk zijn: had Ultee gisteren voor de groep gestaan met exact dezelfde wedstrijd, hadden we nu gezegd dat het spel van de 2e helft puur opportunisme was en dat het daardoor weliswaar kantelde, maar dat er geen idee achter zat en het alles of niets was.
Dat zie ik nu als het positieve: we starten nu met Henk opnieuw, we gaan er terecht vanuit dat er de komende weken in ieder geval voor spelers en ons supporters weer iets van herkenbaar voetbal zal komen. En dat mensen zich dan storen of niet kunnen vinden in die spelwijze (spelers lokken door de inspeelpass van achteruit, indien nodig, uit te stellen): so be it! Het is in ieder geval met een idee! En dat ontbrak er maanden aan. Of het goed wordt, dat is een tweede. Deze selectie moet echt enorm veel zelfvertrouwen en vastigheden bijtappen, maar dat kun je in ieder geval wel aan Henk overlaten.

Die Schaapman zijn spel deed me wat denken aan die Daan Boerlage die we in het verleden hadden (en die jongen van Emmen, Manners oid). Dat waren hier niet direct succesvolle spelers, maar toch heb je wel vaak zulke jongens nodig. Die het simpel houden (althans, oogt simpel omdat ze 1 a 2x raken en wel vooruit spelen + aanspeelbaar zijn/ durven te zijn). Het is te vroeg om de Koe nu al af te schrijven, die stond niet eens op zijn eigen positie.

Komende week lekker trainen, vastigheden cre?ren en dan vrijdag hopen al iets van herkenbaar spel te zien. Laten we in December de balans opmaken qua vastigheden (niet qua resultaat).

oost

De kop is er af zullen we dan maar zeggen, gisteren voor het eerst sinds een hele hele lange tijd weer voetbal gezien met een idee. Het tempo was te laag en door slordige uitverdedigen kost je uiteindelijk de kop.
Wat ik als erg positief heb ervaren is dat er met veel jeugd spelers het Nac er moeilijk hebben kunnen maken. Onder Ultee hebben wij natuurlijk veel van zulke 2e helften gehad, maar wat we niet mogen vergeten dat we gisteren zonder spits speelden en dat ultee er altijd 1 had. Het was gisteren niet altijd even goed maar de eerste 30 min eerste helft niks weggegeven em 2e helft heer en meester. Wat henk zij in zij interview is natuurlijk weer zoals we hem kennen echt een verademing. Ik heb ontzettend veel vertrouwen in het restant van het seizoen. We gaan vast nog veel verliezen maar ik weet zeker dat henk het op de rails gaat krijgen |:)

Eewal

Ik snap de positiviteit van een aantal niet zo. De club is ver gezonken als je het mij vraagt.

SCC

Sportief is het al 2 seizoenen bedroevend, dat ontkent niemand. Maar er komt een nieuw stadion, er breken jeugdspelers door, de jeugdteams spelen op een goed niveau en presteren steeds beter EN..... we verwachten weer positief/ herkenbaar voetbal te mogen zien de komende periode. Dus we zijn hoopvol gestemd, misschien is dat een betere uitdrukking dat positiviteit.

sunderland

Citaat van: Eewal op oktober 16, 2023, 11:40:01
Ik snap de positiviteit van een aantal niet zo. De club is ver gezonken als je het mij vraagt.
ach ja. We weten waar we staan en moeten nu vooruit. Er zijn sommigen hier die het wel heel zwart zien. In het verleden zoveel mee gemaakt bij Cambuur. Heb er nu weer vertrouwen in en dat was sinds december weg.