Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
95 gasten, 5 leden (1 verborgen)
mindra, justremco, DeBruyne, JantjeZ

Sc cambuur-nac

Gestart door nee,wel?, oktober 07, 2023, 13:17:20

Vorige topic - Volgende topic

Bernardo

Cambuur hangt netten op bij Noordtribune

LEEUWARDEN

SC Cambuur speelt zondagmiddag in de thuiswedstrijd tegen NAC Breda (16.45 uur) met netten voor de Noordtribune. Vrijwel elke thuiswedstrijd van de club werd dit seizoen stilgelegd.

Sander de Vries

De club uit Leeuwarden neemt daarmee een tijdelijke maatregel die niet kon uitblijven. Vier van de vijf thuisduels van SC Cambuur zijn dit seizoen stilgelegd, nadat er vanaf de tribune waar de harde supporterskern zich bevindt, bier op het veld werd gegooid.

Zodoende wordt voor de thuiswedstrijd tegen NAC Breda een groot net voor de Noordtribune gehangen. ,,Ons voetbalhart doet pijn, maar we kunnen niet anders?, zegt algemeen directeur Ard de Graaf. ,,We gaan op deze manier ten onder aan vooronderzoeken en boetes van de KNVB.?

Stadionverboden
Cambuur deelde dit seizoen al meerdere stadionverboden uit aan biergooiers. De club kreeg dit seizoen nog geen boetes van de KNVB. Wel heeft de voetbalbond een vooronderzoek ingesteld naar aanleiding van de gebeurtenissen in de wedstrijd tegen Jong PSV, waarin vrij massaal met bier werd gegooid. Denkbaar is dat Cambuur hier nog een boete voor krijgt.

Het is nog onduidelijk hoelang de netten voor de Noordtribune blijven hangen. Cambuur is vanaf dit weekeinde na Feyenoord de tweede club in Nederland met grote netten voor de eigen supportersschare.

drg

Mooi, blij dat ze dit ook alleen voor de verantwoordelijke tribune doen ipv. het hele stadion af te straffen, want het was gelukkig wel duidelijk uit welke hoek die idioterie kwam.

666

Citaat van: drg op oktober 12, 2023, 08:42:11
Mooi, blij dat ze dit ook alleen voor de verantwoordelijke tribune doen ipv. het hele stadion af te straffen, want het was gelukkig wel duidelijk uit welke hoek die idioterie kwam.

Waarom de gehele tribune, het komt uit 1 hoek 2 vakken. nu wordt de gehele tribune gestraft.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

janou

Baal hier echt van, maar Cambuur kan niets anders inderdaad. Los van dat de regel kant nog wal slaat natuurlijk.

Dank aan de debielen die het verpest hebben.

oost

Tsja geen medelijden mee, na 4 incidenten is dit het logische vervolg. Ik hoop dat de regels omtrent het bier gooien ooit wordt aangepast wat die schieten echt hun doel voorbij. Zolang die regels van toepassing zijn die netten lekker laten hangen

Sakas

Citaat van: 666 op oktober 12, 2023, 08:47:53
Waarom de gehele tribune, het komt uit 1 hoek 2 vakken. nu wordt de gehele tribune gestraft.

De biertjes werden ook in het doel gegooid, dat komt dan vermoedelijk uit vak 12 en 13.
14 en 15 is de hoek waar wel het meest weg komt idd.
Laat sien ast foor Cambuur bist!

PePe

Wie niet luisteren wil, moet maar voelen. (Jum mutte mekaar maar in toom houwe) Het is een grote ergernis voor de rest van het stadion, ik hoop dat jullie dit nu gaan beseffen. De netten zijn een logisch gevolg.

drg

Citaat van: 666 op oktober 12, 2023, 08:47:53

Omdat ze dan wel ergens anders op Noord gaan staan gooien, en het komt niet alleen in die hoek. Op de drie andere tribunes gebeurd het helemaal niet, en ik zie iedereen zich helemaal kapot ergeren aan die kneuzen terwijl er op Noord weer met een lach op het gezicht lekker een nieuw biertje gehaald wordt.

666

Citaat van: drg op oktober 12, 2023, 10:49:08
Omdat ze dan wel ergens anders op Noord gaan staan gooien, en het komt niet alleen in die hoek. Op de drie andere tribunes gebeurd het helemaal niet, en ik zie iedereen zich helemaal kapot ergeren aan die kneuzen terwijl er op Noord weer met een lach op het gezicht lekker een nieuw biertje gehaald wordt.

Volgens mij komt het wel uit die hoek van wat ik gezien heb, ze gooien vanuit die hoek zelfs in het doel. Maar goed, ik vind er ook wel wat van en erger mij met velen ook kapot. Ik zit zelf in 12 en zie alleen maar rotzooi vanuit 14 en 15 richting het veld vliegen.. In de tijd dat er nog ballenvangers achter de doelen stonden ergerde ik mij kapot aan het slechte zicht, nu krijgen wij dat weer terug.

papier

Citaat van: 666 op oktober 12, 2023, 11:02:50
Volgens mij komt het wel uit die hoek van wat ik gezien heb, ze gooien vanuit die hoek zelfs in het doel. Maar goed, ik vind er ook wel wat van en erger mij met velen ook kapot. Ik zit zelf in 12 en zie alleen maar rotzooi vanuit 14 en 15 richting het veld vliegen.. In de tijd dat er nog ballenvangers achter de doelen stonden ergerde ik mij kapot aan het slechte zicht, nu krijgen wij dat weer terug.

Zijn punt is natuurlijk dat die snotneuzen dan wel even lopen richting vak 12 en dan wel gooien.

Inferno-058

Natuurlijk is het dom om bier te gaan gooien in deze tijden, want de club krijgt er boetes door. Vanuit dat oogpunt snap ik de netten wel. De maatregel staken bij bier op het veld blijft verder triest, dat dit genormaliseerd wordt past prima in de (jank)samenleving waar we in leven.

666

Citaat van: papier op oktober 12, 2023, 11:07:31
Zijn punt is natuurlijk dat die snotneuzen dan wel even lopen richting vak 12 en dan wel gooien.

Zouden ze dat gaan doen, misschien ook wel idd. De maatregel vind ik al kut maar als je het weet dan nog gaat gooien ben je wel een 1 cellige.

666

Citaat van: Inferno-058 op oktober 12, 2023, 11:10:45
Natuurlijk is het dom om bier te gaan gooien in deze tijden, want de club krijgt er boetes door. Vanuit dat oogpunt snap ik de netten wel. De maatregel staken bij bier op het veld blijft verder triest, dat dit genormaliseerd wordt past prima in de (jank)samenleving waar we in leven.

Het is ook dom in deze tijden en die maatregel vind ik ook triest, ik hoop alleen maar dat zo`n net niet uitnodigt om daar nog meer tegen aan te gooien.

Bankzitter

Dat is geen reden tot staken. Het gaat om de veilgheidvan spelers, staf en arbitraal kwartet.
Het zal de KNVB worst wezen supporters of beveiligers bier over zich heen krijgen.

papier

Citaat van: Bankzitter op oktober 12, 2023, 11:31:22
Dat is geen reden tot staken. Het gaat om de veilgheidvan spelers, staf en arbitraal kwartet.
Het zal de KNVB worst wezen supporters of beveiligers bier over zich heen krijgen.

Om de veiligheid gaat het ook niet meer want al waait er een op het veld dan wordt er gestaakt. Ik begrijp best dat het gericht gooien niet wenselijk is en je moet staken. En hoewel ik persoonlijk ook bij vreugde mijn bier niet verlies is er duidelijk een verschil van intentie. Wat mij betreft maken ze daar onderscheid in, maar dat is te ingewikkeld voor de hoge heren en dames in Zeist. Klaarblijkelijk vindt men het wel acceptabel als er spreekkoren zijn want daar stelt men geen paal en perk aan.

Gewoon een grote ballentent daar in Zeist. Doen maar wat vanuit de ivoren toren aldaar en staan ver weg van de realiteit.