Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 1
  • Guests: 83
  • Total: 84
  • fred
83 gasten, 1 lid
fred

SC Cambuur - FC Groningen zondag 29-10-23 12.15 uur

Gestart door grijskijker, oktober 23, 2023, 13:26:23

Vorige topic - Volgende topic

Bankzitter

Stijgende lijn bij Uldrikis, spelers om hem heen speelden te zwak om te profiteren.
Het kan nu en moet nog beter, zeker. Maar zie weer meer branie terugkomen, geen dood vogeltje meer.

sunderland

Citaat van: Bankzitter op oktober 29, 2023, 20:59:11
Stijgende lijn bij Uldrikis, spelers om hem heen waren te zwak om te profiteren.
Het kan nu en moet nog beter, zeker. Maar zie weer meer branie terugkomen, geen dood vogeltje meer.
dat hij in het laatste bij de zijlijn uitstraalde van kom maar op en het lichaam er tussen hield en er simpel een corner uitsleepte vond ik een moment van hij is duidelijk op de terugweg is

Bankzitter

Zulke momenten inderdaad. Bergsma oogt ook steeds zekerder.

Geelblauwstiens

Citaat van: sunderland op oktober 29, 2023, 21:08:49
dat hij in het laatste bij de zijlijn uitstraalde van kom maar op en het lichaam er tussen hield en er simpel een corner uitsleepte vond ik een moment van hij is duidelijk op de terugweg is
Die herkende ik ook

Delfzijl/Cambuur

Josli

Veel lange ballen op Uldrikus, waarvan hij veel duels won. Dat hij ze ook nog allemaal panklaar in de voeten van een medespeler legt lijkt me nogal veel gevraagd. Sowieso is het raar dat er niemand onder hem komt in die situaties. Ook ik heb vandaag glimpen gezien van de Uldrikus van weleer. Tol en Bergsma ook prima. Komt ook omdat we de opbouw anders deden dan anders (lees: lange ballen).
Verder denk ik dat van Kaam maar eens lekker moet banken. Of misschien hangend op linksbuiten. Op 6 heb je er helemaal niks aan. De Jong ging ook direct beter spelen toen Mullem (en Schaapman) erin kwam. Verder een matige wedstrijd, maar winnen is doping...

Viper

diekhuzen

Ik vond het van beide kanten zeer matig. "Opbouwend "  bij cambuur de bal 3 keer achter de man  heen -en weer schuiven en dan een lange bal op Uldrikus, zoek het maar uit. Smit is geen buitenspeler en met het materiaal waar we het nu mee moeten doen is 4-4-2 systeem beter, lijkt me.

sunderland

Citaat van: Viper op oktober 29, 2023, 23:03:34
Henkie-effect?
dat is toch wel heel erg duidelijk. Die 3 waren de minderen onder de vorige trainer. Henk is ook veel met ze bezig bij de trainingen. Staat er midden tussenin en als het niet goed gaat legt ie het stil om uit te leggen wat er niet goed gaat en opnieuw. Dat soort dingen zijn zo belangrijk

sunderland

Citaat van: diekhuzen op oktober 30, 2023, 05:35:53
Ik vond het van beide kanten zeer matig. "Opbouwend "  bij cambuur de bal 3 keer achter de man  heen -en weer schuiven en dan een lange bal op Uldrikus, zoek het maar uit. Smit is geen buitenspeler en met het materiaal waar we het nu mee moeten doen is 4-4-2 systeem beter, lijkt me.
was ook matig. Ze lieten elkaar weinig ruimte en Cambuur is niet bij machte om daar onderuit te spelen en Groningen nog minder. Kijk even Henk zijn interview met Geert dan is het meer duidelijk

Bankzitter

Groningen had de eerste helft die 2 spitsen op Bergsma/Tol staan en v Kaam speelt verstoppertje. Dan moet het lang op de Let. De spelers om Uldrikis heen moeten het dan verder doen en daar ging het mis. Smit moet meer centraal, werd later ook omgezet.

sunderland

Van Veen loopt met de ziel onder arm dat zie je heel duidelijk. Die jongen kan zoveel meer.

SCC

Uldrikis inderdaad sterker, maar ik ben me gisteren echt kapot geschrokken. Totaal geen (herkenbaar) voetbal. 3 sec wachten, als het kan eerst 2x naar elkaar toe schuiven en dan lang op Uldrikis. Die won het wel, maar dar kon niemand op anticiperen en als het wel had gekund, dan werd dat niet gedaan.
Ik verwijt hierin niemand iets, want ik heb gisteren maar ?cht geaccepteerd dat er gewoon niet meer kwaliteit is.

We weten allemaal dat Uldrikis beter is dan Smit voetballend, maar Smit is de enige die kan scoren. Die jongen staat te verpieteren op links, dat is bijna pesterij. En Uldrikis krijgt alleen maar ondankbare en RECHTE lange ballen, terwijl die jongen ze juist in de voeten moet hebben. Dus 2 spelers haal je al volledig uit hun kracht.
Buitens hebben we niet, want Balk kan alleen bediend worden in de ruimte, maar die krijgt ze, als hij ze al eens krijgt, in de voeten achter zich. Dus ook die komt niet in zijn kracht.

En ik vraag me oprecht af hoe anderen (jullie dus) het volgende zien/ verwachten: ik kreeg gisteren ineens het gevoel, althans dat bekroop me, dat Henk hier niet lang hoofdtrainer blijft. Het spel leek er niet op, ik zag Henk ook wat nerveuzer/ ge?rriteerder, ....ik weet niet. Het is een gevoel, maar iets zegt me dat hij hier of vertrekt of toch een andere rol krijgt. Pure speculatie, ik weet het. Het is zeker niet zo dat ik hier iets mee wil bereiken, want ik hoop oprecht dat ik het verkeerd zag, maar dat gevoel kreeg ik. Hoe zien jullie dat?

YellowBlue

Ik zie een fanatieke Henk die weer helemaal in het spelletje zit.

oost

Citaat van: SCC op oktober 30, 2023, 09:11:19
Uldrikis inderdaad sterker, maar ik ben me gisteren echt kapot geschrokken. Totaal geen (herkenbaar) voetbal. 3 sec wachten, als het kan eerst 2x naar elkaar toe schuiven en dan lang op Uldrikis. Die won het wel, maar dar kon niemand op anticiperen en als het wel had gekund, dan werd dat niet gedaan.
Ik verwijt hierin niemand iets, want ik heb gisteren maar ?cht geaccepteerd dat er gewoon niet meer kwaliteit is.

We weten allemaal dat Uldrikis beter is dan Smit voetballend, maar Smit is de enige die kan scoren. Die jongen staat te verpieteren op links, dat is bijna pesterij. En Uldrikis krijgt alleen maar ondankbare en RECHTE lange ballen, terwijl die jongen ze juist in de voeten moet hebben. Dus 2 spelers haal je al volledig uit hun kracht.
Buitens hebben we niet, want Balk kan alleen bediend worden in de ruimte, maar die krijgt ze, als hij ze al eens krijgt, in de voeten achter zich. Dus ook die komt niet in zijn kracht.

En ik vraag me oprecht af hoe anderen (jullie dus) het volgende zien/ verwachten: ik kreeg gisteren ineens het gevoel, althans dat bekroop me, dat Henk hier niet lang hoofdtrainer blijft. Het spel leek er niet op, ik zag Henk ook wat nerveuzer/ ge?rriteerder, ....ik weet niet. Het is een gevoel, maar iets zegt me dat hij hier of vertrekt of toch een andere rol krijgt. Pure speculatie, ik weet het. Het is zeker niet zo dat ik hier iets mee wil bereiken, want ik hoop oprecht dat ik het verkeerd zag, maar dat gevoel kreeg ik. Hoe zien jullie dat?

Ik ben het echt totaal met je oneens.
Het spel is misschien nog niet geweldig, maar je ziet wel echt dat er met een idee wordt gespeeld.
Ik denk dat van Kaam de Jong gewoon te veel van het goede op het middenveld.  Drikes speelde gisteren gewoon een erg goede pot. Wat mij juist erg opviel dat er nu echt werdt terug geprint alsof hun leven er vanaf hing. Daardoor kwamen onze cv veel minder in de problemen. Dat er nog te veel de lange bal wordt gehanteerd klopt wel. We missen nu simpel weg een type speler als maulun. Nu veel te veel de zelfde soort spelers. Maar ik zie veel vooruitgang meer dan afgelopen jaar bijelkaar.

Ik hoop en verwacht dat henk de jong hier nog jaren actief blijft bij onze club