Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.132
  • Latest: Ahjajuh
Stats
  • Totaal berichten: 404.881
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 187
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
84 gasten, 2 leden
zeewolde, okkele

nieuwe spelers

Gestart door sunderland, mei 21, 2013, 21:36:01

Vorige topic - Volgende topic

janou

Citaat van: denistel op december 11, 2024, 13:24:20
iedereen die er bij betrokken is om een transfer rond te maken is
mede verantwoordelijk toch .hoe is deze speler hier binnen gekomen?
zijn fysieke staat is niet goed genoeg bekeken volgens mij anders had
je em niet binnen gehaald.gewoon zonde van het geld je had er altijd
nog een transfervriie fitte spits voor kunnen halen lijkt mij.

Scouting kijkt vooral naar kwaliteit lijkt mij? Overigens is zijn fitheid niet goed beoordeeld nee, hoe dat kan moet intern ge?valueerd worden want dit is zonde, daar is iedereen het over eens. Ze gaan dit echt wel goed evalueren want dit is voor niemand wenselijk.

De keuze om een risico te nemen daarentegen vind ik wel te rechtvaardigen, anders hadden we helemaal geen spits gehad en was de achterban ontploft. En transfervrije spitsen moeten ook eerst fit worden.

Noordcambuur

denistel

Citaat van: janou op december 11, 2024, 13:34:26
Scouting kijkt vooral naar kwaliteit lijkt mij? Overigens is zijn fitheid niet goed beoordeeld nee, hoe dat kan moet intern ge?valueerd worden want dit is zonde, daar is iedereen het over eens. Ze gaan dit echt wel goed evalueren want dit is voor niemand wenselijk.

De keuze om een risico te nemen daarentegen vind ik wel te rechtvaardigen, anders hadden we helemaal geen spits gehad en was de achterban ontploft. En transfervrije spitsen moeten ook eerst fit worden.

scouting kijkt zeker naar kwaliteit maar afgelopen seizoen 13 wedstrijden 1 goal dus
ja zeg het maar.het blijft gewoon een hele grote gok,je wist bijna zeker dat Smit
weg ging dus had er een goede fitte vervanger op het lijstje moesten staan.

Gasgeve

Citaat van: denistel op december 11, 2024, 15:39:47
scouting kijkt zeker naar kwaliteit maar afgelopen seizoen 13 wedstrijden 1 goal dus
ja zeg het maar.het blijft gewoon een hele grote gok,je wist bijna zeker dat Smit
Die stonden er ook op, maar waren niet meer beschikbaar omdat Smit zo laat wegging. In Ierland en bij Southampton in de jeugd gewoon hele goede cijfers qua doelpunten, dus beetje makkelijk om naar die 13 wedstrijden 1 goal te gaan wijzen. Een speler met 13 wedstrijden en 8 goals in de Belgische competitie gaat niet naar Cambuur.

grijskijker

Citaat van: Gasgeve op december 11, 2024, 16:03:04
Die stonden er ook op, maar waren niet meer beschikbaar omdat Smit zo laat wegging. In Ierland en bij Southampton in de jeugd gewoon hele goede cijfers qua doelpunten, dus beetje makkelijk om naar die 13 wedstrijden 1 goal te gaan wijzen. Een speler met 13 wedstrijden en 8 goals in de Belgische competitie gaat niet naar Cambuur.
Hij is in de winterstop van 23/24 naar Kortrijk gegaan, seizoen 2023(loopt van februari/maart tot december) topscorer van het Ierse hoogste niveau.

NRG

Citaat van: denistel op december 11, 2024, 15:39:47

Smit is natuurlijk heel laat vertrokken. Voor de hoofdprijs dat wel. Je kan wel een hele lijst hebben klaarliggen, maar als de spelers die daar opstaan niet willen, niet betaalbaar of niet beschikbaar zijn houdt het op. Goede, betaalbare spitsen zijn nu eenmaal schaars.

grijskijker

Citaat van: Bussum op december 11, 2024, 12:49:25
Die spits is op vakantie in China dus hopelijk blesseert hij zich niet op de Chinese Muur  :devil
En er is stevige concurrentie  :zucht

denistel

Citaat van: NRG op december 11, 2024, 18:13:49
Smit is natuurlijk heel laat vertrokken. Voor de hoofdprijs dat wel. Je kan wel een hele lijst hebben klaarliggen, maar als de spelers die daar opstaan niet willen, niet betaalbaar of niet beschikbaar zijn houdt het op. Goede, betaalbare spitsen zijn nu eenmaal schaars.

ja 1 die na 4 maanden nog niet kan spelen kost je nog veel meer.

janou

Citaat van: denistel op december 11, 2024, 18:58:42
ja 1 die na 4 maanden nog niet kan spelen kost je nog veel meer.

Achteraf is het mooi wonen. Dan had je dus geen spits moeten halen, en dan wil ik niet weten wat voor kritiek er zou zijn losgebarsten hier.

Dreet

Citaat van: janou op december 11, 2024, 12:56:26
Zeker niet, ik zeg nergens dat ze er niets aan kunnen doen. Maar er zijn wel omstandigheden die deze fout kunnen verklaren. Feit is dat het (tot nu toe) geen goede keuze is gebleken. Maar de omstandigheden die er waren, maken de gemaakte keuze wel begrijpelijker.
Ach, laat ook maar gast. Je snapt totaal niet wat ik bedoel.......

janou

Citaat van: Dreet op december 12, 2024, 09:09:26
Ach, laat ook maar gast. Je snapt totaal niet wat ik bedoel.......

Probeer het dan eens uit te leggen? Lekker makkelijk het gesprek afkappen zo.

Bankzitter

De Leeuw valt natuurlijk ook wat tegen als 2e spits.
Als we al een redelijk balvaste , fitte, talentvolle spits hadden gehad op moment dat Smit werd verkocht, was de druk om een gokje te wagen ook al minder hoog geweest. Allemaal achteraf wel makkelijk gezegd, dat wel.

Voorstopper

We weten met zijn allen allemaal heel goed welke spits we moeten halen. Maar zijn deze haalbaar voor onze club? Ze zullen vast en zeker een lijstje klaar gehad hebben bij het vertrek van Smit. Dat die transfer er aan zat te komen was wel behoorlijk duidelijk. Maar je kunt pas acteren als de speler echt verkocht is. Dat was dus op het laatste moment van de transferwindow. Hierdoor heb je weinig tijd om te acteren. Een speler zal ook niet wachten tot een club eindelijk eens komt opdraven. Met Afolabi zullen ze een ingecalculeerd risico genomen hebben. Gezien zijn aard van de blessure en fitheid hebben ze een inschatting gedaan wanneer hij weer fit zou zijn. Dat is allemaal in theorie wel te berekenen. In de praktijk blijkt het meermaals anders, zo ook onze eerdere ervaring met Sylvester van der Water. Ik denk dat als alles wel mee had gezeten Afolabi allang en breed veel meer speeltijd gemaakt had. Ook een veel scorende spits halen is geen garantie voor doelpunten. Een speler die bij zijn vorige club uitblonk, kan bij een nieuwe club in een vormdip terechtkomen. Dit kan te maken hebben met druk, verwachtingen of simpelweg een andere omgeving. Daarnaast niet elke speler past goed in een nieuw team of competitie. Als we dit soort dingen allemaal van tevoren geweten hadden hadden we wel bovenaan gestaan. Probleem is echter dat we vorig seizoen keuze hadden, Smit of Uldrikis. Met het niet verlengen van het contract van Uldrikis heb je in de breedte geen back-up voor de spitspositie. Daar had de TD wel op voorhand iets aan kunnen doen door een talent te halen of een jeugdspeler die zich nog moet bewijzen. Maar goed als?..als. Het is nu zaak om kalm te blijven en een scorende spits vast te leggen ook al is dat geen garantie voor doelpunten.