Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.132
  • Latest: Ahjajuh
Stats
  • Totaal berichten: 404.881
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 187
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
86 gasten, 2 leden
zeewolde, okkele

nieuwe spelers

Gestart door sunderland, mei 21, 2013, 21:36:01

Vorige topic - Volgende topic

rody rules

dit is toch juist iets heel goeds? afgelopen decennia op een enkele speler na bijna nooit iets aan spelers verdiend. En dezen gaan allemaal met winst de deur uit.

En laten we eerlijk zijn: Nieling, Mercera en Nartey zijn nou alle drie niet echt spelers die er met kop en schouders bovenuit staken. Zeker de laatste 2 niet. Als je daar nu geld voor krijgt is dat toch mooi meegenomen? HEt is maar zeer de vraag of dit soort spelers meer op gaan leveren als ze nog een jaar blijven. Nartey zou ook zomaar eens op de bank kunnen belanden met het huidige aantal middenvelders. Dan is het toch mooi dat we hier aan verdienen? En er zullen heus wel doorverkoop-percentages zijn bedongen voor het geval dat deze spelers toch onverwacht nog toppers gaan worden. Dan verdienen we er alsnog aan.

Het begint ergens op te lijken, nu hopen dat andere aankopen ook gelukkig uitpakken. Dit kunnen we nog niet beoordelen.

Noordcambuur

Citaat van: YellowBlue op augustus 20, 2025, 14:19:56
Er is natuurlijk ook betaald voor nieuwe spelers
laatste regel even doorlezen YellowBlue :P

Vlampiep

Citaat van: Stanley op augustus 20, 2025, 13:50:12
Dan heb je niet begrepen, dat je Henk een team, wat promoveert kan beloven. Henk is enthousiast en roept regelmatig dingen, maar in de voetballerij is niks zeker. vooral omdat Cambuur financieel niet in die positie zit en zat.

Vlampiep

Het enige wat ik heb begrepen is dat het bestuur het meer en deel van de opbrengsten verkochte spelers wil inzetten op aflossen van de aangegane verplichtingen. Dus een selectie die domineert in de KKD is voorlopig ver weg.
Op zich kan ik deze keuze respecteren, als voorafgaande aan het seizoen de doelstellingen voor het nieuwe seizoen duidelijk naar de supporters was gecommuniceerd. Nu roept de TD wat, de trainer roept wat en moet dat weer herzien enz. Geen topsport klimaat en het voelt als een verhaaltje dat we dit seizoen in een mooie snelle bolide zouden gaan rijden. Maar dat dit is teruggebracht naar een Toyota Yaris.
Het voelt toch een beetje dat we zijn belazerd en als net niet loopt zoals wij hopen zal  het bestuur niet de hand in eigen boezem steken, maar de schuldigen altijd buiten de bestuurlijke kring aanwijzen.

Oud Cambuur

Het is toch duidelijk gemaakt dat een deel van de binnen gekomen transfergelden gebruikt wordt om schulden af te lossen, wat in mijn ogen zeer logisch is. En een deel is naar de spelersbegroting gegaan zodat die weer op peil is. Het enigste verwijt wat je in mijn ogen kan maken is dat er weinig routine in het elftal zit maar voel mij absoluut niet misleid.

Stanley

Bij het verhaal van Oud Cambuur sluit ik mij helemaal aan. Wel wordt ik moe van de ontevredenheid over spelers, Technisch directeur, bestuur enz van een aantal hier. Bovendien hoe kun je nu al stellen waar we gaan eindigen, we hebben pas 2 wedstrijden gespeeld. Als je al lang bij Cambuur komt weet je dat er al hele grote stappen gemaakt zijn ten opzichte van het verleden.

sunderland

Citaat van: Stanley op augustus 20, 2025, 13:50:12
Dan heb je niet begrepen, dat je Henk een team, wat promoveert kan beloven. Henk is enthousiast en roept regelmatig dingen, maar in de voetballerij is niks zeker. vooral omdat Cambuur financieel niet in die positie zit en zat.
ik heb het wel begrepen, zo denk ik erover

sunderland

Citaat van: Oud Cambuur op augustus 20, 2025, 16:57:00
Het is toch duidelijk gemaakt dat een deel van de binnen gekomen transfergelden gebruikt wordt om schulden af te lossen, wat in mijn ogen zeer logisch is. En een deel is naar de spelersbegroting gegaan zodat die weer op peil is. Het enigste verwijt wat je in mijn ogen kan maken is dat er weinig routine in het elftal zit maar voel mij absoluut niet misleid.
allemaal bekend, mooi voor de club maar ik wil promoveren en wat er op de rekening staat heb ik niks aan

Lore

Citaat van: Vlampiep op augustus 20, 2025, 16:39:27
Het enige wat ik heb begrepen is dat het bestuur het meer en deel van de opbrengsten verkochte spelers wil inzetten op aflossen van de aangegane verplichtingen. Dus een selectie die domineert in de KKD is voorlopig ver weg.
Op zich kan ik deze keuze respecteren, als voorafgaande aan het seizoen de doelstellingen voor het nieuwe seizoen duidelijk naar de supporters was gecommuniceerd. Nu roept de TD wat, de trainer roept wat en moet dat weer herzien enz. Geen topsport klimaat en het voelt als een verhaaltje dat we dit seizoen in een mooie snelle bolide zouden gaan rijden. Maar dat dit is teruggebracht naar een Toyota Yaris.
Het voelt toch een beetje dat we zijn belazerd en als net niet loopt zoals wij hopen zal  het bestuur niet de hand in eigen boezem steken, maar de schuldigen altijd buiten de bestuurlijke kring aanwijzen.

Per miljoen aflossing komt er elk jaar 100.000 euro cashflow vrij (5% rente, 20 jaar aflossing), het lijkt mij op dit moment de beste keuze die ze kunnen maken.

Daarom wordt de beslissing van de gemeenteraad ook zo belangrijk, dat zou 1 mln per jaar aan cashflow opleveren. Dan zijn er in direct een titelkandidaat

Lore

Citaat van: sunderland op augustus 20, 2025, 17:45:02
allemaal bekend, mooi voor de club maar ik wil promoveren en wat er op de rekening staat heb ik niks aan

Totdat je eindigd als Vitesse.

sunderland

Citaat van: Lore op augustus 20, 2025, 17:47:19
Totdat je eindigd als Vitesse.
nee het is toch hartstikke duidelijk dat er niet een team staat om te promoveren en dat is het enige dat voor mij telt.

Bankzitter

We hebben in de KKD nog nooit zoveel besteed aan transfersommen als dit seizoen, ergens tussen de 7 ton en een miljoen.

justremco

Iedereen wil natuurlijk gelijk promoveren maar ik kan me wel vinden in de gekozen strategie. Waarde cre?ren, wat extra aflossen en als we nog 1 of 2 buitenkansjes weten te halen staat er toch gewoon een prima team. Daarnaast blijft de KKD een rare competitie waar iedereen van elkaar kan winnen etc dus het duurste team gaat ook niet automatisch even promoveren

Specuveter

We zijn gewoon hardstikke goed bezig.
We trekken talentvolle spelers aan die weer goed verkocht kunnen worden.
En bij twijfel is huur mischien beter

sunderland

Ik wil een team voor promotie net zoals Volendam vorig seizoen. Gewoon 5 beste aanvallers. Verder hebben jullie allemaal gelijk. Een 4 e van de spelers verkopen gaat weer in nieuwe. Dat moet maar had liever anders . En Lars is natuurlijk weg in mei