Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
96 gasten, 6 leden (1 verborgen)
zeewolde, Noordcambuur, mindra, justremco, DeBruyne

nieuwe spelers

Gestart door sunderland, mei 21, 2013, 21:36:01

Vorige topic - Volgende topic

Yellow Army

Maximaal aflossen en hoe eerder de toekomst op je toekomt. Echter vind ik dat een fors deel van de transferopbrengsten zijn geherinvesteerd in de selectie. Vergeet niet dat van die 2,6mln een flink deel in de zakken van zaakwaarnemers ed verdwijnt.
Area 58

oscarsielstra

Citaat van: Vlampiep op augustus 20, 2025, 16:39:27
Het enige wat ik heb begrepen is dat het bestuur het meer en deel van de opbrengsten verkochte spelers wil inzetten op aflossen van de aangegane verplichtingen. Dus een selectie die domineert in de KKD is voorlopig ver weg.

Eigenlijk een goed punt, zo breng je financi?le huishouding weer correct op orde.

Dus een selectie die domineert in de KKD is voorlopig ver weg.

Dit is een logisch gevolg van hierboven. Niet leuk, maar evident dat het met elkaar te maken heeft.

Op zich kan ik deze keuze respecteren, als voorafgaande aan het seizoen de doelstellingen voor het nieuwe seizoen duidelijk naar de supporters was gecommuniceerd. Nu roept de TD wat, de trainer roept wat en moet dat weer herzien enz.

Hier zit de crux ... waarom zou Cambuur dit niet doen .. ?
Natuurlijk .. om geen seizoenkaarten mis te lopen, evt. potenti?le sponsoren niet weg te jagen etc.

Geen topsport klimaat en het voelt als een verhaaltje dat we dit seizoen in een mooie snelle bolide zouden gaan rijden. Maar dat dit is teruggebracht naar een Toyota Yaris.
Het voelt toch een beetje dat we zijn belazerd en als net niet loopt zoals wij hopen zal  het bestuur niet de hand in eigen boezem steken, maar de schuldigen altijd buiten de bestuurlijke kring aanwijzen.

Terechte opmerking, zelf heb ik hier ook veel moeite mee.
Net of je de supporters voor de gek houdt, terwijl ze wel beter weten.

Ik zou het moediger en eerlijker vinden dat men zegt ... :
Kijk het stadions is duur voor de club, waar veel op afgelost moet worden.
Hierdoor kunnen we ook beperkt investeren, dit vraagt continue creativiteit.
De komende jaren zal Cambuur op de centen moeten passen en niet voor de hoofdprijzen kunnen gaan

Maar blijkbaar moeten we het stukje bij beetje horen, zodat het een zachte landing krijgt.
De gekozen vorm lijkt me nu een duidelijke communicatie tacktiek vanuit Cambuur.

Gabster

Oscar & vlampiep:

Het is Al sinds 2022 bekend wat de doelstellingen voor de jaren 2024 - 2027 zijn.
Ga je eens inlezen in de stukken en de informatie die publiekelijk beschikbaar zijn.

Cambuur werkt met een Lange termijn visie:

Seizoen 2024 - 2025 - afmaken & in gebruik nemen van stadion , versterken elftal & jeugd opleiding, top 5.
Seizoen 2025 - 2026 - aflossen schulden, spelers fundering leggen voor meedoen om promotie en na-competitie halen, top 5 ( kans op promotie)

Seizoen. 2026 - 2027 - afkossen schulden, spelers budget groter maken, doorstroom eigen jeugd, team kwaliteiten verder uitbouwen, gaan voor promotie ( na-competitie)

2027 - 2028 - kkd promotie of Eredivisie

Doel is om een gevestigde Eredivisie club te zijn in 2029.

Hoop dat dit je helpt, en ja dit was al bekend sinds de start van het bouwen van het nieuwe stadion.

Wat de club van ons supporters vraagt is om de club en het team te Steunen tijdens deze jaren.
Dit zorgt ervoor dat Cambuur sneller hun doelstelling haalt : Eredivisie club zijn & blijven.

In Henk we trust!

NRG

Citaat van: sunderland op augustus 20, 2025, 17:45:02
allemaal bekend, mooi voor de club maar ik wil promoveren en wat er op de rekening staat heb ik niks aan

Iedereen wil promoveren. Als club moet je sportief altijd naar het hoogste streven. Maar dat moet je niet bouwen op drijfzand. Want dan zak je nog verder het moeras in. Eerst maar eens een gezonde basis cre?ren.

mark1989

Citaat van: Gabster op augustus 20, 2025, 19:07:37
Oscar & vlampiep:

Het is Al sinds 2022 bekend wat de doelstellingen voor de jaren 2024 - 2027 zijn.
Ga je eens inlezen in de stukken en de informatie die publiekelijk beschikbaar zijn.

Seizoen 2024 - 2025 - afmaken & in gebruik nemen van stadion , versterken elftal & jeugd opleiding, top 5.
Seizoen 2025 - 2026 - aflossen schulden, spelers fundering leggen voor meedoen om promotie en na-competitie halen, top 5 ( kans op promotie)

Seizoen. 2026 - 2027 - afkossen schulden, spelers budget groter maken, doorstroom eigen jeugd, team kwaliteiten verder uitbouwen, gaan voor promotie ( na-competitie)

Hoop dat dit je helpt, en ja dit was al bekend sinds de start van het bouwen van het nieuwe stadion.

Wat de club van ons supporters vraagt is om de club en het team te Steunen tijdens deze jaren.
Dit zorgt ervoor dat Cambuur sneller hun doelstelling haalt : Eredivisie club zijn & blijven.

Eindelijk iemand die het snapt. Daarom ook realistische verwachtingen hebben. En niet na 1 wedstrijd alles en iedereen afbranden.
Bovendien staat er nu een heel aardig team. Met meer kwaliteit dan vorig jaar. En ook meer potentie om door te groeien.
Dus we hebben ook dit jaar kans om te promoveren.

Bankzitter

Ik zie een duidelijk beleid bij de club. Ik denk dat een aantal nieuwe spelers nog wel eens kan verrassen en vanuit de jeug ook volwaardige spelers doorstromen.

Overigens zag ik ook geen kampioensteam toen we met middenvelders als Hoedemakers, Maulun en Jacobs aan de competitie begonnen... alleen Paulissen was volwaardig. MacIntosch (voormalig hier als rechtsback), Schouten terug van langdurig blessureleed en Muhren mislukt bij N.A.C.... allemaal twijfelgevallen.

Noordcambuur

Het is toch prachtig dat onze jeugdspelers verkocht worden voor het vele geld.
Smit,Mercera en Nartey dan doen we bij Cambuur toch iets goeds.

sunderland

Citaat van: Gabster op augustus 20, 2025, 19:07:37
Oscar & vlampiep:

he Gabster, waarom wist Henk dit dan niet in mei? En jij wist dus al van die onvoorziene kosten die in Juni naar buiten kwamen met Kooi en van de Brink. Jij bent dus helderziend. Kun je ook al vast vertellen waar we eindigen dit seizoen?

Lore

Citaat van: sunderland op augustus 20, 2025, 21:20:23
he Gabster, waarom wist Henk dit dan niet in mei? En jij wist dus al van die onvoorziene kosten die in Juni naar buiten kwamen met Kooi en van de Brink. Jij bent dus helderziend. Kun je ook al vast vertellen waar we eindigen dit seizoen?

Vind jij dan dat Cambuur achter ligt op hun beleidsplan? Want hij heeft wel gelijk dat veel van wat er nu gebeurd ook in het beleidsplan is terug te vinden

Galdiano

Citaat van: sunderland op augustus 20, 2025, 21:20:23

Wat snap je niet van het beleidsplan?
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

sunderland

Citaat van: Galdiano op augustus 20, 2025, 21:41:54
Wat snap je niet van het beleidsplan?
stond er in het beleidsplan dat er in het 2 e seizoen al zwaar bezuinigd moest worden en dat ze voor bijna 3 miljoen spelers zou verkopen en dat de schulden van het stadion veel groter zou uitvallen dan gepland was en dat de gemeente bijna 5 miljoen moet bijpassen?  Dat wist ik in mei niet iig

Noordcambuur

Morgen een nieuwe speler  :?

Gabster

Citaat van: sunderland op augustus 20, 2025, 21:47:26
stond er in het beleidsplan dat er in het 2 e seizoen al zwaar bezuinigd moest worden en dat ze voor bijna 3 miljoen spelers zou verkopen en dat de schulden van het stadion veel groter zou uitvallen dan gepland was en dat de gemeente bijna 5 miljoen moet bijpassen?  Dat wist ik in mei niet iig

Sunderland, het gaat om de gedachte die achter het orginele beleidsplan zit dat toendertijd is opgesteld.
Op basis van die rode draad worden keuzes gemaakt, ook mbt de nieuwe onvoorziene situaties die jij benoemd.
De vraag is of er qua accounting / lening / subsidies een interne plan is in samenwerking met de gemeente of Andere geld schieters. Dat weet ik dus niet. Maar ik weet wel dat vanwege de EU regels er elders gevallen zijn geweest van creatief boekhouding en of dat er achter de schermen is ingeplanned om na zo eel jaren een lening om te zetten in een gift of iets dergelijks. We zullen het zien, ?.

Tot nu toe wordt deze rode beleids draad gevolgd en dat zien de supporter dus ook terug op het veld en vanuit de organisatie.
Op basis van het opgestelde beleidsplan is Cambuur dus nog steeds op koers om de beleids doelen te halen en zie jij dus de stapgewijze groei per jaar terug binnen cambuur als club.

Op basis daarvan gaf ik in 2024 al aan wat wij als supporters kunnen verwachten in de komende 5 jaar.

In Henk we trust!

mark1989

Citaat van: sunderland op augustus 20, 2025, 21:47:26

Beleid gaat over hoe je op de lange termijn doelstelling wil halen en welke ambities je hebt. Het is geen boekje waarin allerlei voorspelling staan. Dus logisch dat de dingen je noemt er niet in staan.
Het gaat erom welke keuzes Cambuur maakt en dat die steeds bij het beleid passen. De keuzes die Cambuur maakt passen daar perfect bij. In het eerste jaar (lees: vorig seizoen) is er behoorlijk verkocht. Dit geeft mogelijkheden om een stukje van de schuld af te lossen en tegelijkertijd te investeren in nieuw talent. Talentvolle spelers liggen voor langer vast. En spelers zijn verkocht met ook doorverkoopregelingen. Die geeft ook naar de toekomst toe kansen dat hier iets uitkomt.

Dat stadion duurder uitviel wisten we al langer. En de gemeente hoeft niks bij te passen. Cambuur heeft een nieuw voorstel gedaan voor de leningconstructie met de gemeente. Daarbij is gevraagd om de lening om te zetten naar een bijdrage. Hierdoor komt er voor de gemeente ook direct geld vrij. Namelijk het bedrag dat nu vaststaat als risicovoorziening. Het is best een goed voorstel ook voor de gemeente zelf. Want een gemeente hoeft geen geld te verdienen aan leningen. Ook dragen dan private partijen bij, waardoor de rentelast van Cambuur veel lager wordt. En dit naar de toekomst toe meer mogelijkheden biedt.

We hebben volgens mij de hoogste toeschouwersaantallen in de KKD (nu Vitesse is weggevallen). En ook het mooiste stadion vind ik. Er staat een hele talentvolle selectie.
Kijkend naar een paar jaar terug (met van Osch als keeper. Een van der Water. Van Mullem die voetballend tekort komt) Staan we er nu veel beter voor.

Andy King

We hebben volgens mij de hoogste toeschouwersaantallen in de KKD (nu Vitesse is weggevallen). En ook het mooiste stadion vind ik. Er staat een hele talentvolle selectie.
Kijkend naar een paar jaar terug (met van Osch als keeper. Een van der Water. Van Mullem die voetballend tekort komt) Staan we er nu veel beter voor.
[/quote]

Zo ist. Dat negatieve gelul! Teveel azijnzeikerds op dit forum!