Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
83 gasten, 4 leden
mario, Poetser, Bankzitter, zeewolde

Vrijdag 23 aug. Top Oss - SC Cambuur L.

Gestart door Noordcambuur, augustus 18, 2024, 19:18:29

Vorige topic - Volgende topic

anderszchristian

Wederom een kopie gezien van vorige week, dramatische eerste helft maar waarbij je in 90 minuten voldoende kansen cre?ert om een wedstrijd te moeten winnen. Verschil van Oss ten opzichte van Helmond was dat zij wel een periode in de tweede helft hebben gehad waarbij ze vol druk zette en waar uiteindelijk ook de goal uit viel. Dan voel je eigenlijk aan alles al dat de wedstrijd is gespeeld, omdat je weet dat ze vervolgens met zijn allen in de 16 gaan staan en dat nou juist hetgeen is waar wij geen antwoord op hebben. Al jaren niet.

We delen wel wat speldenprikjes uit, maar zodra we randje 16 komen dan houdt het op. Uit pure wanhoop, omdat de combinaties en vroege voorzetten allemaal mislukken, zie je dan spelers schoten afvuren vanuit posities waarbij je je afvraagt waar zit ik in hemelsnaam naar te kijken? Op zulke momenten is er echt 0 voetbal visie zichtbaar en zijn de twijfels hier over Henk in mijn ogen dan ook volledig terecht.

Het slotoffensief van Henk kun je van te voren invullen, er gaat een centrale verdediger af voor een aanvallende speler maar qua tactiek verandert er niets. Ook kan ik me niet herinneren wanneer dit voor ons ooit succesvol is geweest en we hierdoor nog een doelpunt hebben weten maken.

Het is de afgelopen wedstrijden duidelijk geworden dat er op meerdere linies iets bij moet, alleen zit dat geld in de selectie en zijn we dus afhankelijk van het vertrekken van spelers. In die zin is het hopen dat er de komende weken nog veel gaat gebeuren, want je zag vorig seizoen ook bij Groningen dat een aantal aanpassingen het verschil kan maken tussen middenmoot of promotie. Hopelijk komen de heren hier niet pas achter in de winterstop.

sunderland

Gisteren erg gefrustreerd en teleurgesteld, nu met een enorme Cambuur kater wakker worden. Zo jammer ook omdat ik ook in mijn hoofd heb dat er niemand boven uitsteekt en dat wij dat hadden kunnen zijn.

sunderland

Citaat van: anderszchristian op augustus 24, 2024, 08:08:32
Wederom een kopie gezien van vorige week, dramatische eerste helft maar waarbij je in 90 minuten voldoende kansen cre?ert om een wedstrijd te moeten winnen. Verschil van Oss ten opzichte van Helmond was dat zij wel een periode in de tweede helft hebben gehad waarbij ze vol druk zette en waar uiteindelijk ook de goal uit viel. Dan voel je eigenlijk aan alles al dat de wedstrijd is gespeeld, omdat je weet dat ze vervolgens met zijn allen in de 16 gaan staan en dat nou juist hetgeen is waar wij geen antwoord op hebben. Al jaren niet.

We delen wel wat speldenprikjes uit, maar zodra we randje 16 komen dan houdt het op. Uit pure wanhoop, omdat de combinaties en vroege voorzetten allemaal mislukken, zie je dan spelers schoten afvuren vanuit posities waarbij je je afvraagt waar zit ik in hemelsnaam naar te kijken? Op zulke momenten is er echt 0 voetbal visie zichtbaar en zijn de twijfels hier over Henk in mijn ogen dan ook volledig terecht.

Het slotoffensief van Henk kun je van te voren invullen, er gaat een centrale verdediger af voor een aanvallende speler maar qua tactiek verandert er niets. Ook kan ik me niet herinneren wanneer dit voor ons ooit succesvol is geweest en we hierdoor nog een doelpunt hebben weten maken.

Het is de afgelopen wedstrijden duidelijk geworden dat er op meerdere linies iets bij moet, alleen zit dat geld in de selectie en zijn we dus afhankelijk van het vertrekken van spelers. In die zin is het hopen dat er de komende weken nog veel gaat gebeuren, want je zag vorig seizoen ook bij Groningen dat een aantal aanpassingen het verschil kan maken tussen middenmoot of promotie. Hopelijk komen de heren hier niet pas achter in de winterstop.
niet eens , we speelden eerste helft veel beter dan vorige week eerste helft. Volledige controle. En over het drukzetten van hun, het was puur geluk toen dat gebeurde 3 x een bal via de kluts over de achterlijn. En die goal was ook nog buitenspel.
Verder wel eens over die spelden prikjes waar niks uitkomt. En idd paar aanpassingen ( goede spits) dan kan het nog goedkomen.

Harry L.

Citaat van: anderszchristian op augustus 24, 2024, 08:08:32

Ik kan me hier volledig in vinden. Het is alleen afwachten of we ?berhaupt nog spelers kwijtraken, lijkt alleen voor Smit iets van belangstelling te zijn. Hoe het verdedigend zal gaan is ook afwachten wat mij betreft, want een echte tegenstander hebben we natuurlijk nog niet gehad. Deze vallen toch echt in de categorie laagvliegers

sunderland

Als je nu iedere weds van vorig seizoen erbij pakt met Smit in de spits ( uitgezonderd Vitesse) dan is het toch wel heel duidelijk dat hij niet ons beoogde centrumspits is. Al die wedstrijden waren/zijn zo matig.

Vlampiep

Zolang er geen geld beschikbaar komt om evenwicht in deze selectie te brengen en Henk niet wordt ondersteunt door een assistent die met hem samen de wedstrijd kan omgooien wordt het wederom een seizoen wat zer wisselvallig zal zijn. Deze assistenten zijn goed voor het oppompen van de ballen en het uitzetten van de pionnen.
De directie heeft zich de afgelopen alleen bezig gehouden met het nieuwe stadion en oogst nu wat ze gezaaid hebben, een prachtig stadion wat op den duur half gevuld zal zijn.

sunderland

Citaat van: D.H.Skolten op augustus 24, 2024, 01:12:59
Heel erg triest. Het ergste is dat ik zo?n gevoel heb dat het voorlopig ook niet gaat veranderen. Het is allemaal zo plichtmatig, en na elke wedstrijd hetzelfde verhaal. En we zijn veel te voorspelbaar. Als we spelen tegen een team dat er zin in heeft en zijn huiswerk heeft gedaan, hoe kwalitatief slecht dan ook,dan weet je zeker dat we verliezen.Het is zo jammer, we kunnen toch veel beter als club?!
een mooi stuk Scholten. Zo is het wel het laatste half jaar

Inferno-058

Dit kan wel eens een extra naar seizoen worden.

In een nieuw stadion een historisch slecht seizoen hebben. Het zou zo typisch Cambuur zijn. Jaren ben je als club bezig geweest met een project en ben je het voetballende eigenlijk totaal vergeten. Kwaliteitsarm, tactisch dramatisch, en overhaaste ontslagen onder andere.

Ik ben benieuwd hoe groot de hype van het nieuwe stadion nog blijft. Komende 3 wedstrijden: Dordrecht, Jong Ajax, en Roda. 3 clubs waar we het altijd moeilijk tegen hebben...

Henk de Jong, sympathieke man maar geen wondertrainer. Ik ben wel wat klaar met die interviews. Cambuur is geen dagverblijf. Het is afwachten waar wij in de winter staan. Henk is niet zo heilig dat we hem niet mogen afrekenen op resultaten.

janou

Citaat van: wiekie1969 op augustus 24, 2024, 01:32:52
Kerel word eens wakker. Je kijkt weg.

Nee hoor. Zie donders goed dat we een enorme klote start hebben.maar er zijn slechts drie wedstrijden gespeeld waarvan we er twee op bizarre wijze verliezen. Komop. Waarom kijk ik weg?

AL

Citaat van: janou op augustus 24, 2024, 08:42:40
Nee hoor. Zie donders goed dat we een enorme klote start hebben.maar er zijn slechts drie wedstrijden gespeeld waarvan we er twee op bizarre wijze verliezen. Komop. Waarom kijk ik weg?

3 wedstrijden tegen laagvliegers waarbij het spel gewoon zeer zwak is. Voetballend lijkt het nergens op.
Na de komende 3 staan we onderaan en met deze selectie ga je nooit linkerrijtje halen.

Inferno-058

Citaat van: janou op augustus 24, 2024, 08:42:40
Gister was niet bizar, dat is voetbal. Tegen MVV hadden we het geluk mee, nu tegen. Dat je tegen zulke ploegen al verliest is typerend.

janou

Citaat van: Inferno-058 op augustus 24, 2024, 08:48:11
Gister was niet bizar, dat is voetbal. Tegen MVV hadden we het geluk mee, nu tegen. Dat je tegen zulke ploegen al verliest is typerend.

Ja precies, en het is ook voetbal dat je zomaar de volgende 3 wedstrijden kan winnen als dr een keer een bal invliegt weer.  Qua kansenverhouding was het redelijk bizar dat we gister verloren. Tuurlijk is het slecht dat je verliest van Top Oss. Maar ik vind dat er wel verschil zit tussen verliespartijen. Vorig jaar Top oss thuis hebben wij geen enkele kans gehad bijv. Nu hebben we veel kansen bij elkaar gespeeld, dat ie er dan niet ingaat is een ander verhaal. Maar dat geeft mij moed voor andere wedstrijden. Want er gaan genoeg wedstrijden komen waar de bal er wel invliegt.

En ja het is slecht dat je verliest van Top Oss. Daar ben ik het helemaal mee eens.

wiekie1969

De selectie is totaal niet fit, dat blijkt ook wel uit het vele gewissel elke wedstrijd. Zag de voorbeschouwing waarbij Henk vertelde "we worden steeds fitter". Ik snap dat niet want de eerste training was eind juni. Dat is 9 weken geleden. Je hoort er te staan zodra de competitie begint.

De Gast

Ben benieuwd hoelang Henk dit trekt. Geeft aan na de wedstrijd dat we bovenaan hadden moeten staan.. realistisch of van ?t padje?

Iets zegt mij dat hij wel eens kan opstappen als dit zo doorgaat.

wiekie1969

Citaat van: janou op augustus 24, 2024, 09:15:55
Ja precies, en het is ook voetbal dat je zomaar de volgende 3 wedstrijden kan winnen als dr een keer een bal invliegt weer.  Qua kansenverhouding was het redelijk bizar dat we gister verloren. Tuurlijk is het slecht dat je verliest van Top Oss. Maar ik vind dat er wel verschil zit tussen verliespartijen. Vorig jaar Top oss thuis hebben wij geen enkele kans gehad bijv. Nu hebben we veel kansen bij elkaar gespeeld, dat ie er dan niet ingaat is een ander verhaal. Maar dat geeft mij moed voor andere wedstrijden. Want er gaan genoeg wedstrijden komen waar de bal er wel invliegt.

En ja het is slecht dat je verliest van Top Oss. Daar ben ik het helemaal mee eens.

Beste jongen, zie je nu niet dat we totaal geen scorend vermogen hebben. Smit is voor de keutel te duur en gaat weg, Vd Water en Balk zijn geen killers en Pauwels heeft nul rendement tot nu toe. De Leeuw is spits maar staat op het middenveld en komt dus niet of nauwelijks in de 16.