Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
72 gasten, 4 leden
mario, Poetser, Bankzitter, zeewolde

Vrijdag 23 aug. Top Oss - SC Cambuur L.

Gestart door Noordcambuur, augustus 18, 2024, 19:18:29

Vorige topic - Volgende topic

De Gast

Citaat van: wiekie1969 op augustus 24, 2024, 09:21:23
De selectie is totaal niet fit, dat blijkt ook wel uit het vele gewissel elke wedstrijd. Zag de voorbeschouwing waarbij Henk vertelde "we worden steeds fitter". Ik snap dat niet want de eerste training was eind juni. Dat is 9 weken geleden. Je hoort er te staan zodra de competitie begint.

De pijntjes komen door het intensieve trainen en ?gaan we later profijt van hebben?.

wiekie1969

Citaat van: De Gast op augustus 24, 2024, 09:24:06
Ben benieuwd hoelang Henk dit trekt. Geeft aan na de wedstrijd dat we bovenaan hadden moeten staan.. realistisch of van ?t padje?

Iets zegt mij dat hij wel eens kan opstappen als dit zo doorgaat.

De chemie van Henk is al anderhalf jaar uitgewerkt. De man moet lekker de eer aan zichzelf houden en kappen.
Wim Jonk voor de groep en rap. Maar dat is mijn mening 

Specuveter

Ik denk niet dat Henk lekker heeft geslapen vannacht.
En realistisch?
We hadden bovenaan moeten staan 8P

wiekie1969

1 goal gemaakt in 270 minuten voetbal. Tegen hele middelmatige tegenstanders. De beurs mut open anders 15e. Simpeler ken ut niet.

oscarsielstra

Citaat van: wiekie1969 op augustus 24, 2024, 09:26:24
De chemie van Henk is al anderhalf jaar uitgewerkt. De man moet lekker de eer aan zichzelf houden en kappen.

Deze conclusie trek ik ook al enige tijd.
Henk was met Sandor rond de kampioensjaren "innovatief" met de manier van voetballen.
Door hoog druk zetten en het vrijmaken van de extra middenvelder, maar toen waren we ook verdedigend kwetsbaar !
Verschil is dat er toen meer kwaliteit  op het veld stond.

Ik vind ook dat de houdbaarheid van het "henk" systeem wat we nog steeds "proberen" te spelen, al enige tijd op is.
Tijd voor een nieuwe voetbalvisie.

janou

Citaat van: wiekie1969 op augustus 24, 2024, 09:24:43
Beste jongen, zie je nu niet dat we totaal geen scorend vermogen hebben. Smit is voor de keutel te duur en gaat weg, Vd Water en Balk zijn geen killers en Pauwels heeft nul rendement tot nu toe. De Leeuw is spits maar staat op het middenveld en komt dus niet of nauwelijks in de 16.

Ik ben zeker met jou eens dat we scoren vermogen missen op dit moment. Smit heeft echter wel bewezen makkelijk te scoren (aan de bal vind ik het ook te weinig). Van der Water kan ook wel scoren heeft ie bewezen. Bal, Pauwels idd en vanuit middenveld tot nu toe te mager.maar een Pauwels kan ook bijv. net als Kallon dat nog ontwikkelen.

Daarbij denk ik dat als ie de wedstrijd van zondag en vandaag nog 100x speelt, je deze 95 keer zult winnen. Daarom probeer ik wat verder dan resultaat te kijken. Maar een Diemers zou echt van grote waarde kunnen zijn idd.

Tanjajeah

Als je in de 1e helft 3 keer scoort (wat makkelijk had gekund met al die kansen) is er niks aan de hand. Het blijkt nu al 3 wedstrijden dat we bijna niemand hebben die een goal kan maken. Breij en Uldrikis maakten er veel vorig seizoen (samen 21 goals), maar daar zijn nauwelijks doelpunten voor terug gehaald. Zie aangetrokken middenvelders en aanvallers vorig seizoen, aantal wedstrijden plus goals:

Pauwels          18 > 0
De Leeuw       28 > 3
Souren           36 > 2
Rolke              25 > 0
Kieftenbelt      29 > 3

Uldiriks (12) En Breij (9) maakten vorig seizoen afzonderlijk meer goals dan alle aangetrokken middenvelders en aanvallers samen (8 in totaal).
Bovendien ben je dus  2 spelers kwijt die een goede assist geven. Dat we zo iemand missen werd gisteren ook pijnlijk duidelijk. Smit werd vorig jaar hoofdzakelijk bediend door Breij en Uldiriks (en maakte zijn meeste doelpunten ook nog eens vanaf de buiten).

De 5 aangetrokken middenvelders en aanvallers vorig seizoen samen: 11 assists
Breij en Uldiriks vorig seizoen samen: 18 assists

Komt nog eens bij dat van der Water ook geen goalgetter is, Balk hopeloos uit vorm is en de middenvelders die we al hadden ook nauwelijks scoren.

Er is dus helemaal geen rekening gehouden met het halen van spelers die een goal kunnen maken en een goede voorbereidende actie hebben, ik denk dat daar het grootste probleem ligt. Ik hoop dat Lambooij dat ook inziet en het geld wat Smit gaat opleveren steekt in bewezen doelpuntenmakers (Eddahchouri mijn eerste keus)en spelers met een goede eindpass (Diemers).

NRG

Citaat van: sunderland op augustus 23, 2024, 23:07:33
We hebben het hier meestal over de achterhoede dat die zo slecht is. Als je zelf wel scoort dan speel je achterin helemaal makkelijk. Vandaag stond de achterhoede inclusief keeper gewoon prima. Hun kansen kwamen uit hotseknots ballen. Casas bevalt mij uitstekend. Het lag nu aan de voorhoede en aanvallende middenveld ( als die er was) .

Eens. 2 tegendoelpunten in 3 wedstrijden is niet echt zorgelijk. E?n keer scoren in 3 wedstrijden is wel zorgelijk.

Vlampiep

Citaat van: wiekie1969 op augustus 24, 2024, 09:26:24
Henk is voor de club een uithangbord, maar als trainer zonder assistent die hem kan aanvullen is het onvoldoende om te komen tot herkenbaar voetbal.
De simpelste  oplossing is het aantrekken  van een assistent van het niveau Sandor, Sipke, Anne,, Dwight. Twee zwaargewichten die beide een duidelijk omschreven taak hebben.
Hopelijk is ook Diemers bereid water bij de wijn te doen om de selectie te helpen.naar een beter niveau.

wiekie1969

Citaat van: Tanjajeah op augustus 24, 2024, 10:02:36
Als je in de 1e helft 3 keer scoort (wat makkelijk had gekund met al die kansen) is er niks aan de hand. Het blijkt nu al 3 wedstrijden dat we bijna niemand hebben die een goal kan maken. Breij en Uldrikis maakten er veel vorig seizoen (samen 21 goals en ook 18 assists), maar daar zijn nauwelijks doelpunten voor terug gehaald. Zie aangetrokken middenvelders en aanvallers vorig seizoen, aantal wedstrijden plus goals:

Pauwels          18 > 3
De Leeuw       28 > 3
Souren           36 > 2
Kieftenbelt      29 > 3

Uldiriks maakte vorige seizoen meer goals dan alle aangetrokken middenvelders en aanvallers samen. Bovendien ben je dus 2 spelers kwijt die een goede assist geven. Dat we zo iemand missen werd gisteren ook pijnlijk duidelijk. Smit werd vorig jaar hoofdzakelijk bediend door Breij en Uldiriks (en maakte zijn meeste doelpunten ook nog eens vanaf de buiten).

Komt nog eens bij dat van der Water ook geen goalgetter is, Balk hopeloos uit vorm is en de middenvelders die we al hadden ook nauwelijks scoren.

Er is dus helemaal geen rekening gehouden met het halen van spelers die een goal kunnen maken, ik denk dat daar het grootste probleem ligt. Ik hoop dat Lambooij dat ook inziet en het geld wat Smit gaat opleveren steekt in bewezen doelpuntenmakers (Eddahchouri mijn eerste keus)en spelers met een goede eindpass (Diemers).

Onvoorstelbaar stukje dit.

janou

Citaat van: Vlampiep op augustus 24, 2024, 10:18:54
Henk is voor de club een uithangbord, maar als trainer zonder assistent die hem kan aanvullen is het onvoldoende om te komen tot herkenbaar voetbal.
De simpelste  oplossing is het aantrekken  van een assistent van het niveau Sandor, Sipke, Anne,, Dwight. Twee zwaargewichten die beide een duidelijk omschreven taak hebben.
Hopelijk is ook Diemers bereid water bij de wijn te doen om de selectie te helpen.naar een beter niveau.

Waaruit concludeer jij dat de huidige assistenten niet van hoog niveau zijn?

De Gast

Jeroen Burgzorg en Rik Reindersma. Het eerste wat een speler denkt is: wat heb jij dan gepresteerd.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: wiekie1969 op augustus 24, 2024, 09:21:23
De selectie is totaal niet fit, dat blijkt ook wel uit het vele gewissel elke wedstrijd. Zag de voorbeschouwing waarbij Henk vertelde "we worden steeds fitter". Ik snap dat niet want de eerste training was eind juni. Dat is 9 weken geleden. Je hoort er te staan zodra de competitie begint.

Ging over blessures
Henk, held, bedankt

DayDreamer

Citaat van: Tanjajeah op augustus 24, 2024, 10:02:36
Als je in de 1e helft 3 keer scoort (wat makkelijk had gekund met al die kansen) is er niks aan de hand. Het blijkt nu al 3 wedstrijden dat we bijna niemand hebben die een goal kan maken. Breij en Uldrikis maakten er veel vorig seizoen (samen 21 goals), maar daar zijn nauwelijks doelpunten voor terug gehaald. Zie aangetrokken middenvelders en aanvallers vorig seizoen, aantal wedstrijden plus goals:

Pauwels          18 > 0
De Leeuw       28 > 3
Souren           36 > 2
Kieftenbelt      29 > 3

Uldiriks (12) En Breij (9) maakten vorig seizoen afzonderlijk meer goals dan alle aangetrokken middenvelders en aanvallers samen (8 in totaal).
Bovendien ben je dus  2 spelers kwijt die een goede assist geven. Dat we zo iemand missen werd gisteren ook pijnlijk duidelijk. Smit werd vorig jaar hoofdzakelijk bediend door Breij en Uldiriks (en maakte zijn meeste doelpunten ook nog eens vanaf de buiten).

De 5 aangetrokken middenvelders en aanvallers vorig seizoen samen: 11 assists
Breij en Uldiriks vorig seizoen samen: 18 assists

Komt nog eens bij dat van der Water ook geen goalgetter is en een slechte voorzet heeft, Balk hopeloos uit vorm is en de middenvelders die we al hadden ook nauwelijks scoren.

Er is dus helemaal geen rekening gehouden met het halen van spelers die een goal kunnen maken en een goede voorbereidende actie hebben, ik denk dat daar het grootste probleem ligt. Ik hoop dat Lambooij dat ook inziet en het geld wat Smit gaat opleveren steekt in bewezen doelpuntenmakers (Eddahchouri mijn eerste keus)en spelers met een goede eindpass (Diemers).

Onvoorstelbaar als je het zo opsomt.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: De Gast op augustus 24, 2024, 11:00:28
Jeroen Burgzorg en Rik Reindersma. Het eerste wat een speler denkt is: wat heb jij dan gepresteerd.
Het eerste wat een serieuze en professionele speler denkt is: wat kan ik van jou leren (en dat kan best te weinig zijn)
Henk, held, bedankt