Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
92 gasten, 6 leden (1 verborgen)
bok, Thijs09876, zeewolde, Holwerd voor Cambuur, Poetser

Jonathan Afolabi

Gestart door Peetts, september 02, 2024, 00:12:05

Vorige topic - Volgende topic

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Dreet op januari 09, 2025, 13:09:09
Thomas Hauser op een Sunderland-fansite over zijn tijd bij Cambuur: "signed for a club in Holland, SC Cambuur. They were my last professional club. I was carrying on with my rehab and they gave me a chance. They had watched me playing in a tournament with Sunderland, the year before and had made an enquiry. At the time but the fee was too high, but my agent contacted them and they were still interested despite my injury. I was very lucky to sign for them, but it didn?t come right anymore. I always had pain and also in training, so I couldn?t perform at that level."
Het verhaal ging toen dat het een arrogante lul was, die niet goed in de groep lag en niks presteerde. Dat van een blessurw wist ik niet. Kennelijk was Cambuur toen ookal goed in het aantrekken van geblesseerde spelers  :devil

Bij rehab moet ik aan iets heel anders denken  :proost
Henk, held, bedankt

Dreet

Tanjajeah

Citaat van: Bankzitter op januari 09, 2025, 14:07:34
Haha, mooi gevonden? Hauser herinner ik me nog goed? met hoge verwachtingen gehaald en grote deceptie. Dit verklaart wel iets.

Overigens mag je wel eens een gokje nemen met een speler. Soms pakt het goed uit (Leeuwin, Reijnen). Maar liever niet als het je enige spits is in fe selectie  8P

Ik zie hem nog warmlopen, in de rust van de eerste wedstrijd die hij speelde. Dikke sprints. Weet iemand nog welke wedstrijd dat was? We stonden achter, want daarom zou Hauser er dus inkomen.

Dreet

Citaat van: Voorstopper op januari 09, 2025, 10:13:47
MBende is nog maar 28 en speelt tegenwoordig in Noord-Macedoni? bij Gostivar
Hij kreeg toen onterecht rood in de play-off wedstrijd tegen De Graafschap. In mijn herinnering was dat een breekpunt in de wedstrijd, want Cambuur was op dat moment de bovenliggende partij. Best een aardige ploeg als je de namen terugleest: Mous-Mbende-Steenvoorden-Van Wermeskerken-Sambissa-Jansen-Schilder-Maulun-Kallon-Robertha-Ciganiks.

Stiens

SC Cambuur schakelt door en richt pijlen op nieuwe spits: 'We kunnen niet gokken op Jonathan Afolabi'

Volgens Henk de Jong is er geen twijfel over mogelijk: SC Cambuur moet op zoek naar een nieuwe aanvalsleider. Gokken op Jonathan Afolabi zou volgens de trainer onverantwoord zijn.

Ongewild werd Jonathan Afolabi deze week weer onderwerp van gesprek. Maandenlang kampte de 24-jarige Ierse spits, gehuurd van KV Kortrijk, met een blessure aan zijn achillespezen. En uitgerekend in aanloop naar het duel met Roda JC, waarin hij na een periode vol fysieke en mentale uitdagingen zijn rentree hoopte te maken, werd Afolabi geveld door de griep. Net als vier andere spelers ? Michael de Leeuw, Brett Minnema, Bram Marsman (alle drie griep), Ilias Alhaft (blessure) ? zou hij de inmiddels afgelaste wedstrijd missen.

Vanzelfsprekend is een griepje doorgaans minder hardnekkig dan de achillespeesblessure die hem al die tijd aan de kant hield en ligt het in de lijn der verwachting dat Afolabi op korte termijn alsnog zijn rentree gaat maken. Tegelijkertijd had Henk de Jong het voor de zoveelste keer zonder aanspeelpunt moeten doen. Remco Balk, meer een loper dan een kapstok, vult die rol prima in, aldus de trainer, maar dat neemt volgens hem niet weg dat Cambuur met een type Afolabi hoger op de ranglijst van de eerste divisie had gestaan.

?Er moet gewoon een spits bij?, concludeert De Jong. ?Dat weet iedereen en daar staat iedereen ook achter. We kunnen niet gokken op Jonathan Afolabi, jongens. We hebben een nieuw stadion, vol met mensen. Als ik de tegenstander zou zijn, zou ik ons onder druk zetten. Dan kunnen wij alleen maar lange ballen naar voren spelen. Daar staat vervolgens een spits die het geweldig doet, maar slechts ?en meter zestig is. De bal vasthouden, eronder komen en verder voetballen lukt daarom haast niet. We missen gewoon een kapstok.?

?Dat gebeurt zelfs bij de amateurs nauwelijks?
De woorden van De Jong staan enigszins haaks op die van Lars Lambooij. Onlangs zei de technisch manager in deze krant nog dat hij de eerste wedstrijden van de tweede seizoenshelft wilde kijken hoe Afolabi ervoor stond. Goed? Dan had de club zijn gewenste spits al in huis. Wel plaatste Lambooij een kanttekening door te zeggen dat hij niet uitsloot in dat geval alsnog een nieuwe spits te halen, bijvoorbeeld alvast met het oog op het einde van de huurperiode van Afolabi en een eventueel zomers vertrek van Michael de Leeuw.

De Jong: ?We spelen nu al vier maanden zonder echte spits. Je kan toch niet negen maanden zonder? Volgens mij gebeurt dat zelfs bij de amateurs nauwelijks. Toch? Zonder gekheid: ik heb alle vertrouwen in Lars. Hij is hartstikke goed bezig met de zoektocht naar een nieuwe nummer negen. Er speelt overigens nog niets concreets, maar dat ligt ook aan de spelers. Die willen doorgaans zo vroeg in de transferperiode nog niets toezeggen. Het zou dus zomaar kunnen dat we opnieuw iemand richting het einde van de periode halen.?

Lambooij onderstreept de woorden van zijn trainer. ?We hopen van harte dat Jonathan alsnog belangrijk voor ons kan zijn. Hij is nog altijd de ideale optie. Maar hij is ook al vier maanden nauwelijks inzetbaar en dus snap ik de wens voor een fitte spits. Daar zijn we dan ook mee bezig. Bij voorkeur iemand die ook na de zomer nog van waarde kan zijn. Vooralsnog is het rustig. Spelers denken nu bij wijze van spreken nog dat ze naar Barcelona kunnen. Maar als eenmaal doordringt dat dat onhaalbaar is, kiezen ze toch voor een Cambuur.?

Bron: LC.nl

Specuveter

Duidelijk....
In laatste week voor transfer deadline kunnen we een nieuwe spits verwachten.

Bankzitter

Uiterlijk in de laatste week voor transfer deadline kunnen we een nieuwe spits verwachten.
(Er zijn ook de geruchten op dit forum  dat er al eentje  onderweg is vanuit de City groep)

Het klinkt al positiever dan, er komt niks meer want we hebben Balk , Afolabi en De Leeuw.
En ook naar een lange termijn oplossing zodat we in de zomer niet opnieuw hetzelfde probleem hebben.

De Gast

Onze Zuiderburen hebben er al 4 binnen.. die jongens denken toch ook niet dat ze nog naar Barcelona kunnen. Pak een door man. 4 maanden de tijd gehad om deze mispeer goed te maken en dan gaan we toch maar weer wachten tot einde maand  :|

grijskijker

Citaat van: De Gast op januari 10, 2025, 12:59:17
Onze Zuiderburen hebben er al 4 binnen.. die jongens denken toch ook niet dat ze nog naar Barcelona kunnen. Pak een door man. 4 maanden de tijd gehad om deze mispeer goed te maken en dan gaan we toch maar weer wachten tot einde maand  :|
Must niet alles geloven wast leest....

Drumfather SCC

Komt vandaag in actie! En dat gebeurt vol vuur, let op mijn woorden!

Hij mag namelijk de kaarsjes op zijn taart uitblazen  :zweep

SaVaGe

Citaat van: Drumfather SCC op januari 14, 2025, 11:45:23
Komt vandaag in actie! En dat gebeurt vol vuur, let op mijn woorden!

Hij mag namelijk de kaarsjes op zijn taart uitblazen  :zweep

Te hopen dat ie tijdens het uit blazen zn huig niet scheurt. 8P
Of een zweepslag in zn luchtpijp..

Oud Cambuur

Gisteren maar liefst 20 minuten gespeeld maakt vorderingen

Stiens

Vandaag jarig. Hoop dat hij een paar nieuwe achillespezen op zo'n verjaardagslijstje heeft staan..

grijskijker

Citaat van: Oud Cambuur op januari 14, 2025, 12:10:32
Gisteren maar liefst 20 minuten gespeeld maakt vorderingen
En getraind vandaag :thumbsup

Specuveter

Nou...Nou...moet niet gekker worden.
De topic nieuwe spelers kan wel gesloten worden.