Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 3.710
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.840
  • Totaal topics: 1.958
  • Online today: 81
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
25 gasten, 3 leden
TheDutchman, gobo, mathijs901

Sc cambuur-Fc Eindhoven

Gestart door nee,wel?, oktober 11, 2024, 16:41:37

Vorige topic - Volgende topic

Noordcambuur

Citaat van: V-man op oktober 20, 2024, 21:13:20
Jazeker maar dit is een bitsie ut verkeerde podium denk ik. Iedereen hier het toch een seizoenkaart!
haha ik zal het op X zetten is dat goed :thumbsup

Noordcambuur

Ik zal er alles aan doen om het vol te krijgen?..verdomme je moet er niet aan denken morgen winnen  van Eindhoven en je bent er niet bij  :( :( :( mis je eerste overwinning?..

V-man

Stanley

De eerste overwinning is alweer dichterbij. Zorg dat je erbij bent!

CambuurArnhem

Citaat van: Noordcambuur op oktober 20, 2024, 21:57:01
Ik zal er alles aan doen om het vol te krijgen?..verdomme je moet er niet aan denken morgen winnen  van Eindhoven en je bent er niet bij  :( :( :( mis je eerste overwinning?..

Mooi man. Voel het wel kriebelen. Moet gvd toch een keer lukken. 

EdsjeSCC

Citaat van: Bernardo op oktober 20, 2024, 20:53:10
Wat is het alternatief?

Ik zou dan altijd De Leeuw als spits opstellen.
Al helemaal als je verwacht dat Eindhoven in gaat zakken is er weinig ruimte voor het enige wat Balk nog een beetje kan, rennen...
Alhaft op links en Pauwels op rechts zodat de spits, die best aardig kan koppen, misschien eens een uitdraaiende voorzet krijgt.

Middenveld met Diemers als passer, Nartey als loper en normaliter Kieftenbelt als controleur

michello

Citaat van: EdsjeSCC op oktober 20, 2024, 22:07:28
Al helemaal als je verwacht dat Eindhoven in gaat zakken is er weinig ruimte voor het enige wat Balk nog een beetje kan, rennen...
Alhaft op links en Pauwels op rechts zodat de spits, die best aardig kan koppen.

Juist!  |:) De Leeuw in de punt zolang de Ier niet kan spelen.

CambuurArnhem

Citaat van: EdsjeSCC op oktober 20, 2024, 22:07:28
Alhaft op links en Pauwels op rechts zodat de spits, die best aardig kan koppen, misschien eens een uitdraaiende voorzet krijgt.

Middenveld met Diemers als passer, Nartey als loper en normaliter Kieftenbelt als controleur

Ik las hier dat De Leeuw waarschijnlijk niet speelt morgen?

CambuurArnhem

EdsjeSCC

Citaat van: CambuurArnhem op oktober 20, 2024, 22:28:45
Ik las hier dat De Leeuw waarschijnlijk niet speelt morgen?

Volgens Jonathan Ploeg start ie

CambuurArnhem

Bernardo

Citaat van: EdsjeSCC op oktober 20, 2024, 22:32:45
Volgens Jonathan Ploeg start ie

Dan snap ik de keuze voor.Balk in de spits ook niet nee.

Bankzitter

Ik ook niet. Als De Leeuw speelt, dan Nartey dus ernaast.

CambuurArnhem

Heb het artikel nu gelezen. Ben maar abonnee geworden van die krant.
Zie hieronder.

Henk de Jong ziet bittere noodzaak in van zege op FC Eindhoven: 'We kunnen niet steeds blijven zeggen dat het wel goedkomt'

Jonathan Ploeg ? Vandaag, 19:17 ? Sport

Henk de Jong: 'Eigenlijk is het een kunst hoe we het voor elkaar hebben'

In aanloop naar het duel met FC Eindhoven verlegt trainer Henk de Jong een aantal accenten bij SC Cambuur. Zo krijgt Ilias Alhaft een basisplaats en verandert de rol van Mark Diemers.

Cambuur zit al maanden in de hoek waar de klappen vallen. Soms een kwestie van ongeluk, vaak een kwestie van onvermogen. De nederlaag tegen Volendam viel overwegend in die laatste categorie. Ja, de tegenstander had al in de eerste helft een rode kaart moeten hebben. De Leeuwarders slaagden er evenwel niet in om voldoende kansen te cre?ren. En de kansen die ze wel kregen? Die gingen er - niet voor het eerst dit seizoen - niet in.

Het bezorgt Henk de Jong regelmatig hoofdbrekens. ?Het is wat het is?, zei de trainer na afloop van het duel met de Volendammers. Als in: dit is onze ploeg en hiermee moeten we het doen. De Jong kan ze er tenslotte niet zelf in schieten. Hoe graag hij dat ook zou willen, want als eindverantwoordelijke straalt het onvermogen ook op hem af. ?Ik kan daar zielig over doen, maar dan beschadig ik de jongens. Ik kom liever voor ze op?, zegt hij nu.

?Ik wil beter voetballen?

Uitgerekend degene die volgens De Jong de ballen er w?l in zou kunnen schieten, Jonathan Afolabi, is niet fit. Al weken niet. Maanden zelfs. Hij zou naar verluidt de achillespezen van een oude man hebben. ?Niets ten nadele van de andere spelers, maar Jonathan is z? doelgericht, dat is niet normaal joh. Het liefst zet ik hem tegen FC Eindhoven in de basis, maar dat wordt mij ?cht afgeraden. Dan ben je hem waarschijnlijk weer voor lange tijd kwijt.?

Afolabi kan tegen Eindhoven maximaal een half uur spelen en dus start Remco Balk wederom in de punt van de aanval. De Jong voert verder slechts ??n wijziging door in zijn basiself. Ilias Alhaft krijgt de voorkeur op de rechterflank, waardoor Matthias Nartey doorschuift naar het middenveld. Het ziet er naar uit dat Mark Diemers daardoor een andere rol krijgt. De aanvallende middenvelder zal de meest defensieve middenvelder worden.

Ilias Alhaft krijgt tegen FC Eindhoven een basisplaats.

?Ik wil beter voetballen?, verklaart De Jong, die weinig kwijt wil over het tactische aspect. Diemers zal dus vanuit die positie het spel moeten verdelen, iets dat hem wel is toevertrouwd. Maar wat als de spelmaker onschadelijk wordt gemaakt? Het is de vraag of de ploeg het vermogen heeft om dat op andere vlakken te compenseren. De Jong: ?Het gaat er dan om dat we niet altijd in de bal komen, maar ook in de diepte gaan lopen.?

Door de nederlaag tegen Volendam is Cambuur vooralsnog blijven hangen in de kelder van de eerste divisie. Een bedroevend resultaat voor een club die de ambitie heeft binnen drie jaar een vaste klant in de middenmoot van de eredivisie te worden. Dat vrijwel wekelijks na afloop wordt geconcludeerd dat de oorzaak van de teleurstelling een repeterend verhaal is, voorziet de situatie toch enigszins van een vrij uitzichtloos karakter.

?Ben verder gelukkig in het leven?

Al is De Jong het daar niet mee eens. ?We krijgen iedere wedstrijd kansen en hadden de topscoorder van de eerste divisie kunnen leveren.? Zo uitzichtloos is de situatie volgens hem dus niet. ?Eigenlijk is het een kunst hoe we het voor elkaar hebben. Het is namelijk niet normaal hoe er wordt getraind. Er is beleving en plezier. Het is een kunst dat we ondanks de tegenvallende resultaten nog op deze manier trainen en werken.?

?Maar het moet nu wel gebeuren?, doelt de trainer op het duel met Eindhoven. ?We kunnen niet steeds blijven zeggen dat het wel goedkomt. Het komt namelijk niet vanzelf. Je kunt nog zo goed je best doen of een goede sfeer hebben. Het gaat er uiteindelijk om dat je punten pakt. Houd dat gelijkspel maar eens vast als er niet meer in lijkt te zitten. Ram bijvoorbeeld maar eens een bal het stadion uit. Dat soort dingen.?

De Eindhovenaren draaien tot nu toe een redelijk seizoen onder Maurice Verberne. De trainer laat zijn ploeg aanvallender voetballen dan zijn voorganger, vooralsnog resulterend in vier overwinningen en plek acht op de ranglijst. Een geduchte tegenstander dus, erkent ook De Jong. Of de Drachtster voelt dat de houdbaarheid van zijn positie in het geding is? ?Wat mij betreft zijn er geen problemen. Ik ben verder heel gelukkig in het leven.?

fred

:0= MATCHDAY !!!!

VANDAAG GAAT HET GEBEUREN  |:)