Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
48 gasten, 6 leden (1 verborgen)
JantjeZ, Bankzitter, Bernardo, mathijs901, Delamere

Sc cambuur-Fc Eindhoven

Gestart door nee,wel?, oktober 11, 2024, 16:41:37

Vorige topic - Volgende topic

Bankzitter

Diemers heeft wel vaker op 6 gespeeld, bij De Graafschap on 16/17 een seizoen.
Mischien ook beter te zien of het taktisch goed staat en te coachen.

En de ballen diep te leggen op de aanvallers. Laat vMullem dat maar niet meer doen.

papier

Waarvoor had Volendam in de eerste helft rood moeten hebben? Die schop op Diemer? Daar had ik wel geel voor gegeven maar rood wellicht wat teveel. Kan me geen ander moment heugen?

papier

Citaat van: Oud Cambuur op oktober 20, 2024, 20:45:37
En dan ga je weer beginnen met Balk in de spits tegen Eindhoven, zelfs een blind paard kan zien dat eerdere pogingen met hem in de spits op een mislukking uitliepen. Heb het idee dat Henk er ook niet veel zin meer in heeft

Dat idee krijg je er inderdaad wel van. Balk in de spits kan goed als er ruimte achter ontstaat, alleen in de KKD zal dat in 99% van de gevallen niet zo zijn. Dus moet je met iemand spelen die wel de bal kan vasthouden en het spel kan verleggen. De Leeuw kan dat wel maar die zet hij doodleuk weer op het middenveld. En geen enkele journalist die die vraag stelt?

sunderland

Diemers word ook vaak overlopen door middenvelders van de tegenstander. Tegen Volendam ook paar x. Heb dan weer van kaam gevoel. Begrijp die keuze niet. Laat je beste speler nu doen waar hij goed in is.

sunderland

Citaat van: Oud Cambuur op oktober 21, 2024, 08:23:53
LEEUWARDEN In aanloop naar het duel met FC Eindhoven verlegt trainer Henk de Jong een aantal accenten bij SC Cambuur. Zo krijgt Ilias Alhaft een basisplaats en verandert de rol van Mark Diemers.
Jonathan Ploeg
Cambuur zit al maanden in de hoek waar de klappen vallen. Soms een kwestie van ongeluk, vaak een kwestie van onvermogen. De nederlaag tegen Volendam viel overwegend in die laatste categorie. Ja, de tegenstander had al in de eerste helft een rode kaart moeten hebben. De Leeuwarders slaagden er evenwel niet in om voldoende kansen te cre?ren. En de kansen die ze wel kregen? Die gingen er ? niet voor het eerst dit seizoen ? niet in.

Het bezorgt Henk de Jong regelmatig hoofdbrekens. ?Het is wat het is?, zei de trainer na afloop van het duel met de Volendammers. Als in: dit is onze ploeg en hiermee moeten we het doen. De Jong kan ze er tenslotte niet zelf in schieten. Hoe graag hij dat ook zou willen, want als eindverantwoordelijke straalt het onvermogen ook op hem af. ?Ik kan daar zielig over doen, maar dan beschadig ik de jongens. Ik kom liever voor ze op?, zegt hij nu.

Uitgerekend degene die volgens De Jong de ballen er w?l in zou kunnen schieten, Jonathan Afolabi, is niet fit. Al weken niet. Maanden zelfs. Hij zou naar verluidt de achillespezen van een oude man hebben. ?Niets ten nadele van de andere spelers, maar Jonathan is z? doelgericht, dat is niet normaal joh. Het liefst zet ik hem tegen FC Eindhoven in de basis, maar dat wordt mij ?cht afgeraden. Dan ben je hem waarschijnlijk weer voor lange tijd kwijt.?

Afolabi kan tegen Eindhoven maximaal een half uur spelen en dus start Remco Balk wederom in de punt van de aanval. De Jong voert verder slechts ??n wijziging door in zijn basiself. Ilias Alhaft krijgt de voorkeur op de rechterflank, waardoor Matthias Nartey doorschuift naar het middenveld. Het ziet er naar uit dat Mark Diemers daardoor een andere rol krijgt. De aanvallende middenvelder zal de meest defensieve middenvelder worden.

?Ik wil beter voetballen?, verklaart De Jong, die weinig kwijt wil over het tactische aspect. Diemers zal dus vanuit die positie het spel moeten verdelen, iets dat hem wel is toevertrouwd. Maar wat als hij onschadelijk wordt gemaakt? Het is de vraag of de ploeg het vermogen heeft om dat op andere vlakken te compenseren. De Jong: ?Het gaat er dan om dat we niet altijd in de bal komen, maar ook in de diepte gaan lopen.?

Door de nederlaag tegen Volendam is Cambuur vooralsnog blijven hangen in de kelder van de eerste divisie. Bedroevend voor een club die de ambitie heeft binnen drie jaar een vaste klant in de middenmoot van de eredivisie te worden. Dat vrijwel wekelijks na afloop wordt geconcludeerd dat de oorzaak van de teleurstelling een repeterend verhaal is, voorziet de situatie toch enigszins van een vrij uitzichtloos karakter.

Al is De Jong het daar niet mee eens. ?We krijgen iedere wedstrijd kansen en hadden de topscoorder van de eerste divisie kunnen leveren.? Zo uitzichtloos is de situatie volgens hem dus niet. ?Eigenlijk is het een kunst hoe we het voor elkaar hebben. Het is namelijk niet normaal hoe er wordt getraind. Er is beleving en plezier. Het is een kunst dat we ondanks de tegenvallende resultaten nog op deze manier trainen en werken.?

?Maar het moet nu wel gebeuren?, doelt de trainer op het duel met Eindhoven. ?We kunnen niet steeds blijven zeggen dat het wel goedkomt. Het komt namelijk niet vanzelf. Je kunt nog zo goed je best doen of een goede sfeer hebben. Het gaat er uiteindelijk om dat je punten pakt. Houd dat gelijkspel maar eens vast als er niet meer in lijkt te zitten. Ram bijvoorbeeld maar eens een bal het stadion uit. Dat soort dingen.?

De Eindhovenaren draaien tot nu toe een redelijk seizoen onder Maurice Verberne. De trainer laat zijn ploeg aanvallender voetballen dan zijn voorganger, vooralsnog resulterend in vier overwinningen en plek acht op de ranglijst. Een geduchte tegenstander dus, erkent ook De Jong. Of de Drachtster voelt dat de houdbaarheid van zijn positie in het geding is? ?Wat mij betreft zijn er geen problemen. Ik ben verder heel gelukkig in het leven.?
dit hadden we nog niet gelezen  :zucht

sjaak

Verbaast me niks dat die Afolabi de achillespezen van een ouwe man het. In werkelijkheid zal hij oek wel 53 weze of su.

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: sjaak op oktober 21, 2024, 08:51:41
Verbaast me niks dat die Afolabi de achillespezen van een ouwe man het. In werkelijkheid zal hij oek wel 53 weze of su.

Denk je dat ze dat in Dublin niet goed bijhouden?
Zo achtergesteld is Ierland toch niet?
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Bankzitter

Citaat van: papier op oktober 21, 2024, 07:43:23
Waarvoor had Volendam in de eerste helft rood moeten hebben? Die schop op Diemer? Daar had ik wel geel voor gegeven maar rood wellicht wat teveel. Kan me geen ander moment heugen?

Tweede helft. De kopstoot tegen Balk was 100% rood maar niet gezien in de mist.
Aan de ene kant moet je daar niet van afhankelijk zijn en gewoon zelf je kansen maken.
Aan de andere kant... het kost je dus wel een punt.

CaseP

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op oktober 21, 2024, 08:58:39
Denk je dat ze dat in Dublin niet goed bijhouden?
Zo achtergesteld is Ierland toch niet?

Heb er 5 jaar gewoond. Men stond in de pyama voor het postkantoor hun uitkering handje contantje te innen, zou mij niks verbazen dus  w:)

papier

Citaat van: Bankzitter op oktober 21, 2024, 09:15:53
Tweede helft. De kopstoot tegen Balk was 100% rood maar niet gezien in de mist.
Aan de ene kant moet je daar niet van afhankelijk zijn en gewoon zelf je kansen maken.
Aan de andere kant... het kost je dus wel een punt.

Ja die is mij bekend, maar in het artikel staat: "Ja de tegenstander had in de eerste helft al een rode kaart moeten hebben". Vandaar.

Drumfather SCC

Ik verwacht, net als tegen Volendam, maar 0 resultaat, dan kan het nooit tegenvallen, alleen maar mee

michello

Citaat van: Drumfather SCC op oktober 21, 2024, 10:23:51
Ik verwacht, net als tegen Volendam, maar 0 resultaat, dan kan het nooit tegenvallen, alleen maar mee

Heerlijk die Oud-Liwwadder mentaliteit.  Altijd uitgaan van een nederlaag. ? Het wud toch niks?.

Teun Seun

Citaat van: CaseP op oktober 21, 2024, 09:20:06
Heb er 5 jaar gewoond. Men stond in de pyama voor het postkantoor hun uitkering handje contantje te innen, zou mij niks verbazen dus  w:)

Beter als in Leeuwarden dus.. Daar blijven de meesten gewoon met hun luie reet op de bank liggen

Bristol City

Citaat van: sunderland op oktober 21, 2024, 08:28:08
dit hadden we nog niet gelezen  :zucht
Oh, je had het al in de krant gelezen? Oud Cambuur plaatst alleen wat vanochtend in de krant stond. Wat is daar nu weer mis mee?

sunderland

Citaat van: Bristol City op oktober 21, 2024, 12:12:31
Oh, je had het al in de krant gelezen? Oud Cambuur plaatst alleen wat vanochtend in de krant stond. Wat is daar nu weer mis mee?
werd hier gisteren ook geplaatst juh. Of heb je dat ook niet gelezen Bristol.