Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 1
  • Guests: 85
  • Total: 86
  • fred
85 gasten, 1 lid
fred

Volendam - Cambuur zaterdagmiddag 15 maart

Gestart door D-to-f, februari 21, 2025, 00:38:50

Vorige topic - Volgende topic

Vlampiep

Er is gewoon ook een mentaal probleem, zodra ze een paar wedstrijden hebben gewonnen denken een aantal dat  ze goed kunnen ballen zonder 120 % inzet.
Gebrek dus aan professionele instelling. En niet goed genoeg voor een hoger niveau.

oost

Gisteren zat alles vies hard tegen.
Die Haan had gewoon zijn 2e geel moeten krijgen. Krijgt hem niet en geeft 3 min later de assist op Veerman. In de helft wissel je in de hoop iets te kunnen forceren, ligt de bal binnen 120 sec alweer in het netje.

Dus kort samengevat

Kut scheids
Kut veld
Heel veel pech.

Voetballende ben ik totaal niet onder de indruk van volendam. Alleen bilal is echt goed.
Als Cambuur de koppen bij elkaar houden is echt alles nog mogelijk  |:)

sunderland

Iedere x als Balk of Pauwels de bal kregen was er gelijk dubbele dekking dan word het al moeilijk.
Maar om die bereidheid bij Volendam te zien is gewoon ook de winnaars instelling en tactisch denken. Bij ons was er niet 1 x dubbele dekking. Dat stuk is bij ons niet goed. Ouldchikh liep constant mee om daar te dubbelen of vanuit het middenveld kwam er 1 bij.
Rond de 6 positie wonnen hun alles daar kwamen wij er totaal niet aan.

Galdiano

Hilterman gewisseld in de rust vanwege pijn aan de schouder. Toch nog niet volledig hersteld dus.
Afolabi maakte ook weer niks klaar gister.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Bankzitter

Volendam moest ook wel 100% geven ? als die waren verslapt hadden we het initiatief wel over genomen. Gewoon uitstekend gespeeld door Volendam.

Vlampiep

Citaat van: Galdiano op maart 16, 2025, 10:24:29
Hilterman gewisseld in de rust vanwege pijn aan de schouder. Toch nog niet volledig hersteld dus.
Ik heb het verschil met of zonder Hilterman sinds zijn komst nog niet kunnen bespeuren.

Poetser

Citaat van: Vlampiep op maart 16, 2025, 09:37:43
Er is gewoon ook een mentaal probleem, zodra ze een paar wedstrijden hebben gewonnen denken een aantal dat  ze goed kunnen ballen zonder 120 % inzet.
Gebrek dus aan professionele instelling. En niet goed genoeg voor een hoger niveau.

Ze spelen slecht, ze hebben verloren.

Wij spelen goed, wij hebben gewonnen.

wiekie1969

Citaat van: Galdiano op maart 16, 2025, 10:24:29

En Rolke speelt helemaal niet meer. Zet die er dan in.  Die Hilterman wint niet een duel en kan niet lopen.

Bankzitter

De Leeuw snapte ik niet, doe dan R?lke.

wiekie1969

Citaat van: Vlampiep op maart 16, 2025, 09:37:43

1 woord. Kwaliteit.

anderszchristian

Citaat van: oost op maart 16, 2025, 09:48:18
Gisteren zat alles vies hard tegen.
Die Haan had gewoon zijn 2e geel moeten krijgen. Krijgt hem niet en geeft 3 min later de assist op Veerman. In de helft wissel je in de hoop iets te kunnen forceren, ligt de bal binnen 120 sec alweer in het netje.

Dus kort samengevat

Kut scheids
Kut veld
Heel veel pech.

Voetballende ben ik totaal niet onder de indruk van volendam. Alleen bilal is echt goed.
Als Cambuur de koppen bij elkaar houden is echt alles nog mogelijk  |:)
Het is te makkelijk om alles op externe factoren af te schuiven. Met een goed veld en een uitstekende scheidsrechter hadden we gisteren nog steeds kansloos verloren. Het grote verschil zat hem in de voorbereiding: Volendam had ons spel volledig geanalyseerd en aangepast, met Diemers in de dubbele dekking en constante druk op Balk en Pauwels. Vanaf minuut ??n kwamen we er niet aan te pas. Een duidelijk bewijs van een technische staf die haar huiswerk had gedaan.

Daartegenover stapten wij het veld in met de intentie om "ons eigen spel" te spelen, ongeacht de tegenstander. Of we nu tegen Volendam of Den Bosch spelen, die instelling is zowel arrogant als na?ef. Veerman (2.01m) werd bij corners gedekt door Mercera (1.75m) in plaats van Nieling (1.94m), dat zijn toch basis principes in het voetbal? Daarnaast lieten we, zoals het hele seizoen al, de tegenstander zonder enige druk tot onze eigen zestien komen, wat direct na rust wederom tot een doelpunt leidde.

In een van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen, waarin je kon aanhaken of afhaken, was het vanaf de eerste minuut duidelijk: we waren kansloos. En dat reken ik de staf zwaar aan.

oost

Citaat van: anderszchristian op maart 16, 2025, 10:46:54
Het is te makkelijk om alles op externe factoren af te schuiven. Met een goed veld en een uitstekende scheidsrechter hadden we gisteren nog steeds kansloos verloren. Het grote verschil zat hem in de voorbereiding: Volendam had ons spel volledig geanalyseerd en aangepast, met Diemers in de dubbele dekking en constante druk op Balk en Pauwels. Vanaf minuut ??n kwamen we er niet aan te pas. Een duidelijk bewijs van een technische staf die haar huiswerk had gedaan.

Daartegenover stapten wij het veld in met de intentie om "ons eigen spel" te spelen, ongeacht de tegenstander. Of we nu tegen Volendam of Den Bosch spelen, die instelling is zowel arrogant als na?ef. Veerman (2.01m) werd bij corners gedekt door Mercera (1.75m) in plaats van Nieling (1.94m), dat zijn toch basis principes in het voetbal? Daarnaast lieten we, zoals het hele seizoen al, de tegenstander zonder enige druk tot onze eigen zestien komen, wat direct na rust wederom tot een doelpunt leidde.

In een van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen, waarin je kon aanhaken of afhaken, was het vanaf de eerste minuut duidelijk: we waren kansloos. En dat reken ik de staf zwaar aan.

Dan ben ik totaal niet met je eens.
Naar mijn mening is het juist goed om je niet aantepassen maar je eigen spel te spelen.
Externe factoren waren dit duel helaas wel doorslaggevend.
Wanneer Haan gewoon rood had gekregen kon volendam nooit over het hele veld dubbele dekking blijven geven. Nu kwamen ze helemaal in hun kracht helemaal bij de 2-0 die dus eigelijk nooit had mogen  valen. Uiteindelijk verlies je vandaag gewoon door verschillende factoren. Natuurlijk was Cambuur niet goed genoeg maar deze nederlaag is gewoon geflatteerd net als het thuis duels waarbij die speler 5 Meter buitenspel stond. Lijkt erop dat de knvb bij volendam is het krijt staat :rodekaart

okkele

Citaat van: Galdiano op maart 15, 2025, 22:11:27
Ik vond Diemers vandaag echt een hele matige wedstrijd spelen. Pass nauwkeurigheid was hoog maar verder...
Vanaf minuut ??n ook klagen, en veel te veel vertragen. Mag wat mij betreft ook vaker uithalen.

Dit zijn de wedstrijden dat je echt leiderschap moet tonen. Vond het echt te tam.
En ja het hele team was niet opgewassen tegen dit Volendam. Maar had meer van Diemers verwacht.
dan heb je iets gemist.
vanaf minuut 1 klagen zou ik ook doen als de tegenstander duidelijke opdrachten uitvoerden zoals bij ieder duel minstens een enkel of achillespees raken,diemers was duidelijk de man die uitgeschakeld moest worden en dat is gelukt.
als de arbitrage het ook toelaat heeft een speler het heel klote.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

michello

Citaat van: anderszchristian op maart 16, 2025, 10:46:54

De belangrijkste wedstrijden moeten nog komen en we zijn zeker niet afgehaakt. Verder wel eens met het stuk.

wiekie1969

Citaat van: okkele op maart 16, 2025, 11:27:39
dan heb je iets gemist.
vanaf minuut 1 klagen zou ik ook doen als de tegenstander duidelijke opdrachten uitvoerden zoals bij ieder duel minstens een enkel of achillespees raken,diemers was duidelijk de man die uitgeschakeld moest worden en dat is gelukt.
als de arbitrage het ook toelaat heeft een speler het heel klote.

Dat was maandag tegen Dordrecht toch ook al zo? Diemers is veruit de beste voetballer. Zonder hem spelen we een stuk minder. De tegenstander stelt zich daar op in wat logisch is.