Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
44 gasten, 6 leden (1 verborgen)
JantjeZ, Bankzitter, Bernardo, mathijs901, Delamere

Nacompetitie KKD 2025

Gestart door Benniepos, april 15, 2025, 07:20:12

Vorige topic - Volgende topic

Johan-12

Ik lees en hoor best vaak dat we weinig kans hebben in de nacompetitie, want we zijn niet in vorm.
Ook veel gehoord, we hebben het in het begin van de competitie laten liggen.

Wanneer ik naar de stand van de laatste periode kijk, hebben we 8 punten minder dan Excelsior. Maar staan in de ranglijst 6 punten achter, dus we begonnen met 2 punten voorsprong aan de laatste periode.

In de stand van de laatste periode staan we van de teams die mee doen aan de nacompetitie na Telstar (14pnt) het hoogste (Cambuur 13 pnt).

Dus beetje tegenstrijdig, zijn we nou wel of niet in vorm?
We krijgen in de laatste periode veel goals tegen, voetballen niet geweldig maar pakken relatief veel punten.

sunderland

Citaat van: Johan-12 op april 30, 2025, 13:01:32
Ik lees en hoor best vaak dat we weinig kans hebben in de nacompetitie, want we zijn niet in vorm.
Ook veel gehoord, we hebben het in het begin van de competitie laten liggen.

Wanneer ik naar de stand van de laatste periode kijk, hebben we 8 punten minder dan Excelsior. Maar staan in de ranglijst 6 punten achter, dus we begonnen met 2 punten voorsprong aan de laatste periode.

In de stand van de laatste periode staan we van de teams die mee doen aan de nacompetitie na Telstar (14pnt) het hoogste (Cambuur 13 pnt).

Dus beetje tegenstrijdig, zijn we nou wel of niet in vorm?
We krijgen in de laatste periode veel goals tegen, voetballen niet geweldig maar pakken relatief veel punten.
zo had ik er nog niet naar gezien. Het voetbal is erg matig maar je wint wel van Vitesse en jong Utrecht omdat die de kwaliteit niet hadden maar lieten beide wel veel beter voetbal l zien . Dat zijn 6 punten.

michello

Nog geen 1.5 maand geleden speelden we onze twee beste wedstrijden achter elkaar. Den Bosch uit en Dordrecht thuis. Het kan ook zo weer omslaan. Belangrijk is hoe we qua gevoel de wedstrijd van MVV afsluiten. Die lijken er totaal geen zin meer in te hebben dus vol gas geven.

fred

Citaat van: michello op april 30, 2025, 17:42:19
Nog geen 1.5 maand geleden speelden we onze twee beste wedstrijden achter elkaar. Den Bosch uit en Dordrecht thuis. Het kan ook zo weer omslaan. Belangrijk is hoe we qua gevoel de wedstrijd van MVV afsluiten. Die lijken er totaal geen zin meer in te hebben dus vol gas geven.

dat vol gas en erop klappen heb ik eerder gehoord  :_schater
maar nog niet gezien dit seizoen  :?

Johan-12

Vol op klappen is ook zo'n mooi begrip, en je kan niet 90 minuten druk zetten.
Alleen een team kapot spelen in delen van de wedstrijden lukt ons eigenlijk ook al niet.
Middenveld blaast tegenstander nooit weg, backs knallen er te weinig over heen. Al komt dat laatste ook omdat de buitenspelers de backs heel weinig in het spel betrekken.

We hebben wel periode gehad met heel weinig tegengoals, en kansen krijgen we altijd. Alleen laatste periode ook weer veel tegen treffers.

sunderland

Citaat van: Johan-12 op april 30, 2025, 18:00:19
Vol op klappen is ook zo'n mooi begrip, en je kan niet 90 minuten druk zetten.
Alleen een team kapot spelen in delen van de wedstrijden lukt ons eigenlijk ook al niet.
Middenveld blaast tegenstander nooit weg, backs knallen er te weinig over heen. Al komt dat laatste ook omdat de buitenspelers de backs heel weinig in het spel betrekken.

We hebben wel periode gehad met heel weinig tegengoals, en kansen krijgen we altijd. Alleen laatste periode ook weer veel tegen treffers.
je weet dat wij beter zijn dan mvv, dus kun je heel hoog druk zetten en afjagen. Gister eerste half uur PSG die Arsenal niet een meter gaf. Dat moet bij ons toch ook en dan misschien 15 minuten. Dan durf ik te stellen dat we sowieso 1 of 2 doelpunten hebben gemaakt. Als je op die manier een wedstrijd begint gaat het publiek er ook volledig achter staan. PSV deed dat ook in het begin van het seizoen.  Ik weet dat wij veel mindere spelers hebben maar die intentie en intensiteit bedoel ik vooral ( en volgens mij bedoelt Denistel exact dit ook)

Johan-12

Citaat van: sunderland op april 30, 2025, 19:43:53
je weet dat wij beter zijn dan mvv, dus kun je heel hoog druk zetten en afjagen. Gister eerste half uur PSG die Arsenal niet een meter gaf. Dat moet bij ons toch ook en dan misschien 15 minuten. Dan durf ik te stellen dat we sowieso 1 of 2 doelpunten hebben gemaakt. Als je op die manier een wedstrijd begint gaat het publiek er ook volledig achter staan. PSV deed dat ook in het begin van het seizoen.  Ik weet dat wij veel mindere spelers hebben maar die intentie en intensiteit bedoel ik vooral ( en volgens mij bedoelt Denistel exact dit ook)

Dat zou kunnen, maar dan zullen de middenvelders wel iets meer pit en agressie moeten tonen.
En los van het druk zetten, want daarna heb je de bal zullen er dan naast Diemers meer spelers moeten zijn die de bal willen hebben en vooruit gaan spelen.

Helemaal eens hoor dat het wel wat agressiever mag en meer spirit er in.

Josli

Druk zetten is niet hetzelfde als 'er op klappen' of agressief zijn. Druk zetten vereist vooral discipline en hele goede afspraken. En jullie willen het vast niet horen, maar degene die absoluut altijd verkeerd druk zet is Diemers. Overigens gaat er zo verschrikkelijk fout hierbij dat het ook niet uitmaakt. We doen echt maar wat. Soms lijken er wel iets van afspraken te zijn. Vooral over het doordekken van de backs. Maar zowel Galvez en Mercera doen dit altijd net te laat en staan net te ver weg (dat heeft overigens wel met aggressie en instelling te maken imo).
We zijn er gewoon superslecht in en daarom doen we het ook niet echt neem ik aan. We hebben ook best veel vrij domme spelers en zeker geen strijders.
Dit klink vrij negatief, maar ik wil alleen maar aangeven dat ik wel snap dat we er niet 'op klappen' want dat kunnen ze gewoon niet.

michello

Specuveter

Citaat van: michello op mei 02, 2025, 22:03:40
Den Bosch met potlood.
Den Bosch met Vilstift...
Eerst Den Bosch
Win je dan word het Telstar ?f Den Haag
En dan de Finale
Het kan alle kanten op....

Inferno-058

Hopelijk geen verplichte buscombi naar Den Bosch dan op een maandagavond  8P

Galdiano

Citaat van: Inferno-058 op mei 03, 2025, 09:35:05
Hopelijk geen verplichte buscombi naar Den Bosch dan op een maandagavond  8P

Ga er maar wel vanuit. En daarna ADO ook uit buscombi.  :|
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Scc0511

Citaat van: Specuveter op mei 03, 2025, 09:26:16
Den Bosch met Vilstift...
Eerst Den Bosch
Win je dan word het Telstar ?f Den Haag
En dan de Finale
Het kan alle kanten op....

Kun je allemaal pakken. Kan inderdaad alle kanten op. Den Bosch zwakste ploeg in nacompetitie

beam

Citaat van: Josli op april 30, 2025, 22:23:22
Druk zetten is niet hetzelfde als 'er op klappen' of agressief zijn. Druk zetten vereist vooral discipline en hele goede afspraken. En jullie willen het vast niet horen, maar degene die absoluut altijd verkeerd druk zet is Diemers. Overigens gaat er zo verschrikkelijk fout hierbij dat het ook niet uitmaakt. We doen echt maar wat. Soms lijken er wel iets van afspraken te zijn. Vooral over het doordekken van de backs. Maar zowel Galvez en Mercera doen dit altijd net te laat en staan net te ver weg (dat heeft overigens wel met aggressie en instelling te maken imo).
We zijn er gewoon superslecht in en daarom doen we het ook niet echt neem ik aan. We hebben ook best veel vrij domme spelers en zeker geen strijders.
Dit klink vrij negatief, maar ik wil alleen maar aangeven dat ik wel snap dat we er niet 'op klappen' want dat kunnen ze gewoon niet.
Volkomen mee eens dat wij niet kunnen druk zetten. Het is mij ook opgevallen dat de laatste wedstrijden de meeste goals die wij tegen krijgen vanaf onze linkerkant komen. De kant met de toppers Galvez Diemers en Pauwels. Diemers heeft dit seizoen naast zijn eigen doelpunten ook verscheidene tegendoelpunten op zijn naam staan.
Ik heb dit seizoen maar weinig doelpunten gezien die we voetballend van achteruit hebben gemaakt. Het is vaak een fout van de tegenstander die wij afstraffen. Ik heb best vaak dat ik op de tribune zit en dan denk. Waar zit ik hier nu naar te kijken. Opbouwend en positioneel, vrijlopen, automatisme enz er zit geen lijn in.

De nacompetitie zie ik het zomaar gebeuren dat wij promoveren. De andere ploegen zijn namelijk ook niet zo best. Voor ADO ben ik statistisch gezien dan wel het meest bang. Kunnen we daar weer 2x van winnen.

Lore

Ondanks de negativiteit, onderstaand de ranglijst als alleen de deelnemers uit de KKD in de ranglijst werden opgenomen:

KKD Play-off Ranglijst (Onderlinge wedstrijden)

1. Cambuur          7W  1D  2L  19-13  (+6)  22 pt 
2. De Graafschap    5W  3D  2L  16-13  (+3)  18 pt 
3. Dordrecht        4W  4D  2L  14-11  (+3)  16 pt 
4. ADO              4W  2D  4L  17-14  (+3)  14 pt 
5. Telstar          1W  3D  6L   8-15  (?7)   6 pt 
6. Den Bosch        1W  3D  6L   9-17  (?8)   6 pt