Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
48 gasten, 6 leden (1 verborgen)
JantjeZ, Bankzitter, Bernardo, mathijs901, Delamere

Nacompetitie KKD 2025

Gestart door Benniepos, april 15, 2025, 07:20:12

Vorige topic - Volgende topic

Josli

Citaat van: Bankzitter op mei 14, 2025, 16:19:26
Ik zie toch vaak 2 misverstanden hier:
- saai voetbal is niet hetzelfde als slecht voetbal.
- we zijn beter dan de tegenstanders maar het verschil is niet zo groot dat we 90 minuten kunnen domineren, hoe graag we dat ook willen.

We spelen puur resultaatvoetbal en halen de doelstellingen.
Als we aanvallender spelen dan zullen we best meer scoren maar met risico dat we ook veel meer tegenkrijgen. Dus geen garantie dat de resultaten dan beter zouden zijn.

Dus ja het is vaak saai en moeizaam maar we spelen echt wel met het doel te promoveren al het hele seizoen.

Ik neig toch echt wel naar slecht voetbal. Ik heb in de afgelopen pakweg 5 wedstrijden geen 5 goede aanvallen gezien, vanuit een voetbalidee. Dat vind ik eerder slecht dan saai. Saai is het ook trouwens.
En dan die gelatenheid na de wedstrijd van de spelers. Ik zie totaal geen zelfkritiek. Of het besef dat dit gewoon niet voldoende is.

Holwerd voor Cambuur

Almere en RKC (zo goed als zeker) terug naar waar ze horen.

Nu wij nog terug naar waar we horen |:)
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Bankzitter

Citaat van: Josli op mei 14, 2025, 20:26:04
Ik neig toch echt wel naar slecht voetbal. Ik heb in de afgelopen pakweg 5 wedstrijden geen 5 goede aanvallen gezien, vanuit een voetbalidee. Dat vind ik eerder slecht dan saai. Saai is het ook trouwens.
En dan die gelatenheid na de wedstrijd van de spelers. Ik zie totaal geen zelfkritiek. Of het besef dat dit gewoon niet voldoende is.

Eens dat het niveau niet echt hoog ligt waar we naar kijken. Maar de tegenstander komt ook niet tot tot echte uitgespeelde kansen... er zijn heel veel wedstrijden waarbij de tegenstander ook geen geslaagde aanval heeft. Als ze al scoren, dan is dat door een fout van ons. Nu weer een corner met een inschattingsfout van Jansen. Verder nog 1 echte kans gezien van den Bosch waar die spits treuzelde.

Tja, en niet voldoende... ze zijn wel derde mee geworden met een heel nieuw team en veel jonge spelers. En die punten zijn niet gestolen maar waren allemaal terechte overwinningen.

Ik zie ook graag wat meer lef maar zoals gezegd, ik heb echt niet de overtuiging dat aanvallender spelen ineens ook meer succes gaat brengen. Daarvoor zijn de onderlinge krachtsverschillen te klein.

rvw

Diemers en galves linie naar voren , poll erin, wiebe erin , balk naast rolke in de spits

Josli

Ik denk ook niet dat aanvallender voetbal ons perse verder gaat brengen. Daarvoor gaat er veel te veel mis. Ik vind het gewoon echt niet om aan te gluren en ik heb echt regelmatig het idee dat ik geen idee heb waar ik naar zit te kijken. En dan hoop je soms maar dat Kooistra er in komt, zodat er wat enthousiasme in komt en het publiek wat opleeft. Maar dan is het meestal Michael de Leeuw en dan snap ik het gewoon allemaal niet meer.
Er is verder ook niks mis met 'realistisch' voetbal. Maar je moet toch vooral ook constateren dat helemaal niemand beter is geworden dit seizoen, dat we geen enkele progressie maken als team, er geen strijd is en dat er geen donder aan is om naar te kijken. En ja, daar zijn we derde mee geworden. Dat zou je knap kunnen noemen. Ik vind het bijna jammer, want daardoor krijgen de staf en de spelers blijkbaar het idee dat het best goed gaat, dat we een goed voetballende ploeg zijn en ploegjes als Den Bosch bijvoorbeeld wel even gaan oprollen.

Josli

Citaat van: rvw op mei 15, 2025, 00:45:26
Diemers en galves linie naar voren , poll erin, wiebe erin , balk naast rolke in de spits

Dat is precies wat ik gisteren zei. Maar we krijgen gewoon weer hetzelfde liedje.

De Gast

Als het wiel nu nog moet worden uitgevonden..

Anderzijds moet Henk verrassen morgen want anders wordt het 90 min. lang kijken naar een worstelend Cambuur dat er niet doorheen komt en er kansloos uit vliegt.

sunderland

Citaat van: Josli op mei 15, 2025, 00:55:31
Ik denk ook niet dat aanvallender voetbal ons perse verder gaat brengen. Daarvoor gaat er veel te veel mis. Ik vind het gewoon echt niet om aan te gluren en ik heb echt regelmatig het idee dat ik geen idee heb waar ik naar zit te kijken. En dan hoop je soms maar dat Kooistra er in komt, zodat er wat enthousiasme in komt en het publiek wat opleeft. Maar dan is het meestal Michael de Leeuw en dan snap ik het gewoon allemaal niet meer.
Er is verder ook niks mis met 'realistisch' voetbal. Maar je moet toch vooral ook constateren dat helemaal niemand beter is geworden dit seizoen, dat we geen enkele progressie maken als team, er geen strijd is en dat er geen donder aan is om naar te kijken. En ja, daar zijn we derde mee geworden. Dat zou je knap kunnen noemen. Ik vind het bijna jammer, want daardoor krijgen de staf en de spelers blijkbaar het idee dat het best goed gaat, dat we een goed voetballende ploeg zijn en ploegjes als Den Bosch bijvoorbeeld wel even gaan oprollen.
hier ben ben ik het veelal mee eens.

papier

Voor mijn gevoel is het ook een stukje conservatiever dan voorheen. In het verleden hebben we vaker selecties gehad, net als deze, die niet alle kwaliteiten had die je idealiter zou willen. En ook toen liep het soms niet zoals je zou willen. Alleen voor mijn gevoel nam Henk toen andere keuzes. Meer onbevangen. Juist een Kooistra ipv een De Leeuw zoals Josli aangeeft. Of een Nieling naar de punt en maar pompen ipv in formatie blijven. Nu zorgen die laatste 2 dingen niet per se voor beter voetbal en waarschijnlijk ook niet meer doelpunten maar het geeft wel een extra dynamiek wat fijn is voor de kijker.

Bankzitter

Ik mis ook wel lef. Henk zegt dat ook wel eens, maar je kunt dat inderdaad ook afdwingen bijv. door inderdaad anders te wisselen.
Of alles 1-op-1 zetten en dan moeten ze wel.

Aanvallend heeft Henk ook gewoon weinig alternatieven.
De bezetting voor de goal is niet goed. Geen diepgaande middenvelder, geen echte spits en Benji komt ook niet bij de tweede paal als de aanval over rechts gaat. Benji komt wel in scoringspositie met zijn acties maar kan niet afronden. Balk heeft ruimte nodig en Alhaft heeft nooit zijn oude niveau meer bereikt.

Ik had wel graag gezien dat Benji meer diep moet lopen of meer switched met Balk. En meer minuten voor Kooistra.
Maar verder zijn er gewoon te weinig mogelijkheden om echt wat te verbeteren in de voorste linie.

sjaak

Dat klopt inderdaad wel. Er komt nooit iemand voor de goal. Tekenend was wel die sprint van Poll van 80 meter om vervolgens helemaal alleen in de 16 te staan.
Vorig jaar idem. Ulrikis kwam nooit eerste paal, echt nooit. Smit deed en doet dit wel. De aansluiting van het middenveld de 16 in, die is er gewoon niet.

michello

Op 3 posities hebben we gewoon n?t niet genoeg kwaliteit staan.

Het gehussel in de spits (R?lke/Balk), positie op het middenveld (Nartey) en centraal achterin (Mullem/Smand) een voetballende cv.

sunderland

Citaat van: michello op mei 15, 2025, 09:17:05
Op 3 posities hebben we gewoon n?t niet genoeg kwaliteit staan.

Het gehussel in de spits (R?lke/Balk), positie op het middenveld (Nartey) en centraal achterin (Mullem/Smand) een voetballende cv.
eens.

sunderland

Narthy prima speler maar net een Diesel. Hij begint heel sloom en alles op 1 tempo en vooral ook heel voorzichtig. Ook in Denbosch waar hij na 30 minuten pas meedeed en toen 15 minuten de beste op het veld was.

carlo de leeuw

Tis indd niet om aan te gluren. Toch denk ik dat Henk de Jong  al snel zag (bijna onderaan rechterrijtje) dat deze selectie te matig en wisselvallig/ balvast was. Wat bij de tegenstanders vaak beter verzorgd was. En dus een enigszins taaie en saaie ploeg wat een 3e plek heeft opgeleverd. Tsja...zeg het maar. Ik vind het uiteindelijk toch wel knap!!