Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.132
  • Latest: Ahjajuh
Stats
  • Totaal berichten: 404.881
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 187
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
50 gasten, 3 leden
zeewolde, okkele, mindra

09-08-2013: Roda JC - Cambuur

Gestart door Chipke, juni 13, 2013, 09:02:46

Vorige topic - Volgende topic

Daddy T.

Citaat van: Len Cantello op augustus 08, 2013, 11:15:46
Sinds 13 jaar de eerste uitwedstrijd op het hoogste niveau. Het toch te triest voor woorden dat er maar een man of 40 bij zullen zijn?
_O_
Zeiken om het zeiken? Verd*mme, wat is het toch een mooie kutclub!

Yellow Army

Citaat van: dizzhead op augustus 08, 2013, 13:14:57
_O_ Inderdaad. We moeten onszelf nu niet ineens gaan overschatten. Dat er toch 4-3-3 gespeeld wordt stemt mij al tevreden, dat je dan kiest voor een wat fysiek middenveld tegen Roda kan ik alleen maar begrijpen.

Even voor alle duidelijkheid, we spelen 4-2-3-1 wat bij balbezit al snel in een 4-3-3 zal veranderen. Dat betekent dus dat je op de vleugels jongens moet hebben met aardig wat loopvermogen en in de spits iemand die persoonlijke duels wint en een balletje vast kan houden. In mijn ogen dus geen Barto, maar Hemmen. Als de TS dan zonodig met Barto wil spelen, zet hem dan lekker op de vleugel. Kan hij mooi langs de lijn heen en weer rennen.

Vwb de vermoedelijke opstelling: Verdediging is logisch.
Dijkstra en Makrini als controlerende middenvelder valt ook wel wat voor te zeggen.
Van de aanvallende middenvelders zie ik veel liever schokker ipv Feldballe, Lukoki is logisch en Bakker is afwachten. Als controlerende middenvelder kwam Bakker niet uit de verf, in voorbereiding niet en tegen NAC niet. Zou hem wel weer eens "gewoon" op de 10 willen zien al hebben we voor die positie natuurlijk Paco, Brands en wat mij betreft Oepie ook nog.

Vwb Paco: Paco valt mij de laatste wedstrijden van de voorbereiding en tegen NAC ook weer tegen. In mijn ogen dus logisch dat iemand anders een kans verdient op de 10. Al zou ik daar heel graag Oepie willen zien ipv Bakker.

Spits: Barto? Tja, ook tegen NAC had hij weer constant ruzie met de bal, wint geen enkel persoonlijk duel, kan geen bal vasthouden en kan ook niet springen volgens mij. Komt tijdens kopduels amper van de grond. Hemmen deed dit tegen NAC imo dan ook veel beter.
Volgens mij was hier iemand die zei dat Hemmen te weinig deed om de opbouw te verstoren. Voor diegene, Barto rent inderdaad als een wilde achter de CV's aan zoals te zien was tijdens de betere fase van NAC afgelopen zondag, maar wat was het rendement??? 0 dus.
Area 58

piene hassus

rendement van Hemmen in deze was oek 0,0

Dokkumer

Verhaaltje van Roda kant

Frank Demouge lijkt vrijdag weer inzetbaar namens Roda JC Kerkrade. De aanvaller sloot eerder deze week aan bij de groepstraining van de Limburgers, de kans is aanwezig dat hij vrijdag in actie kan komen tegen SC Cambuur.

"Als hij nergens last van heeft, komt hij bij de selectie", zegt trainer Ruud Brood in gesprek met dagblad De Limburger. "Hij is blessurevrij, maar moet wel conditioneel nog een inhaalslag maken." Een basisplek is niet aan de orde voor Demouge, wel kan hij als invaller een bijdrage leveren tegen de Friese promovendus.

Mark-Jan Fledderus keert vrijdag terug van een schorsing, Guy Ramos, Martijn Monteyne en Davy De Beule ontbreken bij Roda JC wegens blessures. Roda JC ging afgelopen week op bezoek bij Ajax met 3-0 onderuit, SC Cambuur hield in eigen huis stand tegen NAC Breda (0-0). Brood heeft een goed beeld van de opponent.

"Het is een enthousiast team dat wil voetballen. Maar ik verwacht dat ze vooral vanuit de omschakeling gaan spelen. We zullen in elk geval meer de bal hebben dan tegen Ajax", besluit Brood tegenover het dagblad.

Stiens

Citaat van: piene hassus op augustus 08, 2013, 15:56:30
rendement van Hemmen in deze was oek 0,0

Omdat we 0-0 speelden en hij niet scoorde is het rendement van Hemmen 0,0? Volgens mij liet Hemmen direct nadat hij erin kwam zien dat hij veel balvaster en veel meer duelkracht heeft dan Barto. Door hem kwam er ook meer druk op de goal van NAC. Simpelweg omdat de vleugels/middenvelders beter konden aansluiten.

Sonnema

Het middenveld van aanstaande vrijdag zal veel tegenhouden en niet veel vooruit kunnen voetballen. In mijn ogen hoor je gewoon met een Oepie op de 10 te spelen is een speler met inzicht en een steekpass controlerend met een Makrini en Dijkstra of een Van Moorsel zou niet verkeerd zijn. Van Moorsel is in mijn ogen een voetballer die het spel voor hem moet hebben en niet de speler die de boel gaat verdelen. Feldballe en Lukoki zijn goede voetballers voor op de buiten en als je Hemmen in de punt hebt met een Oepie eronder kun je aanvallend meer brengen ook met een afvallende bal.

Lwd

Ik ben ook van mening dat Mart Dijkstra op het middenveld handelingssnelheid mist, Makrini vind ik in een controlerende rol velen malen beter. Morgen gaan ze dus samen spelen, ben benieuwd.

Ik denk dat vanaf volgende week het middenveld zal zijn Makrini/Ritzmaier/Van Moorsel

Lwd

Oebele komt snelheid te kort om op het middenveld te spelen, wanneer je niet de dominerende ploeg bent.

Yellow Army

Citaat van: Sonnema op augustus 08, 2013, 16:21:17
Het middenveld van aanstaande vrijdag zal veel tegenhouden en niet veel vooruit kunnen voetballen. In mijn ogen hoor je gewoon met een Oepie op de 10 te spelen is een speler met inzicht en een steekpass controlerend met een Makrini en Dijkstra of een Van Moorsel zou niet verkeerd zijn. Van Moorsel is in mijn ogen een voetballer die het spel voor hem moet hebben en niet de speler die de boel gaat verdelen. Feldballe en Lukoki zijn goede voetballers voor op de buiten en als je Hemmen in de punt hebt met een Oepie eronder kun je aanvallend meer brengen ook met een afvallende bal.

Ik zou v Moorsel ook wel eens in een controlerende/opbouwende rol willen zien. Dat hij goed kan ballen is duidelijk alleen komt het er op de 10 (nog) niet uit.
Area 58

Lwd

Bovendien verwacht ik dat Oebele op rechts gaat spelen en Lukoki op links. De laatste training zegt natuurlijk niet alles..

Yellow Army

Citaat van: Lwd op augustus 08, 2013, 16:29:32
Ik ben ook van mening dat Mart Dijkstra op het middenveld handelingssnelheid mist, Makrini vind ik in een controlerende rol velen malen beter. Morgen gaan ze dus samen spelen, ben benieuwd.

Ik denk dat vanaf volgende week het middenveld zal zijn Makrini/Ritzmaier/Van Moorsel

Volgens mij heeft de TS Dijkstra vrij hoog zitten, denk dus niet dat hij zomaar zijn basisplaats kwijtraakt net als Bakker en Barto.
Area 58

Lwd

Van Moorsel is een lopende speler, geen echte controleur. Een echte controleur is type Van Bommel/Nigel de Jong, Van Moorsel is een type Fer/Willem Janssen. Of zoals ze graag zeggen een box to box player. Die ook naar mijn mening prima naast Makrini kan gaan spelen.

Maar hij, van Moorselm, moet de bal niet gaan halen vanuit de 2 achter in het centrum.

Lwd

De keuze is reuze en op het middenveld is er volop keus. En zal er dus ook gekeken worden naar de tegenstander. We zullen er aan moeten wennen om vaak in een wisselende opstelling te spelen denk ik. Uiteraard gooit de TS niet elke week het hele elftal om, maar op max. 2 posities.

Andre-Lwd

Citaat van: Unknown op augustus 08, 2013, 12:42:53
Hoe kan het dat Bakker onomstreden is?

Ik kan daar ook echt niet bij, waarom niet gewoon met paco, wees eens duidelijk met welke basiself je wilt spelen, niet elke week weer een compleet ander elftal.