Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 3.710
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.840
  • Totaal topics: 1.958
  • Online today: 81
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
27 gasten, 3 leden
TheDutchman, gobo, mathijs901

Uitwedstrijden seizoen 2013/2014

Gestart door Hilversum voor Cambuur, juni 25, 2013, 19:30:26

Vorige topic - Volgende topic

Yellow Army

Citaat van: Hilversum voor Cambuur op juni 27, 2013, 08:02:36
Uitkaart is in eredivisie volgens mij sowieso verplicht!

Volgens mij niet. Er zijn een paar ere ploegen die juist de uitkaart hebben afgeschaft. Dus uitkaart is gewoon het beleid van de club.
Area 58

kgscc

Programma van DeventerTV over de uitkaart bij de Eagles.
http://www.youtube.com/watch?v=PYwVSE9Xn4k

Interessante dingen:
- In de eredivisie is een uitkaart verplicht, in de jupiler league niet
- Ook voor vrij reizen is er een uitkaart verplichting
- Type van reizen wordt bepaald door de lokale autoriteiten, vooraf vindt er een gesprek plaats met de twee verenigingen en de plaatselijke politie en gemeente
- Buscombi opleggen is vaak de eenvoudigste keuze
- Prijs van kaarte wordt bepaald door de prijs van het uitvak, de prijs van de bus, kosten voor stewards en een bedrag voor onvoorziene kosten
- Ze maken foto bij de administratie (handig en gelijk digitaal)

Kunstgras

Citaat van: cambuurculture.nl
Volgens artikel 41 van Handboek Competitiezaken Betaald Voetbal van de KNVB geschiedt het bezoeken van uitwedstrijden in principe zelfs zonder uitkaart:

Artikel 41 Uitcard voorwaarden algemeen
1.Het bezoeken van uitwedstrijden in het betaalde voetbal geschiedt in beginsel zonder Uitcard.

Southman

Citaat van: Hilversum voor Cambuur op juni 26, 2013, 10:17:48
Als je de tegenstanders er bij pakt is dit mijn voorspelling:

Buscombi:
Ajax
Feyenoord
PSV
Utrecht
Groningen
Heerenveen
Eagles
Zwolle
NAC
NEC
Twente
ADO

Autocombi:
AZ
Roda
Vitesse
Heracles
RKC Waalwijk

Vrij vervoer:
De oefenpotjes in de voorbereiding  8P
Ik zou er niet op rekenen dat Vitesse en Roda autocombi worden.. de laatste keer dat we met die beide clubs in aanraking kwamen ging het niet om het drinken van een kop koffie..

TM

Ik denk dat het wel meevalt met de buscombi's. Als je ziet dat bijvoorbeeld Feyenoord-supporters met eigen vervoer naar NEC mogen en zo zijn er nog wel een aantal clubs waar supporters van grotere clubs op eigen gelegenheid heen mogen.

Len Cantello

Citaat van: TM op juli 02, 2013, 18:54:32
Ik denk dat het wel meevalt met de buscombi's. Als je ziet dat bijvoorbeeld Feyenoord-supporters met eigen vervoer naar NEC mogen en zo zijn er nog wel een aantal clubs waar supporters van grotere clubs op eigen gelegenheid heen mogen.
Ik reken op alles buscombi. Want volgens de politie, knvb en een hoop andere bij de veiligheid betrokken instanties zijn we nog steeds een horde losgeslagen wilden, die los niet vertrouwd zijn. Terwijl de feiten heel wat anders laten zien. Want laten we eerlijk zijn, wat is er nog in negatieve zin voorgevallen sinds Roda thuis? Juist. Helemaal niets...
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

poelie-lwd

Tja, Als je Ferdje zijn zin geeft voert hij zelfs een verplichte buscombi in voor thuiswedstrijden....

Ik sluit me aan bij Len, ik denk dat we nog steeds worden gezien als cokesnuivende barbaren in een berevel.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Kunstgras

Citaat van: Len Cantello op juli 02, 2013, 19:42:56
Ik reken op alles buscombi. Want volgens de politie, knvb en een hoop andere bij de veiligheid betrokken instanties zijn we nog steeds een horde losgeslagen wilden, die los niet vertrouwd zijn. Terwijl de feiten heel wat anders laten zien. Want laten we eerlijk zijn, wat is er nog in negatieve zin voorgevallen sinds Roda thuis? Juist. Helemaal niets...

Cantello heeft het helaas helemaal bij het juiste eind..

Citaat van: cambuurculture.nl
Cambuur. Hollands hardste!?!

Het is al flink wat jaren rustig bij Cambuur. De afgelopen jaren hebben zich geen noemenswaardige incidenten voorgedaan rond thuis- en uitwedstrijden van onze club. Tot 3 mei dit jaar... In Rotterdam kwam het tot ernstige ongeregeldheden.

Voetbaltuig betrad en vernielde het veld, hekwerk werd met precisie gesloopt en een parkeergarage ging bijna in vlammen op door het afsteken van zeer gevaarlijk  Bengaals vuurwerk, aldus het CIV.

Gevolg hiervan is dat Cambuur komend seizoen op geen enkele A-wedstrijd (laag risico -> vrij vervoer)hoeft te rekenen. Zo valt te lezen in de notulen van het overleg tussen de BVO en Kern van Cambuur.

Om alles in het juiste perspectief te zetten vorig seizoen werden 306 wedstrijden gespeeld in de Eredivisie. Van deze wedstrijden vielen maar liefst 124 wedstrijden in de A-categorie. Meer dan een derde van  de wedstrijden werden aangemerkt als wedstrijden met een laag risico. Alle clubs in de Eredivisie hadden in ieder geval wel een paar A-wedstrijden per seizoen die ze op basis van vrij vervoer  mochten bezoeken. Ook clubs met een behoorlijke reputatie als Feyenoord, Ajax, Utrecht en ADO Den Haag hebben wedstrijden gehad op vrij vervoer.. Cambuur volgend jaar niet. WIJ ZIJN HOLLANDS HARDSTE?

Het kan best zijn dat in alle vreugde lichte schade aan hekwerk is ontstaan. Het klopt ook dat mensen het veld betraden en dat vuurwerk werd afgestoken. Dit is echter slechts het gevolg van de feestvreugde die het behalen van het kampioenschap met zich meebracht. Van enige agressie tijdens de wedstrijd Excelsior – Cambuur is  geen sprake geweest. Het lijkt ons dan ook een erg overtrokken reactie deze 'incidenten' te gebruiken om komend seizoen alleen maar combi-regelingen op te leggen.

Cambuur is een echte volksclub met een zeer fanatieke aanhang. We snappen dat wanneer Cambuur op bezoek komt het risico hoger wordt ingeschat dan wanneer nietszeggende clubjes als RKC, Roda JC en dkv op visite komen. We geloven echter niet dat Cambuur door gemeentes uit het hele land als dé gevaarlijkste club van Nederland wordt gezien.

Hoe komt het dan dat de supporters van Cambuur dan toch als gevaarlijke criminelen worden behandeld? Moeten we de oorzaak van de vele (bus)combi's van de afgelopen jaren misschien dichter bij huis zoeken..?

http://cambuurculture.nl/

pvanbuijtene

Probleem is dat als alles wel buscombi wordt en je gedraagt je goed ze denken... goede keus gemaakt ipv volgwnd jaar meer auto combi of eigen vervoer.. want ze gedragen zich zo goed..

Kunstgras

Maakt niet uit hoe we ons gedragen. Laatste 4 jaar geen ongeregeldheden en nog steeds alleen maar buscombi's.

Als het volgend seizoen een paar keer los gaat maakt dat dus ook niet uit. :zweep

RotterdamLeeuwarden

Tjongejonge, nog steeds wordt er afgerekend op de periode van voor 2009.

Ook sta ik achter de brief van CambuurCulture.

Als je weet dat de aanhang van Utrecht en Feyenoord zo goed als vrij vervoer hebben naar elkaars wedstrijden nou, dan kan de Cambuuraanhang ook zeker 17 a-wedstrijden hebben (laag risico)

De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

GerardFraneker

RODA JC - SC CAMBUUR OP VRIJDAG 9 AUGUSTUS OM 20 UUR
Deze wedstrijd is een verplichte auto / buscombi (buscombi alleen bij voldoende animo)
Er is ruimte voor maximaal 150 personenauto's
U kunt de keuze maken voor een auto of buscombi (zolang de voorraad strekt)
Kosten autocombi € 17,50
Kosten buscombi € 42.50,- voor leden KVC (op vertoon van de ledenpas)
Niet leden betalen 45,-
Inschrijven kan alleen op vertoon van de uitkaart op de Open Dag op zaterdag 27 juli in T' Hertje en vanaf maandag 29 juli 10:30 uur bij de administratie van het Cambuurstadion.
Heb je een uitkaart aangevraagd, maar nog niet ontvangen, neem dan je legitimatie mee!
Inschrijven kan tot uiterlijk woensdag 7 augustus 15 uur

Bernardo

Valt weer mee, niet dat het te doen is op vrijdag. Maar toch. Bied hoop voor het rest van het seizoen |:)

pvanbuijtene

Citaat van: TM op juli 02, 2013, 18:54:32
De feyenoord supporterd in het uitvak zijn over het algemeen nirt de relschoppers... door het puntensysteemdie je kan verdienen(goldcard,silvercard etc) blijven de 'goede' over... ze weten precies wie jebent en as jr wat flikt ben je echt jevkaart kwijt

Don

Citaat van: GerardFraneker op juli 23, 2013, 16:35:00
RODA JC - SC CAMBUUR OP VRIJDAG 9 AUGUSTUS OM 20 UUR
Deze wedstrijd is een verplichte auto / buscombi (buscombi alleen bij voldoende animo)
Er is ruimte voor maximaal 150 personenauto's
U kunt de keuze maken voor een auto of buscombi (zolang de voorraad strekt)
Kosten autocombi € 17,50
Kosten buscombi € 42.50,- voor leden KVC (op vertoon van de ledenpas)
Niet leden betalen 45,-
Inschrijven kan alleen op vertoon van de uitkaart op de Open Dag op zaterdag 27 juli in T' Hertje en vanaf maandag 29 juli 10:30 uur bij de administratie van het Cambuurstadion.
Heb je een uitkaart aangevraagd, maar nog niet ontvangen, neem dan je legitimatie mee!
Inschrijven kan tot uiterlijk woensdag 7 augustus 15 uur
Een combi zonder omwisselbiljet? Ik zie namelijk nergens staan hoe laat je op de wedstrijddag je kaartje moet omruilen.

En de administratie kosten á 3 euro zijn bij deze ook afgeschaft?
Stand Up For The Culture - http://www.cambuurculture.nl