Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.132
  • Latest: Ahjajuh
Stats
  • Totaal berichten: 404.881
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 187
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
48 gasten, 3 leden
zeewolde, okkele, mindra

Cambuur-Ajax 15 december

Gestart door Goutum, oktober 25, 2013, 20:46:44

Vorige topic - Volgende topic

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Harry L. op december 16, 2013, 18:43:06
Dat laatste blokje ben ik het niet mee eens. Hemmen wint die duels niet. Gisteren heb ik toch een keer of  5 gezien dat die Veltman heel simpel voor hem kwam.

We kregen pas voordeel van die lange ballen toen EN Barto EN Christovao EN Hemmen in de basis stonden
Henk, held, bedankt

Harry L.

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op december 16, 2013, 19:05:46
We kregen pas voordeel van die lange ballen toen EN Barto EN Christovao EN Hemmen in de basis stonden

Hij moet dat soort duels gewoon winnen. Wat dat betreft moet hij gewoon eens wat beelden van pelle bekijken.

Harry L.

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op december 16, 2013, 19:05:46

Op een of andere manier ben ik toch wel een fan van Christovao. Die moeten ze eens vertrouwen geven op de linkerflank.

Viper

Ik vind dit echt pinch-hitters. Tegen een vermoeide verdediging kun je er best wat aan hebben, maar niet in de basis.

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Viper op december 16, 2013, 19:20:38
Ik vind dit echt pinch-hitters. Tegen een vermoeide verdediging kun je er best wat aan hebben, maar niet in de basis.

Dat kunnen ze met Lukoki ook wel es proberen. Als de tegenstander moe is en hij komt er in, dan vliegt ie iedereen voorbij
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Harry L.

Citaat van: Viper op december 16, 2013, 19:20:38

Ik vond hem tegen nac in de beker een uur lang heel redelijk spelen. Vergeet niet waar hij vandaan komt, heeft vertrouwen nodig. Hij heeft oog voor zijn medespelers, is sterk, snel en doelgericht. Vergeet hierbij niet dat het een speler van ons zelf is. Lukoki kun je wel vergelijken met cabral, die spelen over een jaar of twee bij de kozakken boys of iets in die geest.

Daddy T.

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op december 15, 2013, 22:46:43
Op Marktplaats gingen de kaartjes voor 75 per stuk en natuurlijk komen niet alle 2000 clubkaarthouders uit Leeuwarden (en 2 uit Apeldoorn)
2.000?
Eind augustus waren dit er al 5.000 stuks, zal inmiddels nog wel wat bijgekomen zijn...

Zeiken om het zeiken? Verd*mme, wat is het toch een mooie kutclub!

Viper

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op december 16, 2013, 19:22:27
Dat kunnen ze met Lukoki ook wel es proberen. Als de tegenstander moe is en hij komt er in, dan vliegt ie iedereen voorbij

Ik bespeur een cynische ondertoon. :D

Citaat van: Harry L. op december 16, 2013, 19:32:28
Ik vond hem tegen nac in de beker een uur lang heel redelijk spelen. Vergeet niet waar hij vandaan komt, heeft vertrouwen nodig. Hij heeft oog voor zijn medespelers, is sterk, snel en doelgericht. Vergeet hierbij niet dat het een speler van ons zelf is. Lukoki kun je wel vergelijken met cabral, die spelen over een jaar of twee bij de kozakken boys of iets in die geest.

Maar zijn techniek laat hem wel eens in de steek. Hij zal zijn kans wel weer krijgen tegen Utrecht.

Citaat van: Daddy T. op december 16, 2013, 19:39:00
2.000?
Eind augustus waren dit er al 5.000 stuks, zal inmiddels nog wel wat bijgekomen zijn...

Inderdaad, het zijn er onderhand al meer dan 5.000. Er zijn 2.000 uitkaarten.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Viper op december 16, 2013, 21:41:48
Inderdaad, het zijn er onderhand al meer dan 5.000. Er zijn 2.000 uitkaarten.

2000?? En hoeveel daarvan voor eenmalig gebruik tegen DKV?
Henk, held, bedankt

Leovardia

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op december 16, 2013, 19:22:27

En dan een voorzet geven of scoren...

Sent from my iPhone using Tapatalk

EastSide058

Vraag me af wanneer Lodeweges Lukoki eens op de bank laat en Oebele laat spelen, iets minder snel maar heeft wel een veel betere trap dan Lukoki. Anders maar Oebele, Christovao of Barto als linksbuiten, Ritzmaier naar het vertrouwde middenveld. Gewoon weer vlammen net als de 1e wedstrijden met de eerste opstelling en niet Ritzmaier op linksbuiten.
Het geel en blauw zit in mien bloed dit is de club waar je het allemaal voor doet!

Scc01

Ik denk dat het inderdaad wel wat is om Lukoki  gewoon de tweede helft rond de 60ste minuut in het veld te laten komen. Dan heeft hij nog zoveel energie over dat hij het beetje energie dat die verdedigers nog hebben op dat moment er uit trekt. Dit is natuurlijk in een ideale situatie.

Unknown

Wedstrijdverslag Cambuur – AJAX

Houdini-act in Leeuwarden

Van San Siro in Milaan naar het Cambuurstadion in Leeuwarden op een koude decembermiddag is nogal een cultuurschok. Dat moet achteraf wel de reden zijn geweest voor de onthutsend slechte wedstrijd van Ajax bij Cambuur. Niet één Ajacied haalde zijn normale niveau of het moet Jasper Cillessen zijn die zijn ploeg vlak voor de gelijkmaker met een katachtige reflex al behoedde voor een tegentreffer. Eerder had Lasse Schöne Ajax met een intikker op 0-1 gezet waarna Serero de wedstrijd had moeten beslissen, maar geheel in het beeld van de wedstrijd struikelde hij over de bal. Cambuur zette in de slotfase aan en de gelijkmaker kon niet uitblijven. Een dekkingsfout werd afgestraft en terwijl heel Leeuwarden zich opmaakte voor een bonuspunt tegen de regerend landskampioen schoot goudhaantje Davy Klaassen diep in blessuretijd toch nog de verdiende treffer en dus de drie punten in de touwen. Een Houdini-ontsnapping. Wat een ontknoping, heerlijk! Voor het eerst sinds 2010 weer eens winst in de laatste minuut.

Het was vroeg voor de Ajax-aanhang zondagochtend, verzamelend bij de Arena voor de (onzinnige) combireis naar Leeuwarden. Iets minder vroeg voor de groep op de alternatieve opstapplaats, maar nog steeds op een schandalig tijdstip. Onbegrijpelijk dat de KNVB deze belachelijke tijdstippen maar blijft hanteren. Commercieel geneuzel en ronduit een belediging voor juist diegenen waar het voetbal echt voor bedoeld is: de thuis- en uitsupporters in het stadion. We kunnen dit niet vaak genoeg zeggen. En dat alles voor een reis terug in de tijd. Niet alleen omdat je dat gevoel in Friesland al snel hebt, maar ook omdat bij aankomst in Leeuwarden bleek dat het stadion er nog net zo uitzag als veertien jaar geleden bij ons laatste bezoek. Het uitvak is inmiddels wel verplaatst naar de hoek aan de lange zijde, maar het zou zomaar een jaren 90 wedstrijd geweest kunnen zijn. Cambuurs 'harde kern', de MI-Side, zit tegenwoordig achter de goal vlak naast het uitvak. In eerste instantie vielen ze ook niet bepaald op gisteren, want aan de bleke pubergezichtjes te zien leek het eerder een vak van de lokale kidsclub. Volgens de opgehangen vlaggen bleek het toch echt om de MI-Side te gaan en man, wat hadden ze er zin in. Kosten nog moeite werden gespaard en bij opkomst van de spelers werd iets wat op rook moest lijken zichtbaar op het hek achter het doel. In werkelijkheid had het meer weg van een dot uitlaatgas van een boerentrekker.

Ondertussen werd op aandoenlijke wijze geprobeerd het uitvak te imponeren door tijdens een bekend housedeuntje zo stoer mogelijk op elkaars rug te springen en heel boos te kijken naar de meegereisde Ajax-supporters die niet meer bijkwamen van het lachen. Spottend werd luidkeels het 'Who are you?' ingezet door het uitvak. Tijdens de wedstrijd een mooie steunbetuiging van het uitvak voor een bekende Ajax-supporter en ook werd de Friese aanhang er nog even fijntjes aan herinnerd dat ze ook daadwerkelijk Fries zijn met het hilarische 'You're Fries and you know you are'. Dit tot grote frustratie van met name een Cambuur-fan die uit alle macht het tegendeel probeerde te bewijzen door het minutenlang showen van zijn tattoo waarvoor jas, trui en T-shirt moesten wijken.

Het mooiste moment moest nog komen natuurlijk. Genietend van een punt tegen het grote Ajax werd het uitvak uitgebreid geprovoceerd door de Friezen. Tot die 92ste minuut. Tot die corner. Tot die goal van Davy Klaassen!  Lekker voor ze! Hierna waren de rollen snel weer omgedraaid en droop de MI-side teleurgesteld af. Buiten na afloop nog wat charges door de ME op deze lokale pubers die eerst heel  hard schreeuwden en vervolgens heel hard renden voor een paar honden en paarden. De Ajax-aanhang hield ondertussen de lokale ordedienst en meegereisde supportersbegeleiding van de Amsterdamse politie even gezellig bezig met het testen van het aanwezige hekwerk tot het weer tijd was de bussen richting Amsterdam in te gaan. Tot over 14 jaar, Cambuur!

Bron: f-side.nl

Sja....

Scc01

Wel grappig dat het woord luidkeels wordt genoemd.. Ze waren amper te horen namelijk.
Wel typisch arrogante Ajax style van schrijven trouwens. Te arrogant voor woorden.

Destroyer

Wel een hele stoere ajaxied die dit schrijft zeg. Ik heb me bescheurd om dit fluister stille uitvak. Na Feyenoord dacht ik het kan niet stiller door een traditionele top drie club maar de landskampioen slaagt met vlag en wimpel.

Het pluimpje rook kan ik wel om lachen, was niet om aan te zien.
** Poolwinner 18/19 - 21/22