Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 3.710
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.840
  • Totaal topics: 1.958
  • Online today: 81
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
45 gasten, 3 leden
mathijs901, Bankzitter, justremco

Evaluatie eerste seizoenshelft

Gestart door Hilversum voor Cambuur, december 16, 2013, 10:56:18

Vorige topic - Volgende topic

Hilversum voor Cambuur

We hebben alle tegenstanders na het duel van Ajax gisteren 1x ontmoet in competitieverband.

Wat is jullie voorspelling voor de rest van het aankomend seizoen?

Ik denk dat aankomende zaterdag (we moeten toch een keer uit winnen) en de eerste thuiswedstrijden tegen GAE en SC Heerenveen na de winterstop van essentieel belang gaan zijn. Verlies je daar teveel punten dan kan het weleens een hele lange 2e helft worden. Hemmen fit houden, 2 spelers erbij (vleugel/spits) en sterkhouders koste wat kost behouden!

Opvallend feitje: van de nummers 10-18 hebben wij in de eerste 17 duels alleen Heracles, NAC en NEC thuis gehad.

Scc01

Ondanks dat we waarschijnlijk geen punten meer gaan pakken dit seizoen heb ik een matig positief gevoel aan de eerste helft van dit seizoen over gehouden. Ik had deze positie voor aanvang seizoen wel verwacht. Alleen het zure is dat we ook door een aantal pech situaties nu op deze plaats staan. Dan had ik voor aanvang seizoen ook meer verwacht van Lukoki en Feldballe. We weten allemaal hoe dit er nu voor staat.
De tweede helft van het seizoen staat of valt met wat er gaat gebeuren in de winterstop. Wij zijn niet de enige ploeg die spelers wil gaan halen. Leeuwin eventueel nog die weg gaat...Mochten we de ploeg intact houden en daar een gooie links buiten en spits bij halen dan kan het nog wel eens wat worden.
Wat op zich mij wel verbaasd heeft is dat ik voor het seizoen begon had verwacht dat de verdediging de achilleshiel van Cambuur zou worden en de aanval goed zou zijn. Het was dus meer andersom....

Dokkumer

Citaat van: Scc01 op december 16, 2013, 11:06:34
Ondanks dat we waarschijnlijk geen punten meer gaan pakken dit seizoen
Jij bent lekker positief ingesteld. Tomtom al op Groesbeek ingesteld? :devil

Verder kan ik het aardig vinden in je betoog. Aanvallende versterking is een must, liefst 3 man.

mescc

Type Sandor missen we ook. Iemand die met een geniaal steekballetje iemand voor de keeper kan zetten.

IsmailvanEssen

Ik begin ook iets minder positief te worden helaas... Denk dat het een moeilijke periode gaat worden en inderdaad de wedstrijden tegen GAE thuis en dkv moeten gewonnen worden.. Ook nu NAC uit moeten we minimaal een punt halen.. Anders wordt het een hele lange 2de helft van het seizoen..

Over de versterkingen: Hopen dat leeuwin kan blijven (wat ik niet verwacht) anders moet daarvoor een speler terugkomen en kijken hoe het budget is want er moeten vleugelspelers komen.. iemand die de bal voor hemmen kan neerleggen..
Mijn vrouw is bij mij weggelopen omdat ik teveel op dit forum zit...

Lore

Ik ben eigenlijk wel positief. Cambuur heeft de selectie niet compleet kunnen krijgen voor het seizoen. Hierdoor is er, in tegenstelling tot sommige van onze concurrenten, nog wat budget. Voor een huurspeler is dit zelfs het dubbele, want je hoeft die nig maar een half seizoen.

Daarnaast hebben wij meer uitwedstrijden gehad dan thuiswedstrijden en staat het nig zo enorm dicht bij elkaar. Met twee overwinningen sta je zo rond de 13de plaats.

Na de winter spelen wij 5 van de eerste 7 wedstrijden thuis en wij krijgen de meeste lage ploegen nog thuis.

Het is alleen Wel essentieel dat wij geen spelers kwijt raken, zonder dat wij daar op het veld beter van worden. Dus mochten er spelers verkocht worden, dan moet dit geld direct naar nieuwe spelers!

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Lore op december 16, 2013, 12:10:54
Na de winter spelen wij 5 van de eerste 7 wedstrijden thuis en wij krijgen de meeste lage ploegen nog thuis.

Het is alleen Wel essentieel dat wij geen spelers kwijt raken, zonder dat wij daar op het veld beter van worden. Dus mochten er spelers verkocht worden, dan moet dit geld direct naar nieuwe spelers!

Ons programma is gunstig, maar er mag niet te veel druk op komen te liggen door de stand (vandaar dat we komende zaterdag ook met 1-4 winnen, weer even wat lucht, he)

We mogen geen basisplaatsen weg doen, de bank of invallers mogen weg!
Henk, held, bedankt

scc-aaron

Kom kom, we moeten veel directe concurrenten nog thuis. Neem Go Ahead Eagles, PEC Zwolle, Roda JC Kerkrade, RKC Waalwijk en als laatste wedstrijd ADO Den Haag. We kunnen wel stellen dat je die moet gaan winnen, dat is 15 punten. dan kom ik op 31pnt uit en dat zou voldoende moeten zijn om niet direct te degraderen.

[verwijderd door de beheerder]

Scc01

Citaat van: Dokkumer op december 16, 2013, 11:21:13
Jij bent lekker positief ingesteld. Tomtom al op Groesbeek ingesteld? :devil

Verder kan ik het aardig vinden in je betoog. Aanvallende versterking is een must, liefst 3 man.

Haha ja nu ik het eigenlijk zo lees ben ik wel erg negatief. Ben nu langzaam weer wat positiever aan het worden, maar maandag ochtend na een verlies partij is niet mijn beste moment:)

Scc01

Citaat van: scc-aaron op december 16, 2013, 12:23:11
Kom kom, we moeten veel directe concurrenten nog thuis. Neem Go Ahead Eagles, PEC Zwolle, Roda JC Kerkrade, RKC Waalwijk en als laatste wedstrijd ADO Den Haag. We kunnen wel stellen dat je die moet gaan winnen, dat is 15 punten. dan kom ik op 31pnt uit en dat zou voldoende moeten zijn om niet direct te degraderen.

Mooi die lijstjes zo. Had ze zelf ook al even opgezocht laatst. Maar houd er wel rekening mee dat de nummer laatst nog nooit zoveel punten heeft gepakt als dit seizoen.

John Hiatt

Lore

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op december 16, 2013, 12:19:47
Ons programma is gunstig, maar er mag niet te veel druk op komen te liggen door de stand (vandaar dat we komende zaterdag ook met 1-4 winnen, weer even wat lucht, he)

We mogen geen basisplaatsen weg doen, de bank of invallers mogen weg!

Toch hebben ze laten zien dat op momenten van druk zij toch er staan. Neem Utrecht, Heracles en Groningen thuis.......

Lore

Citaat van: scc-aaron op december 16, 2013, 12:23:11

Normaliter wel, maar de nummer laatst heeft op dit moment een record aantal punten, dus is het goed mogelijk om te degraderen met meer punten dan normaal

Goutum

Uiteindelijk staat iedere club aan het eind van het seizoen waar die hoort te staan. Zo gaat PSV bijvoorbeeld nog een flink stuk stijgen op de ranglijst en Zwolle een aantal plekken dalen.
Als ik kijk naar de speelstijl van Cambuur, de selectie, het programma, de technische staf en het grote thuisvoordeel, dan moet het wel heel raar lopen wil Cambuur bij de onderste drie plekken eindigen. Helemaal wanneer we dan ook nog eens de volle buit in uit-duels gaan pakken, wat er toch een keer van moet komen.

papier

Positief gestemd, het verschil tussen ons en de gelouterde Eredivisieclubs is helemaal niet groot. Sterker nog, kijkend naar de wedstrijden hadden we wel meer punten mogen hebben denk ik. Voorin mist nog een beetje de aansluiting, komt daar iets bij die dat voor elkaar krijgt dan komt alles helemaal goed.