Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
50 gasten, 5 leden (1 verborgen)
Poetser, Holwerd voor Cambuur, mathijs901, Thijs09876

Ajax - SC Cambuur

Gestart door SCC-J, februari 13, 2014, 13:27:59

Vorige topic - Volgende topic

Cambuur058

Citaat van: Len Cantello op maart 10, 2014, 20:01:27
Van wie moet dat dan?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
dat zeiden ze toch, dat iedereen met n kaartje hem weer kon inruilen voor geld..

Lore

Citaat van: Cambuur058 op maart 10, 2014, 19:59:03
cambuur moet dus alle toegangskaartjes enz terug betalen aan ons, dat kost al heel veel geld
dan krijgen ze ook nog die belachelijke boetoe van ajax, die moeten ze ook betalen

en ajax dan??

Het is echt niet zeker dat Cambuur die boete moet betalen. Het lijkt mij erg dubieus dat er buiten het stadion iets kapot gaat en dat Cambuur daar een rekening voor krijgt. Dan zou menig cafe nog een rekening kunnen sturen naar menig voetbalclub.

Andersom lijkt mij een juridisch veel sterker verhaal. Er is een koopovereenkomst tussen Cambuursupporters en Ajax gesloten en Ajax komt die niet na en dat is een onrechtmatige daad, vraag is wel of het verwijtbaar is!

Lore

Citaat van: Cambuur058 op maart 10, 2014, 20:03:08
dat zeiden ze toch, dat iedereen met n kaartje hem weer kon inruilen voor geld..

Dat moet niet, dat is een vreselijk gul gebaar van Cambuur!

Cambuur058

Citaat van: Lore op maart 10, 2014, 20:04:22
Dat moet niet, dat is een vreselijk gul gebaar van Cambuur!
Ja tuurlijk, en dat is ook goed
maar vind het zo raar dat cambuur voor alles opdraait

Vriendelijke Jood

Citaat van: CJ058 op maart 10, 2014, 19:49:18
Hoe werkt dat bij jullie als clubs wél met een combi komen. Buscombi's lijkt me ook lastig met dat terreintje daar. Enig idee hierover?

De meeste clubs nemen niet veel supporters mee. PSV komt altijd met de trein, Utrecht meestal ook. Den Haag en Feyenoord kwamen ook altijd met de trein. Voor de trein is er een apart platform met een slurf naar het stadion. Voor de rest zijn het met name buscombi's. Dat terrein is inderdaad niet groot, maar biedt wel genoeg plaats aan een aantal bussen. Wanneer er meer bussen zijn, dan zetten ze volgens mij een iets groter gedeelte aan de Noordzijde af, of maken ze gebruik van een parkeerplaats iets verderop aan de noordzijde van het stadion. Verder is er denk ik ook de mogelijkheid voor een autocombi, dan maken ze een parkeerplaats vrij, wederom aan de noordzijde van het stadion. Ik denk dat je inmiddels begrijpt dat de gemeente niet altijd even blij is met het feit dat het honk zich ook aan de noordzijde bevindt. Het is des te idioter dat de politie heeft besloten om de Cambuursupporters bij Strandvliet uit te laten stappen. 

Lore

Citaat van: Vriendelijke Jood op maart 10, 2014, 20:11:33
De meeste clubs nemen niet veel supporters mee. PSV komt altijd met de trein, Utrecht meestal ook. Den Haag en Feyenoord kwamen ook altijd met de trein. Voor de trein is er een apart platform met een slurf naar het stadion. Voor de rest zijn het met name buscombi's. Dat terrein is inderdaad niet groot, maar biedt wel genoeg plaats aan een aantal bussen. Wanneer er meer bussen zijn, dan zetten ze volgens mij een iets groter gedeelte aan de Noordzijde af, of maken ze gebruik van een parkeerplaats iets verderop aan de noordzijde van het stadion. Verder is er denk ik ook de mogelijkheid voor een autocombi, dan maken ze een parkeerplaats vrij, wederom aan de noordzijde van het stadion. Ik denk dat je inmiddels begrijpt dat de gemeente niet altijd even blij is met het feit dat het honk zich ook aan de noordzijde bevindt. Het is des te idioter dat de politie heeft besloten om de Cambuursupporters bij Strandvliet uit te laten stappen.

Waar hadden ze volgens jou uit moeten stappen dan? Ik ken die situatie daar te plekke niet zo goed, Het is al even geleden dat wij daar heen mochten!

Sommige media melden dat dit wel de logische halte is geweest!

DayDreamer

Citaat van: Vriendelijke Jood op maart 10, 2014, 20:11:33

Dat honk aan de kant van het uitvak kan echt niet, een autocombi daar is ook geen oplossing, dan moet je alsnog langs het thuispubliek. Er zijn veel stadions waar het een stuk beter geregeld is.

DayDreamer

Citaat van: Lore op maart 10, 2014, 20:16:22
Waar hadden ze volgens jou uit moeten stappen dan? Ik ken die situatie daar te plekke niet zo goed, Het is al even geleden dat wij daar heen mochten!

Sommige media melden dat dit wel de logische halte is geweest!

Er is geen tramhalte bij de slurf, alleen een treinhalte, daarom moesten wij daar er uit. De plek van dat honk daar is totaal niet logisch.

Bernardo

Ze hadden de Cambuur supporters dus gewoon nooit op de metro moeten zetten, maar op de trein.

Lore

Citaat van: DayDreamer op maart 10, 2014, 20:17:46
Er is geen tramhalte bij de slurf, alleen een treinhalte, daarom moesten wij daar er uit. De plek van dat honk daar is totaal niet logisch.

Hadden ze de groep niet in het centrum op de trein kunnen zetten, zodat ze de slurf wel konden gebruiken? En een metrostation verder was geen optie?

dizzhead

Strandvliet is de enige logische plaats. Anders moet je vanaf Bijlmer arena om t stadion heen via West/noord. Waardeloze infrastructuur als je t mij vraagt

DayDreamer

De groep had of in de metro vanaf het plein naar CS gemoeten, of lopend onder begeleiding van ME, dan hadden ze daar de trein kunnen pakken.

Los van het feit dat het fout ging bij uitgang metro, komende bij het uitvak hadden ze gewoon de supporters binnen moeten laten, had je een stuk minder ellende gehad, en waren de hekjes daar ook niet gesloopt.

Lore

Citaat van: DayDreamer op maart 10, 2014, 20:21:44
De groep had of in de metro vanaf het plein naar CS gemoeten, of lopend onder begeleiding van ME, dan hadden ze daar de trein kunnen pakken.

Los van het feit dat het fout ging bij uitgang metro, komende bij het uitvak hadden ze gewoon de supporters binnen moeten laten, had je een stuk minder ellende gehad, en waren de hekjes daar ook niet gesloopt.

Dat klinkt inderdaad heel logisch. Daarnaast heeft Ajax echt een probleem met het supportershonk op die locatie. Dat moeten ze oplossen, want Zwolle meldde dezelfde problemen en ik neem aan dat wij niet de enigen zijn!

Yellow Army

Citaat van: Lore op maart 10, 2014, 20:24:27
Dat klinkt inderdaad heel logisch. Daarnaast heeft Ajax echt een probleem met het supportershonk op die locatie. Dat moeten ze oplossen, want Zwolle meldde dezelfde problemen en ik neem aan dat wij niet de enigen zijn!

Wat ik begrepen heb is dat dat honk voor volgend seizoen verplaatst word naar een locatie in de arena.
Area 58

Vriendelijke Jood

Citaat van: Lore op maart 10, 2014, 18:58:19
Ik kan mij grotendeels wel vinden in je verhaal, maar dit kleine stukje niet. Als je niet weet wie ergens verantwoordelijk voor was binnen een groep dan is het antwoord niet om de gehele groep te straffen. De hele groep kwam namelijk pas bij elkaar bij de Arena en moest daar ook zijn. Kortom we weten niet wie wat gedaan heeft, maar Ajax verdient 21.200 euro aan verkochte kaartjes, maar levert daarvoor geen tegenprestatie.

En als je niet wie wie wat gedaan heeft, wie moet je dan verantwoordelijk stellen voor de schade? Als Cambuur dan moet betalen voor die schade, dan is Ajax verantwoordelijk voor de kaartjes, reiskosten en alle ziekenhuisrekeningen.

Ik ben het wel met je eens, het zou chic zijn van Ajax om in ieder geval de winst op de kaarten terug te betalen. Nu zijn er zo een 700 man gestraft voor de daden van, zo schat ik, maximaal 100 man. Ik denk echter dat Ajax alleen betaalt wanneer zij de misgelopen inkomsten kunnen verhalen op de daders. Aangezien dit waarschijnlijk niet mogelijk is, zullen zij voet bij stuk houden en niets terugbetalen. Ik verwacht namelijk dat ze dit juridisch wel redelijk dichtgetimmerd hebben. Overigens gaat volgens mij niet de gehele opbrengst van het kaartje naar Ajax. Ik geloof dat Ajax kaarten verkoopt aan Cambuur, vervolgens is het aan Cambuur om deze kaarten aan de supporters te verkopen. Ik denk dat ze bij Cambuur dan ook wel een bepaalde winstmarge bovenop de normale prijs rekenen.