Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 404.805
  • Totaal topics: 1.956
  • Online today: 20
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 0
  • Guests: 16
  • Total: 16
16 gasten, 0 leden

rellen Ajax - cambuur

Gestart door speculeter, maart 09, 2014, 19:43:59

Vorige topic - Volgende topic

Eewal

Citaat van: maikcambuur op maart 09, 2014, 21:16:33
Zo kan eindelijk mn verhaal ff kwijt pfff.. Hopelijk snappen de mensen nu waarom wij telkens combi's krijgen!! Weg met de principes heb ik altijd geroepen. Krijgen we eindelijk vrij vervoer verprutsen we het! En idd tuurlijk heeft een groep ajacieden ook cambuur supporters aangevallen, maar pas nadat zij te horen hadden gekregen dat scc 'supporters' huis hadden gehouden aan de nieuwemarkt. Beide groepen waren fout. Wij stonden met de bus in Diemen te wachten tussen hoop en vrees of we nog naar de arena mochten. Maar ik verwachtte al dat dat niet zou lukken. Dankzij het schorrie morrie heeft de gewone supporter vandaag een mooie historische wedstrijd niet kunnen kijken!

En let wel, ik gooi niet een aanval op alle cambuur supporters, want er zullen zeker ook gewone supporters bij dat uitvak gestaan hebben die aangevallen werden! Al met al een dieptepunt en slechte reclame voor onze mooie club

Je was er dus niet bij bij de Arena. Wat je nu doet is gewoon gissen hoe het wel gegaan zou kunnen zijn...

Inglorious Bastard

Citaat van: Lore op maart 09, 2014, 21:20:25
Dus is het okay en normaal? Nee, toch.......

En eerlijk denk ik dat er zat waren, die dit niet zo hebben ingeschat!
Dat het okay en normaal is zeg ik niet maar je had er vergif op kunnen innemen dat er rotzooi zou komen. Het is steeds mis in Amsterdam ook in Salzburg is er he nodige gebeurd.

Sent from my HTC One using Tapatalk

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Eewal op maart 09, 2014, 21:20:07
Toen was blijkbaar al bekend dat de Cambuur supporters er niet meer in zouden komen. Vreemd verhaal ook weer...
Heel vreemd, want ze zijn wel begonnen met mensen binnen te laten
Henk, held, bedankt

maikcambuur

Citaat van: Eewal op maart 09, 2014, 21:21:36
Je was er dus niet bij bij de Arena. Wat je nu doet is gewoon gissen hoe het wel gegaan zou kunnen zijn...

Joh het is wel duidelijk toch dat er geen vrij vervoer meer komt neem ik aan. Dat is het enige dat ik roep. En idd, ik was er niet bij bij de arena. Maar ken wel mensen die erbij waren.. Wij zaten in 1 van de  3 bussen die stil werden gezet bij diemen

SCCornjum

Rustig met 3 man de trein van 11:04 genomen, overgestapt naar Centraal station, ruim uur op terrasje in het centrum gezeten niets aan de hand.
Met de trein van 15:17 richting Bijlmer/Arena ik met Cambuur sjaal, tussen ajax supporters, er werden over en weer liedjes gezongen heerlijk ontspannen sfeertje.

Toen wij het plein opliepen richting uitvak, kregen we van ajax supporters te horen dat hun supporters los gingen, we hebben de sjaal toen maar afgedaan, tot nu toe niets aan de hand.

We zijn even na 15:30 bij het uitvak, waar de ME ons in vol ornaat opwacht er is een heel gespannen sfeer, je zou verwachten dat ajax begint met mensen naar binnen te laten iedereen moet immers door de kaart controle.

Stewards van Cambuur, Leeuwarder politie in burger weten niet waarom ajax begint met controle.

Het is 16:00 nog steeds niets, de sfeer wordt grimmiger iedereen wil immers naar binnen er staan 800 man en nog steeds geen info, wat is er aan de hand.

16:30 wedstrijd begint waarom eigenlijk we zijn toch niet binnen?
Rond een uur of 17:00 klinkt uit de ME bus dat oplast van de burgemeester er geen toegang tot het stadion wordt gegeven.
Nou ik en velen met mij waren er al lang helemaal klaar mee, maar we mochten niet weg.

Toch was er een gaatje in het Cordon van ME, we zijn weg.
Vanuit het supporters home van ajax liepen een aantal gasten die het op ons voorzien hadden, flessen bier vlogen door de lucht.
Ik heb er niet op gewacht, en we zijn hard hollend naar het station gelopen.

Het is duidelijk dat ajax schuldig is aan wat er gebeurd is, en een vergoeding lijkt mij dan op zijn plaats.

We zijn Amsterdam bijna uit als we horen dat het 1-1 wordt en rijden met de trein ter hoogte van Meppel als het fluitsignaal in de arena klinkt.
Wat had ik daar graag bij willen zijn.
Watching Football Is Not A Crime

Galdiano

Zowel in Amsterdam als bij uitvak niks gebeurd vanaf de zijde van Cambuur!
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

maikcambuur

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 09, 2014, 21:25:15
Heel vreemd, want ze zijn wel begonnen met mensen binnen te laten

Ja vreemd want wij kregen te horen dat helemaal niemand naar binnen mocht!! Daarom durfden zij het niet aan om naar het uitvak te rijden.

Eewal

Citaat van: maikcambuur op maart 09, 2014, 21:26:16
Joh het is wel duidelijk toch dat er geen vrij vervoer meer komt neem ik aan. Dat is het enige dat ik roep. En idd, ik was er niet bij bij de arena. Maar ken wel mensen die erbij waren.. Wij zaten in 1 van de  3 bussen die stil werden gezet bij diemen

Wij haalden jullie nog in op de terugweg. Voor jullie ook zeker zuur. Hoop dat je nog een beetje kunt genieten van het puntje...  :scc

maikcambuur

Citaat van: Eewal op maart 09, 2014, 21:27:56
Wij haalden jullie nog in op de terugweg. Voor jullie ook zeker zuur. Hoop dat je nog een beetje kunt genieten van het puntje...  :scc

Klopt voor iedereen een trieste middag, maar een pleister op de wonden is het puntje |:)

Collingwood

Ik heb totaal geen zicht op wat er is gebeurd, en wie daar de schuld van (zouden moeten) krijgen. Ik was er namelijk zelf niet bij en heb nog geen (geheel) objectief verslag voorbij zien komen.

Maar één vraag dringt zich wel op: waarom zijn de Cambuur-supporters niet eerder het uitvak in gelaten? Daarmee had in mijn ogen een groot deel van de problemen voorkomen kunnen worden.
Kalmte alleen kan u redden.

maikcambuur

Citaat van: Galdiano op maart 09, 2014, 21:27:11
Zowel in Amsterdam als bij uitvak niks gebeurd vanaf de zijde van Cambuur!

Nou, er was wel op social media gezet dat er supporters van scc op de nieuwemarkt trammelant hadden, is hier dan niks van waar??

Destroyer

Citaat van: maikcambuur op maart 09, 2014, 21:21:10
Er was helemaal geen groep ajacieden bij t uitvak dan???

heb ik niet gezien
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Destroyer

Citaat van: maikcambuur op maart 09, 2014, 21:30:54
Nou, er was wel op social media gezet dat er supporters van scc op de nieuwemarkt trammelant hadden, is hier dan niks van waar??

Dat heeft toch niks met het stadion te maken

Destroyer

maikcambuur

Citaat van: Destroyer op maart 09, 2014, 21:31:33
Dat heeft toch niks met het stadion te maken

Nee klopt, maar dat had de reactie van 020 kunnen wezen op de huishouding van scc supporters op de nieuwe markt. Maar het is mij nu nog niet duidelijk hoe het nu precies gegaan is bij t stadion