Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 3.709
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.840
  • Totaal topics: 1.958
  • Online today: 81
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
30 gasten, 7 leden (1 verborgen)
Gasgeve, V-man, Holwerd voor Cambuur, Bankzitter, WouterZz, mathijs901

rellen Ajax - cambuur

Gestart door speculeter, maart 09, 2014, 19:43:59

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: Dokkumer op maart 09, 2014, 20:57:31
En dan mensen,zonder uitkaart ook?

Verstuurd vanaf mijn spambox

Meldplicht bedoel je? Hoezo zou dat moeten?

Dokkumer

Waren voldoende zonder uitkaart aanwezig.
Btw Johan Ijssrlmuiden ook gewond door een paard. Tekenend

Verstuurd vanaf mijn spambox

moodygrunn

Citaat van: Lore op maart 09, 2014, 20:56:09
Ook nog inderdaad! Schandalig!

En als er supporters mee waren met een SV, blijkt eens te meer dater echt een meldplicht moet komen.
Is dat niet standaard bij een SV? Of geldt dat alleen voor thuiswedstrijden?

Alles bij elkaar genomen lijkt het dat Ajax de wedstrijd zowel binnen als buiten het veld wat te lichtzinnig heeft opgevat. Enerzijds is dat goed uitgepakt voor ons, anderzijds niet.
In Henk en Sandor we trust

AL

Grote schande van ajax, me en burgemeester!!
Had de hekken opengegooid en er was niets aan de hand geweest!
Wat ik niet snap is dat de harde kern van ajax uit het stadion bij het uitvak kan komen.
Echtwaar een grote schande en hier wordt zeker werk van gemaakt.

Was zelf 14.00 uur aanwezig bij het stadion. Met een mannetje of 10 heerlijk biertje drink en gewoon tussen de joden.
Sfeer werd pas grimmig opweg naar het uitvak.
Daarna is het logisch dat iedereen opgefokt raakt!!

Drumfather SCC

Noem mij een mietje, maar ik ben persoonlijk wel bang geweest...
Mensen als Dokkumer kennen mij en weten dat ik niet goed ter been ben en ook maar functie in 1 arm heb
Ik vond het zeer bedreigend en was blij dat ik weer veilig thuis was...
Bijna een klap met een wapenstok gehad omdat ik naar de uitgang wilde om mezelf in veiligheid te brengen
Moest het bekopen met een dreun van een wapenschild

Ik ben daar voor mijn club en ben er net als velen gewoon als normale supporter
Dit had voorkomen kunnen worden door eerder te beginnen met binnen laten van ons
Daar ontstond het in mijn ogen

Beiden groepen waren niet de liefste maar ik laat het aan officiële kanalen om hier de aanstichters aan te wijzen
Voor mij voorlopig geen Ajax uit meer

Inglorious Bastard

Iedereen is opeens helemaal in shock, maar de waarheid is dat als er een grote groep supporters van een andere club in Leeuwarden rond loopt dit ook niet gepikt wordt. Jammer dat het zo gelopen is maar dat dit zou gebeuren wist een ieder al voordat ze de trein in stapten.

Sent from my HTC One using Tapatalk

Destroyer

Citaat van: Eewal op maart 09, 2014, 20:14:51
Om 16.00 komen wij nietsvermoedend aan bij het stadion. We waren niet met de grote groep meegereisd en even in het centrum geweest. Meteen een hele grote bek van de ME gekregen toen ik alleen maar mijn toegangskaartje liet zien. Op het afgezette gebied ging het helemaal nergens meer over. Het is ook de danken aan het lompe gedrag van onze supporters dat we daarna niet meer naar binnen mochten. Echter kan ik het opgefokte gedrag prima begrijpen als je 5 minuten voor de wedstrijd begint nog steeds niet naar binnen mag. Van wie krijg ik trouwens de 26,50 en de treinkosten terug?

NIETS AAN TOE TE VOEGEN, POLITIE WAS ALLEEN MAAR BEZIG TE PROVOCEREN BIJ HET VAK.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Lore op maart 09, 2014, 20:57:36
Ik vind het echt heel, heel erg kut voor jullie! Net als ik het heel erg vond om de verhalen van vrienden te horen,  die zich echt zwaar bedreigd voelden (en soms ook waren)
In en in triest!
Klopt hebben wij ook gehad, kwam later nog een vader met een jongetjes van een jaar of 9 tegen, die huilend het vak had verlaten. We hebben nog aan Ajax gevraagd of we ergens anders konden zitten, maar omdat het uitverkocht was kon dat niet.

Ik weet zeker dat er voor het uitvak een man of 50 was die geen kaartje hadden en daarom de boel steeds opstookten. Ik denk dat mensen van Cambuur, die lui hebben gezien en er op aan gedrongen hebben dat er een scherpe kaartcontrole zou zijn. twee keer is de kaartcontrole begonnen en twee keer zijn ze gaan duwen om binnen te komen.

Volgens mij stonden er trouwens lang geen 800 man voor het uitvak.
Henk, held, bedankt

Eewal

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 09, 2014, 21:11:19
Klopt hebben wij ook gehad, kwam later nog een vader met een jongetjes van een jaar of 9 tegen, die huilend het vak had verlaten. We hebben nog aan Ajax gevraagd of we ergens anders konden zitten, maar omdat het uitverkocht was kon dat niet.

Ik weet zeker dat er voor het uitvak een man of 50 was die geen kaartje hadden en daarom de boel steeds opstookten. Ik denk dat mensen van Cambuur, die lui hebben gezien en er op aan gedrongen hebben dat er een scherpe kaartcontrole zou zijn. twee keer is de kaartcontrole begonnen en twee keer zijn ze gaan duwen om binnen te komen.

Volgens mij stonden er trouwens lang geen 800 man voor het uitvak.

drie bussen met supporters zijn bij Diemen al tegengehouden door de politie....

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Eewal op maart 09, 2014, 21:15:36
drie bussen met supporters zijn bij Diemen al tegengehouden door de politie....

Waarom?
Henk, held, bedankt

maikcambuur

Zo kan eindelijk mn verhaal ff kwijt pfff.. Hopelijk snappen de mensen nu waarom wij telkens combi's krijgen!! Weg met de principes heb ik altijd geroepen. Krijgen we eindelijk vrij vervoer verprutsen we het! En idd tuurlijk heeft een groep ajacieden ook cambuur supporters aangevallen, maar pas nadat zij te horen hadden gekregen dat scc 'supporters' huis hadden gehouden aan de nieuwemarkt. Beide groepen waren fout. Wij stonden met de bus in Diemen te wachten tussen hoop en vrees of we nog naar de arena mochten. Maar ik verwachtte al dat dat niet zou lukken. Dankzij het schorrie morrie heeft de gewone supporter vandaag een mooie historische wedstrijd niet kunnen kijken!

En let wel, ik gooi niet een aanval op alle cambuur supporters, want er zullen zeker ook gewone supporters bij dat uitvak gestaan hebben die aangevallen werden! Al met al een dieptepunt en slechte reclame voor onze mooie club

Destroyer

Citaat van: Drumfather SCC op maart 09, 2014, 21:04:21
Noem mij een mietje, maar ik ben persoonlijk wel bang geweest...
Mensen als Dokkumer kennen mij en weten dat ik niet goed ter been ben en ook maar functie in 1 arm heb
Ik vond het zeer bedreigend en was blij dat ik weer veilig thuis was...
Bijna een klap met een wapenstok gehad omdat ik naar de uitgang wilde om mezelf in veiligheid te brengen
Moest het bekopen met een dreun van een wapenschild

Ik ben daar voor mijn club en ben er net als velen gewoon als normale supporter
Dit had voorkomen kunnen worden door eerder te beginnen met binnen laten van ons
Daar ontstond het in mijn ogen

Beiden groepen waren niet de liefste maar ik laat het aan officiële kanalen om hier de aanstichters aan te wijzen
Voor mij voorlopig geen Ajax uit meer

Hier ook, eerst gezellig biertje drinken met 020 lui op het plein, daarna op naar het uitvak. Heenreis naar het vak alleraardigst. Bij aankomst door poortje in vak ca. kwart voor vier merkte ik al grimmigheid. Toen ca. 2-300 man aanwezig. We mochten niet naar binnen, toen al een ME bus met ca. 8 man in het vak. Nadat het ca. 10 over vier was en nog niemand naar binnen mocht sloeg pas echt vlam in de pan. Ondertussen 20 a 30 man in het ontvangstvak. Dreigende uitingen van ME naar ons. Dagjesmensen met kinderen overstuur. Niemand mocht naar binnen.

Ondertussen begon de wedstrijd. Mensen waren het spuugzat. Getouwtrek en geduw van supporters die er klaar mee waren tegen ME, juten en stewards. 10 minuten na gegin wedstrijd werd door ME gemeld dat we het konden shaken. Mensen willen er uit maar worden tegengehouden. Frustratie, frustratie frustratie...

Vervolgens arrestaties en lui die overstuur raken. Dan gaat het hek richting uitvak dan toch open... MAAR NEE, supporters worden tegengehouden op trap naar uitvak door politie. Gevolg, een groep voor het hek en 1 erachter. Dan vliegt de vlam helemaal in de pan.

Ondertussen opgeloten tussen groep ME hekken, politie te paard en omliggende gracht. Ik ben na duw en trekwerk met ME het vak uitgelopen, want ik was er schijtziek van  :( :( :(

** Poolwinner 18/19 - 21/22

Eewal

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 09, 2014, 21:16:26
Waarom?

Toen was blijkbaar al bekend dat de Cambuur supporters er niet meer in zouden komen. Vreemd verhaal ook weer...

Lore

Citaat van: Inglorious Bastard op maart 09, 2014, 21:04:51
Iedereen is opeens helemaal in shock, maar de waarheid is dat als er een grote groep supporters van een andere club in Leeuwarden rond loopt dit ook niet gepikt wordt. Jammer dat het zo gelopen is maar dat dit zou gebeuren wist een ieder al voordat ze de trein in stapten.

Sent from my HTC One using Tapatalk

Dus is het okay en normaal? Nee, toch.......

En eerlijk denk ik dat er zat waren, die dit niet zo hebben ingeschat!

maikcambuur

Citaat van: Destroyer op maart 09, 2014, 21:18:33
Hier ook, eerst gezellig biertje drinken met 020 lui op het plein, daarna op naar het uitvak. Heenreis naar het vak alleraardigst. Bij aankomst door poortje in vak ca. kwart voor vier merkte ik al grimmigheid. Toen ca. 2-300 man aanwezig. We mochten niet naar binnen, toen al een ME bus met ca. 8 man in het vak. Nadat het ca. 10 over vier was en nog niemand naar binnen mocht sloeg pas echt vlam in de pan. Ondertussen 20 a 30 man in het ontvangstvak. Dreigende uitingen van ME naar ons. Dagjesmensen met kinderen overstuur. Niemand mocht naar binnen.

Ondertussen begon de wedstrijd. Mensen waren het spuugzat. Getouwtrek en geduw van supporters die er klaar mee waren tegen ME, juten en stewards. 10 minuten na gegin wedstrijd werd door ME gemeld dat we het konden shaken. Mensen willen er uit maar worden tegengehouden. Frustratie, frustratie frustratie...

Vervolgens arrestaties en lui die overstuur raken. Dan gaat het hek richting uitvak dan toch open... MAAR NEE, supporters worden tegengehouden op trap naar uitvak door politie. Gevolg, een groep voor het hek en 1 erachter. Dan vliegt de vlam helemaal in de pan.

Ondertussen opgeloten tussen groep ME hekken, politie te paard en omliggende gracht. Ik ben na duw en trekwerk met ME het vak uitgelopen, want ik was er schijtziek van  :( :( :(

Er was helemaal geen groep ajacieden bij t uitvak dan???