Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
79 gasten, 4 leden
mario, Poetser, Bankzitter, zeewolde

rellen Ajax - cambuur

Gestart door speculeter, maart 09, 2014, 19:43:59

Vorige topic - Volgende topic

Len Cantello

Gelukkig was er in de jaren 80 en 90 nog geen social media op deze schaal. Dan hadden we na iedere uitwedstrijd dit circus meegemaakt.....

Zullen we nu maar verder met weer een finale, RKC thuis?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

SportClubCambuur

Citaat van: dizzhead op maart 10, 2014, 17:57:47
Ik heb mijn eigen samenvatting net op VZ gemaakt (gebasseerd op alles wat ik hierover heb gelezen)

Graag corrigeren als ik de volgorde niet helemaal juist heb, maar dit is mijn lezing op basis eigen ervaring en op basis van reacties op diverse fora. Ben zelf ook via strandvliet gekomen, maar een kwartiertje achter de ellende aan.  :proost  Dat er gegooid was vanaf supportershome was duidelijk te zien, aldaar.

Cambuur kwam met veel mensen, zowel met als zonder kaartje (zouden in amsterdam de wedstrijd op tv volgen) Doordat Ajax de confrontatie in het centrum wilde zoeken heeft de politie besloten de hele groep Cambuursupporters de metro in te sturen. Dus inclusief de mensen zonder kaartje. Bij strandvliet werd alle Cambuur supporters eruit gegooid en richting het uitvak geloodst; nota bene langs het supportershome van Ajax. Ofwel, de me met getrokken knuppel in je nek, de f-side (of whatever) voor je neus. Hier heeft Cambuur zich inderdaad verdedigt, wat logisch is. Meerdere mensen zijn gewond geraakt, mede door een vuurwerkbom die gegooid zou zijn. Hierna stonden we in het buffervak, hier schijnt ook nog een en ander heen en weer gegooid te zijn, feit blijft dat we ons welkom al gehad hadden. Het kwaad was toen al geschied. Anyway. Alle mensen (inclusief de gene zonder kaart) zaten nu vast in dat buffervak. Omdat er een risico is dat er bij de supporters zonder kaartje ook SV-bezitters zouden zijn, is besloten de supporters 1 voor 1 het uitvak in te laten gaan. Sommige supporters van Cambuur konden hiervoor het geduld niet opbrengen en zijn meerdere keren gaan duwen, waarop besloten is ook het druppelsgewijs toelaten stop te zetten. Toen de mededeling is gekomen dat we het uitvak niet meer in zouden kunnen, en ons werd opgeroepen huiswaarts te keren wilden we dat gaan doen. Echter werden we bij de uitgang weer tegengehouden door ME, toen zijn er wat hekjes gesneuveld.

Alles juist behalve laatste gedeelte. Het duwen enzo was te verwaarlozen. De eigen stewards die nota bene vooraan stonden beamen dat. Wat ik nu wel begrijp is dat men de mensen die betrokken waren bij het gebeuren in het centrum en bij de metro wilde weigeren. Onbegonnen werk. Totaal geen communicatie en duidelijkheid. Vlak voor tijd werd pas duidelijk dat de een half uur daarvoor afgekondigde noodverordening van kracht was waardoor de Cambuur fans niet naar binnen mochten.

punkman

Citaat van: Tukker op maart 10, 2014, 18:06:13
Je bedoelt bekritiseert denk ik Marc ;)

Maar je hebt gelijk. Als ik die gast zijn proza lees heb ik de tenen krom in mijn schoenen.

Gelukkig zijn we nu van hem af. Dit verwacht je toch ook niet van een jongen van 27. Die moet toch andere hobby's hebben dan het Cambuur forum  :_spank

Jammer dat de mods dit soort bezoekers niet kunnen weren.

Zolang ze niet schelden of rare dingen doen is dat denk ik ook heel moeilijk.
Denk dat iedereen nu wel zijn verhaal verteld heeft en het nu afwachten is op de verslagen over dit geheel.
Mag wat mij betreft nu ook eerst wel een slotje op om verdere zinloze discussies te stoppen.
Maar dat is natuurlijk mijn mening.

SCCornjum

@dizzhead

Je verhaal klopt wel aardig denk ik.
Vraag blijft, waarom tot 16:30 het Uitvak dicht houden?

Waarom niet beginnen vanaf 15:00 met kaart controle!!!
Watching Football Is Not A Crime

Lore

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 10, 2014, 15:47:36
Voorzitter van de supportersvereniging Johan Zomerdijk tegenover De Stentor: 'Wij vinden het leuk om ook met gezinnen uitwedstrijden te bezoeken. In Amsterdam is het slecht geregeld, de bussen kunnen niet bij het uitvak staan dus moeten bezoekers langs Ajax-fans. Fans van ons werden bekogeld met blikjes en toen er een paar verbaal reageerden werd de politie meteen agressief. Buitenproportioneel, echt. Ik vind het een compliment waard dat wij ons niet lieten provoceren.'

Lijkt wel een copie met dat geval van PEC

Dat is exact wat ik dacht. Een ernstiger versie van het "incident" met PEC!

Treb

Het is verschrikkelijk wat er gister is gebeurd, maar hopelijk houden wij dan nu ook eens op met stenen gooien.

Dahab

http://youtu.be/r8yt2g7k870?t=1m20s (filmpje van ruppppert)

Op dit filmpje zie je die (sv?) jongens nog heel stoer voor het honk staan met allemaal hun capuchon  op, toen werd er nog bijna niet gegooid. Als die jongens rustig waren doorgelopen hadden de andere supporters die verder naar achteren liepen geen stenen hoeven koppen.

Lore

Citaat van: Yungali020 op maart 10, 2014, 17:22:47
Bij ons word het niet met de paplepel erin gegoten vanaf de geboorte. Wat een triest figuurtje ben jij toch. En natuurlijk ging in vanaf mijn 14de al af en toe naar wedstijden maar vanaf mijn 18de heb ik pas een seizoenskaart. Zielig zielig en nog een zielig.

Je hoeft je niet te bewijzen toch? Waarom reageer je dan weer?

punkman

Hoop dat de moderators willen overwegen om dit topic tijdelijk te sluiten tot dat de rapporten over dit bekend gemaakt worden.
Er zijn gisteren slachtoffers gevallen, bijna 800 mensen die gedupeerd zijn geworden en zonder de wedstrijd gezien te hebben met terwijl ze een aardige duit hebben betaald.
De laatste paar pagina's in dit topic gaat nu over opleidingen, of je een supporter bent als je op je 19de een seizoenkaart koopt etc.
Zelfs moderators gaan discussies aan (mijn inziens) die je toch niet kan winnen.
Vind het vervelend beginnen te worden voor de mensen die gewond zijn geraakt en voor de mensen die gisteren een hoop geld hebben besteed voor helemaal niks.

Lwdscc

''Alle supporters die gister door de ongeregeldheden rondom Ajax – SC Cambuur zijn gedupeerd krijgen het volledige aankoopbedrag van hun toegangskaart (á € 26,50) terug.  Supporters die met de buscombi zijn afgereisd naar Amsterdam krijgen de kosten van hun toegangskaart én busreis retour (á € 30,00 of € 35,00).

Om dit in goede banen te leiden wordt een speciale avond georganiseerd waar gedupeerde supporters (op vertoon van hun uitkaart) het aankoopbedrag terug kunnen krijgen.  Deze avond staat gepland op woensdag 19 maart van 17:00 – 20:00 uur op het kassaplein.''

F.(old label)

Citaat van: Len Cantello op maart 10, 2014, 18:16:12
Gelukkig was er in de jaren 80 en 90 nog geen social media op deze schaal. Dan hadden we na iedere uitwedstrijd dit circus meegemaakt.....
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

haha, ja de goeie ouwe tijd! Toen was jij ook wat vlugger dan je nu bent ws!! Was er "helaas" niet bij tijdens deze match! Heb wel veel contact gehad met aanwezigen! Eigenlijk is gebeurt wat ik vooraf al vreesde! Je kan gewoon niet met zo'n groep cambuur "normaal" rondlopen in a'dam! Hetzelfde was gebeurt in utrecht, rotterdam, enschede of Den Haag! Doordat ik al jarenlang in de hoofdstad woon weet ik wat zij hebben lopen en wat er kan gebeuren! Het hele politie optreden verdiend geen schoonheidsprijs maar is zoals het gaat in A'dam. Vergeet niet dat het in a'dam en ook de arena verdomd lastig is om de boel af te schermen als 2 groepen van een paar 100 man elkaar te lijf willen! Jammer maar helaas zaten er ook vrouwen en kinderen tussen, en zulks mag nooit gebeuren. Maar als je naar dit soort evenementen gaat zit er een risico aan vast, laten we wel wezen! Ik denk zelf dat veel jongens een 'top' dag hebben gehad, en dan spreek ik even niet over de normale supp.! Wees ook maar blij dat er wouten waren want anders was de schade misschien nog wel groter geweest! En die stenenregen?? Laten we onze eigen gegooide stenen niet vergeten he in al die jaren! Gebeurt is gebeurt, een ieder doet er maar mee wat ie wil! Mensen die dit niet weer willen mee maken, misschien vooraf nadenken over de evt. risico's en dan evt. wel/niet gaan, maar wees je bewust van evt. consequenties! Je kan zelf goedwillend zijn maar bij een groep terecht komen die dat niet is, onderscheid word en kan er dan niet meer gemaakt worden!! haha, weet ik zelf maar al te goed als altijd goed willende Cambuur supporter!!! of nie dan Len cantello!!!

marrumer

Citaat van: Lwdscc op maart 10, 2014, 18:51:27
''Alle supporters die gister door de ongeregeldheden rondom Ajax – SC Cambuur zijn gedupeerd krijgen het volledige aankoopbedrag van hun toegangskaart (á € 26,50) terug.  Supporters die met de buscombi zijn afgereisd naar Amsterdam krijgen de kosten van hun toegangskaart én busreis retour (á € 30,00 of € 35,00).

Om dit in goede banen te leiden wordt een speciale avond georganiseerd waar gedupeerde supporters (op vertoon van hun uitkaart) het aankoopbedrag terug kunnen krijgen.  Deze avond staat gepland op woensdag 19 maart van 17:00 – 20:00 uur op het kassaplein.''
heel goed, maar ik neem aan dat dit geld niet van ajax komt  :|

Eewal

Strakke actie van Cambuur, echter zou ik het belachelijk vinden als Cambuur voor deze kosten moet opdraaien.....

Tukker

Ik ben ook benieuwd of Cambuur dan deze kosten weer vergoed krijgt van Ajax
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

ForzaCambuur1

Goed om te zien hoe snel en adequaat Cambuur handelt en duidelijk de kant van de eigen supporters kiest  :thumbsup