Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 404.930
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 220
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
195 gasten, 2 leden
el haj, Bubba

Jack Byrne

Gestart door Len Cantello, juni 28, 2015, 12:15:21

Vorige topic - Volgende topic

Dokkumer

Citaat van: legeips op juli 24, 2015, 23:26:51
Nooit geblesseerd geweest in zijn carrière, nu al 2x uitgevallen met blessure :?
Wat zei jij ook alweer? :_schater

Als we dan toch gaan mierenneuken dan doe ik ook een duit in het zakje.

grijskijker

Citaat van: legeips op juli 25, 2015, 21:57:12
Wat zei je?? :_schater

Had trouwens het liefste ongelijk gehad..
Heb dit gehoord uit Henk zijn mond en ik denk dat onze trainer het wel weet...
http://www.cambuurfront.nl/nieuws/15223/byrne-snel-weer-inzetbaar-voor-cambuur-hij-moet-gewoon-optrainen-.html

legeips

Citaat van: Dokkumer op juli 25, 2015, 22:09:22
Wat zei jij ook alweer? :_schater

Als we dan toch gaan mierenneuken dan doe ik ook een duit in het zakje.

Goed bezig ouwe reus.. :proost

Dokkumer

Citaat van: Grijskijkert op juli 25, 2015, 22:48:17
Heb dit gehoord uit Henk zijn mond en ik denk dat onze trainer het wel weet...
http://www.cambuurfront.nl/nieuws/15223/byrne-snel-weer-inzetbaar-voor-cambuur-hij-moet-gewoon-optrainen-.html
Vanuit de oorspronkelijke bron weet ik dat er contact is geweest tussen Henk en Henk omtrent de al dan niet blessure van Jack.

Ik weet de bron van de eerder gequote tekst niet en heb ook geen zin om het op te zoeken, dus het waarheidsgehalte van dat verhaal kan ik niet checken.

Dokkumer

Citaat van: legeips op juli 25, 2015, 22:56:53
Goed bezig ouwe reus.. :proost
Ach om maar even bij de discussie te blijven. Er wordt een stuk tekst neergezet zonder enige bronvermelding en daar wordt serieus op ingegaan. Er is geen enkele controle op het waarheidsgehalte mogelijk.

En ja ik neem wat Cambuur nieuws betreft de Huis aan Huis altijd serieus, die hebben zich de laatste jaren wel bewezen als een betrouwbaar medium omtrent berichtgeving.

dit is mien club

Jack Byrne, de geblesseerde kameleon van Cambuur

KITZBÜHEL - In Oostenrijk zou het dan moeten gebeuren voor Jack Byrne. De middenvelder wilde vlammen, maar raakte weer geblesseerd.

ARTIKELINFORMATIE

KITZBÜHEL - De wedstrijd 1. FC Köln-SC Cambuur eindigde vrijdag in Kitzbühel met stevig onweer. Het paste precies bij het humeur van Jack Byrne, die bliksemschichten in zijn ogen leek te hebben. Hij staarde voor zich uit en vloekte een aantal keren stevig. Het waren krachttermen die in zijn thuisland Ierland weggepiept worden op tv.

Hij wilde zo graag laten zien wat hij kan. Manchester City verlengde zijn contract tot 2018 en verhuurde Byrne direct aan Cambuur. Tot zijn grote onvrede raakte de middenvelder al in de eerste oefenwedstrijd tegen DTD geblesseerd aan zijn linkerenkel.

Hij werkte hard, werd weer fit, maar haakte tijdens de donderdagtraining in Oostenrijk weer af. Reden: een verrekking aan het bovenbeen. Een gevolg van zijn eerder opgelopen enkelkwetsuur, vermoedde Byrne. Om de pijn in zijn enkel te ontlasten, belastte hij onbewust en dus te rigoureus het bovenbeen,,,Ik ben te enthousiast geweest, ook al probeerde ik rustig op te bouwen. Ik had alleen moeten trainen en geen wedstrijden moeten spelen.''

Jack Byrne: ,,Ik speel op doel als het moet."

Byrne laat vandaag in het ziekenhuis een scan maken. Dan zal de ernst van de blessure duidelijk worden. Cambuurs trainingskamp werd voor hem dus totaal niet wat hij ervan had verwacht. Tegen Kasimpasa speelde hij nog wel een helft. De competitiestart komt voor Byrne waarschijnlijk, zeker als basisspeler, te vroeg. Daarvoor heeft hij te weinig minuten gemaakt in de voorbereiding.

Jackie Boorn

Jackie Boorn, zoals trainer Henk de Jong zijn pupil Jack Byrne liefkozend noemt, heeft er nu vier weken op zitten bij Cambuur. Het zijn geen geweldige weken geweest met twee blessures en een voor hem onbekend spelsysteem. ,,Het is heel anders dan in Manchester'', zei Byrne. ,,Door veel te trainen en uiteindelijk te spelen zal ik dat echter snel oppikken. Ik ben nieuw in het team, dus dat zal wel komen.''

Want voetballen kan hij wel, de kleine Ier. Zijn haviksogen zien dingen die zijn ploeggenoten simpelweg niet zien. Een halve meter ruimte is voor Byrne genoeg om een fraai balletje tussendoor te geven. De Cambuur-supporters zullen echter geduld moeten hebben, voor ze de huurling in actie kunnen zien.

Technisch directeur Henry van der Vegt beschreef hem als een soort kameleon. Byrne is geen 'nummer tien' van beroep. Ook geen verdedigende middenvelder. De Ier kan zich volgens zijn trainers bijzonder goed inleven in de positie die hem wordt toebedeeld.

,,Ik speel daar waar de manager mij neerzet'', lepelde Byrne getrouw een veelgebruikte oneliner op. ,,Ik speel op doel als het moet, maar misschien ben ik iets te klein voor een keeper'', klonk hij monter. Byrne is 1,75 meter lang. ,,Een kameleon? Ja, zo kun je mij wel zien.''

Het 'echte' buitenland

Na tien jaar voetballen in Ierland en daarna vier jaar in Manchester, vond Byrne het deze zomer tijd voor het 'echte' buitenland. Pindakaas en hagelslag, in plaats van bacon and eggs en beans in tomato sauce. Aan het Nederlandse eten raakt hij inmiddels gewend. Het bestellen ervan is overigens nog wel een probleempje. Breed grijnzend: ,,Niemand begrijpt wat ik bedoel, vanwege mijn Ierse accent.''

Byrne woont voorlopig nog in het WTC Hotel in Leeuwarden. Cambuur is op zoek naar een vaste woonplaats voor het talent. Het hotelgemak ten spijt, hoopt Byrne snel een eigen plekje te hebben en zelf de zwabber door het huis te kunnen halen. ,,Dan kan ik sneller settelen en mijn eigen spullen kwijt. Dat is toch anders in een hotel.''
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it

Collingwood

Is als het goed is gisteren door de scan geweest. Iemand enig idee hoe het met hem is?
Kalmte alleen kan u redden.

Dokkumer

Citaat van: Collingwood op juli 28, 2015, 11:49:15
Is als het goed is gisteren door de scan geweest. Iemand enig idee hoe het met hem is?
Gaat de competitiestart niet halen.

http://www.dehuisaanhuis.nl/sport/49671/byrne-mist-competitiestart-cambuur/

dizzhead

Dat artikel is van de 15e, dus misschien dat de scan een wat betere indicatie geeft van de duur van de blessure. Maar ook zonder Byrne pakken we gewoon 9 uit 3.

Yellow Army

Citaat van: dizzhead op juli 28, 2015, 18:36:04
Dat artikel is van de 15e, dus misschien dat de scan een wat betere indicatie geeft van de duur van de blessure. Maar ook zonder Byrne pakken we gewoon 9 uit 3.
artikel is van vandaag
Area 58

dizzhead

Dan heb ik niet goed gekeken. Excuus.

Dokkumer

Citaat van: dizzhead op juli 28, 2015, 19:18:14
Dan heb ik niet goed gekeken. Excuus.
Waaahaha, ik schrok al. Zag dat Henk de link net op FB gedeeld had, dus vond het al raar.

Ach vergissen is menselijk, ;)

poelie-lwd

Weet niet hoor maar is het verstandig dat die jongen alleen in het WTC zit? Zit wat in de piepzak als ik zijn berichten lees op twitter.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

moodygrunn

Citaat van: poelie-lwd op juli 29, 2015, 17:03:24
Weet niet hoor maar is het verstandig dat die jongen alleen in het WTC zit? Zit wat in de piepzak als ik zijn berichten lees op twitter.

Miskien mutte dr even wat supporters heen  :) even een aai over de bol
In Henk en Sandor we trust

Len Cantello

Citaat van: poelie-lwd op juli 29, 2015, 17:03:24
Heeft genoeg te doen lees ik op Twitter. Vooral druk met allerhande verhalen re-tweeten die vertellen hoe geweldig hij wel niet is. Ik hoop dat Henk, Sandor en Jan deze knul wel met beide voetjes op aarde houden......
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli