Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 1
  • Guests: 88
  • Total: 89
  • fred
88 gasten, 1 lid
fred

Issa Kallon

Gestart door Collingwood, augustus 14, 2017, 17:02:18

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Het meisje verblijft momenteel in een instelling voor slachtoffers van ontucht en sexueel misbruik. Dat lijk mij Fier en dus er echt meer aan de hand met dat meisje dat dat ze 'een beetje losjes' is. Al met al een heel erg triest verhaal. De officier verwijtKallin dat hij haar 'als een willoos werktuig" heeft gebruikt.

Daar kan ik mij wel in vinden en dus terecht dat hij vervolgt wordt. Dat hij wist dat dit liep en dat hij Cambuur niet heeft geïnformeerd lijkt mij voldoende reden om hem weg te sturen. Naast dat de aanklacht echt serieus genoeg is!

Bernardo

En wat voor belang heeft Cambuur erbij om hem weg te sturen!?

Vlampiep

Citaat van: okkele op oktober 30, 2017, 18:04:45
wat een lul-verhaal man.
als dit de feiten zijn mag je het (misschien) wel posten,nu slaat het nergens op.
het gaat om een meid van toen 15 terwijl kallon toen 17 was.(januari 2013).
Jouw moraal is anders dan dat van mij en waarschijnlijk anderen.
Een club die de maatschappelijke betrokkenheid hoog in het vaandel heeft kan het gedrag van Kallon niet accepteren omdat hij toevallig aardig kan voetballen. Was het Peersman geweest had je waarschijnlijk weinig moeite gehad met een contract ontbinding.

Gasgeve

Citaat van: Bernardo op oktober 31, 2017, 07:23:53
En wat voor belang heeft Cambuur erbij om hem weg te sturen!?
Goede voorbeels geven. Goed voor het imago van de club. In ieder geval met een statement komen over deze zaak.

Dokkumer

Citaat van: Vlampiep op oktober 31, 2017, 08:02:35
Jouw moraal is anders dan dat van mij en waarschijnlijk anderen.
Een club die de maatschappelijke betrokkenheid hoog in het vaandel heeft kan het gedrag van Kallon niet accepteren omdat hij toevallig aardig kan voetballen. Was het Peersman geweest had je waarschijnlijk weinig moeite gehad met een contract ontbinding.
Peersman was dan 2 jaar geleden ook geen 19 meer hè. Dan is hij gewoon een ouwe viespeuk.

Ik heb vanaf het begin al gezegd, bij schuldig ontslaan. Echter zonder het hele verhaal te kennen. Is het meisje (er vanuitgaande dat ze toen 15 was) vrijwillig met hem van bil gegaan? Dan vind ik het op zich geen probleem. Dit gebeurt dagelijks door het hele land. Is ze gedwongen door de groep (hoe die rol is, is mij ook verre van duidelijk) dan heeft Issa K. een probleem en mag hij per direct zijn spullen inleveren.

Agy

Citaat van: Dokkumer op oktober 31, 2017, 10:57:04
Peersman was dan 2 jaar geleden ook geen 19 meer hè. Dan is hij gewoon een ouwe viespeuk.

Ik heb vanaf het begin al gezegd, bij schuldig ontslaan. Echter zonder het hele verhaal te kennen. Is het meisje (er vanuitgaande dat ze toen 15 was) vrijwillig met hem van bil gegaan? Dan vind ik het op zich geen probleem. Dit gebeurt dagelijks door het hele land. Is ze gedwongen door de groep (hoe die rol is, is mij ook verre van duidelijk) dan heeft Issa K. een probleem en mag hij per direct zijn spullen inleveren.

Idem... vooral de rol van de rest.. zijn dat ook op zichzelf staande gevallen of zijn ze idd als groep te werk gegaan... dan gelijk opdonderen.
Maar als er niets meer aan de hand is dan vrijwillige seks tussen een 15 en een 19 jarige dan ligt het nogal anders.

Vlampiep

Citaat van: Dokkumer op oktober 31, 2017, 10:57:04

Zoals je al aangeeft, weten wij als buitenstaander niet het volledige verhaal en komt de aanklacht alleen naar buiten.
Maar onze club zit natuurlijk in een ongelukkige spagaat met dit verhaal en zo lang de rechter niet uitspraak heeft gedaan is hij alleen verdachte.
Maar zoals je al aangaf als het niet uit vrije wil is geweest en door de groep is gebruikt, is het natuurlijk einde verhaal.

el haj

Citaat van: Gasgeve op oktober 26, 2017, 19:26:07
15 jaar en dan met 6 meerderjarige mannen in bed liggen in 2 jaar. Toen ze begon met haar praktijken was ze dus 13. De jeugd van tegenwoordig  :clint

Heb een Wikipedia linkje voor je.

Citaat van: AL op oktober 26, 2017, 19:47:18
En als het meisje ermee instemt wat is het probleem dan zou ik zeggen.

Het probleem is artikel 1:234 van het BW. Een minderjarige is niet handelingsbekwaam. Zij kán er niet mee instemmen.

Citaat van: pvanbuijtene op oktober 26, 2017, 19:51:31
Blijft altijd wel vreemd. Niet dat dit nu het geval is, maar een relatie tussen 15 jarige en 19 jarige is not done... Maar tussen 30 en 45 jarig is prima.... Toen diegene dus 15 was, was die andere net geboren.

Zelfde als hierboven; een 30-jarige vrouw (of man) is wél handelingsbekwaam en wordt door de wetgever anders behandeld. Wat zij doet moet ze zelf weten, die keuze kan ze zelf maken. De wetgever vindt dat kinderen geen (goed) zicht hebben op de gevolgen van hun acties en heeft daarom besloten een vorm van bescherming te voorzien.
Je opmerking is eigenlijk hetzelfde als:"Een telefoonabonnement afsluiten voor een 15-jarige is not done, maar voor een 30-jarige is dat prima..."

Citaat van: weestwel op oktober 26, 2017, 21:59:50
Man man man, waar gaat het over. Niets schokkends of vreemds aan, toch? Als het van beide kanten vrijwillig was, so what.       

En als het een 50'er was met een 3-jarige, is het dan ook prima als het vrijwillig gebeurt? Een 12-jarige? Waar stel jij voor dat de grens ligt? De wetgever is duidelijk, zie artikel 245 in het wetboek van strafrecht.

Citaat van: Lore op oktober 30, 2017, 20:36:30
Al met al een heel erg triest verhaal

Jep. In deze situatie zijn alleen verliezers.

hobbes

Citaat van: Agy op oktober 31, 2017, 11:33:38
Idem... vooral de rol van de rest.. zijn dat ook op zichzelf staande gevallen of zijn ze idd als groep te werk gegaan... dan gelijk opdonderen.
Maar als er niets meer aan de hand is dan vrijwillige seks tussen een 15 en een 19 jarige dan ligt het nogal anders.

Mee eens, ze zullen niet de enige zijn die met elkaar rotzooien met dat leeftijdsverschil.

Lore

Citaat van: el haj op oktober 31, 2017, 15:44:19
Heb een Wikipedia linkje voor je.

Het probleem is artikel 1:234 van het BW. Een minderjarige is niet handelingsbekwaam. Zij kán er niet mee instemmen.

Zelfde als hierboven; een 30-jarige vrouw (of man) is wél handelingsbekwaam en wordt door de wetgever anders behandeld. Wat zij doet moet ze zelf weten, die keuze kan ze zelf maken. De wetgever vindt dat kinderen geen (goed) zicht hebben op de gevolgen van hun acties en heeft daarom besloten een vorm van bescherming te voorzien.
Je opmerking is eigenlijk hetzelfde als:"Een telefoonabonnement afsluiten voor een 15-jarige is not done, maar voor een 30-jarige is dat prima..."

En als het een 50'er was met een 3-jarige, is het dan ook prima als het vrijwillig gebeurt? Een 12-jarige? Waar stel jij voor dat de grens ligt? De wetgever is duidelijk, zie artikel 245 in het wetboek van strafrecht.

Jep. In deze situatie zijn alleen verliezers.

Dit is exact waar het om draait! Daarnaast heb je als publiek figuur ook nog een morele verplichting om het te melden aan je neiuwe werkgever. Cambuur zal toch echt een statement moeten uitbrengen. Voor de duidelijkheid: Kallon heeft bekend tijdens de zitting.

zeewolde

Citaat van: Lore op oktober 31, 2017, 19:57:23
Dit is exact waar het om draait! Daarnaast heb je als publiek figuur ook nog een morele verplichting om het te melden aan je neiuwe werkgever. Cambuur zal toch echt een statement moeten uitbrengen. Voor de duidelijkheid: Kallon heeft bekend tijdens de zitting.
hij is nog niet veroordeeld dus ook geen statement!

Gijs van Dam mag ook niks meer doen in tv land van jou?

Lore

Citaat van: zeewolde op oktober 31, 2017, 20:12:30
hij is nog niet veroordeeld dus ook geen statement!

Gijs van Dam mag ook niks meer doen in tv land van jou?

Huh? Hoe vergelijk jij dat?

Kallon bekend en misdrijf tijdens een rechtzaak. Van Dam ontkent tijdens een talkshow. Hoe is dat vergelijkbaar?

zeewolde

Citaat van: Lore op oktober 31, 2017, 20:19:03
Huh? Hoe vergelijk jij dat?

Kallon bekend en misdrijf tijdens een rechtzaak. Van Dam ontkent tijdens een talkshow. Hoe is dat vergelijkbaar?
pas na veroordeling hoort een werkgever op te treden, heel simpel.

Lore

Citaat van: zeewolde op oktober 31, 2017, 20:24:30
pas na veroordeling hoort een werkgever op te treden, heel simpel.

Okay, Tsjah..... ik vind zijn bekentenis wel voldoende duidelijk. Maar goed kijken wij anders tegen aan. Vind je wel dat de club wat moet doen als hij veroordeeld wordt?

zeewolde

Citaat van: Lore op oktober 31, 2017, 21:22:31
Okay, Tsjah..... ik vind zijn bekentenis wel voldoende duidelijk. Maar goed kijken wij anders tegen aan. Vind je wel dat de club wat moet doen als hij veroordeeld wordt?
ja dan wel. Overigens als hij alleen met haar was, sta ik er ook anders tegenover als wanneer het met een groep was. En ik lees heel veel tegenstrijdige verhalen over de leeftijden was hij 18 en zij 15 of was hij 19 en zij 13? Zit heel veel verschil in.

Wat hier al vaker vermeld wordt, er zijn zat relaties van 18 met 15 jarigen, en als hij 19 was het zal.....