Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
70 gasten, 6 leden (1 verborgen)
bok, Holwerd voor Cambuur, Huizen, Thijs09876, zeewolde

Issa Kallon

Gestart door Collingwood, augustus 14, 2017, 17:02:18

Vorige topic - Volgende topic

Collingwood

Hopelijk is hij nu helemaal los.  _O_ |:)
Kalmte alleen kan u redden.

PePe

Sytse, vier keer twee zoute haringen voor Sake!!  :_schater

Noordcambuur

Ik hou me in ....anders krijg ik van een forumcollega weer de volle laag... ik noem geen namen.
Issa top kerel ga zo door... :thumbsup w:)

Yellow Army

Ik zag Richard ook stiekem genieten op de tribune
Area 58

sunderland

Citaat van: Noordcambuur op oktober 18, 2019, 23:44:45
Ik hou me in ....anders krijg ik van een forumcollega weer de volle laag... ik noem geen namen.
Issa top kerel ga zo door... :thumbsup w:)
eerste was een beste goal en laatste schoot ie ook best binnen. Tussendoor 2 goals . Ga zo door was genieten

Bernardo

Contract loopt af toch? Maar snel om de tafel..

Noordcambuur

Nou Issa kontrakt openbreken en verlengen met 2 a 3 jaar wij kunnen niet zonder jou en jij niet zonder Cambuur. :y

hobbes

Citaat van: Noordcambuur op oktober 19, 2019, 09:47:43
Nou Issa kontrakt openbreken en verlengen met 2 a 3 jaar wij kunnen niet zonder jou en jij niet zonder Cambuur. :y

Mooie waardering voor de speler, en van de speler voor de club die achter hem is blijven staan, win win.

sunderland

Citaat van: hobbes op oktober 19, 2019, 10:04:06
Mooie waardering voor de speler, en van de speler voor de club die achter hem is blijven staan, win win.
denk dat hij Cambuur mag bedanken dat ie mocht blijven. De ts is met hem aan de slag gegaan en dat betaald zich uit. Begreep dat Barto veel met hem bezig is.

TM

CiteerKallon breekt eindelijk de ban

Zelf hield hij vertrouwen en zijn trainer zei ook telkens dat de goals een kwestie van tijd waren. Issa Kallon betaalde het vertrouwen gisteravond uit met vier doelpunten.

Het wachten duurde lang. Precies 531 dagen stond Issa Kallon droog. De 1-0 in de dramatisch verlopen nacompetitiewedstrijd tegen Dordrecht was 5 mei 2018 zijn laatste treffer. Cambuur verloor toen met 1-4 en vloog uit de strijd om promotie. ,,Het waren heel wat nachtjes sindsdien'', zei Kallon.

Een heel seizoen lang scoorde hij niet. Het plezier was er ook niet altijd. ,,Toen ik hier kwam keek hij altijd boos'', zei Henk de Jong. De Issa Kallon van toen is verdwenen. ,,Nu lacht hij altijd en is hij ondeugend. Het hele team is gek met Issa.''

Kallon blonk in de eerste negen wedstrijden van het seizoen wekelijks uit. Hij rende dat het een lieve lust was, strooide met assist, kreeg strafschoppen en bezorgde tegenstanders rode kaarten omdat hij simpelweg niet af te stoppen was. Maar doelpunten bleven uit. Zelfs toen hij er tegen Excelsior en Jong PSV nadrukkelijk naar op zoek ging. ,,Ik wilde zó graag, maar het mocht niet zo zijn.''Tot de tiende minuut in het duel tegen TOP Oss. Eindelijk was ie daar, die bevrijdende treffer. Vanaf een meter of twintig pegelde Kallon de bal in de korte hoek tegen de touwen. ,,Ik voelde me zo lekker. Zo heb ik me in tijden niet gevoeld. Er viel een last van mijn schouders.''

Op doelman Sonny Stevens na stortte heel het team zich op Kallon. In het stadion was voelbaar hoezeer iedereen Kallon zijn treffer gunde. ,,Ik heb er nooit echt over ingezeten en ik was al vaak dichtbij'', wist Kallon. Dat zag Henk de Jong ook. ,,Issa begon in het broedseizoen. Toen schoot hij de vogels uit de nesten. Nu weet hij waar het netje is.''

Het doelpunt was belangrijk. TOP Oss kwam net zoals elke tegenstander niet naar Leeuwarden om het publiek te vermaken. Een snel doelpunt is dan de beste remedie. Een beetje hulp van de tegenstander is ook nooit weg. Robert Mühren strafte in de extra tijd van de eerste helft een kolossale fout in de Brabantse defensie af met zijn negende doelpunt van het seizoen.
Maar weinigen die het daar na afloop nog over hadden. De tweede helft werd die van Issa Kallon. Hij haalde een aloude voetbaltheorie tevoorschijn, de ketchupwet. ,,Dat hoor je vaak in het voetbal. Als je er een maakt, volgen er meerdere.'' Als een ketchupfles die eerst flink geschud moet worden, waarna de saus er vaak in overvloed uitkomt.

De theorie kwam uit. Drie minuten na de pauze rondde Kallon het voorbereidende werk van Ragnar Oratmangoen af met een raak schot. Een kwartier voor tijd kreeg hij een beetje hulp van doelman Damien Perquis bij zijn derde treffer en tien minuten voor tijd bood Jarchinio Antonia hem een niet te missen kans. De publiekswissel was logisch. Een staande ovatie viel Kallon ten deel.

Cambuur nestelde zich na een wederom wervelende voetbalavond in eigen stadion ook nog eens aan kop van de ranglijst, omdat NAC bij Eindhoven punten verspeelde (2-2). ,,Dat is echt heel mooi. We hebben er zo hard voor gewerkt'', wist Kallon. Maandag kan hij rustig toekijken hoe naaste concurrenten NAC en De Graafschap elkaar bestrijden in de inhaalwedstrijd.
Heel Cambuur verdiende een pluim. Henk de Jong heeft een hecht team gesmeed. De trainer maakt zich geen moment druk als er een basisspeler uitvalt. ,,Ik heb wel geleerd om niet in paniek te raken.'' De rode kaart en schorsing van Robin Maulun loste hij op door Stanley Akoy te brengen. Maulun mocht gisteravond weer opdraven om de geblesseerde Jamie Jacobs te vervangen.

En toen Erik Schouten in de warming-up afhaakte met een pijnlijke knie, bracht De Jong gewoon Sven Nieuwpoort. Die hield zich ondanks een tik op de voet in de eerste helft vrij eenvoudig staande in het centrum van de verdediging. ,,Complimenten voor Sven'', zei De Jong.
Het grootste compliment was echter voor Issa Kallon. ,,Hij is zo link en zo snel, niet normaal'', zei De Jong. Kallon straalde. ,,Dit was 100 procent mijn mooiste voetbalavond ooit. De bal zit in mijn kluisje. Die laat ik tekenen door alle spelers.''

AL

Yellow Army

Zeer sterke 2e helft
Area 58

AL

Hopen dat blessure meevalt.
We kunnen echt niet zonder hem!

Destroyer

Dat zou idd een aderlating zijn
** Poolwinner 18/19 - 21/22

hobbes

https://www.omropfryslan.nl/nieuws/928833-sc-cambuur-dreigt-kallon-kwijt-te-raken

Dit is wel een dikke middelvinger naar de club die je in een moeilijke tijd gesteun heeft.