Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
82 gasten, 4 leden
mario, Poetser, Bankzitter, zeewolde

Karim Rossi

Gestart door Collingwood, augustus 24, 2017, 13:27:43

Vorige topic - Volgende topic

De Gast

Zo zie je maar hoe belangrijk een goede targetman is. Deze jongen is bijna als enige dreigend en kan het niveau om hen heen ook flink opkrikken. Je kunt het merendeel van de punten op zijn conto schrijven. Zo zonde dat een Crowly en Rossi bijv nooit samen hebben kunnen spelen.

Yellow Army

Citaat van: hobbes op september 01, 2018, 13:32:23
Die controle bij de eerste goal is heel knap. Springt de bal weg is je kans voorbij. En door het wegdraaien bij goal 3 creëert hij zoveel ruimte voor zichzelf.

Goal nr 2 was anders ook van een hoog niveau. Bal kwam achter hem terecht, maar rondt hem erg goed af.
Area 58

Collingwood

Speler van de week bij VI.  |:)
Kalmte alleen kan u redden.

Drumfather SCC

Citaat van: Collingwood op september 04, 2018, 09:39:18
Speler van de week bij VI.  |:)

'' Na iedere speelronde in de Keuken Kampioen Divisie kiest Voetbal International op basis van de waarderingscijfers een Speler van de Week. In speelronde 3 is dat Karim Rossi, de spits van SC Cambuur die als invaller tegen TOP Oss drie keer scoorde en de Friese ploeg zo aan de zege hielp.

Met het stempel clubhopper kreeg Karim Rossi vorig jaar na een proefperiode een contract in Leeuwarden. Pas 23 was hij, maar Cambuur was na omzwervingen door Engeland, België, Italië en Zwitserland al de zevende club voor de spits.

Rossi veroverde snel een plek in het elftal en in zijn tweede wedstrijd als basisklant maakte hij zijn eerste doelpunt. Kort daarna ging het echter mis voor de Zwitserse Marokkaan. Een voetblessure die zich in eerste instantie relatief onschuldig deed aanzien bleek veel zwaarder dan verwacht. Rossi stond uiteindelijk niet vier maanden buitenspel, maar het gehele seizoen.

Trainer René Hake deed het de afgelopen weken dan ook rustig aan met Rossi. Een invalbeurtje hier, een paar minuten daar. In die korte periodes bewees Rossi echter direct zijn waarde. Tegen Jong AZ maakte hij de beslissende 2-1, waarna hij om een basisplaats vroeg. Hake vond dat de spits daar nog niet klaar voor was en gunde hem tegen TOP Oss opnieuw slechts een invalbeurt. Rossi greep die kans met beide handen aan. Met drie doelpunten boog hij een 1-0 achterstand eigenhandig om in een 1-3 overwinning.

Daarmee is Rossi al hard op weg om het vertrouwen van Cambuur – de club gaf hem eind vorig seizoen ondanks zijn blessure een nieuw contract – terug te betalen. En met die zo vurig gewenste basisplaats zit het nu ook wel snor. Hake gaf na het duel in Oss openlijk toe dat hij na dit optreden echt niet meer om Rossi heen kan''

Drumfather SCC

Bovenaan in het Individuele Spelersklassement bij VI met een 7.17  |:)

666

Ik heb wel eens vaker geroepen wat je nou met Rossi moet. Hij is heel erg enthousiast, kan in de 16 wel een doelpunt maken, maar is voetballend gewoon niet heel sterk. Ik hoop dat hij er natuurlijk 20 inschiet, maar als hij dat niet doet dan heb je ook weinig aan hem. Ik vond hem afgelopen vrijdag niet sterk spelen met name het voetballende gedeelte.

Robertha kan veel beter voetballen maar die schiet ze er weer niet in, althans nog niet.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

zeewolde

Citaat van: 666 op september 18, 2018, 14:47:25
Ik heb wel eens vaker geroepen wat je nou met Rossi moet. Hij is heel erg enthousiast, kan in de 16 wel een doelpunt maken, maar is voetballend gewoon niet heel sterk. Ik hoop dat hij er natuurlijk 20 inschiet, maar als hij dat niet doet dan heb je ook weinig aan hem. Ik vond hem afgelopen vrijdag niet sterk spelen met name het voetballende gedeelte.

Robertha kan veel beter voetballen maar die schiet ze er weer niet in, althans nog niet.
6 goals in 12 wedstrijden vorig seizoen, waarvan een deel als invaller. Lijkt mij toch een redelijk scorende spits

Collingwood

We hebben momenteel een enorm luxeprobleem voorin. Ik zie Robertha als in potentie de beste spits die we hebben en zelfs één van de betere van de 1e divisie. Maar Kippersluis en Rossi zijn in topvorm en in bijna elk duel dat ze mee hebben gedaan direct bij minimaal één goal betrokken. Daarbij ook nog Mathieu die een geweldig rendement heeft tot op heden. Heerlijke situatie die hier de afgelopen jaren wel anders is geweest. Ben er van overtuigd dat Robertha zijn kansen wel weer gaat krijgen en grijpen.

Overigens vind ik Rossi voetballend niet zo slecht, maar vind hem niet echt een 4-4-2 spits omdat hij niet zo snel is. En in 4-4-2 moet je toch wat grotere ruimtes bespelen als spits en ook de hoeken in kunnen duiken. Op termijn is het duo Kippersluis-Robertha dan ook het beste met Rossi als pinchhitter de luxe schat ik zo in. We gaan nog wel zien of dat klopt.
Kalmte alleen kan u redden.

666

Citaat van: zeewolde op september 18, 2018, 15:07:32
6 goals in 12 wedstrijden vorig seizoen, waarvan een deel als invaller. Lijkt mij toch een redelijk scorende spits

Dat is de verwarring ook bij mij... Ik ben heel erg blij dat hij scoort alleen vind ik hem in het meevoetballen niet goed. Ik hoop alleen dat als hij een tijdje droog staat, ook een meerwaarde voor het team is en niet een last (voetballende gedeelte).

666

Citaat van: Collingwood op september 18, 2018, 15:12:36
We hebben momenteel een enorm luxeprobleem voorin. Ik zie Robertha als in potentie de beste spits die we hebben en zelfs één van de betere van de 1e divisie. Maar Kippersluis en Rossi zijn in topvorm en in bijna elk duel dat ze mee hebben gedaan direct bij minimaal één goal betrokken. Daarbij ook nog Mathieu die een geweldig rendement heeft tot op heden. Heerlijke situatie die hier de afgelopen jaren wel anders is geweest. Ben er van overtuigd dat Robertha zijn kansen wel weer gaat krijgen en grijpen.

Overigens vind ik Rossi voetballend niet zo slecht, maar vind hem niet echt een 4-4-2 spits omdat hij niet zo snel is. En in 4-4-2 moet je toch wat grotere ruimtes bespelen als spits en ook de hoeken in kunnen duiken. Op termijn is het duo Kippersluis-Robertha dan ook het beste met Rossi als pinchhitter de luxe schat ik zo in. We gaan nog wel zien of dat klopt.

Het is ook een luxe die we hebben en dat is alleen maar mooi. Misschien is hij ook geen 4 4-2 spits, hij is iig enthousiast. Maar ik vind hem voetballend de mindere van de spitsen die we hebben. Misschien verrast hij mij nog en kom ik hier op terug.

Bankzitter

Hij valt mij voetballend niet eens erg tegen. Blijft gewoon lastig met een mandekker in je nek. Maar vind vooral zijn positieve houding van een forse meerwaarde. Hij sleept het hele team mee met zijn enthousiasme.

PePe

Op basis van de laatste wedstrijden, vind ik dat Karim maar weer op de bank moet beginnen tegen Roda.

speculeter

Man o Man wat was jij slecht vandaag.

denistel

publiek opruien is ie wel goed in