Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 3.709
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.840
  • Totaal topics: 1.958
  • Online today: 81
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
33 gasten, 5 leden (1 verborgen)
mathijs901, Bankzitter, bok, justremco

Erik Bakker

Gestart door Thieske, maart 08, 2013, 12:17:13

Vorige topic - Volgende topic

denistel

ok maar barto en vd streek worden daardoor onzichtbaar? zei zijn toch
ook spelers die voor de goal moeten verschijnen en gevaarlijk zijn dat
zijn ze beide niet geweest vrijdag.komt ook omdat ze juist beide te veel
naar de bal toe komen wat bakker ook al doet en dan staat de aanval
stil is mijn mening.
je zou zeggen bakker en kip moeten meer aanspeelbaar zijn op het
middenveld en als de backs dan door komen moeten barto en vd streek
in de 16 voor de goal komen maar dat zie ik te weinig.

Agy

Ze worden onzichtbaar in die zin dat hun loopacties geen zin hebben omdat o.a. een Hoefdraad en Kip er al staan inplaats van in de, door hen getrokken, ruimtes te duiken. Dat ze niet voor de goal komen heeft daar ook mee te maken maar ook omdat Hoefdraad het grootste deel van de wedstrijd dieper staat dan Barto. Dat komt ook omdat hij er al staat en niet komt. Jij zegt een Bakker en Kip moeten meer aanspeelbaar zijn, en dat klopt, maar Kip staat net als Hoefdraad vaak al vast door de klein gemaakte ruimtes waardoor een Bakker op zijn beurt vaak de bal niet kwijt kan. Gewoon ophouden met dat zaalvoetbal in de 16 en een traditioneel 4-3-3 gaan spelen. Wordt het veld veel breder van en de ruimtes groter waardoor de loopacties van een vdStreek en Barto ook effect hebben, dan renderen een Kip en Hoefdraad ook veel beter.

Vlampiep

Citaat van: Agy op september 28, 2016, 12:50:37

Gewoon ophouden met dat zaalvoetbal in de 16 en een traditioneel 4-3-3 gaan spelen. Wordt het veld veel breder van en de ruimtes groter waardoor de loopacties van een vdStreek en Barto ook effect hebben, dan renderen een Kip en Hoefdraad ook veel beter.
Wen er maar aan, want Maas heeft dit zelfde tenenkrommende spel ook bij Vitesse tegen beter weten in laten spelen.

Noordcambuur

Gewoon tegen de zwakke broeders 3-4-3 spelen met bakker met de punt naar achteren spelen.

kapseltje

Als je deze (Maas) tactiek gaat behouden, speel je met vuur met Bakker op 6. Er zijn weinig spelers die minder ingrijpen en verdedigend slechter zijn dan Bakker op 6. Als je tactiek is om balbezit te hebben op de helft van de tegenstander, heb je daar een speler nodig die kan ingrijpen. Elke (uit)wedstrijd heb je bij elke counter weer het gevoel alsof het een gratis doortocht is tot de 16. Bijna elke omschakeling is gevaarlijk. Dat is geen toeval.

Collingwood

Citaat van: kapseltje op november 02, 2016, 17:01:51
Als je deze (Maas) tactiek gaat behouden, speel je met vuur met Bakker op 6. Er zijn weinig spelers die minder ingrijpen en verdedigend slechter zijn dan Bakker op 6. Als je tactiek is om balbezit te hebben op de helft van de tegenstander, heb je daar een speler nodig die kan ingrijpen. Elke (uit)wedstrijd heb je bij elke counter weer het gevoel alsof het een gratis doortocht is tot de 16. Bijna elke omschakeling is gevaarlijk. Dat is geen toeval.

Sinds Sipke en Arne aan het roer staan speelt Bakker niet meer op 6, maar meer naar voren geschoven. Monteiro speelt nu op 6. Helaas speelde Bakker ook op deze positie dramatisch tegen Eindhoven (vond het tegen Oss nog wel redelijk gaan).
Kalmte alleen kan u redden.

moodygrunn

Citaat van: kapseltje op november 02, 2016, 17:01:51

Ik heb ook al eens aangegeven, volgens mij in de voorbereiding, dat de omschakeling van aanval naar verdedigen bijzonder kwetsbaar is. Jij ziet daarin Bakker tekort schieten, ik denk juist dat het met de bezetting van de backs te maken heeft. Niet zozeer personele bezetting, maar meer positioneel. In de tot nu toe gehanteerde tactiek hebben we namelijk geen vleugelverdedigers, omdat die in balbezit altijd rond de 16 van de tegenstander staan.
In Henk en Sandor we trust

denistel

Citaat van: moodygrunn op november 02, 2016, 17:11:35
Ik heb ook al eens aangegeven, volgens mij in de voorbereiding, dat de omschakeling van aanval naar verdedigen bijzonder kwetsbaar is. Jij ziet daarin Bakker tekort schieten, ik denk juist dat het met de bezetting van de backs te maken heeft. Niet zozeer personele bezetting, maar meer positioneel. In de tot nu toe gehanteerde tactiek hebben we namelijk geen vleugelverdedigers, omdat die in balbezit altijd rond de 16 van de tegenstander staan.

als onze backs opkomen gaat er toch ook een tegenstander mee dus die staan dan ook bij de
16 van hun bij balverlies zul je wel om moeten schakelen ja.belangrijkste is volgens mij
dat je de aanvallen beter opzet en minder balverlies hebt als ik soms zie of hoor hoe sloom
dat gaat en ballen over 5 a  6 meter verkeerd gaan .verder zou ik als je uitspeeld op
gewoon gras ook de hele week op gewoon gras gaan trainen.

Johnson

Erik Bakker komt in rijtje met Abma, Groote etc.. Is wel eens wat minder, maar komt altijd weer terug. Goed uithangbord van de club. :scc

Bankzitter

In de winterstop verlengen of verkopen of anders aan het eind van het seizoen gratis weg, ben benieuwd wat het wordt.

Vlampiep

Citaat van: Bankzitter op december 01, 2016, 18:51:06
In de winterstop verlengen of verkopen of anders aan het eind van het seizoen gratis weg, ben benieuwd wat het wordt.
En waarom zou Erik niet blijven?

denistel

laatste weken niet echt op dreef toch.zit al lang bij de club
het wordt tijd voor nieuw bloed en we hebben genoeg middenvelders.

als we in de winterstop nog geld voor em kunnen vangen zou ik
het op zeker doen.

ChantiSCC

Citaat van: denistel op december 02, 2016, 10:49:46

het op zeker doen.

Helemaal mee eens, het beste is er wel wat af bij Erik.

wiekie1969

Citaat van: denistel op december 02, 2016, 10:49:46

het op zeker doen.

Die vent straalt toch helemaal niks uit? Eens.

Vlampiep

Citaat van: ChantiSCC op december 02, 2016, 11:10:59
Helemaal mee eens, het beste is er wel wat af bij Erik.
Werd ook gezegd van Wout Droste en kijk hoe en waar hij nu speelt.
Iedereen heeft een goede en wat slechtere periode, maar ook Erik is vrij stabiliteit en betere spelers zijn te duur of willen alleen in de eredivisie spelen.