Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 3.710
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.840
  • Totaal topics: 1.958
  • Online today: 81
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
27 gasten, 3 leden
TheDutchman, gobo, mathijs901

Patrick Joosten

Gestart door Collingwood, januari 11, 2022, 12:55:22

Vorige topic - Volgende topic

Collingwood

OPNIEUW RAAK: SC CAMBUUR HUURT PATRICK JOOSTEN VAN FC GRONINGEN

Patrick Joosten draagt de rest van het resterende seizoen het geel-blauw van SC Cambuur. De linksbuiten wordt voor een half seizoen gehuurd van FC Groningen en zal per direct aansluiten bij de manschappen van Henk de Jong.

Joosten mag dan nog ?maar? 25 jaar oud zijn, hij heeft al wel 112 wedstrijden in de Eredivisie achter zijn naam staan. Hij doorliep de jeugdopleiding van N.E.C. Nijmegen en maakte vooral indruk bij VVV-Venlo en FC Utrecht. Die laatste club verkocht hem in de zomer van 2020 aan FC Groningen waar hij nog tot 2023 onder contract staat. Ook kwam hij uit voor meerdere jeugdteams van het Nederlands Elftal.

Technisch manager Foeke Booy is verheugd met de komst van de snelle buitenspeler: ?Snelheid, diepte en iemand die er meteen kan staan. Dat is wat we zochten en met Patrick hebben we dat zeker gevonden. Met meer dan honderd Eredivisiewedstrijden achter zijn naam weet hij wat er wordt gevraagd op het hoogste niveau en met zijn specifieke kwaliteiten is hij een goede aanvulling en een zeer welkome versterking.?

Welkom bij de club en gas gevuh, Patrick!

https://cambuur.nl/nieuws/opnieuw-raak-sc-cambuur-huurt-patrick-joosten-van-fc-groningen/
Kalmte alleen kan u redden.

grijskijker

Een gokje, hij gaat met nummer 11 spelen.. Welkom Patrick, laat het maar zien!!

Treb

Geen optie tot koop dus.

Jammer. Ik denk dat je alleen moet gaan huren als het buitencategorie is. En ik betwijfel of Joosten dat is..

Bankzitter

Het probleem is meer dat (buiten Kallon) de rest niet echt voldoet.

YellowBlue

Citaat van: Bankzitter op januari 11, 2022, 14:00:59
Het probleem is meer dat (buiten Kallon) de rest niet echt voldoet.

Het is voorsorteren op vertrek van Kallon.
Deze heb je maar, voor het geval je niets definitiefs kunt vinden deze transferperiode

Noordcambuur

Welkom Patrick en laat je zien en ik hoop dat je een hele fijne tijd bij Cambuur Leeuwarden hebt.

Succes |:)

Scc4-ever

Welkom patrick en veel succes  |:)

grijskijker

sunderland

Lekker positief allemaal. Joosten zal gelijk starten en boschaard geeft aan dat we er goed voorstaan. Gasgeve

grijskijker

Huurdeal Cambuur en Patrick Joosten is 'win-winsituatie' voor speler en club. 'Ik wil spelen, dat lijkt me duidelijk'

De inkt op de huurovereenkomst was amper droog of Patrick Joosten maakte dinsdag in een oefenduel met RKC al zijn officieuze debuut voor SC Cambuur. Over een deal waarmee beide partijen hopen te voorzien in elkaars behoefte.

Gerard Bos ? Gisteren, 22:16 ? Sport

Technisch manager Foeke Booy wond er zondagavond desgevraagd geen doekjes om. Al een paar dagen eerder was duidelijk geworden dat Cambuur zich zo snel mogelijk met een vleugelaanvaller wilde versterken. De Leeuwarders schermden met interesse in een buitenlandse speler, maar de topkandidaat was Patrick Joosten, op een zijspoor beland in Groningen.

En wat zei Booy die avond? ,,Het is graag of niet.?

Een nieuwe week stond op punt van beginnen, een week met de blik gericht op de hervatting van de competitie. Die is zondag op eigen veld tegen Sparta Rotterdam en is sowieso zonder vleugelspelers Issa Kallon en David Sambissa (beiden deelnemend aan de Afrika Cup). Zij ontbreken deze maand en mede daarom wilde Cambuur zo snel mogelijk versterking verwelkomen.

Vandaar die woorden van Booy: graag of niet. En het werd dat eerste.

Frisse omgeving

,,Erg blij?, zei Joosten dinsdag over de kans die hij krijgt om weer aan spelen toe te komen. ,,Zondag sprak ik met trainer Henk de Jong, het was een heel goed gesprek.? En ja, de 25-jarige aanvaller wist dat Cambuur snel antwoord wilde. ,,Begrijpelijk. Maar ik wilde er eerst een nachtje over slapen, erover praten. Dat is alleen maar goed voor je de keuze maakt.?

Toch was hij er snel uit. ,,Voor mij betekent het een nieuwe start, een frisse omgeving. Ik kom naar Cambuur als huurling, maar met het doel om zoveel mogelijk minuten te maken. Ik wil spelen, dat lijkt me duidelijk.?

De honger naar speeltijd is begrijpelijk. Bij FC Groningen kwam hij nog maar tien keer in actie dit seizoen. Minuten bleken schaars: sinds medio november viel hij nog maar eenmaal kort in en. ,,Ik hoop de komende tijd te kunnen laten zien wat ik kan?, aldus de oud-speler van FC Utrecht en VVV-Venlo.

De verhuur is een win-winsituatie. Want waar het voor Joosten een kans is om zijn seizoen van een impuls te voorzien, biedt het Cambuur de kans om het verlies van Kallon en Sambissa de komende weken op te vangen. Door Joosten te huren, is er bovendien een vervanger indien Kallon deze transferperiode wordt verkocht.

Aanvallende filosofie

Hoewel de kans daarop klein is, kan dat in theorie gebeuren. Het is de enige manier voor de Leeuwarders om nog wat aan Kallon te verdienen. De aanvaller heeft een aflopend contract en zal na dit seizoen gratis vertrekken. Zelfs indien hij blijft en pas in de zomer vertrekt, geeft het huren van Joosten Cambuur alvast een indruk van een potenti?le vervanger.

Die mocht, nog zonder te trainen, dinsdag zijn officieuze debuut maken. Daags na de deal met Joosten stond er namelijk een oefenduel met RKC Waalwijk op de rol. Dat was opmerkelijk genoeg in het diepste geheim, zonder dat media en supporters het wisten. Plaats van handeling was Apeldoorn, waar Cambuur met 2-1 aan het langste eind trok.

In het duel van tweemaal 35 minuten speelde de linksbuiten de tweede helft als invaller mee bij de Leeuwarders. Dat gold overigens eveneens voor de vrijdag al vastgelegde linksback Sekou Sylla, overgenomen van TOP Oss. Hij mocht na tien minuten in de tweede helft zijn opwachting maken.

Joosten was tevreden over de eerste kennismaking met zijn nieuwe teamgenoten. ,, Een fijne groep, ik ben warm onthaald door de spelers en staf. Ze spelen bovendien leuk voetbal met een mooie, aanvallende filosofie. Dat is tenminste het beeld wat ik van Cambuur heb gekregen in de eerste seizoenshelft.?

Bijdragen aan de score zat er voor Joosten niet in tegen RKC. De eindstand was al halverwege het duel bereikt. Spits Roberts Uldrikis zette Cambuur na tien minuten op 1-0, waarna Michiel Kramer korte tijd later de gelijkmaker scoorde. Nog voor de pauze was Uldrikis opnieuw succesvol: 2-1.

grijskijker

Speelt met rugnummer 11 |:)

grijskijker

Waarom SC Cambuur de perfecte oplossing is voor Patrick Joosten (en andersom)

Door Reon Boeringa (VI)

Patrick Joosten wil bij SC Cambuur het plezier in het voetbal ?n zijn zelfvertrouwen hervinden. De club uit Leeuwarden huurt hem het komende halfjaar van FC Groningen
.

DEBUUT

De transfer kwam afgelopen week rond en zondagmiddag maakte de vleugelspits gelijk als basisspeler zijn debuut voor Cambuur, tijdens het 1-1 gelijkspel tegen Sparta Rotterdam. Joosten kijkt tevreden terug op zijn debuut, waarin hij vooral tijdens de eerste helft een prima indruk maakte. ?Het was zo nu en dan dreigend, maar ik vind dat er wel meer in had gezeten. Mijn schoten misten bijvoorbeeld wat venijn.?

In de tweede helft liep de tank van Joosten gestaag leeg. ?Dat is ook wel logisch, want in heel 2021 heb ik weinig gespeeld. Aan het einde voelde ik dat ik er doorheen zat. Ik hoop dat ik zo snel mogelijk negentig minuten gas kan geven. Dat wil ik heel graag, maar dat heeft even tijd nodig.?

FC GRONINGEN

Bij FC Groningen zag Joosten weinig perspectief meer voor zichzelf, vanwege de speelwijze en zijn plek in de pikorde. ?De trainer koos voor andere spelers en voor een systeem dat niet heel goed bij mij past?, zegt hij. ?Het is niet zo dat ik maar in ??n systeem kan spelen, want bij Sparta heb ik eerder bijvoorbeeld prima in een 4-4-2 gespeeld, maar de manier waarop Groningen speelt lag mij niet, met vijf man achterop.? Joosten vond zichzelf zelfs een enkele keer terug als wingback. ?Dan vroeg ik me af: wat doe ik hier nou? Ik had er gewoon veel moeite mee om het beste van mezelf te laten zien.?

Joosten wijst niet alleen naar externe factoren, maar kijkt ook naar zichzelf. ?In mijn eerste periode daar heb ik veel gespeeld, vervolgens raakte ik geblesseerd en daarna heb ik het gewoon een paar keer slecht gedaan. Dan weet je hoe het gaat: dan krijgen anderen de kans. Dat ik mijn niveau niet meer haalde in combinatie met de manier van spelen zorgde ervoor dat ik er niet meer lekker in kwam.?

CAMBUUR

De interesse van Cambuur kwam dan ook als geroepen voor de voormalige speler van NEC, FC Utrecht, VVV-Venlo en Sparta Rotterdam. ?Vooral de visie op voetbal hier spreekt me heel erg aan. Cambuur wil altijd de voetballende oplossing vinden, wil patronen in het aanvalsspel cre?ren. Waar wil je de bal krijgen, hoe ga je dat doen? Opties cre?ren in balbezit, zodat je als speler weet waar je ploeggenoten lopen zonder dat je hoeft te kijken. Dat willen ze hier en dat bevalt me heel erg.?

Ik heb wel een deukje in mijn zelfvertrouwen opgelopen in Groningen

Zo voorzien Cambuur en Joosten in elkaars behoefte, want de club uit Leeuwarden hunkerde juist naar een extra vleugelspits, doordat Issa Kallon en David Sambissa voorlopig absent zijn vanwege hun deelname aan het toernooi om de Afrika Cup.

BEWIJSDRANG

De afgelopen anderhalf jaar bij FC Groningen hebben zijn plezier en zelfvertrouwen geen goed gedaan, zegt Joosten. In Leeuwarden wil hij zijn oude zelf, die we vooral kennen uit zijn huurperiodes bij Sparta en VVV, weer hervinden. ?Ik heb wel een deukje in mijn zelfvertrouwen opgelopen in Groningen. Dat gaat vanzelf als je zo weinig speelt en niet goed presteert ?ls je een keer mag spelen. Tegelijkertijd weet ik dat ik veel meer kan dan ik daar heb laten zien. Ik wilde mijn oude ik weer zijn en ik weet dat die er nog is. Na dit seizoen is het dan: nieuwe ronde, nieuwe kansen. Voor nu is deze transfer de ideale oplossing.?

De Gast

Ze moeten bij de club echt stoppen met dit soort gokjes. Het voetbal wordt er alleen maar minder op en wat denk je dat het met de rest van het team doet. Je hebt nog mazzel dat je hem een half jaar hebt gehuurd maar voor hetzelfde geld zat je hier ook volgend seizoen nog aan vast. Dom beleid!

Treb

Hebben ze 'm al op de trein gezet?

Trainert!

Citaat van: De Gast op februari 13, 2022, 08:18:06
Ze moeten bij de club echt stoppen met dit soort gokjes. Het voetbal wordt er alleen maar minder op en wat denk je dat het met de rest van het team doet. Je hebt nog mazzel dat je hem een half jaar hebt gehuurd maar voor hetzelfde geld zat je hier ook volgend seizoen nog aan vast. Dom beleid!

Het beleid is echt om te huilen.
Teveel gokjes inderdaad. Boere, Joosten. Hendriks laten gaan terwijl je misschien Boere misschien wel had moeten laten gaan. Tevens mag ik hopen dat er na dit seizoen afscheid wordt genomen van ter heide en doodeman?
Willen verlengen met Mc Intosh en Schouten, waarom?