Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 404.805
  • Totaal topics: 1.956
  • Online today: 20
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 0
  • Guests: 13
  • Total: 13
13 gasten, 0 leden

Bjorn Johnsen

Gestart door Tanjajeah, januari 31, 2023, 18:05:29

Vorige topic - Volgende topic

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Treb op februari 19, 2023, 16:14:30
Staan die allemaal volgend jaar onder contract dan?

Een schone taak voor onze TD. Welke ? Geen idee.
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

De Gast

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op februari 19, 2023, 16:13:23
VdWater - Johnsen - Foor
                Jacobs

Van Kaam

Kom maar op met die KKD hoor. Succes verzekerd :proost

Jacobs dan ook maar gelijk een contract voor het leven?
Laat voor beide partijen deze lijdensweg nou eens stoppen. Dat we degraderen is al erg genoeg.

wiekie1969

Loopt als Bambi over het kunstgras die Johnson. Mooie goal maar verder niet een bal geraakt

wiekie1969

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op februari 19, 2023, 16:13:23
VdWater - Johnsen - Foor
                Jacobs

Van Kaam

Kom maar op met die KKD hoor. Succes verzekerd :proost

Je denkt echt dat deze jongens kkd gaan spelen???? :_schater :_schater :_schater

Bankzitter

Als vKaam en vd Water geen clausule hebben, dan staan die 2 onder contract volgend seizoen. En gezien de forse transfer bedragen kan ik me niet voorstellen dat ze een clausule hebben om gratis weg te mogen.

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: De Gast op februari 20, 2023, 07:14:06
Jacobs dan ook maar gelijk een contract voor het leven?
Laat voor beide partijen deze lijdensweg nou eens stoppen. Dat we degraderen is al erg genoeg.

Die heeft een goede spits voor hem nodig, zoals Muhren. Dat zie ik in Johnsen wel.
En in de KKD was Jacobs toch top?!

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: wiekie1969 op februari 20, 2023, 08:49:59
Je denkt echt dat deze jongens kkd gaan spelen???? :_schater :_schater :_schater

Het zou mooi zijn als ze het dan 1 jaar proberen om ons terug te brengen.
Van Kaam vind ik veel te goed voor de KKD, dus ik zou het begrijpen als die weg wil. Maar hebben die anderen zoveel te willen?

De Gast

Citaat van: wiekie1969 op februari 20, 2023, 08:47:53
Loopt als Bambi over het kunstgras die Johnson. Mooie goal maar verder niet een bal geraakt

Assist op Breij? hoe mooi wil je ze krijgen..

De Gast

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op februari 20, 2023, 09:09:45
Die heeft een goede spits voor hem nodig, zoals Muhren. Dat zie ik in Johnsen wel.
En in de KKD was Jacobs toch top?!

De wens...

sunderland

Had het er gister in de rust nog met Denistel over.. ben geen fan meer van Jacobs maar dat is de ideale man om achter Johnson te spelen hoe gek het ook klinkt. Moet ie wel de ruimte daarvoor krijgen van Ultee

AL

Citaat van: wiekie1969 op februari 20, 2023, 08:47:53

Meen je dat serieus????
Nou ja als je Doke de beste vond ben ik bang dat je het nog meent ook.

Treb

Citaat van: AL op februari 20, 2023, 12:22:31
Meen je dat serieus????
Nou ja als je Doke de beste vond ben ik bang dat je het nog meent ook.

Had totaal geen aansluiting. Stond op een eiland. Hij is in ieder geval wel iets balvaster dan Uldrikis en maakt gewoon een geweldige goal.

En Doke.. tja.. gister weer de schuldige bij de 1-1. Skiet vervolgens 3x een bal t stadion ut.

Tegen Fortuna wordt het in plaats van 2-0, 1-1 omdat ie een penal veroorzaakt. Gaat voorop in de strijd, maar verder ist su matig allemaal.

SCC

Beetje te makkelijk om de schuld bij Doke te leggen. Hij krijgt die bal ongelukkig tegen zich aan. Kijk eerst eens hoeveel tijd ze krijgen om een voorzet te geven.

Bij de tweede goal verdedigt Doke eerst de zone. Zelfs in de tijd van Michael Ferrier deden we al aan kantelen en de buitenspeler vrij laten en ook toen waren er van die gogemerds op de tribune die dan meenden te moeten roepen dat hij dichter op de man moest dekken.
Er was bij het tweede doelpunt nog voldoende de mogelijkheid om te corrigeren. Smand eerst, daarna was Mahi in geen velden op wegen te bespeuren om van Ewijk te delen. Bangura idem.

Zorgelijker is het missen van de kansen: Breij,  Foor, vd Water, Ukdrikis en Maulun. Positief is dat we nu meer kansen missen dan dat we in 10 wedstrijden daarvoor cre?ren.

kapseltje

Citaat van: SCC op februari 20, 2023, 13:15:17
Beetje te makkelijk om de schuld bij Doke te leggen. Hij krijgt die bal ongelukkig tegen zich aan. Kijk eerst eens hoeveel tijd ze krijgen om een voorzet te geven.

Bij de tweede goal verdedigt Doke eerst de zone. Zelfs in de tijd van Michael Ferrier deden we al aan kantelen en de buitenspeler vrij laten en ook toen waren er van die gogemerds op de tribune die dan meenden te moeten roepen dat hij dichter op de man moest dekken.
Er was bij het tweede doelpunt nog voldoende de mogelijkheid om te corrigeren. Smand eerst, daarna was Mahi in geen velden op wegen te bespeuren om van Ewijk te delen. Bangura idem.

Zorgelijker is het missen van de kansen: Breij,  Foor, vd Water, Ukdrikis en Maulun. Positief is dat we nu meer kansen missen dan dat we in 10 wedstrijden daarvoor cre?ren.

Als de bal op links is hoef je idd rechts niet kort te dekken (het kantelen). Met als doel om de ruimtes klein te houden aan de kant van de bal. Als de bal naar de andere kant wordt verplaatst, verschuift de hele linie die kant uit. De back probeert dicht bij de buitenspeler te komen, afhankelijk van snelheid tegenstander, eigen snelheid, hoe de bal daar aankomt, rugdekking, etc. Standaard verdedigconcepten. Als er ruimte is om rugdekking te krijgen, zoals dat was bij de 2-1, kruip je nog dichter op de man.

Zie hier het moment.

En 9 seconden later:

Jij vindt dat deze pass, die richting de zijlijn gaat en net binnen gehouden kan worden, in zone opgepakt moet worden zodra Sahraoui in 16 meter komt? Bergsma zou hier zelfs nog rugdekking kunnen geven waardoor Doke door kan stappen. Genoeg tijd en spelers om je organisatie hier op orde te krijgen.

Dat dit een keer gebeurt is prima, maar dit gebeurt elke wedstrijd een aantal keer. Zelfs in de kkd ging dit geregeld fout. Dit heeft met inzicht, coaching en feedback te maken.

Kansen missen vind ik minder zorgelijk, want dat is minder trainbaar en heeft meer met geluk en kwaliteit te maken. De positionering kun je winst uit halen met videobeelden en juiste coaching.

sunderland

Zo overduidelijk dit, dat de professor dit dan niet meeneemt?