Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 3.710
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.840
  • Totaal topics: 1.958
  • Online today: 81
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online

Bjorn Johnsen

Gestart door Tanjajeah, januari 31, 2023, 18:05:29

Vorige topic - Volgende topic

Bankzitter

Tja hopen op een Ogbeche scenario en geen Thomas Hauser... het is een pure gok.

wiekie1969

Topper deze man. Die maakt er nog even 12. Alle vertrouwen in. Okkie Bokkie verhaal dit. Zit hele goeie kop op deze jongen.

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: wiekie1969 op januari 31, 2023, 20:53:20
Topper deze man. Die maakt er nog even 12. Alle vertrouwen in. Okkie Bokkie verhaal dit. Zit hele goeie kop op deze jongen.

precies Okkie Bokkie, dat zeg ik ook :)

Tanjajeah

Alles valt of staat met zijn fitheid. Als ie echt topfit is heb je natuurlijk een beest in de spits. Geweldig schot in de benen, kopsterk, kan moeiteloos aangespeeld worden met een man in zn rug en een bal vasthouden.

Het kan zomaar de nieuwe Ogbeche worden en de derby is al bijna.

okkele

Citaat van: Tanjajeah op januari 31, 2023, 21:42:14
en de derby is al bijna.

zal je zien dat sahraoui zn goals gaat maken.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

NRG

Citaat van: okkele op januari 31, 2023, 22:09:00
zal je zien dat sahraoui zn goals gaat maken.

Je zal zien dat Johnsen z?n goals gaat maken. En nu ophouden met dat negatieve gezeik. Ik word er bijna depressief van.

Geelblauwstiens

Citaat van: NRG op januari 31, 2023, 22:34:35
Je zal zien dat Johnsen z?n goals gaat maken. En nu ophouden met dat negatieve gezeik. Ik word er bijna depressief van.
|:)

Treb

Hij ziet er wel imposant uit.

okkele

Citaat van: NRG op januari 31, 2023, 22:34:35
ik negatief?
:rodekaart
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

grijskijker

Bj?rn Johnsen sluit ongelukkig hoofdstuk af en begint opnieuw op vertrouwde, Nederlandse bodem bij Cambuur: 'Voelt als thuiskomen'

Na twee vervelende seizoenen in Canada wist Bj?rn Johnsen waar hij heen wilde: Nederland. Bij SC Cambuur krijgt hij de kans te laten zien dat hij weer de oude Bj?rn kan worden, m?t bijbehorende doelpunten.

Marissa de Jong ? Vandaag, 08:02 ? Sport

Een boomlange, sterke, sto?cijnse Amerikaanse Noor, die betrap je niet snel op sentimentele gevoelens, zou je zeggen. Maar bij Bj?rn Johnsen spat het ervanaf: hij is dolblij dat hij weer in Nederland is, op vertrouwde bodem, en iedereen mag het weten. De 31-jarige spits slaat een ongelukkig hoofdstuk dicht.

?Ik heb geluk dat ik nu weer in Nederland ben. Ik miste Nederland echt?, vertelt hij. ?Ik heb gezegd: ik wil niet in een vreemde competitie spelen. Ik wil het Duitse voetbal, het Portugese voetbal of wat voor voetbal dan ook niet opnieuw leren. Mijn familie en ik voelen ons hier veel meer thuis dan waar dan ook eigenlijk.?

In Canada, bij CF Montr?al, waren de verwachtingen hooggespannen toen Johnsen begin 2021 een contract tekende. In een klap was hij een van de bestbetaalde spelers. Spelen onder coach Thierry Henry, dat zag hij wel zitten. ?Maar Henry was na veertien dagen al weg?, verzucht hij. ?Dat was moeilijk, omdat ik er kwam en gelijk was de coach weg.?

?Voetbal is gek. Je komt ergens met een idee over wat je te wachten staat en ineens staat er een nieuwe coach en speel je een ander systeem. Ze wilden in een 5-3-2-systeem spelen, daarin was ik gewoon een halve buiten. Dat ben ik niet. Toen raakte ik afgelopen seizoen ook nog eens geblesseerd en veranderden ze het systeem w??r?, vertelt Johnsen. ?Mensen denken dat alles perfect gaat als je een speler contracteert, maar dat is gewoon niet zo. Er spelen zoveel dingen mee. Ik was daar echt ongelukkig.?

Laatste offici?le wedstrijd meer dan een jaar geleden

Pech, een coach die iets anders wilde, blessures. Uiteindelijk speelde Johnsen meer dan een jaar geleden zijn laatste offici?le wedstrijd. Oefenduels speelde hij wel. ?Zo weet ik nog wel hoe het spelen van een wedstrijd voelt, hoe gek dat ook klinkt. Maar een wedstrijd ?om het echie?, dat is erg lang geleden.?

Waar kon hij de oude Bj?rn en zijn doelpunten terugvinden? En het geluk? Op een van de plaatsen waar hij het gelukkigst was: Nederland. ?Dit is precies wat ik ken, het is alsof ik gelijk weer in hetzelfde ritme zit. Bovendien is het grappig dat ik het overgrote deel van de jongens hier al kende?, zegt hij. L?on Bergsma, Jamie Jacobs, Mees Hoedemakers, Ben Rienstra: hij kent ze nog van zijn periode bij AZ. ?Je voelt gelijk de connectie. Vreemd eigenlijk, want je komt in een nieuwe omgeving, maar toch voelt het als thuiskomen.?

?Ik wil van die flutwedstrijden waarin niks op het spel staat niet eens spelen?

Bij ADO Den Haag beleefde Johnsen zijn doorbraak in het seizoen 2017-2018 door 19 doelpunten te maken. Het leverde hem een transfer op naar AZ, waar hij niet meer kon tippen aan zijn doelpuntenproductie bij ADO. Later speelde hij nog voor Rosenborg BK en won hij de Aziatische Champions League met het Zuid-Koreaanse Ulsan Hyundai. Degradatievoetbal, dat is nieuw. ?De tijd dat ik hier was, heb ik eigenlijk alleen maar gespeeld voor Europees voetbal. Wedstrijden waar veel druk op staat?, legt Johnsen uit. ?Ik ben juist blij dat ik hier ook die wedstrijden kan spelen. Ik wil van die flutwedstrijden waarin niks op het spel staat niet eens spelen.?

Het speelde allemaal mee in zijn keuze voor Cambuur. Met de club sprak hij af dat hij eerst mee zou trainen alvorens hij een contract zou krijgen, maar na ??n trainingsdag was de technische staf overtuigd: Johnsen kan de spits zijn die Cambuur broodnodig heeft.

Hij heeft wat Cambuur de afgelopen tijd zo heeft gemist, denkt trainer Sjors Ultee. ?Iemand die loert, jaagt en bloed ruikt in de zestien. Iemand die precies weet wanneer hij ergens moet zijn. Een pure spits, gehaald om het werk in de zestien op te gaan knappen.? Johnsen: ?Ik kreeg hier het gevoel dat ik ?cht nodig was. Het team heeft kracht nodig en doelpunten, dat kan ik ze geven.?

Destroyer

Laat ons juichen Bj?rn,het is je gegund!
** Poolwinner 18/19 - 21/22

denistel

Citaat van: Destroyer op februari 05, 2023, 10:27:15
Laat ons juichen Bj?rn,het is je gegund!

ben johson hadden we oek wel kenne hevve :_schater

AL

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: AL op februari 19, 2023, 16:04:20
Wat een klasbak zeg!

VdWater - Johnsen - Foor
                Jacobs

Van Kaam

Kom maar op met die KKD hoor. Succes verzekerd :proost
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Treb

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op februari 19, 2023, 16:13:23
VdWater - Johnsen - Foor
                Jacobs

Van Kaam

Kom maar op met die KKD hoor. Succes verzekerd :proost

Staan die allemaal volgend jaar onder contract dan?