Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 404.805
  • Totaal topics: 1.956
  • Online today: 20
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 0
  • Guests: 12
  • Total: 12
12 gasten, 0 leden

SC Cambuur - FC Emmen ( 11-08-23 )

Gestart door SaVaGe, juni 27, 2023, 20:11:05

Vorige topic - Volgende topic

wiekie1969

sunderland

Citaat van: janou op augustus 16, 2023, 09:35:11
Of omdat de trainer een andere spelopvatting heeft? Los van dat Sandor zijn spelopvatting goed kan uitleggen en net zoals Johan Cruyff hier niet van af wijkt, is het niet per definitie zo dat deze spelopvatting heilig is he. Zijn genoeg trainers met andere spelopvatting die ook succesvol zijn. Is niet zo dat Sandor als enige kijk heeft op het spelletje.

Vind trouwens wel dat hij zijn opvatting heel goed kan onderbouwen. Maar je bent ook in zijn systeem afhankelijk van het type spelers.
klopt. Als je daar op gaat trainen word dat ook beter. Voorbeeld is ook Bergsma in deze, vond um zelfs nog beter dan Schouten maar er is niks meer van die jongen over nu. Kijk Utrecht uit eens terug waar ie ook veel indribbelt. Welke spelers Ultee kiest is zijn ding. Nu is het zovaak dat de organisatie niet staat, Sandor denkt ook meer in balbezit waar de kansen liggen en dat begint bij de opbouw en als Smand nu beter is moet die spelen

janou

Citaat van: sunderland op augustus 16, 2023, 09:52:50
Zo ik heb even een paar geblokkeerd. Scheelt zoveel ergenis. Constant maar recht lullen wat krom is . Sandor geeft aan wat ie er van vind en geeft daarbij ook nog duidelijk uitleg. Ik denk dat dezen dat niet snappen. Daarbij heeft 1 van dezen een bron waar Sandor niet heel goed mee kon, typisch een van hooydonkje. En ik zal vanaf nu niet zoveel meer reageren op Ultee, hoeft ook niet omdat ik een paar heb geblokkeerd.

Benieuwd of mijn kromme gelul nog in de smaak valt haha :)

sunderland

Citaat van: janou op augustus 16, 2023, 10:21:47
jij komt ook met een omschrijving van argumenten dat vind ik alleen maar mooi. Iedereen zijn eigen kijk

poelie-lwd

Citaat van: janou op augustus 16, 2023, 10:21:47

Ja hoor je onderbouwt het prima alleen ben ik het er niet mee eens. Even goede vrienden  :proost
Iedereen heeft recht op mijn mening.

janou

Citaat van: poelie-lwd op augustus 16, 2023, 10:29:32
Ja hoor je onderbouwt het prima alleen ben ik het er niet mee eens. Even goede vrienden  :proost

:proost

SCC

Note vooraf: ik vond Sandor als speler geweldig. Maar enige nuance vind ik wel op z'n plek: in zo'n sportcast kan je zonder enige vorm van tegenspraak uitleggen waarom je idee van voetbal het beste is/ of waarom dat werkt.
Maar zet twee of drie trainers met een eigen idee over voetbal tegenover elkaar: dan wordt het een super boeiend gesprek, maar er komt geen winnaar uit.
Immers, wat werkt tegen bijv 3-5-2, zal niet werken tegen 4-3-3.
Ik ben groot voorstander van de opvatting van Sandor, maar wat ik in de jaren Sandor/ Henk wel echte miste, was een plan B. Want laten we eerlijk zijn, in de eredivisie lieten tegenstanders ons gewoon even 15 minuten uitrazen, we dachten altijd dat we lekker in de wedstrijd zaten en vervolgens gaven (de betere) tegenstanders even 3-4x gas en we stonden achter.

Ik vind hoe we vrijdagavond de laatste 20 minuten speelden heel vermakelijk, maar natuurlijk niet een plan B waar je echt op traint. Ik zie dat meer als een alles of niets alternatief voor de laatste 10 minuten, net zoals je dat ook kan oefenen bij het verdedigen van een voorsprong met een extra (kopsterke) CV.
Plan B is in mijn optiek het omzetten van je strijdplan en dan met name de invulling van posities. Dus we beginnen met het indribbelen van een CV en daardoor een extra man vrij krijgen op het middenveld.
Lukt dat niet omdat de tegenstander ons structureel vastzet in de as, dan kiezen we bijv voor de opbouw via de ene vleugel, waarbij we de tegenstander verleiden door te kantelen en dan de crosspass op de andere vleugel (om een voorbeeld te noemen). Dat zag ik nooit.

Dus resum?: zoals Sandor het in de sportcast verwoorde is het harstikke logisch en spelers zouden er absoluut naar moeten luisteren (of als hij voor de groep stond, het visueel voor zich zien). Maar om enige nuance aan te brengen: hij krijgt daar ook alle ruimte en er wordt niet gevraagd, wat doe je dan als de tegenstander hierop inspeelt/ zich aanpast. Dat had ik juist interessant gevonden. En ik weet ook wel zeker dat Sandor daar een goed antwoord op kan geven, wat het juist een super interessante uitzending had kunnen maken.

oost

Citaat van: SCC op augustus 16, 2023, 11:08:18
Note vooraf: ik vond Sandor als speler geweldig. Maar enige nuance vind ik wel op z'n plek: in zo'n sportcast kan je zonder enige vorm van tegenspraak uitleggen waarom je idee van voetbal het beste is/ of waarom dat werkt.
Maar zet twee of drie trainers met een eigen idee over voetbal tegenover elkaar: dan wordt het een super boeiend gesprek, maar er komt geen winnaar uit.
Immers, wat werkt tegen bijv 3-5-2, zal niet werken tegen 4-3-3.
Ik ben groot voorstander van de opvatting van Sandor, maar wat ik in de jaren Sandor/ Henk wel echte miste, was een plan B. Want laten we eerlijk zijn, in de eredivisie lieten tegenstanders ons gewoon even 15 minuten uitrazen, we dachten altijd dat we lekker in de wedstrijd zaten en vervolgens gaven (de betere) tegenstanders even 3-4x gas en we stonden achter.

Ik vind hoe we vrijdagavond de laatste 20 minuten speelden heel vermakelijk, maar natuurlijk niet een plan B waar je echt op traint. Ik zie dat meer als een alles of niets alternatief voor de laatste 10 minuten, net zoals je dat ook kan oefenen bij het verdedigen van een voorsprong met een extra (kopsterke) CV.
Plan B is in mijn optiek het omzetten van je strijdplan en dan met name de invulling van posities. Dus we beginnen met het indribbelen van een CV en daardoor een extra man vrij krijgen op het middenveld.
Lukt dat niet omdat de tegenstander ons structureel vastzet in de as, dan kiezen we bijv voor de opbouw via de ene vleugel, waarbij we de tegenstander verleiden door te kantelen en dan de crosspass op de andere vleugel (om een voorbeeld te noemen). Dat zag ik nooit.

Dus resum?: zoals Sandor het in de sportcast verwoorde is het harstikke logisch en spelers zouden er absoluut naar moeten luisteren (of als hij voor de groep stond, het visueel voor zich zien). Maar om enige nuance aan te brengen: hij krijgt daar ook alle ruimte en er wordt niet gevraagd, wat doe je dan als de tegenstander hierop inspeelt/ zich aanpast. Dat had ik juist interessant gevonden. En ik weet ook wel zeker dat Sandor daar een goed antwoord op kan geven, wat het juist een super interessante uitzending had kunnen maken.

Ik kan je mening goed volgens en ergens heb je natuurlijk echt wel een punt.
Maar grote verschil is wel dat in in verschillende potcast dus wordt aangegeven dat er op dit moment geen duidelijke tactiek of idee achter het spel van cambuur zit en dat is zorgelijk. Maar idd in de tijd van henk en sandor miste echt wel een plan B. Hun hielden altijd vast aan plan A ook al werkte dat niet of soms zelfs averechts. Maar ook dat is een plan en dat is iets wat heel veel fans nu missen. Maar ik moet wel even zeggen dat ik je post verfrissende vind ten opzichte van anderen hier  :thumbsup

papier

Citaat van: poelie-lwd op augustus 16, 2023, 10:29:32

Uiteindelijk is er voor alles wat te zeggen. En wil iedereen maar een ding. Ongeslagen met topvoetbal naar de titel.

SCC

Citaat van: oost op augustus 16, 2023, 11:19:45
Maar grote verschil is wel dat in in verschillende potcast dus wordt aangegeven dat er op dit moment geen duidelijke tactiek of idee achter het spel van cambuur zit en dat is zorgelijk. Maar idd in de tijd van henk en sandor miste echt wel een plan B. Hun hielden altijd vast aan plan A ook al werkte dat niet of soms zelfs averechts. Maar ook dat is een plan en dat is iets wat heel veel fans nu missen. Maar ik moet wel even zeggen dat ik je post verfrissende vind ten opzichte van anderen hier  :thumbsup
Thanks. Voetbalinhoudelijke discussies zijn ook het mooiste. Als je maar beseft in die discussies dat er eigenlijk geen gelijk is, dan respecteer je dat iedereen een eigen kijk/ waarheid heeft.

Ben het volledig met je eens, dat we nu (nog?) geen heldere spelopvatting hebben. Dat was ook wat ik voor dit seizoen zei, ik hoop dat we op z'n minst herkenbaar voetbal zien. Dat de huidige staf het anders wil/ gaat invullen: prima. Maar nu hebben we inderdaad nog het idee alsof het op toeval of individuele ingevingen is gebaseerd ipv dat er een gedachte (met z'n allen) achter zit. Hopelijk gaan we dat zien de komende periode.

janou

Citaat van: oost op augustus 16, 2023, 11:19:45

Waar het fout gaat is dat je hierin aanneemt dat er geen plan is. Dat ons de tactiek of het idee niet duidelijk is heeft ook te maken dat wij niet weten wat het plan is van Ultee. Stel als Ultee een keer een tactische analyse geeft van wat hij wilt in balbezit en wat hij wilt bij balverlies (manier van drukzetten bijv.) zal blijken dat er weldegelijk een idee achter zit en zal ons dit ook meer opvallen omdat we er dan op kunnen letten. Je gaat mij niet vertellen dat Ultee maar wat doet, dan kom je niet zo ver in het betaalde voetbal.

Doordat Henk en Sandor uitlegden waarom centrale verdedigers zo lang wachten met inspelen werd dat voor de supporters ook duidelijk en kwam er meer begrip voor (Ook door de goede resultaten). Ik weet nog dat er ook vaak kritiek is geweest dat het centrale duo veel te langzaam speelde en alleen maar naar elkaar de bal toeschoof. Dat had allemaal een reden.

janou

Citaat van: SCC op augustus 16, 2023, 11:30:25
Thanks. Voetbalinhoudelijke discussies zijn ook het mooiste. Als je maar beseft in die discussies dat er eigenlijk geen gelijk is, dan respecteer je dat iedereen een eigen kijk/ waarheid heeft.

Ben het volledig met je eens, dat we nu (nog?) geen heldere spelopvatting hebben. Dat was ook wat ik voor dit seizoen zei, ik hoop dat we op z'n minst herkenbaar voetbal zien. Dat de huidige staf het anders wil/ gaat invullen: prima. Maar nu hebben we inderdaad nog het idee alsof het op toeval of individuele ingevingen is gebaseerd ipv dat er een gedachte (met z'n allen) achter zit. Hopelijk gaan we dat zien de komende periode.

Dat wij dat idee krijgen is ook echt logisch. Komt ook omdat wij niet weten wat de spelopvatting van Ultee is. Aanvallend voetbal en drukzetten is een containerbegrip en zegt elke trainer, dat zegt mij helemaal niets, ik zou daarom wel eens een tactische analyse van hem willen zien met hoe hij tegenstanders vast wilt zetten, hoe hij tot kansen wilt komen.

papier

Citaat van: janou op augustus 16, 2023, 11:39:00
Dat wij dat idee krijgen is ook echt logisch. Komt ook omdat wij niet weten wat de spelopvatting van Ultee is. Aanvallend voetbal en drukzetten is een containerbegrip en zegt elke trainer, dat zegt mij helemaal niets, ik zou daarom wel eens een tactische analyse van hem willen zien met hoe hij tegenstanders vast wilt zetten, hoe hij tot kansen wilt komen.

Zou goed zijn als Ultee eens in het Hertje toelicht wat het idee is en hoe hij denkt dat het team dit tot uitvoering kan laten komen. Ik meen dat Arne ook ooit zoiets heeft gedaan toen hij coach was bij ons.

Galdiano

Helemaal met SCC eens. Henk en Sandor worden telkens de hemel in geprezen, enig sinds terecht anderzijds ook weer niet. Ik denk dat Henk en Sandor puur trainers zijn voor de korte termijn. (wat de meeste trainers zijn).
Henk en Sandor kunnen iets op een hele snelle en duidelijke manier neerzetten en overbrengen op een groep, maar hebben mij te weinig laten zien te kunnen anticiperen op andere speelwijzes. Met name 5-3-2 gingen we elke keer nat. Houden vast aan ??n speelwijze en anders konden ze niet. Daarnaast valt ze echt te verwijten te lang met spelers door te gaan. Geen frisse wind, maar vertrouwde jongs laten spelen zonder vernieuwing/verjonging.

Desondanks zie ik Henk als waardig opvolger van Ultee na dit seizoen, of eerder bij slecht resultaat, maar max voor 2 a 3 jaar.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

oost

Citaat van: SCC op augustus 16, 2023, 11:30:25

Hopelijk dat we de komende duels idd daar wat van gaan terug zien   :proost. Gelukkig spelen we nu kkd en speel je niet meer met het mes op de keel.
Inhoudelijk kun je zeker en gelukkig maar van mening verschillen |:) .