Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
85 gasten, 2 leden
fred, wacko jacko

Gerald van den Belt

Gestart door el haj, mei 08, 2013, 14:53:36

Vorige topic - Volgende topic

Hilversum voor Cambuur

Citaat van: pvanbuijtene op april 03, 2014, 15:20:35
Optie blijven was ook een hele goede optie geweest...

Niet voor een broodtrainer! Als je hier ik noem maar wat 50.000 verdiend en daar 300.000 euro kan verdienen na 1 goed seizoen in de Eredivisie.

It's all about the money! Zeker bij een trainer die een CV heeft met nogal veel overstapjes ;)

kapseltje

Met het uur zie ik de sympathie voor DL toenemen. De media heeft hier zeker veel invloed op gehad.

Meer dan de helft van de supporters zijn hier voor mijn gevoel verward en baseren hun mening over de zaak voornamelijk, zo niet volledig, op behaalde prestaties in dit seizoen. Dit seizoen wordt door veel gezien als het beste seizoen van Cambuur ooit. Hartstikke mooi en ik ben ook zeer blij met de resultaten van dit seizoen en ook met de werkzaamheden van de TS en ook vd belt. Werkzaamheden of wat voor term je er ook voor gebruikt niet te verwarren met karakter of persoon. Beide probeer ik altijd gescheiden te houden. Zo kun je bijvoorbeeld respect hebben voor iemands prestaties maar vind je hem verder een klootzak. Deze twee worden veel door elkaar gehaald (!) en volgens mij gebeurt dat hier ook.

Dit seizoen was tot voor kort geweldig voor Cambuur qua media aandacht en nog steeds een goed seizoen qua prestaties. Maar wat belangrijk is dat er dingen wel duidelijk worden onderscheiden: sportieve successen en de principes, karakter en normen en waarden van een club. DL heeft meegeholpen aan de sportieve successen en op dat niveau ben ik hem dan ook dankbaar. DL, met al zijn voetbaltechnische kennis, met daarnaast Henk de Jong als motivator en teammanager pur sang dat klikt goed blijkbaar, gezien dit seizoen. Maar laten we zijn toevoeging nou niet overdrijven; hij heeft natuurlijk ook een goede TS en relatief goede spelers.

Maar zijn de sportieve successen groter dan de club zelf? Heeft een DL of wie dan ook meer macht doordat hij de club sportief verder helpt en mag hij daarom wel of niet doen wat hij wil, ondanks dat hij de normen en waarden van de club breekt? Want daar gaat het eigenlijk om.

Wat niet vergeten moet worden is dat de club simpelgezegd (voornamelijk) van de supporters is en niet van de passanten of successupporters, dus als iemand de club in geding brengt, brengt die persoon de (echte) supporters in het geding. NIKS is groter dan de club, dus groter dan het collectief van de echte supporters. Dat is naar m.i. de kern van de onenigheid over de situatie.

Ik noem zo even 4 grove normen en waarden die DL heeft gebroken.
- DL, nota bene van de amateurs gehaald, heeft cambuur een nieuwe kans gegeven, met het idee dat hij eerst hoofdtrainer zou worden en daarna de technische zaken zou overnemen. Tenminste dat was het beeld wat op mij overkwam en zo is het ook in de media geplaatst zo ver ik weet. Zelfs de mogelijkheid in het contract gegeven om tussentijds te vertrekken (wat nu dus is gebeurd), maar dan verwacht je dat DL op eenzelfde manier handelt als Cambuur hem heeft behandeld: met respect
- Midden in een belangrijke fase v/d competitie overleggen, onderhandelen met de rivaal
- Een overgang naar de rivaal realiseren en naar buiten brengen
- Een overgang naar een realistische concurrent play-offs kandidaat

Dan gooit/gooide hij als persoonlijk goedkeuring in de media: ik heb correct gehandeld dit stond namelijk in mijn contract. Dit doet afbraak aan zijn persoonlijkheid vind ik, maar dat terzijde. Op wettelijk niveau kun je er niks over zeggen, maar wettelijk wordt dit ook geaccepteerd: je vrouw gaat er met je een rijkere klootzak (DKV :y) vandoor, nadat jij haar uit de put hebt gehaald en haar weer geluk hebt gebracht. Fokking lelijk. Uiteraard is dit niet helemaal equivalent aan de DL situatie, maar de boodschap is wel duidelijk.

DL heeft dus een klote streek uitgehaald en dus de club respectloos behandeld. De club is van de supporters, dus voelt dat als een aanval op de supporters. Als de club je leven is of een erg belangrijk gedeelte van je leven is, komt dit hard aan en kun je een reactie verwachten met alle gevolgen van dien. Bepaalde acties gingen naar m.i. te ver: ongevraagd de hoofdingang binnen '''''''''stormen'''''''' ( maar laten we niet overdrijven) en hekken in beweging brengen :devil. Maar dat kun je verwachten als de club zo diep zit zoals dat bij ons is.

Wat ik belangrijk vind is dat de club: oftewel de supporters - morgen in de spiegel kunnen kijken en kunnen zeggen: niks is groter dan de club en we staan op onze principes en dit soort respectloze acties van DL worden niet geaccepteerd. In plaats van: we hebben DL een beetje gepijpt zodat hij het seizoen kan afmaken en we dus 'zeker zijn van een plaats in de eredivisie' volgend seizoen, maar eigenlijk hebben we onze principes wel een beetje verloochend doordat we slaaf zijn van onze eigen successen. Dit kan op allerlei manieren duidelijk gemaakt worden. Vd belt en voetbalclubs in het algemeen moeten soms beter luisteren naar de supporters in dit soort zaken. Ondanks dat supporters zich over het algemeen vrij lokaal populistisch bewegen en is het soms handig om voetbaltechnisch gerelateerde zaken door vakmensen te laten uitvoeren. Het is namelijk niet de bedoeling dat supporters de opstelling bepalen. Ook al denkt iedereen het altijd beter te weten :devil

Na alles gelezen te hebben vond ik deze opmerking van Mitar toch wel de meest passende van alle opmerkingen:
Citeer"De actie van gisteren is niet goed te praten, maar waar ik wel trots op ben is dat dit een club is met principes. Door een groot deel van de aanhang is duidelijk gemaakt dat wij deze respectloze overgang niet accepteren. Cambuur boven alles. Beter dan al die nietszeggende clubs waar totaal geen beleving / bevlogenheid valt te bespeuren. Liever met Henkie eruit dan met een naar DKV vertrekkende trainer erin blijven. Trots op mijn club!!!!!!!!!!"

Principes belangrijker dan het succes van dit seizoen!

maikcambuur

Vooral het feit dat Cambuur Dwight de kans heeft gegeven om weer op het hoogste podium actief te mogen zijn en dan ondankbaar naar de rivaal vertrekken.. Geen stijl heet dat. Hij had gewoon principieel moeten bij tekenen en was er niks aan de hand. Er zijn zelfs DKV'ers die Dwight niet willen hebben. Dit verhaal kent alleen verliezers. Met als grootste verliezer Dwight zelf die daar de kerst (hopelijk) niet eens haalt.

runner 1

Waarvan akte boek gaat dicht nu .

scclwd

Op de opmerking: de mening over DL wordt weer bijgesteld en hij wint weer aan sympathie wil ik zeggen: de ergste woede en teleurstelling is gezakt. We gaan het weer een beetje in perspectief zien. We herinneren ons weer dat hij toch degene is geweest, samen met de ts, die ons het mooie voetbal heeft teruggegeven en dat we het mooiste seizoen ooit beleven.

Als ik hem dan zo geslagen op die persconferentie zie zitten, doet me dat toch heel veel. Wat niet wegneemt dat ik het heel verkeerd blijf vinden om tijdens een hele belangrijke periode voor Cambuur te gaan onderhandelen met de aartsvijand. Maar goed, so be it. We gaan weer verder.

IsmailvanEssen

Het is gewoon een kutstreek wat DL gedaan heeft.. Ook al is ie verslagen.. dat is zijn eigen schuld geweest.. Dat ie zegt "ik hoopte op meer krediet" ?? Het is een principe kwestie wat hij gedaan heeft.. en dat is fout geweest.. nu moet hij niet achteraf lopen huilen.. Tock vind ik wel dat dat groepje anders had moeten reageren.. Want we willen wel allemaal dat onze club groter wordt..
Mijn vrouw is bij mij weggelopen omdat ik teveel op dit forum zit...

Scc01

Citaat van: pvanbuijtene op april 03, 2014, 15:12:07
Zeg je nou dat diegene die dwight per direct weg wou hebbrn geen respect verdiend?

Dat is een aanname die wel wat ver gaat, aangesproken? Ik bedoelde meer het volk dat het nodig vond om de trainer zo te behandelen.

yellow@ndblue

Denk dat ons 50jarige feestje in mei toch iets anders zal aanvoelen naar aanleiding wat er gebeurd is en dan staan die nep supporters weer vooraan om mee te feesten.

AL

Citaat van: Scc01 op april 03, 2014, 14:15:41
Volgens mij moet je respect verdienen, en in mijn ogen verdiend dl meer respect dan dat kansloze gedeelte van ons publiek.

|:) |:) |:)

Marc S

Citaat van: scclwd op april 03, 2014, 15:47:45
Op de opmerking: de mening over DL wordt weer bijgesteld en hij wint weer aan sympathie wil ik zeggen: de ergste woede en teleurstelling is gezakt. We gaan het weer een beetje in perspectief zien. We herinneren ons weer dat hij toch degene is geweest, samen met de ts, die ons het mooie voetbal heeft teruggegeven en dat we het mooiste seizoen ooit beleven.

Als ik hem dan zo geslagen op die persconferentie zie zitten, doet me dat toch heel veel. Wat niet wegneemt dat ik het heel verkeerd blijf vinden om tijdens een hele belangrijke periode voor Cambuur te gaan onderhandelen met de aartsvijand. Maar goed, so be it. We gaan weer verder.

Dit merk ik zelf ook. Maandag toen ik het nieuws hoorde was ik erg teleurgesteld en woedend. Maar dat is puur emotie. En dat werd met de dag minder. Vond het sowieso al bullshit dat een aantal het nodig vonden door de hoofdingang te gaan.

ForzaCambuur1

Citaat van: Scc01 op april 03, 2014, 17:33:38
Dat is een aanname die wel wat ver gaat, aangesproken? Ik bedoelde meer het volk dat het nodig vond om de trainer zo te behandelen.

Een deel van het volk! En juist het deel wat op de verkeerde wijze invloed heeft.

Grappig om te zien hoe genuanceerd iedereen ineens is. Of de mensen die in het begin het hardst riepen reageren niet meer of we voelen ons stiekem toch een beetje schuldig over de reacties die Lodeweges in mijn ogen zeker niet verdiend heeft. Wat mij betreft krijgt hij nog steeds een afscheid.

Las hierboven ook iets over normen en waarden. Hoe scherp liggen die normen en waarden dan eigenlijk? Lodeweges had al een Heerenveen verleden, hadden we hem in het begin niet moeten uit kotsen, en wat zouden we dan met HdJ en SvdH moeten doen? Blijkbaar geldt het minder als er een aantal jaren over heen gaan. Zelfs in 2 dagen kan dit al deels overgaan.

Scc01

Citaat van: Marc S op april 03, 2014, 18:53:45
Dit merk ik zelf ook. Maandag toen ik het nieuws hoorde was ik erg teleurgesteld en woedend. Maar dat is puur emotie. En dat werd met de dag minder. Vond het sowieso al bullshit dat een aantal het nodig vonden door de hoofdingang te gaan.

Had precies hetzelfde

carlo de leeuw

Citaat van: Dokkumer op april 03, 2014, 14:49:03

Over het sluiten van het DL topic kan ik kort zijn. Heb het de avond van tevoren aangegeven, zodat iedereen nog de kans had om zijn of haar zegje te kunnen doen. Het was de bedoeling om in aanloop naar de persconferentie deze nog even te openen, echter door mijn eigen fout is dit er niet van gekomen.

Maar als jij dat opstoken vindt, het staat je vrij om mijn functie per direct over te nemen. Geen enkel probleem mee.
Ik ben niet van plan om verwijten te maken richting dokkumer, omdat ik er vanuit ga dat hij niet bewust dingen doet om forumgangers tegen zich in het harnas te jagen.Wel heb ik een mening over sommige zaken.
ik ben van mening dat als de trainer meld dat hij per direkt opstapt onder de ons bekende omstandigheden dit heel veel verschillende emoties oproept waar velen nog lang over na (willen) praten en daar is dan een forum zeer geschikt voor.Slechts enkele uren na dit opstappen besluit dan de moderator in al zijn wijsheid om het topic te sluiten, terwijl er mensen door omstandigheden pas later kunnen reageren en die gelegenheid niet meer krijgen.
Terwijl er hier soms maanden word gejeuzeld over in mijn ogen veel minder heftige dingen.
Verder vind ik dat als mensen kritiek hebben op de moderator dat ook gewoon moet kunnen en dat je dan niet gelijk je functie ter beschikking moet stellen.
Als je een bepaalde machtspositie hebt brengt dat ook verantwoordelijkheden met zich mee.
Dat dokkumer een vrij negatieve mening had over lodeweges vind ik zijn goed recht en heb ik persoonlijk geen problemen mee.

Harry L.

Citaat van: Scc01 op april 03, 2014, 19:24:16
Had precies hetzelfde

Denk dat de meesten dat hier hebben. Misschien moeten wel weer jaren wachten op zo'n top seizoen. Dit is en blijft mede zijn verdienste.

wiekie1969

Citaat van: scclwd op april 03, 2014, 15:09:31
Ik heb de persconferentie zojuist gekeken. Heb wel een traantje moeten wegpinken.  ;(

vertel.....................