Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
85 gasten, 2 leden
fred, wacko jacko

Gerald van den Belt

Gestart door el haj, mei 08, 2013, 14:53:36

Vorige topic - Volgende topic

yellow@ndblue

Citaat van: Harry L. op april 04, 2014, 19:51:28
Het komt die Vonk allemaal prachtig uit. Die hadden ze beter met 200 man kunnen kielhalen de viezerik. Vwb. Het afscheid van DL gaat hem niet worden, het loopt hem nog dun door zijn broek. Die komt echt niet meer terug voor een afscheid. Alhoewel als die steward die onze 30 "helden" tegenhield bij de hoofdingang hem zou beschermen zou het nog kunnen :zweep

''Vwb. Het afscheid van DL gaat hem niet worden, het loopt hem nog dun door zijn broek''

Denk het ook niet dat deze man nog durft hij heeft zelfs in overleg met cambuur zijn vrouw en kinderen de zelfde dag nog de stad uit moeten laten gaan!

Die lui die onze club aanvielen hebben een veel groter vergrijp gepleegd met veel meer schade voor onze club!

legeips

Citaat van: kapseltje op april 03, 2014, 15:28:02
Met het uur zie ik de sympathie voor DL toenemen. De media heeft hier zeker veel invloed op gehad.

Meer dan de helft van de supporters zijn hier voor mijn gevoel verward en baseren hun mening over de zaak voornamelijk, zo niet volledig, op behaalde prestaties in dit seizoen. Dit seizoen wordt door veel gezien als het beste seizoen van Cambuur ooit. Hartstikke mooi en ik ben ook zeer blij met de resultaten van dit seizoen en ook met de werkzaamheden van de TS en ook vd belt. Werkzaamheden of wat voor term je er ook voor gebruikt niet te verwarren met karakter of persoon. Beide probeer ik altijd gescheiden te houden. Zo kun je bijvoorbeeld respect hebben voor iemands prestaties maar vind je hem verder een klootzak. Deze twee worden veel door elkaar gehaald (!) en volgens mij gebeurt dat hier ook.

Dit seizoen was tot voor kort geweldig voor Cambuur qua media aandacht en nog steeds een goed seizoen qua prestaties. Maar wat belangrijk is dat er dingen wel duidelijk worden onderscheiden: sportieve successen en de principes, karakter en normen en waarden van een club. DL heeft meegeholpen aan de sportieve successen en op dat niveau ben ik hem dan ook dankbaar. DL, met al zijn voetbaltechnische kennis, met daarnaast Henk de Jong als motivator en teammanager pur sang dat klikt goed blijkbaar, gezien dit seizoen. Maar laten we zijn toevoeging nou niet overdrijven; hij heeft natuurlijk ook een goede TS en relatief goede spelers.

Maar zijn de sportieve successen groter dan de club zelf? Heeft een DL of wie dan ook meer macht doordat hij de club sportief verder helpt en mag hij daarom wel of niet doen wat hij wil, ondanks dat hij de normen en waarden van de club breekt? Want daar gaat het eigenlijk om.

Wat niet vergeten moet worden is dat de club simpelgezegd (voornamelijk) van de supporters is en niet van de passanten of successupporters, dus als iemand de club in geding brengt, brengt die persoon de (echte) supporters in het geding. NIKS is groter dan de club, dus groter dan het collectief van de echte supporters. Dat is naar m.i. de kern van de onenigheid over de situatie.

Ik noem zo even 4 grove normen en waarden die DL heeft gebroken.
- DL, nota bene van de amateurs gehaald, heeft cambuur een nieuwe kans gegeven, met het idee dat hij eerst hoofdtrainer zou worden en daarna de technische zaken zou overnemen. Tenminste dat was het beeld wat op mij overkwam en zo is het ook in de media geplaatst zo ver ik weet. Zelfs de mogelijkheid in het contract gegeven om tussentijds te vertrekken (wat nu dus is gebeurd), maar dan verwacht je dat DL op eenzelfde manier handelt als Cambuur hem heeft behandeld: met respect
- Midden in een belangrijke fase v/d competitie overleggen, onderhandelen met de rivaal
- Een overgang naar de rivaal realiseren en naar buiten brengen
- Een overgang naar een realistische concurrent play-offs kandidaat

Dan gooit/gooide hij als persoonlijk goedkeuring in de media: ik heb correct gehandeld dit stond namelijk in mijn contract. Dit doet afbraak aan zijn persoonlijkheid vind ik, maar dat terzijde. Op wettelijk niveau kun je er niks over zeggen, maar wettelijk wordt dit ook geaccepteerd: je vrouw gaat er met je een rijkere klootzak (DKV :y) vandoor, nadat jij haar uit de put hebt gehaald en haar weer geluk hebt gebracht. Fokking lelijk. Uiteraard is dit niet helemaal equivalent aan de DL situatie, maar de boodschap is wel duidelijk.

DL heeft dus een klote streek uitgehaald en dus de club respectloos behandeld. De club is van de supporters, dus voelt dat als een aanval op de supporters. Als de club je leven is of een erg belangrijk gedeelte van je leven is, komt dit hard aan en kun je een reactie verwachten met alle gevolgen van dien. Bepaalde acties gingen naar m.i. te ver: ongevraagd de hoofdingang binnen '''''''''stormen'''''''' ( maar laten we niet overdrijven) en hekken in beweging brengen :devil. Maar dat kun je verwachten als de club zo diep zit zoals dat bij ons is.

Wat ik belangrijk vind is dat de club: oftewel de supporters - morgen in de spiegel kunnen kijken en kunnen zeggen: niks is groter dan de club en we staan op onze principes en dit soort respectloze acties van DL worden niet geaccepteerd. In plaats van: we hebben DL een beetje gepijpt zodat hij het seizoen kan afmaken en we dus 'zeker zijn van een plaats in de eredivisie' volgend seizoen, maar eigenlijk hebben we onze principes wel een beetje verloochend doordat we slaaf zijn van onze eigen successen. Dit kan op allerlei manieren duidelijk gemaakt worden. Vd belt en voetbalclubs in het algemeen moeten soms beter luisteren naar de supporters in dit soort zaken. Ondanks dat supporters zich over het algemeen vrij lokaal populistisch bewegen en is het soms handig om voetbaltechnisch gerelateerde zaken door vakmensen te laten uitvoeren. Het is namelijk niet de bedoeling dat supporters de opstelling bepalen. Ook al denkt iedereen het altijd beter te weten :devil

Na alles gelezen te hebben vond ik deze opmerking van Mitar toch wel de meest passende van alle opmerkingen:
Principes belangrijker dan het succes van dit seizoen!

Ik heb het hele verhaal niet gelezen... Maar je laatste zin geeft aan hoeveel toekomst perspectief jij onze club gunt. Als principes van individuen belangrijker gaan worden dan handhaven in de eredivisie, dan wil jij dat er over een paar jaar geen betaald voetbal meer bestaat in Leeuwarden.

Cor

Citaat van: legeips op april 05, 2014, 09:20:54
Ik heb het hele verhaal niet gelezen... Maar je laatste zin geeft aan hoeveel toekomst perspectief jij onze club gunt. Als principes van individuen belangrijker gaan worden dan handhaven in de eredivisie, dan wil jij dat er over een paar jaar geen betaald voetbal meer bestaat in Leeuwarden.

Misschien zou je het hele verhaal wel moeten lezen, snijdt wel hout

Viper

Dwight werd dus groter dan de club? Wat een onzin. 'We' hebben onszelf verlaagd. Als we er boven hadden gestaan en op een andere manier zijn beslissing hadden duidelijk gemaakt dan waren we groots. Mijn liefde voor Cambuur is te groot om achter die principes te staan. Ik vind mezelf niet belangrijker dan de club of wie of wat dan ook. Bij sommige lieden heb ik sterk mijn twijfels. Laat duidelijk zijn dat ik hun emotie begrijp, maar hun actie was zielloos.

papier

Citaat van: Viper op april 05, 2014, 10:00:03
Dwight werd dus groter dan de club? Wat een onzin. 'We' hebben onszelf verlaagd. Als we er boven hadden gestaan en op een andere manier zijn beslissing hadden duidelijk gemaakt dan waren we groots. Mijn liefde voor Cambuur is te groot om achter die principes te staan. Ik vind mezelf niet belangrijker dan de club of wie of wat dan ook. Bij sommige lieden heb ik sterk mijn twijfels. Laat duidelijk zijn dat ik hun emotie begrijp, maar hun actie was zielloos.

Daar ben ik het wel mee eens. Daarnaast, de ergste straf voor Dwight krijgt hij al. Aan het werk in Heerenveen. Ik heb met hem te doen.

carlo de leeuw

Citaat van: legeips op april 05, 2014, 09:20:54
Ik heb het hele verhaal wel gelezen.hij vertelt zijn mening en dat is verder prima.
Sommigen hebben ook een mening en a.d.h. daarvan bestormen ze vervolgens het stadion.
Ik vind het ook respectloos van lodeweges, en dat voorbeeld van de vrouw die bij je weggaat is niet eens zo slecht.
Ik vraag me wel af of dl was gebleven uit respect voor cambuur en we stonden volgend seizoen na 10 wedstr onderaan met troosteloos voetbal.hadden we hem dan ook niet per direkt dkv toegewenst!!
De voetballerij is vaak veel emotie en de waan van de dag.

legeips

Citaat van: Cor op april 05, 2014, 09:42:18

Citaat van: Cor op april 05, 2014, 09:42:18

Nou heb het geprobeerd, maar het snijdt door een groot stuk realiteitszin. Volgens mij is een ieder die cambuur een warm hart toe draagt een supporter. De club heeft toch iets meer nodig dan een paar honderd "die hards"die de club afgelopen week met hun club liefde in diskrediet hebben gebracht.

Als we nacompetitie moeten spelen dan is het niet de schuld van DL, maar van de zogenaamde "echte supporters" Deze figuren realiseren maar half hoeveel gevolgen principes en zogenaamde club liefde gaan krijgen voor onze club.

Nee Cor, het verhaal snijdt geen hout, maar dwars door het hart van onze club.

sunderland

Ik ben duidelijk van mening dat deze hele afgelopen week is geregiseerd door dat smerige dkv .Het is daar naar buitenuit redelijk rustig maar verder gaat het daar niet goed .De sponsoren willen allemaal hierheen .Douwe Egberts bijv wil/wou hier sponsor worden .Dit geouwehoer komt hun heeeel goed uit .Ze hebben er voor gezorgd dat de haat hier nu nog groter is geworden .

Eewal

Citaat van: sunderland op april 05, 2014, 10:27:47
Ik ben duidelijk van mening dat deze hele afgelopen week is geregiseerd door dat smerige dkv .Het is daar naar buitenuit redelijk rustig maar verder gaat het daar niet goed .De sponsoren willen allemaal hierheen .Douwe Egberts bijv wil/wou hier sponsor worden .Dit geouwehoer komt hun heeeel goed uit .Ze hebben er voor gezorgd dat de haat hier nu nog groter is geworden .

als hoofdsponsor?

sunderland

Citaat van: Eewal op april 05, 2014, 10:31:01
als hoofdsponsor?
nee .sub .Wel een sponsor die er daar 1.5 ton in stopte

de Schoot

Ook mijn idee  :R

Len Cantello

Je bent niet de enige die dat denkt. Sinds Riemer en Foppe weer terug zijn bij dkv zijn ze weer volop aan de gang om de media, politiek en de provinciale zakenwereld te bewerken en te kneden. De anti SCC lobby van dkv is weer helemaal terug. Maar ik maak me er niet zo druk om. De ommekeer is IN gang gezet. Binnen nu en 5 jaar is de pikorde weer zoals die altijd was en moet zijn.
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

carlo de leeuw

Het is volgens mij wel zo dat vooral door de media de volksclubs zoals cambuur en go ahead op dit moment veel positieve aandacht krijgen.wat dat betreft komt dit akkefietje cambuur zeer slecht uit en zeker op dit moment.bij dkv liggen ze  ondertussen onder de tafel v h lachen en wijzen met hun vingertje.....zie je wel.
Maar ja wat wil je, de pieken en dalen van cambuur of het voortkabbelende dkv?het is maar net hoe je bent.
Toch vind ik, behalve die idiote bestorming , het wel van karakter tonen dat cambuur in nederland nu wel bekend staat als een club die zegt van.....je moet ons niet piepelen want wij zijn wel cambuur............CAMBUUR LEEUWARDEN!!
Als je voor cambuur bent krijg je nou eenmaal alles er gratis bij dus ook de excessen!

Cor

Citaat van: legeips op april 05, 2014, 10:21:08
Nou heb het geprobeerd, maar het snijdt door een groot stuk realiteitszin. Volgens mij is een ieder die cambuur een warm hart toe draagt een supporter. De club heeft toch iets meer nodig dan een paar honderd "die hards"die de club afgelopen week met hun club liefde in diskrediet hebben gebracht.

Als we nacompetitie moeten spelen dan is het niet de schuld van DL, maar van de zogenaamde "echte supporters" Deze figuren realiseren maar half hoeveel gevolgen principes en zogenaamde club liefde gaan krijgen voor onze club.

Nee Cor, het verhaal snijdt geen hout, maar dwars door het hart van onze club.

Daar verschillen we dan van mening. Ik heb het gevoel dat een aantal mensen hier het bestormen van het veld en de dreigementen ( wat ik absoluut afkeur ) gelijktrekken met de wens van heel veel echte supporters om DL meteen op te laten stappen. Wanneer ik het verhaal in de LC lees weet ik zeker dat dkv hier de hand in heeft gehad, ze hebben ons bestuur en zeker vd Belt met de rug tegen de muur gezet. Smakeloos, maar niks nieuws onder de zon van de fossielen van dkv. Bestormen en bedreigen, nee, opstappen ja, en volgens mij komt dat in het verhaal er heel mooi uit

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Len Cantello op april 05, 2014, 10:37:39
Je bent niet de enige die dat denkt. Sinds Riemer en Foppe weer terug zijn bij dkv zijn ze weer volop aan de gang om de media, politiek en de provinciale zakenwereld te bewerken en te kneden. De anti SCC lobby van dkv is weer helemaal terug.
Ik heb precies hetzelfde, maar ik baal wel dat het ze weer een beetje gelukt is. Wat was het mooi geweest, wanneer van der Belt had gezegd: Dwight, je kunt dat geld niet laten liggen, dus we accepteren het, maar de cultuur binnen Cambuur staat het niet toe dat je als DKV trainer nog bij ons werkt, kortom we stoppen ermee! Dan hadden we laten zien wie we zijn, zonder de ophef van nu!
Henk, held, bedankt