Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 1
  • Guests: 84
  • Total: 85
  • fred
84 gasten, 1 lid
fred

Gerald van den Belt

Gestart door el haj, mei 08, 2013, 14:53:36

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: Ronnie tng op juli 06, 2014, 19:26:59
Mijn opmerking heeft niets met wantrouwen te maken, laat ik dat even voorop stellen. Wel ben ik van mening dat dit soort dingen prima met de achterban gedeeld kunnen worden. We mogen trots zijn dat er spelers uit Leeuwarden weg worden gekocht, maar dat geheimzinnige gedoe over transfers vind ik persoonlijk onzin.

Als een nieuwe speler of de club van de nieuwe speler weten
Hoeveel er binnen is gekomen dan wordt de onderhandelingspositie van Cambuur niet beter

Marc S

Mijn opmerking heeft niets met wantrouwen te maken, laat ik dat even voorop stellen. Wel ben ik van mening dat dit soort dingen prima met de achterban gedeeld kunnen worden. We mogen trots zijn dat er spelers uit Leeuwarden weg worden gekocht, maar dat geheimzinnige gedoe over transfers vind ik persoonlijk onzin.

Kan het wel begrijpen, ook ik zou graag zien hoeveel geld we hiervoor hebben gekregen, maar als een club of speler weet hoeveel geld je binnen hebt gehaald kan dat de onderhandelings positie flink verzwakken. Dan kunnen ze namelijk ze zogenaamde kaarten inzien, dat wil je niet.

Ik denk dat een goede oplossing zou kunnen zijn dat het na het sluiten van de transfermarkt bekend word gemaakt. Dan heeft dat minder invloed.

dizzhead

Ik begrijp je wens tot mee info wel, ik wil het zelf eigenlijk ook wel weten.

Echter moet je je ook realiseren dat we financieel nog steeds in een positie verkeren waar elke publieke informatie over transfersommen e.d. van ongunstige invloed kan zijn mbt bijvoorbeeld de druk vanuit schuldeisers. Dit heeft dan weer invloed op het te herinvesteren bedrag. Als je dergelijke getallen wat onder de radar houdt, kun je binnen je begroting gewoon aan je renteverplichtingen voldoen en mogelijk meer ruimte overhouden voor herinvesteringen. Geen onnodig gedoe met schuldeisers die een extra afbetaling willen o.i.d.. Zo zullen er nog wel voorbeelden te noemen zijn om het stil te houden. Het is toch een apart wereldje dat voetbal. Bij het naar buiten brengen van info, kan dit als invloed op schuldeisers, sponsoren, supporters, andere clubs echt grote gevolgen hebben op je onderhandelingspositie.

moodygrunn

http://www.vi.nl/nieuws/cambuur-test-nijholt-en-is-vijf-ton-rijker.htm
In Henk en Sandor we trust

dizzhead

Nu blijft 'rond de half miljoen' een beetje schimmig, 4 of 6 ton?

Ronnie tng

Ik begrijp heel goed wat jullie zeggen en in sommige gevallen is dat ook zo. Echter zie ik het met dit soort transfers wel wat anders. Wij zullen nooit tonnen die we ophalen met een transfer volledig in de selectie steken. Transfersommen zullen waarschijnlijk niet betaald worden en naar alle waarschijnlijkheid worden spelers gezocht die op de 1 of andere manier zich zelf op de kaart willen spelen.

Ik heb het idee dat er niet over gepraat wordt vanwege de laagte van het bedrag. Als die 5 ton klopt, wat VI aangeeft... Heb je je centrale (top) duo voor ongeveer een miljoen verkocht.   :|

grijskijker

Citaat van: Ronnie tng op juli 07, 2014, 08:24:10
Ik begrijp heel goed wat jullie zeggen en in sommige gevallen is dat ook zo. Echter zie ik het met dit soort transfers wel wat anders. Wij zullen nooit tonnen die we ophalen met een transfer volledig in de selectie steken. Transfersommen zullen waarschijnlijk niet betaald worden en naar alle waarschijnlijkheid worden spelers gezocht die op de 1 of andere manier zich zelf op de kaart willen spelen.

Ik heb het idee dat er niet over gepraat wordt vanwege de laagte van het bedrag. Als die 5 ton klopt, wat VI aangeeft... Heb je je centrale (top) duo voor ongeveer een miljoen verkocht.   :|
VI is meestal (90% zeker) goed geinformeerd..

5 ton is een mooi bedrag voor een speler die een jaar ervoor niks tot weinig waard was en gratis is gekomen

Ronnie tng

Citaat van: grijskijker op juli 07, 2014, 08:28:05
VI is meestal (90% zeker) goed geinformeerd..

5 ton is een mooi bedrag voor een speler die een jaar ervoor niks tot weinig waard was en gratis is gekomen

Vorig jaar was hij minder waard omdat je nog niet wist of hij het eredivisie niveau aankon of niet. Dat heeft hij nu een jaar lang laten zien. Dan vind ik 5 ton wat weinig, al is die 5 ton inderdaad wel pure winst.

grijskijker

Citaat van: Ronnie tng op juli 07, 2014, 08:31:01
Vorig jaar was hij minder waard omdat je nog niet wist of hij het eredivisie niveau aankon of niet. Dat heeft hij nu een jaar lang laten zien. Dan vind ik 5 ton wat weinig, al is die 5 ton inderdaad wel pure winst.
En met 5 ton kan Cambuur veel doen, zelfs met een deel daarvan kan Cambuur veel doen..

Lore

Citaat van: Ronnie tng op juli 07, 2014, 08:31:01

Het heeft toch ook met het salaris van Van der Laan te maken? Cambuur betaalt lage salarissen voor eredivisiebegrippen en dat is, samen met de resterende contractduur, de basis van de hoogte van de afkoopsom. Als je je dan heel erg star opstelt kan een speler een arbitragezaak aanspannen en zal hij waarschijnlijk winnen.

5 ton in in ieder geval 5x het jaarsalaris van Martijn (waarschijnlijk meer) en dat lijkt mij een hele goede deal. Gewoon zorgen dat er een nieuwe speler komt die weer beter wordt en waar wij weer geld voor gaan vangen!

Sakas

LEEUWARDEN – Vorig jaar werden noodzakelijkerwijs allerlei aanpassingen in en rondom het stadion aangebracht opdat Cambuur over een eredivisiewaardig onderkomen kon beschikken. Meest in het oog springend was de aanleg van het kunstgrasveld. Tevens professionaliseerde Cambuur de organisatie. Algemeen directeur blikt in onderstaand interview vooruit op het aankomende seizoen.

Zijn zowel het huidige onderkomen als de organisatie ook dit seizoen weer naar een hoger plan getild?

,,Jazeker. Ondanks dat we zo snel mogelijk naar een nieuwe locatie willen en het liefst dáár alle euro's in willen steken moet het hier zolang het nog duurt wel leefbaar blijven voor de sponsoren en de supporters. Onlangs is de centrale entree van het stadion bijvoorbeeld flink opgeknapt. We blijven dus vernieuwen. Wat de organisatie aangaat springt de benoeming van Marcel Keizer als Technisch Manager daar absoluut uit. We zijn wat het professionaliseren van de club in algemene zin betreft inmiddels al in de middenmoot van de eredivisie terecht gekomen."

Het realiseren van extra tribuneplaatsen. Hoe staat dat ervoor?

,,Staat nog altijd op de rol. Daar gaat helaas tijd overheen. Vergunningen daarvoor als ook de uiteindelijke realisatie laten nog even op zich wachten. We mikken -zoals wellicht al bekend was- op driehonderd stoeltjes meer."

Een nieuwe spelersbus?

,,Ja. We hebben 'iets meer vet op de botten'. Het is een luxe dat ook daarin een verbeterslag kan worden gemaakt. De oude bus kende na jaren van trouwe dienst toch steeds meer gebreken. Je moet je voorstellen dat kleine dingetjes zoals een vaak niet werkende airco best vervelend zijn als het gaat om een verre uitwedstrijd tijdens redelijk warm weer. Op een gegeven moment moet je dan afscheid nemen en kiezen voor iets hagelnieuws. Daar kunnen we de komende jaren mooi mee vooruit. Onze chauffeur keek tegen bijna een miljoen aan op de kilometerteller en hij krijgt er letterlijk nul komma nul voor terug. Heerlijk om op die manier een miljoen km gedag te zeggen."

Met wat voor begroting wordt dit seizoen gewerkt?

,,Die is net als vorig seizoen weer omhoog gegaan. Toen was het 6.5 miljoen en nu zal deze 7 miljoen zijn."

Hoe kijk je tegen de huidige selectie aan?

,,Die staat er best goed voor. Natuurlijk hopen we zo snel nog mogelijk de laatste paar versterkingen binnen te halen. Ik verwacht niet dat we tussen nu en het sluiten van de transferperiode spelers gaan verkopen. Ik sluit echter niet uit dat iemand gaat worden verhuurd."

Waar ben je het meest tevreden over?

,,Ik wil daar graag over kwijt dat de werksfeer buitengewoon goed is binnen de club. Binnen alle geledingen zijn we een hecht team. Niemand vindt zich belangrijker dan een ander en laat staan dan de club. In de voetballerij kan het buitengewoon nadelig zijn als ego's de boventoon gaan voeren. Dat is 'killing'. Gelukkig hebben we dat hier niet en hopelijk blijft dat zo."

Waarom gaat Cambuur zich opnieuw handhaven?

,,Vooropgesteld dat dat lukt. Is het niet alleen zo dat we de doelstelling dan hebben behaald maar eigenlijk realiseren we dan een soort 'achtste wereldwonder'. Drie seizoenen achtereen in de eredivisie spelen is immers nooit eerder gelukt. Het zal heus niet vanzelfsprekend zijn dat we boven de streep eindigen. Verrassingen heb je elk seizoen weer. De drie promovendi (Willem II, Dordecht en Excelsior) gaan vast niet alle drie onderaan eindigen. Omgekeerd kunnen ook meer gevestigde teams het moeilijk gaan krijgen. Ik vind dat bijvoorbeeld NAC, Heracles en Heerenveen hun betere spelers zijn kwijtgeraakt. Wat onszelf aangaat denk ik dat het heel moeilijk gaat worden om thuis weer tien zeges te boeken. Die score van vorig seizoen was in de goede zin van het woord 'abnormaal'. Daarentegen hoop ik dat er op vreemde bodem eindelijk eens brutaler gaat worden gespeeld en we daar dus een paar keer de volle buit gaan pakken. Dat wij voetballen met een gedachte zal ons -naar ik hoop- ook dit jaar de nodige punten opleveren. Ik geloof heus dat spelersmateriaal heel bepalend is maar zeker niet allesbepalend. Naar mijn idee is de inbreng van een trainer en zijn staf veel belangrijker dan menigeen denkt. Cruciaal zelfs."

Bovenstaande is slechts een van vele artikelen/interviews die volgende week in de Cambuurkrant zullen verschijnen. De oplage van 63.000 wordt volgende week woensdag verspreid (samen met de 'gedrukte' Huis aan Huis). Tevens komen er 1.000 stuks in het stadion te liggen opdat menigeen tijdens de Open Dag -of in de weken daarna- een exemplaar kan bemachtigen.

Redactie: Henk Albers / twitter @HenkAlbers1970
Foto's: Henk-Jan Dijks / twitter @Dijksfotografie / www.Dijksfotografie.com
Coördinatie: Mariska van der Veen
Druk: NDC mediagroep
- See more at: http://www.dehuisaanhuis.nl/sport/39036/algemeen-directeur-van-den-belt-levert-lachend-een-miljoen/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=algemeen-directeur-van-den-belt-levert-lachend-een-miljoen#sthash.TfdBzy4a.dpuf
Laat sien ast foor Cambuur bist!

de Schoot

SCC-J

Een nieuwe spelersbus?
,,Ja. We hebben 'iets meer vet op de botten'. Het is een luxe dat ook daarin een verbeterslag kan worden gemaakt. De oude bus kende na jaren van trouwe dienst toch steeds meer gebreken. Je moet je voorstellen dat kleine dingetjes zoals een vaak niet werkende airco best vervelend zijn als het gaat om een verre uitwedstrijd tijdens redelijk warm weer. Op een gegeven moment moet je dan afscheid nemen en kiezen voor iets hagelnieuws. Daar kunnen we de komende jaren mooi mee vooruit. Onze chauffeur keek tegen bijna een miljoen aan op de kilometerteller en hij krijgt er letterlijk nul komma nul voor terug. Heerlijk om op die manier een miljoen km gedag

Begin steeds meer het idee te krijgen dat ype die bus helemaal niet uit eigen zak betaald heeft.

Dokkumer

Dat idee kun je echt wel vasthouden J. Het is namelijk ook zo dat Ype die bus niet betaald heeft.

ruubmac

Lekker boeie wie wat betaald heeft! Het gaat goed met de club! |:)