Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.132
  • Latest: Ahjajuh
Stats
  • Totaal berichten: 404.881
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 187
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
34 gasten, 4 leden
okkele, mindra, Galdiano, Thijs09876

nieuwe spelers

Gestart door sunderland, mei 21, 2013, 21:36:01

Vorige topic - Volgende topic

moodygrunn

Citaat van: Yellow Army op augustus 08, 2013, 14:56:28
Ja en Messi is ook een beer van een vent... Wat ik bedoel te zeggen is dat je natuurlijk verschillende nrs 10 hebt. Oepie moet het meer van zijn spelinzicht en techniek hebben, maar is fysiek iets minder. Dus wat mij betreft Oepie op de 10, maar zoals Renaldo al zei denk ik dat het meeverdedigende aspect zwaarder weegt bij de TS. Een back mag je nog eens uit het oog verliezen, maar iemand op de as dus niet.

De vergelijking Messi-Oebele is aan de ene kant ontzettend krom; immers, Messi is een speler op de '9'-positie die inzakt bij balbezit om of vrij te komen van zijn mandekker(s) of om 1 van de mandekkers door te laten dekken met grote gaten als gevolg.

Aan de andere kant ook wel een leuke experimentele gedachte. een voorhoede met

Feldballe-Oebele-Lukoki

Verder is de '10'-positie in een aantal spelsystemen gewoon niet aanwezig. Ik zou wel graag de creativiteit en het overzicht bij Cambuur in een centrale rol zien ipv aan de zijkant.

In Henk en Sandor we trust

Yellow Army

Citaat van: Dokkumer op augustus 08, 2013, 15:37:44
Vind de vergelijking met Barcelona wel heel krom eigenlijk... Totaal ander systeem wat ze spelen, wij kunnen een tegenstander nog niet 90 minuten onze wil opleggen, iets waar Barcelona wel aardig in de buurt komt.

Wil je Oepie op 10 hebben, dan zul je er iemand achter moeten hebben die de gaten dichtloopt en de ballen herovert. Lijkt 4-3-3 niet het beste systeem voor, dan zou je imo met 4 middenvelders moeten voetballen.

Jammer dat mijn vergelijking verkeerd geinterpreteerd wordt, maar wat ik probeer te zeggen is dat fysieke kracht imo geen voorwaarde is om op de 10 te kunnen spelen, maar dan moet je dit wel andere kwaliteiten kunnen compenseren en Oepie heeft die kwaliteiten. Spelinzicht, techniek, eindpass en kan zelf ook de actie maken.

We spelen overigens met 5 middenvelders waarvan 2 controlerend...
Area 58

renaldo

De ouderwetse "10" die het spel 90 minuten bij wijze van spreken vanuit de middenstip kon bepalen bestaat niet meer. Tegenwoordig heb je, zoals ze dat zo mooi zeggen "box-to-box" spelers nodig die constant het hele veld kunnen belopen. Dat is ook fysieke kracht en lang niet voor iedere speler weggelegd!

moodygrunn

Voor degene die beweerde dat het spelerspotje op is na een eventuele komst van Jaliens:

http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=64985

Mocht ook Jaliens in het kielzog van Ritzmaier naar Cambuur trekken dan is de selectie van Cambuur volgens Lodeweges bijnarond: ,,Financieel houdt het een keer op. Al zou je om alle posities dubbel bezet te krijgen nog naar een buitenspeler kunnen kijken. Op dat vlak verwacht ik pas eind augustus beweging als duidelijk wordt welke jongens bij topclubs buiten de boot vallen. Heeft Tighadouini afgelopen weekeinde eigenlijk gespeeld bij Vitesse?"
In Henk en Sandor we trust

Dokkumer

Nee, hij zat op de tribune omdat hij geblesseerd was/is... :P

Lore

Citaat van: moodygrunn op augustus 08, 2013, 19:12:19
Voor degene die beweerde dat het spelerspotje op is na een eventuele komst van Jaliens:

Mocht ook Jaliens in het kielzog van Ritzmaier naar Cambuur trekken dan is de selectie van Cambuur volgens Lodeweges bijnarond: ,,Financieel houdt het een keer op. Al zou je om alle posities dubbel bezet te krijgen nog naar een buitenspeler kunnen kijken. Op dat vlak verwacht ik pas eind augustus beweging als duidelijk wordt welke jongens bij topclubs buiten de boot vallen. Heeft Tighadouini afgelopen weekeinde eigenlijk gespeeld bij Vitesse?"

Misschien bedoel je mij daar mee? Maar VD Belt beweerde het! Dit is een anders statement en absoluut goed nieuws! Laat Tiga maar konen, of een ander!

Yellow Army

Citaat van: moodygrunn op augustus 08, 2013, 19:12:19

Eens maar weer de bevestiging dat vd Belt en cs uitstekend werk hebben verricht. Uitstekende versterkingen gehaald en nog geld over ook dus  :thumbsup
Area 58

Hilversum voor Cambuur

Tigha of Achahbar! Voor de rest ben ik eigenlijk al dik tevreden  |:)

sunderland

Citaat van: Yellow Army op augustus 08, 2013, 14:56:28
Ja en Messi is ook een beer van een vent... Wat ik bedoel te zeggen is dat je natuurlijk verschillende nrs 10 hebt. Oepie moet het meer van zijn spelinzicht en techniek hebben, maar is fysiek iets minder. Dus wat mij betreft Oepie op de 10, maar zoals Renaldo al zei denk ik dat het meeverdedigende aspect zwaarder weegt bij de TS. Een back mag je nog eens uit het oog verliezen, maar iemand op de as dus niet.
zoals wij hier een nummer 10 zien bedoel ik .Messi speelt niet met een centrum spits en 2 buitenspelers voor hem .Het gaat ook niet om het meeverdedigen want dat doet oepie wel .Als je zondag zag kon v moorsel het niet belopen omdat gilissen en buis vlak naast elkaar speelden .Bij groningen speelden ze met chery in een vrije rol ,dat zou meer bij  oepie passen .

punkman

Zie Adje hier nog wel komen, maar niet eerder dan in de winterstop.

sunderland

Citaat van: renaldo op augustus 08, 2013, 17:28:22
De ouderwetse "10" die het spel 90 minuten bij wijze van spreken vanuit de middenstip kon bepalen bestaat niet meer. Tegenwoordig heb je, zoals ze dat zo mooi zeggen "box-to-box" spelers nodig die constant het hele veld kunnen belopen. Dat is ook fysieke kracht en lang niet voor iedere speler weggelegd!
precies maar dat zien de meesten hier niet .Zelfde als dat een buiten speler beslist de achterlijn moet halen op snelheid .Zie je bijna ook niet meer .Zeker niet op beide flanken .De top in nederland heeft meestal 1 snelle met diepgang en 1 die constant naar binnenkomt .

Galdiano

Zoals ik gister al aangaf, potje is nagenoeg leeg!
Echter als er een buitenkansje zich voordoet is er altijd nog wel ergens een sok ;)

When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

sunderland

sunderland

KristCambuur

Nu doet iedereen net of Jaliens al van ons is, ik moet het nog maar zien...  :clint
Cambuur till I die!