Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 404.805
  • Totaal topics: 1.956
  • Online today: 20
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 0
  • Guests: 12
  • Total: 12
12 gasten, 0 leden

VVV-Venlo - SC Cambuur [4-10-24]

Gestart door Inferno-058, september 20, 2024, 21:43:09

Vorige topic - Volgende topic

DayDreamer

Als ik het trainingsschema bekijk, zie ik 3 veldtrainingen deze week, en volgens mij is 1 daarvan een uitlooptraining. Rest is een beetje duwen en trekken in de gym. :zucht

Mooie tijden om PROFvoetballer te zijn.

Vlampiep

Citaat van: DayDreamer op september 30, 2024, 13:35:54
Als ik het trainingsschema bekijk, zie ik 3 veldtrainingen deze week, en volgens mij is 1 daarvan een uitlooptraining. Rest is een beetje duwen en trekken in de gym. :zucht
Mooie tijden om PROFvoetballer te zijn.
Ach ut binne leave jonges zegt Henk en daar moet je goed oppassen. :R

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Vlampiep op september 30, 2024, 14:28:10
Ach ut binne leave jonges zegt Henk en daar moet je goed oppassen. :R

Verdiep je eens in de belasting die bij deze sport hoort en de belastbaarheid van spelers en vooral het risico dat je loopt wanneer spelers te zwaar belast worden, voordat je dit soort dingen schrijft.

Ik ben erg benieuwd naar jouw inhoudelijke analyse :D
Henk, held, bedankt

wiekie1969

De voorbereiding begon eind juni. Het is morgen oktober. We zijn de enigste betaalde club waar de spelers niet fit zijn. Je hoort geen enkele trainer van een andere club over de fitheid van zijn elftal praten in een interview voor de wedstrijd.  Alleen bij Cambuur. Dat betekent 2 dingen. Of er wordt totaal verkeerd getraind of de spelers zijn ongeschikt voor dit niveau. Ik neig naar het laatste.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: wiekie1969 op september 30, 2024, 17:16:06
De voorbereiding begon eind juni. Het is morgen oktober. We zijn de enigste betaalde club waar de spelers niet fit zijn. Je hoort geen enkele trainer van een andere club over de fitheid van zijn elftal praten in een interview voor de wedstrijd.  Alleen bij Cambuur. Dat betekent 2 dingen. Of er wordt totaal verkeerd getraind of de spelers zijn ongeschikt voor dit niveau. Ik neig naar het laatste.

Citaat van: Bankzitter op september 28, 2024, 11:56:02
Alhaft is ook volstrekt logisch dat hij even niet de kop bij voetbal had en eerder bij zijn vorige club is vertrokken.
Zo'n speler is anders waarschijnlijk niet eens haalbaar.

Verder:
R?lke is fit , moet ff wennen aan een niveau hoger. De Leeuw is fit, moet wat doseren. Kieftenbeld was in no time fit.
Souren en Nieling kwamen fit, wat ongelukkig met blessures. Casas, Jansen en Diemers allemaal topfit bij binnenkomst.

Kijk overigens ook eens bij andere clubs... daar gaat het net zo. Sommige spelers staan er direct in en anderen worden langzaam gebracht.

En het ontbreken van Pauwels had niks met fitheid te maken. Afolabi, ook in principe fit, maar kan nog geen zwaar programma aan.
Henk, held, bedankt

Trainert!

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 30, 2024, 17:07:38
Verdiep je eens in de belasting die bij deze sport hoort en de belastbaarheid van spelers en vooral het risico dat je loopt wanneer spelers te zwaar belast worden, voordat je dit soort dingen schrijft.

Ik ben erg benieuwd naar jouw inhoudelijke analyse :D

spelers worden niet te zwaar belast. uurtje trainen op een dag, soms 3x in de week trainen, nog geen wedstrijd kunnen spelen in een week tijd. Belachelijk! Vroeger speelden wij bij de amateurs wel eens 2 wedstrijden op een dag. wat spierpijn de volgende dag, maar gewoon door doen.  Al dat data gezeur moet maar eens afgelopen zijn.

Stanley

Citaat van: Trainert! op september 30, 2024, 18:49:15
spelers worden niet te zwaar belast. uurtje trainen op een dag, soms 3x in de week trainen, nog geen wedstrijd kunnen spelen in een week tijd. Belachelijk! Vroeger speelden wij bij de amateurs wel eens 2 wedstrijden op een dag. wat spierpijn de volgende dag, maar gewoon door doen.  Al dat data gezeur moet maar eens afgelopen zijn.
Als jij het moderne voetbal van nu vergelijkt met amateurvoetbal uit jouw jeugd, dan heb je er niets van begrepen.

nee,wel?

ach ja vroeger....toen we voor dag en dauw op een amateurknolleveld stonden natte poaten van de dauw op ut gras , toen we nog speulden in katoenen shirtsjes en broekjes ,  de skeids altied un thuusfluiter was ,  er nog geen data bestond en de een probeerde te voetballen wer een ander madeliefkes stond te plukken.......ja vroeger was alles beter mar tieden hewwe tieden.......

Lore

Citaat van: Trainert! op september 30, 2024, 18:49:15

:_schater :_schater :_schater :_schater :_schater :_schater :_schater :_schater

Noordcambuur

Ben heel benieuwd naar deze wedstrijd wie er gaat spelen gooit Henk weer alles om :?

Vlampiep

Citaat van: Noordcambuur op oktober 01, 2024, 14:26:48
Ben heel benieuwd naar deze wedstrijd wie er gaat spelen gooit Henk weer alles om :?
Heeft hij wel alle reden toe, maar zal wel meevallen.

De Gast

Nee Henk zal de boel nu wel laten staan.. nu het misschien niet zou moeten.

DayDreamer

van Tuunen geeft in de podcast ook aan dat het vreemd is dat Cambuur de laatste jaren veel spelers binnenhaalt die gewoon niet fit zijn, ligt dit aan de scouting, ligt dit aan de trainingen die Cambuur geeft, of worden ze niet goed nagekeken in het MCL ?

Ik kan er niet bij dat een profvoetballer met een paar trainingen in de week niet af en toe 2 wedstrijden in 1 week kan spelen.

Inferno-058