Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
48 gasten, 6 leden (1 verborgen)
JantjeZ, Bankzitter, Bernardo, mathijs901, Delamere

SC Cambuur - FC Emmen (zo. 29/9 16:45)

Gestart door fred, september 23, 2024, 21:44:36

Vorige topic - Volgende topic

Tanjajeah

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op september 29, 2024, 23:57:33
Vanmiddag, iets na 17.45.
De spelers van Emmen komen het veld op voor de tweede helft. Uit de catacomben; sprintje trekkend naar hun eigen positie.

Dan komen de spelers van Cambuur naar buiten. Onder leiding van de fysiek trainer (?) op naar het midden van het veld. Oei, invaller De Jong, die net in de rust een warming up heeft gedaan, staat nog bij de zijlijn. Allemaal wachten tot hij erbij staat. Dan even springen; rekken; kopbeweging maken; nog een keer springen en een klein sprintje maken.

Ik heb er geen verstand van, maar is dit allemaal niet heel erg overdreven? Het komt zo "zie ons eens professioneel zijn" over. Of ?s het professioneel en moet ik er gewoon aan wennen?

Ongelooflijk vind ik dit. Het ergste zijn nog de warming-ups van wisselspelers. Dat is toch werkelijk waar belachelijk? Als je al wil dat dat via een speciale opbouw gaat dan leg je dat doordeweeks 1 keer uit en dan kunnen de spelers het zelf. Maar nee, als fysiek trainer lekker de belangrijke man uithangen. 'Ze kunnen het niet alleen'.

Je creeert spelers die zelf nergens meer over na hoeven denken. Pamperen maar dan anders.

Vlampiep

Citaat van: Tanjajeah op september 30, 2024, 08:08:34
Ongelooflijk vind ik dit. Het ergste zijn nog de warming-ups van wisselspelers. Dat is toch werkelijk waar belachelijk? Als je al wil dat dat via een speciale opbouw gaat dan leg je dat doordeweeks 1 keer uit en dan kunnen de spelers het zelf. Maar nee, als fysiek trainer lekker de belangrijke man uithangen. 'Ze kunnen het niet alleen'.
Je creeert spelers die zelf nergens meer over na hoeven denken. Pamperen maar dan anders.
Schijnt volgens de "kenners" zo te horen bij de topsport. Het zal wel,aan mij liggen, maar bij wielrennen, handbal, marathonschaatsen enz iis dit in iedergeval niet opties waar te nemen. Het komt mij voor als de kijk mij eens interessant doen show.

sunderland

Citaat van: wiekie1969 op september 29, 2024, 22:04:52
Kooi mut het heft in handen nemen. Directie fut. Pas dan wut het beter. Eerder niet. Henk naar de jeugd. En een frisse moderne trainer voor de groep. Kom aan.
stuur Kooi naar Sneek om daar dingen te bespreken. Daar moet toch een oplossing voor te bedenken zijn!!

beam

Citaat van: Trainert! op september 29, 2024, 13:44:57
zegt niks. straks genoeg lege plekken te zien
ik ben bang dat dat alleen maar meer gaan worden

Huizen

Is natuurlijk inherent aan de uitslagen. Op Oost veel geklaag en je ziet de kids die er zijn verveeld rondlopen. Veel mensen gingen eerder naar huis, kan mij daar altijd verschrikkelijk aan storen. Maar goed, het is de fase waar wij helaas (al een hele tijd) in zitten.

Eerst dacht je Ultee, toen dacht je de spelers, nu lijkt de selectie redelijk op orde is het nog dramatisch. Valt momenteel heel weinig van te maken  ;(

SCC

Wat, helaas, deze wedstrijd wel duidelijk heeft gemaakt, is dat we zitten met een selectie die totaal niet in balans is.
Pauwels is een grap, die wil alles uit stilstand doen en heeft 0 diepgang.
Balk heeft pit, maar 0 dreiging.
Afolabi heeft 0 conditie.

We zijn vleugellam en dat is in het spel van Henk wel essentieel. Die donkere buitenspeler van Emmen, daar kun je alleen maar van genieten. Dat hebben wij nu simpelweg niet in de selectie zitten.
Wiebe valt in en durft geen actie te maken. Dat onbevangene is er bij hem helaas ook al af. Het is bij ons zo plichtmatig allemaal en geen enkele speler durft iets te ondernemen. Je speelt toch @^$@%$ voetbal omdat je het leuk vind.
Durf dan ook eens initiatief te nemen, mouwen omhoog en met het borst vooruit. Zeker als aanvaller: zoek je man op, probeer het en mislukt het dan probeer je het weer. Maar uit stilstand drie keer overstappen, een flegmatiek lobje zonder idee tussen 3 man door willen en als je de bal bij toeval weer terugkrijgt, dan toch maar het balletje weer terugleggen.....kansloos.

Mercera gisteren ongelukkig, maar dat is de enige speler die wel constant naar voren denkt/ rent en strijd. Diemers denkt: wat heb ik om mee heen lopen. R?lke oogt door zijn lengte en loopje nonchelant, maar die kan tenminste nog iets met de bal aan de voet. Maar die kan dan weer niet verdedigende meters maken (instelling?), Souren loopt voor een 6 te veel uit positie (moet bij Kieftenbeld in de leer) en Casas heeft ook niets meer van zijn bravoure tegen Helmond, waarbij hij w?l durfde in te dribbelen.
Er zit echt 0 vertrouwen in.
Afolabi wil ik nog een keer benoemen: die komt erin maar die te Wierik heeft werkelijk zonder zorgen de wedstrijd uit kunnen spelen. Afolabi kan goed zijn dikke billen erin draaien, maar dan moet dat wel tegen onze 16 aan. Lager op het veld kan hij dat totaal niet belopen (hopelijk nu nog omdat hij niet fit is). Maar ik denk dat hij nogal wat een andere instelling (vechtersmentaliteit) heeft dan de Leeuw. Die zie ik meer minuten maken dit seizoen dan Afolabi, maar ik hoop dat ik hier volledig mis zit met mijn inschatting en dat hij me nog gaat overtuigen.

Het ergste van alles: ik voel al gewoon gelatenheid tijdens de wedstrijd. Het is zoals het is, zo'n gevoel. Al een volledig kalenderjaar dramatisch.

DayDreamer

Citaat van: Poetser op september 30, 2024, 07:23:09
Leuk een zanger op de omloop Oost, maar dat hoeft ook niet weer.

Wat een dramatische akoestiek.

Dat kan echt niet inderdaad.

DayDreamer

Citaat van: De Gast op september 30, 2024, 07:44:04
Had er inderdaad niet hoeven te staan.. zo tegenover de plee?s.

Ik vraag me wel af hoe ze er achter Oost straks een gezellige bedoeling van willen maken.. het avondje weg idee.

Ben heel blij met ons nieuwe stadion hoor, maar op 1 of andere manier kan ik er nog niet echt aanwennen, voel me er totaal nog niet thuis zeg maar.
Ellenlange rijen voor die poortjes, veel balies op Oost om drankje te halen, maar ondanks dat lange rijen in de rust om een biertje of koffie te kunnen krijgen, je bent eigenlijk de hele rust al bezig om iets te krijgen. Dan die mannen wc's , die direct om de hoek als je binnen komt, de hele omloop in oost heeft vrij zicht op je klabanus.
Leuk die anti slip matjes op de tribunes maar ik heb nu voor de 2e keer een oudere man op tijd kunnen opvangen omdat die anders naar beneden was geflikkerd.
Die omloop is zo ongezellig als het maar kan, en kom niet aan dit is nieuwe, hier komt nog wel wat voor. Ik mis mijn plekkie op West in dat oude krot.

drg

Citaat van: DayDreamer op september 30, 2024, 10:04:55
Ben heel blij met ons nieuwe stadion hoor, maar op 1 of andere manier kan ik er nog niet echt aanwennen, voel me er totaal nog niet thuis zeg maar.
Ellenlange rijen voor die poortjes, veel balies op Oost om drankje te halen, maar ondanks dat lange rijen in de rust om een biertje of koffie te kunnen krijgen, je bent eigenlijk de hele rust al bezig om iets te krijgen. Dan die mannen wc's , die direct om de hoek als je binnen komt, de hele omloop in oost heeft vrij zicht op je klabanus.
Leuk die anti slip matjes op de tribunes maar ik heb nu voor de 2e keer een oudere man op tijd kunnen opvangen omdat die anders naar beneden was geflikkerd.
Die omloop is zo ongezellig als het maar kan, en kom niet aan dit is nieuwe, hier komt nog wel wat voor. Ik mis mijn plekkie op West in dat oude krot.

Ik vind die treden trouwens levensgevaarlijk. Er zijn normale treden en die met afgezaagde hoeken (in ieder geval op Oost), ik heb me al meerdere keren bijna verstapt en zie bij anderen regelmatig hetzelfde. Ik kan me niet herinneren of dat ook zo was in het vorige of minder stijle treden of dat er gewoon meer houvast was in de oude  :clint

zeewolde

Ik plaats hem hier ook nog even, iemand enig idee?

Voor de wedstrijd was er een bal te winnen met hooghouden. Ging van Cambuur zelf uit. Iemand enig idee waar ik foto van de winnares kan vinden?
Komt dit op Cambuur.nl?

Ik kom graag in bezit van de foto.

janou

Citaat van: Tanjajeah op september 30, 2024, 08:08:34

Als dat het ergste is waar je je druk om kan maken zou je toch denken dat we stijf bovenaan staan :_schater

janou

Begin mij wat zorgen te maken, vooral de manier waarop. Eerste helft aan de bal nog wel redelijk, alleen 3 counters en het staat 1-3, waarbij de 1-3 de genadeklap is voor het vertrouwen uiteraard. Wel echt geschrokken van het niveau dat de tweede helft bereikt is, ik weet niet of ik zelf ooit zo'n slechte helft gezien heb aan de bal van onze club.

Josli

Citaat van: SCC op september 30, 2024, 09:34:56

Pauwels is een grap, die wil alles uit stilstand doen en heeft 0 diepgang.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Vooral in het begin was hij best dreigend. Maar Emmen greep daar tactisch in door constant dubbele dekking te geven. En dat had bij ons aan de andere kant ook moeten gebeuren, maar wij laten gewoon 30 keer die linksbuiten vrij aanspelen en laten dan Ottesen telkens 1 op 1 verzuipen. Als je dat toch 2 keer ziet, grijp je in toch? Dat hoeft niet eens vanaf de kant te komen. Nu is Ottesen ook wereldkampioen achteruit lopen, dus dat helpt ook niet.

Gasgeve

Die 1-3 heeft niks met verzuipen te maken bij Ottesen. Gewoon te weinig kwaliteit en inzicht. Stapt ongelofelijk dom naar voren en laat zijn man binnendoor vrij komen. Mag nooit gebeuren.

beam

Citaat van: Gasgeve op september 30, 2024, 11:06:50
Die 1-3 heeft niks met verzuipen te maken bij Ottesen. Gewoon te weinig kwaliteit en inzicht. Stapt ongelofelijk dom naar voren en laat zijn man binnendoor vrij komen. Mag nooit gebeuren.
heb je wel gezien wat eraan vooraf ging? met Diemer en Pauwels op links. totaal ingesloten en er door proberen te voetballen met z'n 2en. daar had al besloten moeten worden om die bal weg te rossen. hier was het balverlies in een positie waar niets te behalen viel.