Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 1
  • Guests: 87
  • Total: 88
  • fred
87 gasten, 1 lid
fred

SC Cambuur-FC Volendam

Gestart door nee,wel?, oktober 05, 2024, 20:11:49

Vorige topic - Volgende topic

oost

Was gisteren weer een enerverende potje, eigenlijk is het niveau verschil met volendam niet eens zo heel groot. Dat heeft denk ik meer te maken met het matige spel van Volendam dan dat Cambuur goed was.
Wat mij enorm opvalt: Zodra ze 0-1 achterkomen is al het vertrouwen weg. Dat komt omdat je simpel weg nooit een veld goal maakt. Volendam heeft 2 periodes van 15 min onverwicht gehad en die scoren direct.

Ik verbaas mij wel over dat volendam zoveel betere spelers voorin hebben dan wij. Terwijl het budget gewoon even hoog is bijna.

Murhen
Veerman afolobi?
Oehlers pauwel
Kuwas balk
Manu  el haft

Op pauwels na hebben hun voorin gewoon veel en veel meer kwaliteit  :rodekaart

In mijn ogen Kan henk er weinig aan doen

Eigelijk moet je de scouting vervangen en lambooij nog 1 transfer periode de kansgeven.
Op deze voet doorgaan kan echt niet  :rodekaart

Bankzitter

Als de scouting de opdracht heeft om spelers van 19-21 jaar te zoeken dan kun je het ook de scouting weer niet verwijten.
Men wilde bijvoorbeeld niet meer  spelers halen van een jaar of 24/27 die bijvoorbeeld al wat jaartjes bij een Telstar of Eindhoven spelen.
Of uit de topamateurs.

Of zou de scouting zelf mogen bepalen uit welke vijvers ze gaan visssen?

Maar eens dat je de visie best tegen het licht mag houden en de keuzes scherper mag stellen wat nu de doelstelling is en welke spelers erbij passen.
We willen presteren ?n opleiden ?n dominant, attractief voetbal... dan geef je Henk de Jong haast een onmogelijk opdracht want als 1 van de drie niet lukt dan wordt hij erop afgerekend.

oost

Citaat van: Bankzitter op oktober 19, 2024, 10:40:53
Als de scouting de opdracht heeft om spelers van 19-21 jaar te zoeken dan kun je het ook de scouting weer niet verwijten.
Men wilde bijvoorbeeld niet meer  spelers halen van een jaar of 24/27 die bijvoorbeeld al wat jaartjes bij een Telstar of Eindhoven spelen.
Of uit de topamateurs.

Of zou de scouting zelf mogen bepalen uit welke vijvers ze gaan visssen?

Maar eens dat je de visie best tegen het licht mag houden en de keuzes scherper mag stellen wat nu de doelstelling is en welke spelers erbij passen.
We willen presteren ?n opleiden ?n dominant, attractief voetbal... dan geef je Henk de Jong haast een onmogelijk opdracht want als 1 van de drie niet lukt dan wordt hij erop afgerekend.

Ik begrijp dat Cambuur waarde wil cre?ren op het veld, door te investeren in jeugd zou dat kunnen. Echter Zodra 2 of 3 spelers groeien naar een wat hoger niveau staan clubs als eagels sparta etc gelijk voor de deur. Goedkoop talentje uit de kkd. Naar mijn mening moet de club er nu eerst voor zorgen dat er kwaliteit is en dat je promoveerde. Dan kun je talenten echt goed doorverkopen. Nu staan we gvd 16e en vertrekken straks die talenten. Wij als fans staan dan weer in de kou.

Vlampiep

Citaat van: denistel op oktober 19, 2024, 08:25:13
opstelling kanmisschien wel tis hoe je het uitvoerd toch.balk tussen 2 reuzen en dan
hoge lange ballen??
Ja inderdaad, want ik hoorde die twee reuzen lachend vragen aan Balk of zijn moeder wel weet dat hij op voetbal zit.

Vlampiep

Citaat van: Grijskijkert op oktober 19, 2024, 09:16:53
Data liegt niet, dat is voor een aantal hier lastig te snappen en er kan vooruitgang in zitten maar als er individuele fouten worden gemaakt en steeds door een ander, tegen Emmen Ottesen, gister Mercera etc, kan het zo zijn dat er wel degelijk vooruitgang wordt geboekt.
Het is inderdaad lastig te snappen dat de data een positief beeld geeft van de verrichte prestaties, maar dat je wekelijks wel kansloos wordt afgedroogd. Dan moet je met pijn in je blauw gele hart concluderen dat de TS en geen zak van kan en de bezem er door gehaald moet worden. Maar mijn nuchter verstand zegt dat er gewoon  is misgekleund met de gedachte dat jonge onervaren met wat oudere spelers dit niveau aan zou kunnen. Niets is minder waar gebleken en zullen we bij een ongewijzigde selectie ons tevreden moeten stellen met het weinig zingen van ut woanskip en dramatische stand op de ranglijst. Zullen zien wat de data ons maandag gaat brengen.

Naastismis

Data zegt niets, tegenstander laat Cambuur aan de bal, die weten wel dat het bij de 16 niet veel wordt, daarna slaat de tegenstander een paar keer toe.Dan is de data wel in het voordeel van Cambuur.

Bankzitter

Ik vind het niet kansloos. Het is vaak met 1 goal verschil terwijl het wedstrijdbeeld anders is.
Dus het is om te draaien.

Ik zeg niet dat het makkelijk is of dat het ook gaat lukken, maar om het nou al op te geven is wel erg snel

Harry L.

Citaat van: oost op oktober 19, 2024, 11:04:32
Ik begrijp dat Cambuur waarde wil cre?ren op het veld, door te investeren in jeugd zou dat kunnen. Echter Zodra 2 of 3 spelers groeien naar een wat hoger niveau staan clubs als eagels sparta etc gelijk voor de deur. Goedkoop talentje uit de kkd. Naar mijn mening moet de club er nu eerst voor zorgen dat er kwaliteit is en dat je promoveerde. Dan kun je talenten echt goed doorverkopen. Nu staan we gvd 16e en vertrekken straks die talenten. Wij als fans staan dan weer in de kou.

Ik zie het voordeel van onze eigen jeugd niet, misschien in de toekomst wel. Ik ben een voorstander om ze te halen bij de grotere clubs, die net buiten de boot vallen, hebben vaak een prima opleiding genoten. Zijn jong en kun je ook prima aan verdienen. Mochten wij nu een topper hebben in de jeugd dan word hij/zij/het wel weggekaapt voordat ze een minuut in de eerste selectie gespeeld hebben.

Andy King

Citaat van: Bankzitter op oktober 19, 2024, 12:29:07
Ik vind het niet kansloos. Het is vaak met 1 goal verschil terwijl het wedstrijdbeeld anders is.
Dus het is om te draaien.

Ik zeg niet dat het makkelijk is of dat het ook gaat lukken, maar om het nou al op te geven is wel erg snel

Eens. Geen paniek. Het seizoen is nog lang.

Zuid1991

Citaat van: Andy King op oktober 19, 2024, 12:42:24

Nou ik zie dit seizoen al als verloren.
Kwalitatief en vooral mentaal zijn er teveel spelers onder de maat.

Trainert!

Citaat van: Vlampiep op oktober 19, 2024, 11:12:47
Ja inderdaad, want ik hoorde die twee reuzen lachend vragen aan Balk of zijn moeder wel weet dat hij op voetbal zit.

Als hii nou gezegd had dat zijn moeder ook weet dat hii ter opvulling in het veld staat, hadden ze op de grond gelegen van het lachen, had je wellicht nog kans gehad

wiekie1969

Citaat van: Bankzitter op oktober 19, 2024, 10:22:34
Het stadion is zo imposant dat het extra druk lijkt te geven.

Maar dat draait om bij goals en resultaten... het is een kwestie van tijd.
Ik heb het idee dat we echt tegen dat omslagmoment aanhikken. Met een punt was iedereen ook wel tevreden geweest.

Het moet niet te lang meer duren, dat voel merk ik ook wel. Het omslagpunt moet nu wel gaan komen tegen Eindhoven.

Wat voor omslagpunt??? Dat we een paar keer achter elkaar gaan winnen??? Gaat niet gebeuren. De slimheid ontbreekt. Constant verkeerde keuzes in het veld. Dat moet je zien als speler. Zie je dat niet, dan kom je gewoon tekort. Kwaliteit.

De Gast

Citaat van: Harry L. op oktober 19, 2024, 12:37:46
Ik zie het voordeel van onze eigen jeugd niet, misschien in de toekomst wel. Ik ben een voorstander om ze te halen bij de grotere clubs, die net buiten de boot vallen, hebben vaak een prima opleiding genoten. Zijn jong en kun je ook prima aan verdienen. Mochten wij nu een topper hebben in de jeugd dan word hij/zij/het wel weggekaapt voordat ze een minuut in de eerste selectie gespeeld hebben.

Laat ze die hele jeugdopleiding schrappen. Volgens mij kan dat nooit uit. Kost ook nog eens bergen tijd en energie.
Doe een O21 elftal en laat het daar lekker bij.

Inferno-058

Helaas wel, komen nog veel verliespartijen aan.

Teun Seun

Lijkt mij ook idd maar mensen verwachten hier de Champions League binnen 4 jaar...