Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 1
  • Guests: 84
  • Total: 85
  • fred
84 gasten, 1 lid
fred

Volendam - Cambuur zaterdagmiddag 15 maart

Gestart door D-to-f, februari 21, 2025, 00:38:50

Vorige topic - Volgende topic

Poetser

Specuveter

Van eijk scheidsrechter
Slechter kan het bijna niet...blaaskalk  l0l

Destroyer

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 13, 2025, 17:16:38
Wat zijn Excelsior taferelen

Dat kan tweezijdig zijn, het tafereel in den haag was voor hun niet erg gezellig, voor ons bij hun thuis wel  |:)
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Noordcambuur

Citaat van: Specuveter op maart 13, 2025, 17:48:32
Van eijk scheidsrechter
Slechter kan het bijna niet...blaaskalk  l0l
jaaaa het is niet de beste scheidsrechter op zo?n top wedstrijd we zullen het meemaken.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Poetser op maart 13, 2025, 17:29:16
2 jaar terug.

Zoek maar op YouTube.
Ok ik dacht dat je het over Excelsior en Cambuur had, vond ik wel gezellig.
Henk, held, bedankt

Stiens

SC Cambuur erkent ?inschattingsfout? te hebben gemaakt na onvrede onder supporters

SC Cambuur erkent een inschattingsfout te hebben gemaakt bij de kaartverkoop voor de uitwedstrijd tegen FC Volendam. Daardoor grepen trouwe supporters naast een felbegeerd toegangsbewijs.

Van ?een domme inschatting? en ?wat een onzin weer? tot ?ezels?, ?amateurs? en ?stelletje debielen?. De reacties waren op z?n zachtst gezegd niet mals toen de kaartverkoop voor de uitwedstrijd tegen Volendam onlangs van start ging. De oorzaak? Cambuur had ervoor gekozen niet met het zogenaamde loyaliteitspuntensysteem te werken.

Loyaliteitspunten zijn punten die supporters krijgen voor het bezoeken van een uitwedstrijd. Daarbij levert een verre reis naar Maastricht of Kerkrade bijvoorbeeld meer punten op dan een tripje naar Emmen, dat doorgaans populairder is. Met de verkregen punten krijgen supporters voorrang bij kaartverkoop voor bepaalde uitwedstrijden.

Het is inmiddels een gangbaar systeem in het Nederlandse betaalde voetbal. Vaak wordt het toegepast bij de kaartverkoop voor populaire wedstrijden, zodat trouwe supporters voorrang hebben. Dat daar uitgerekend bij de uitwedstrijd tegen Volendam geen sprake van was, zorgde voor grote onvrede.

Inschatting drukte op basis van diverse factoren
Het gevolg van die keuze was dat trouwe supporters naast een kaartje voor het duel met de koploper van de eerste divisie grepen. De animo voor een plekje in het Volendammer uitvak was z? groot, dat de website van Cambuur er door een ?technische storing? zelfs even uit lag. Binnen de kortste keren waren alle vierhonderd kaarten vergeven.

?In overleg met de afdelingen veiligheid en supporterszaken wordt voor elke uitwedstrijd ingeschat hoe druk het zal worden?, legt woordvoerder Ruben Sijtsma namens Cambuur uit. ?Dat heeft te maken met factoren als het tijdstip van de wedstrijd, de plek op de ranglijst van de tegenstander en de manier waarop de supporters moeten reizen.?

Vrij vervoer, oftewel de mogelijkheid zelf te bepalen hoe je naar een uitwedstrijd gaat, is volgens Sijtsma doorgaans populairder dan de verplichting om met een buscombi te reizen. Dat laatste gold voor Volendam-uit. Op basis daarvan schatte de club in dat de wedstrijd minder in trek zou zijn en het loyaliteitssysteem niet nodig was.

De animo bleek veel groter te zijn dan verwacht
?De animo bleek veel groter te zijn dan we hadden verwacht?, zegt Sijtsma. ?Noem het een inschattingsfout. Laat ik in ieder geval vooropstellen: dat is meer dan vervelend voor de mensen die het betreft. Maar ik verzeker dat het geen onwelwillendheid was, niemand heeft dan ook kwaad in de zin. Tot nu toe ging het eigenlijk altijd goed.?

Daar hebben de gedupeerden maling aan, blijkt uit diverse reacties. Zij zijn van mening dat de Leeuwarder club had kunnen weten dat het duel met de koploper van de eerste divisie, d? gedoodverfde kandidaat voor promotie, een populaire zou zijn. ?Dit is echt een brevet van onvermogen?, klinkt het. En: ?Zo ga je niet met trouwe supporters om.?

Sijtsma zegt begrip te hebben voor de reacties. ?Maar helaas kunnen we het niet terugdraaien. Het is voor ons een leermoment. Bij twijfel hanteren we een volgende keer dus w?l het loyaliteitssysteem. Zo is de kaartverkoop voor de uitwedstrijd met FC Emmen inmiddels van start gegaan en hebben we daarbij het systeem weer toegepast.?

In algemene zin zag Sijtsma dat uitwedstrijden de afgelopen maanden steeds populairder worden onder de supporters van Cambuur. ?Daar zit een mooie stijgende lijn in. Dat komt natuurlijk omdat het Cambuur dit seizoen goed vergaat, zeker in uitduels. Omgekeerd sluit ik niet uit dat de resultaten komen door de fantastische support.?

LC.nl

Specuveter

Tsja...daar hebben de trouwe supporters nu even Niks meer aan natuurlijk.

Whoestemen

Ik vind dat Cambuur enorme stappen gezet heeft, maar in dit geval snap ik de communicatie niet echt. Wat is er mis met sorry zeggen? Dat zou gewoon terecht zijn:

Sorry, we hebben dit niet goed aangepakt. Onze trouwe uit-supporters zijn terecht boos en gefrustreerd. Dat vinden we echt vervelend. De mensen die ons tweewekelijks altijd nareizen verdienen voorrang. Vandaar ook ons loyaliteitsysteem.

En dan de uitleg over het proces en daarna beloven om het beter te doen in de toekomst. Zo moeilijk is het allemaal niet. Nu zijn de koppen ?inschattingsfout? terwijl het ?sorry? had moeten zijn.

Vlampiep

Het is voor mij onbegrijpelijk dat de club onze hondstrouwe supporters die ook in slechte tijden tijdens de uitwedstrijden de club steunen zo onbeschoft behandelen. Dit is gewoon hautain gedrag, want dit overkomt de sponsoren niet.

Poetser

Ik was in Oss, Venlo en Eindhoven.

Zaterdag zit ik voor de buis.

Een simpele sorry was genoeg geweest, maar sorry seems to be the hardest word.

Poetser

Overigens winnen we morgen daar.

Waarom?

Wij zijn beter, daarom.

sunderland

Je moet sowieso 3 x scoren daar om te winnen. Henk V scoort en die andere die ik niet bij naam noem scoort ook vaak.

De Gast

Citaat van: sunderland op maart 14, 2025, 12:30:18
Elke andere club Je moet sowieso 3 x scoren daar om te winnen. Henk V scoort en die andere die ik niet bij naam noem scoort ook vaak.

666

Als wij het niveau van de laatste wedstrijden aantikken heb ik er alle vertrouwen in, alleen die Veerboer scoort altijd tegen ons... ik hoop dat hij zijn kruid tegen Telstar verschoten heeft.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

denistel

hele verhaal in de LC slaat toch nergens op we hadden dit niet verwacht
man man Volendam gaan toch altijd veel heen.
En je moet die regel van die punten altijd hanteren anders hoef je
er ook niet mee te beginnen toch.